Uwaga na zwroty w Amazon.pl - ani pieniędzy ani towaru, zero odzewu oraz kłamstwa

wrz 29. 2023
UPD - odzyskałem kasę:
28-29.09 wysłałem w kilka miejsc (również w twitterze etc) następujące wiadomości:
1. Jestem VIP klientem banku to mi jednak zrobią chargeback mimo że zakup był w maju.
2. Idę do UOKiK.
3. Jak nie da rady 1&2, to idę do europejskiego odpowiedniku uokiku.
W sobotę po 22:00 zwrócili pieniądze jako uznanie do oryginalnej transakcji z maju.

==========
Skorzystałem z gwarancji i zwróciłem wadliwy procesor AMD 5900X (drugi CCX był niestabilny) - nawet AMD uznało RMA i zaproponowali wysyłkę procku do nich, ale Amazon powiedział że zwróci pieniądze. Zdecydowałem się na Amazon bo nie miałem czasu na czekanie ukończenia żmudnego procesu wymiany w AMD i od razu kupiłem nowy procesor licząc na udany zwrot pieniędzy.

Amazon na początku wprost obiecał że zwrot nastąpi w ciągu 14 dni od otrzymania przez nich paczki (zrzut 1).
726165_1.jpg
Paczkę zwrotną dostali 31.08 (zrzut 2) i mam na to pisemny dowód od Inpostu.
726165_1.jpg
Czekałem 14 dni na zwrot i napisałem do doradcy o co chodzi, gdzie są pieniądze albo chociażby decyzja o ich wypłacie. Doradca w dniu 13.09 podczas czatu znów twardo obiecywał iż zwrot pieniędzy nastąpi maksymalnie do 7 dni roboczych (czyli 21.09). Mam na to dowód pisemny (zrzut 3).
726165_1.jpg
Oczywiście tak się nie stało, i w dniu 22.09 doradcy rznęli głupa i mówili że trzeba czekać do 29.09 (zrzut 4).
726165_1.jpg
Oczywiście wieczorem dnia 28.09 dalej "nie otrzymali" mojej paczki (patrz zrzut 5) i w tym momencie mam podejrzenie że ją zwyczajnie ktoś z pracowników ukradł zanim wprowadził fakt zwrotu do systemu. Albo ktoś paczkę odebrał i wrzucił od razu do śmieci.
726165_1.jpg
Sytuacja jest następująca - w tym momencie nie mam ani pieniędzy, ani procesora, ani niczego. Nawet chargeback jest teraz problematyczny bo zakupu dokonałem wiele miesięcy temu.

Na maile support nie odpowiada w ogóle. Po wysłaniu dostaje się automatyczny wypis że niby odpowiedzią w ciągu 6-12 godzin, ale realnie na moje 5-6 maili nie odpowiedzieli ani razu. Można dostać podsumowanie rozmowy, ale to też nie zawsze. Pewnego razu doradca po prostu zamknęła okienko z czatem kiedy wprost spytałem się co się dzieje z procesorem i gdzie on w ogóle jest skoro dostali go kilka tygodni temu.

Amazon.pl ma kompletnie w czarnej dziurze ten fakt, że wielokrotnie wprost obiecywali zwrot pieniędzy, ale po miesiącu nawet nie są w stanie powiedzieć gdzie znajduje się zwrócony towar o wartości zakupowej 1529 PLN.
Aktualizacje społecznościowe

20 Komentarzy

sortowanie:
Awatar użytkownika
  1. Awatar użytkownika azaber
    Ja bym spróbował napisać do... Jeffa
    businessinsider.com.pl/wia…p4x
    Nawet tu na pepperze, ktoś gdzieś pisał w jakimś wątku, że jego sprawa ruszyła i udało się ją rozwiązać z pozytywnym efektem po takim e-mailu.
    Awatar użytkownika voodoo69
    Skorzystam

    jeff@amazon.com ?:D (Edytowano)
  2. Awatar użytkownika watus
    Wczoraj też zażądałem zwrotu. Kwota była mała, nie kazali odsyłać wadliwego towaru, do 14 dni mam mieć pieniądze na koncie (na stronie info że "Pieniądze zostały zwrócone", na koncie ich nie ma), zobaczymy co będzie dalej hehe.

    Proponuję kontakt z UOKIK, a jak to nie pomoże to polecam bezpłatne porady prawne z urzędu miasta/gminy, tam powiedzą Ci co dalej.

    Porób ss wszystkich wiadomości (z widocznymi datami, adresami, danymi stron), tak żeby nigdzie nie zaginęło, w razie czego masz dowód że ty dopełniłeś wszystkich formalności związanych ze zwrotem. (Edytowano)
    Awatar użytkownika Xorro
    Raczej do rzecznika, UOKiK nie zajmuje się sprawami indywidualnymi.

