Opublikowano 12 sierpnia 2022

Amazon.de - bardzo duży problem z zamówieniem

Mam problem z zamówieniem na Amazon.de

Nie otrzymałem przesyłki a Amazon zamiast mi pomóc, każe mizgłosić sprawę na policję.

Sytuacja wygląda następująco:

03.08.2022 – zamówienie telefonu za 108,31 EUR – informacja,że paczka dojdzie w 08.08.2022

08.08.2022 r. – informacja na stronie amazon.de, że przesyłkę doręczono i podpisano przez: „Skrzynecka”

08.08.2022 r. – godziny popołudniowe, kontakt z Amazon, żeprzesyłka nie dotarła i osoba „Skrzynecka” jest nieznana; Amazon zadeklarowałkontakt w tej sprawie – brak kontaktu

08.08.2022 r. – kontakt infolinia Poczta Polska z informacją,że przesyłka nie dotarła i osoba „Skrzynecka” jest nieznana; Poczta Polskazadeklarowała kontakt w tej sprawie z dyspozytornią, oraz przekazanie kurierowi,który dostarczał paczkę, żeby się ze mną skontaktował, ponieważ w systemie mająkomunikat, że paczka została przyjęta i rozliczona – brak kontaktu

09.09.2022 r. – ponownie kontakt z Amazon, że przesyłka niedotarła i osoba „Skrzynecka” jest nieznana; Amazon zadeklarował kontakt w tejsprawie – informacja, że być może przesyłka zostanie nadana ponownie

09.08.2022 r. – ponownie kontakt infolinia Poczta Polska zinformacją, że przesyłka nadal nie dotarła i osoba „Skrzynecka” jestnieznana; ponownie Poczta Polska zadeklarowała kontakt w tej sprawie –brak kontaktu

09.08. 2022 r. – e-mail z Amazon, że przesyłka dotrze dośrody 10.08 do godz. 2 AM (???) – nie dotarła

10.08.2022 r. – kontakt z Amazon, że przesyłka nie dotarła,informacja, że może dotrze do jutra (11.08.2022), jeśli do tego czasunie dotrze, proszą o kontakt

10.08. 2022 r. – e-mail z Amazon, że sprawę ja mam sam zgłosićna policję, ponieważ bazując na ich dochodzeniu, oni nie mogą z tym nic zrobić.Jeśli podam im numer zgłoszenia, placówkę gdzie to zgłosiłem i prześlę do nichraport policyjny dopiero będą mogli próbować coś zrobić!?

Miarka się przebrała - kogo mam zgłosić?

Amazon, że nie wywiązał się z zobowiązania i nie dostarczył domnie paczki?

Pocztę Polską jako przewoźnika (który działał na zlecenieAmazon) a ja jestem tylko odbiorcą? Zawierałem umowę z Amazon i to Amazon jestdla mnie stroną.

Kuriera mam zgłosić z którym nie mogę skontaktować się odkilku dni?

Czy może mam zgłosić panią Skrzynecką, która odebrałaprzesyłkę?

Ponowny kontakt z infolinią Amazon w celu omówienia problemui przekazania informacji o braku przesyłki i wytłumaczenie niezrozumiałegomaila dot. zgłoszenia na policję przeze mnie.

10.08.2022 r. – kontakt infolinia Poczta Polska – dostałem informację,że kierownik dyspozytorni podjął interwencję u kuriera (odnotowane w systemie)- informacja o przekazaniu sprawy do kuriera oraz o tym, że miał się ze mnąkontaktować;

Pani podała mi numer do kuriera (XXX).

Dzwonię do kuriera – nie odbiera, dostaję od niego SMS – „Przesyłkajest w skrzynce”.

Zatem miał zapisany mój numer, bo wiedział, że ja dzwonię, wjakiej sprawie i co mi odpisać.

SMS ode mnie – „W jakiej skrzynce?” – brak odpowiedzi więcdzwonię.

Pytam się, jakim cudem telefon, w oryginalnym pudełku, oraz wpudełku przewozowym miał się zmieścić do skrzynki na listy na klatce schodowejw bloku, gdzie otwór ma 2 cm wysokości.

Cytuję kuriera „to była mała, cienka paczka i zmieściła siędo skrzynki.

Skrzynka była sprawdzana w tym samym dniu kilkukrotnie, orazw każdy następny dzień i nie znalazłem tam ani żadnej grubej paczki, ani żadnejcienkiej ani żadnej innej. Nic

Kurier, powiedział mi, że paczka na pewno jest ubezpieczona imogę to zgłosić na pocztę i mi zwrócą pieniądze - ??

Dodatkowo, w dniu rzekomego doręczenia paczki, została onawydana do doręczenia o godz. 5:41 a rzekomo o 6:44 była już dostarczona irozliczona.

Opisałem całą sprawę wielokrotnie na infolinii Amazon.

Opisałem to wszystko tak dokładnie w emailach do Amazon,podając numer do kuriera, zdjęcie smsów, zdjęcie mojej skrzynki na listy.

Jedynie co od nich otrzymałem to odpowiedź, żebym skierował samsprawę na policję.

To jest jakiś absurd. Ja oczekuję dostarczenia przesyłki, aniech oni sobie prowadzą wewnętrzne śledztwa ze swoimi przewoźnikami iwyjaśniają sprawę. Straciłem już wystarczająco czasu i nerwów.

Proszę o jakieś porady, co mogę z tym zrobić, ponieważ od Amazondostaję tylko emaile o takiej samej treści, jakby wysyłał to automat, w ogólenie reagując na moje wiadomości.
Aktualizacje społecznościowe

18 Komentarzy

sortowanie:
Awatar użytkownika
  1. Awatar użytkownika Juri
    „Skrzynecka” i paczka umieszczona w skrzynce. HIT
    Amazon nie może Ci pomóc, bo zgodnie z prawem przewozowym to przewoźnik odpowiada od przyjęcia jej do przewozu aż do jej wydania. Mógłby złożyć reklamację gdyby przesyłka nie dotarła. Problem jest taki, że "dotarła". Wszelkie roszczenia powinieneś kierować do PP, która pewnie się będzie również się tym zasłaniać. Dlatego sugerują Ci policję, bo trzeba pociągnąć do odpowiedzialności kuriera. (Edytowano)
    Awatar użytkownika MatixYo
    Ale skoro przesyłka nie dotarła to dalej odpowiada sprzedawca, a nie przewożnik. Z resztą powodzenia w reklamowaniu czegoś u przewoźnika jako odbiorca...
  2. Awatar użytkownika EzioAuditore_da_Firenze
    Widać, że kurier mataczy. Bez policji nic nie zdziałasz. Idź i nie marnuj czasu, tym szybciej wyślesz raport do Amazonu tym lepiej. A jak płaciłeś kartą to zrób chargeback w banku - w końcu nie dostałeś paczki, prawdopodobnie Amazon zbanuje ci za to konto ale lepiej mieć pieniądze czyż nie?
    A według mnie nie dotarła - podpis Skrzynecka to wątpię by to było nazwisko autora, więc kto inny "odebrał" więc to nie autor przesyłkę dostał.
    Ja bym się nie partolił tylko odrazu chargeback w banku jak była płatność kartą, a jak Amazon zbanuje konto to cyk założyć nowe i heja. (Edytowano)
  3. Awatar użytkownika erutere
    Idź i zgłoś sprawe na policje - zrób ładny poemat na kartce wszystkich kroków, od tego co zamawiałeś, rozmiaru lufcika w skrzynce itd.
    bo sam widzisz, że trafiłeś w ściane po obydwóch stronach i nic z tym nie zrobisz.
    Na poczcie są gówniane zarobki i wcale się nie dziwie, że ludzie tam pracujący badają grunt i kombinują aby dorobić

    U mnie z PP jeździ saszka i już dobrze wie, że przesyłki zostawiać ma w okolicznej księgarni która robi za 'odbiór w punkcie', jak doręczy wysyła mi sms ze swojej komórki i heja. (Edytowano)
  4. Awatar użytkownika dealcombo
    powiem jak bylo z MM de . DHL zgubil paczke w niemieckim centrum (byla nieprawidlowo przeadresowana i ktos pewnie inny odebral) . MM nie zareagował na zgloszenie w PayPal . PayPal oddał kase . kurtyna
    Najlepiej z zrobic charge back z banku i sie nie kopac z amazonem / poczta polska (Edytowano)
  5. Awatar użytkownika Kkujbffo
    Polecam spróbować napisać maila bezpośrednio do Bezosa, komuś to pomogło, mysle ze warto spróbować
    Awatar użytkownika Usunięty613377
    Ale gościu już jest po za Amazonem chyba?