    Z rzecznikiem, albo sam możesz napisać przedsądowy nakaz zapłaty.
    Jak nie poskutkuje to pozew w EPU w Lublinie.
  3. Awatar użytkownika adam45648
    Masz dwie opcje, np. zadzwonić i zapędzić konsultanta w kozi róg, żeby poprosił o pomoc swojego przełożonego, bez tego dostaniesz za każdym razem losowe odpowiedzi. Moja sprawa ruszyła dopiero jak dotarło do kierownika i został do niej przypisany jeden konsultant, ale miałem inny przypadek.
    Jest też jakaś internetowa platforma UE do rozwiązywania sporów (ODR). Z tego drugiego nie korzystałem ale obstawiam, że Twój problem przeczyta ktoś bardziej kompetentny.
    No albo rzecznicy, prawnicy itp. (Edytowano)
  4. Awatar użytkownika EzioAuditore_da_Firenze
    Bez rzecznika się nie obędzie, a nawet z nim to potrwa parę miesięcy...
    Bardzo nieciekawa sprawa.

    Na 99% ktoś (pracownik) sobie twoją paczuszkę przytulił, a barany z Amazonu tego nie zauważyły.
  5. Awatar użytkownika Shaco2219
    Dlaczego do tej pory nie zgłosiłeś sprawy na policję?
    Amazon.pl to gó*wno sklep z nimi nie trać nawet 5 minut na pisanie na czacie.
    Jeżeli już miałeś pecha i wybrałeś ich rób screeny rozmów i udaj się na komisariat. Oszustwo internetowe obecnie jest dość dobrze ścigane.

    U mnie zakończyło się na chargebacku. Puste opakowania to norma (patrz moje komentarze > pepper.pl/com…426 )

    To jest w ogóle inny amazon, niż ten niemiecki.
    Na wersji PL spotka ciebie: chamska obsługa, puste paczki, brak zwrotu pieniędzy, zaginiony towar i wiele innych problemów, które są na pierwszy rzut oka nie do rozwiązania.

    Konsultant wprost mi sugerował, że jestem złodziejem
    w ogóle jakim prawem? z racji zdenerwowania nawet nie ruszałem tego tematu, ale czytałem, że mogłem go normalnie pozwać w sprawie cywilnej.

    Wszystkim odradzam sramazon.pl
    Zastanówcie się 100 razy aby coś kupić tam.

    Dla ciebie polecam policję i to jak najszybciej. Czas gra na twoją niekorzyść.
    Awatar użytkownika Kiron
    To jest w ogóle inny amazon, niż ten niemiecki.

    Jesteś pewien?

    Puste pudełko .de pepper.pl/dys…730
    Brak przesyłki .de pepper.pl/dys…681
    Zgubiona paczka .de pepper.pl/dys…786
    Blokada konta po zakupie za 500 euro .de pepper.pl/dys…609
    Blokada konta po zwrocie Pixel 7 i problem z odzyskaniem pieniędzy .de pepper.pl/dys…887
    Blokada konta za zwrot .de pepper.pl/dys…235
    Blokada konta po pierwszym zakupie .de pepper.pl/dys…027
    Problem po zwrocie Iphone 14 Pro .de pepper.pl/dys…735
    Problem ze wsparciem i serwisowaniem .de pepper.pl/dys…905
  6. Awatar użytkownika Victor
    Jakiś czas temu kupiłem spodenki nike, sprzedawane i wysyłane przez amazon, to co przyszło to jakiś najtańszy śmieć.
    U mnie na szczęście bez problemu oddali kasę no i kwota była niewielka.
    Chyba trzeba przejść na płatność kartą, niestety często płacę blik bo wygodniej, ale tam to nawet nie ma żadnego zabezpieczenia.
    Awatar użytkownika lwik
    Autor
    Jak masz kartę kredytową to jest najbezpieczniejszy sposób płacenia bo bank może zrobić chargeback i tyle.
    Niby tam do 3ch miesięcy czy coś takiego limit czasowy, ale realnie można próbować i po.
  7. Awatar użytkownika kup_ka
    mnie Amazon zaskoczył bo ściągnął (w zasadzie to jeszcze nie jest rozliczona transakcja) mi z karty kwotę, którą na początku sierpnia (kończy się listopad...) zwrócił mi po tym jak odesłałem* kupiony od nich rysik do tabletu (kwota prawie równo 10x mniejsza niż procesor opisywany wyżej więc do sądu się z tym nie wybiorę).

    Parę godzin po zgłoszeniu dostałem maila (wygląda na taki, który powinni wysłać wcześniej) że dopiero mają zamiar mnie obciążyć, bo zwrot do nich nie dotarł... InPost twierdzi że dostarczył...

    Kiedyś, dawno temu, zdarzało mi się kupić jakieś książki z .com których nie mogłem łatwo znaleźć, potem miałem przez rok czy dwa aktywną subskrypcję na audible.com. Później odpuściłem Amazona (w imię zasad, s***u - jak mówił Linda - czyli żeby kupować bliżej, w mniejszych sklepach itd). Jakiś rok temu kupiłem Kindle i Prime - czyli zostałem stałym klientem, na ostatnim Prime Day ani Black Weeku nie kupiłem nic, no to mam za swoje

    * wiem, to skomplikowane, w skrócie i po kolei:
    sierpień 2023:
    kupiłem i zapłaciłem
    odebrałem
    obejrzałem
    zwróciłem
    dostałem zwrot pieniędzy
    byłem zadowolony

    listopad 2023:
    wczoraj - Amazon obciążył mi ponownie kartę
    dzisiaj - zapytałem dlaczego obciążyli mi kartę
    dzisiaj - Amazon poinformował, że obciąży mi kartę bo nie dostał zwrotu
    jestem zdziwiony
Awatar użytkownika