    A nie, czekaj, wyzbywa się akcji...

    Gigantyczne woluminy popycha. (Edytowano)
  6. Awatar użytkownika Usunięty613377
    Ty miałeś w tej przesyłce telefon?

    I się jeszcze zastanawiasz czy iść na policję?

    Zdrowyś?

    Wiesz że jeżeli wezmą ten telefon i wykorzystają do przestępstwa lub wykroczenia, zgadnij do kogo zapukają pierwsi - bo Amazon również rejestruje kod kreskowy konkretnego egzemplarza w swoim systemie, niekoniecznie musi to być IMEI...

    Ja bym zapiechdalał ino dym - niech miśki się na coś przydadzą.
    Awatar użytkownika Safix
    Autor
    Racja, sprawa już zgłoszona
  7. Awatar użytkownika Usunięty613377
    Acha i tak na marginesie - w Amazon wkurza mnie brak możliwości wyboru firmy dostarczającej.

    Kurierzy DHL już kilka razy bawili się mną jak masturbatorem.

    Jeszcze ze dwa razy i trwałe rezygnuję z Prime.

    Nie potrzeba mi jeżdżenia po całym mieście i przepalania paliwa bo DHL, wzorując się na FedUp, robi cuda na kiju.
  8. Awatar użytkownika Safix
    Autor
    Byłem wczoraj na policji, złożyłem zeznania, dostałem raport.
    Wysłałem e-mailem raport do amazon, w ciągu godziny mi odpowiedzieli, że zwrócą mi pieniądze.
    Napisałem, że wielokrotnie podkreślałem, że nie zależy mi na zwrocie pieniędzy tylko produkcie i żeby mi go wysłali jeszcze raz.
    Dostałem odpowiedź że pieniądze będą u mnie na koncie w ciągu kilku dni.
    Znowu napisalem że chce telefon.
    Bez odpowiedzi. Dzisiaj zadzwoniłem na infolinię, opowiedziałem wszystko i powiedziałem, że chce telefon. Podobno przekazane dalej.
    Przed chwilą dostałem zwrot kasy do banku 🤷‍♂️
    Niby spoko i szybko zadziałali odkąd dostali raport, ale cała akcja trwała finalnie tydzień i kupę rozmow a finalnie i tak zostałem bez telefonu 🤷‍♂️
    Awatar użytkownika Safix
    Autor

    Odpowiedź do

    Masz rację, dzięki za tę wskazówkę
  9. Awatar użytkownika Peppe_1974
    Ja otrzymałem 2 telefony w kopertach ale do skrzynki napewno by nie weszły Kurier Kłamie
    Awatar użytkownika Usunięty613377
    Serio tak ci powiedzieli, czy to sarkazm?
  10. Awatar użytkownika Safix
    Autor
    To rzeczywiście kiepsko to wygląda, najgorsze w tej sytuacji jest to, że telefon to telefon Samsung m23 kupiony tutaj z peperka na promocji za 500 zł. Miał być jako prezent dla mamy i nie zależy mi totalnie na zwrocie pieniędzy tylko właśnie na telefonie.
    Spróbuję jeszcze z policja, jadę zgłosić i mam nadzieję, że dostanę raport, który prześlę do Amazonu i dzięki któremu wyślą telefon jeszcze raz.
    Było płacone karta, więc dzięki za podpowiedź z tym zwrotem gotówki. Jeśli zgłoszę to do banku (rewolut) to zwroca mi pieniądze? Nie chce się zablokować, albo żeby było że coś kombinuje.
    Ale w gruncie rzeczy jakby nie zależało mi na tym telefonie to robię casback i pieniądze do mnie wracają a amazon niech się bawi z PP i kurierem?
  11. Awatar użytkownika Huxxx
    Mam bardzo podobny problem z amazonem. Zamiast telefonu za 1021,36 EUR znalazłem w paczce... kabel za ~1 EUR.
    Sprawa - na razie - zgłoszona jedynie do amazona. Czekam na odpowiedź z odpowiedniego działu.
Awatar użytkownika