FAQ

...czyli wszystko co musisz wiedzieć na temat Peppera!


Witaj w Pepper! Na tej stronie najdziesz wiele przydatnych informacji na temat naszego serwisu.
I. Informacje ogólne
    II. Rejestracja i moje konto
      III. Korzystanie z serwisu
      1. Podstawowe informacje
      2. Publikowanie okazji
      3. Ocenianie okazji
      4. Komentowanie
      5. Zmiany
      6. Alerty i subskrypcje
      7. Sprzedawcy
      IV. Pozostałe informacje


        I. Informacje ogólne


        Czym jest Pepper?
        Pepper.pl to platforma społecznościowa, gdzie użytkownicy mogą publikować znalezione okazje. Opublikowane okazje członkowie społeczności mogą ocenić jako "gorące" (jeśli są dobre) lub "zimne" (jeśli na rynku są lepsze oferty). W komentarzach pod okazją znajdziesz również porady doświadczonych użytkowników, którzy zetknęli się z danym produktem. Dzięki temu masz pewność, że zawsze skorzystasz z najlepszej, obecnie dostępnej okazji. Oprócz okazji i kuponów możesz również rozpocząć dyskusję na każdy temat lub podzielić się opinią na temat serwisu w feedbacku.

        Dlaczego Pepper jest tak wyjątkowy?
        Siłą Peppera jest społeczność, która tworzy ten serwis. Ty również możesz pomóc w jej budowie publikując znalezione okazje, kody rabatowe, udzielając pomocnych komentarzy i oceniając opublikowane wątki.

        Czy publikacje są sprawdzane lub edytowane?
        Nasz zespół wsparcia społeczności sprawdza każdą okazję, która pojawi się na stronie, aby upewnić się, że niczego nie brakuje. Poprawiają linki, dodają obrazki... Mogą również poprosić Cię o uzupełnienie brakujących informacji niezbędnych do opublikowania okazji. Jeżeli jesteś nowym członkiem naszej społeczności nie martw się, gdy Twoja okazja lub komentarz trafią do moderacji. Jest to standardowa procedura, ponieważ nasz zespół dba o to, żeby Twoje publikacje spełniały standardy społeczności. Po sprawdzeniu i naniesieniu ewentualnych poprawek publikacja w ciągu kilku minut pojawi się na stronie.

        Nie dla Autopromocji
        Autopromocja oraz rekomendacja, czyli czerpanie korzyści z publikowanych ofert i linków jest tutaj zabroniona. Konta użytkowników promujących sklepy, firmy itp. są blokowane. Dzięki temu masz pewność, że opublikowane okazje i komentarze to efekt bezinteresownej pomocy oraz chęci budowania społeczności Pepper, a nie nastawienia na zysk. Nie znajdziesz tu również reklam i nachalnych haseł marketingowych.

        W jaki sposób finansujemy Peppera?
        Uważamy, że wyświetlanie banerów reklamowych, używanie Twojego adresu email w celach marketingowych, czy przekazywanie Twoich danych firmom trzecim nie jest dobrym rozwiązaniem, dlatego nie jest to częścią naszego finansowania. Przy jego wyborze zawsze mamy na uwadze interesy naszych użytkowników, dlatego obecnie stosujemy linki, dzięki którym możemy otrzymać prowizję, jeżeli produkt zostanie przez Ciebie zakupiony. To użytkownicy publikują okazje oraz decydują, które z nich stają się gorące lub nie. Wierzymy, że taki schemat działania zapewnia nam całkowitą bezstronność i niezależność.

        Czy istnieją witryny takie jak Pepper.pl w innych krajach?
        Tak! Jesteśmy częścią globalnej platformy Pepper. Znajdziesz nas m.in. w: Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii, Austrii, Hiszpanii, Holandii... - ciągle dołączają do nas nowe kraje, możesz zawsze to sprawdzić tutaj



        II. Rejestracja i moje konto


        Dlaczego warto się zarejestrować na Pepperze?
        Możesz przeglądać okazje również bez rejestracji, ale korzystanie ze wszystkich funkcji zapewniamy wyłącznie zarejestrowanym użytkownikom (m.in.: alerty, głosowanie, komentowanie, wysyłanie prywatnych wiadomości...). Nasza platforma jest wciąż ulepszana, a wraz z rozwojem koncentrujemy się na nowych funkcjach poprawiających komfort użytkowania.

        W jaki sposób mogę się zarejestrować?
        Wystarczy kliknąć tutaj. Możesz się zarejestrować za pomocą swojego adresu e-mail lub za pomocą jednego z posiadanych już kont (Google, Facebook, Apple).

        Jak mam zweryfikować konto?
        Jeżeli utworzyłeś konto za pomocą adresu e-mail musisz je potwierdzić. Wystarczy kliknąć w link potwierdzający, który wysyłamy na podany adres e-mail. Jeżeli link nie dotarł (warto sprawdzić również w spamie) możesz poprosić o ponowne wysłanie linku -> klikając tutaj.

        Jaką nazwę użytkownika wybrać?
        Podczas rejestracji możesz wybrać nazwę użytkownika - pamiętaj, że nazwa ta będzie publiczna. Upewnij się, że login nie jest obraźliwy lub wulgarny.

        Czy mogę zmienić nazwę użytkownika?
        Tak, taką opcję znajdziesz w ustawieniach swojego profilu. Zmiana może być wykonana raz na 6 miesięcy.

        Jak dodać lub zmienić zdjęcie profilowe?
        Taką opcję również znajdziesz w ustawieniach swojego profilu. Pamiętaj, aby obrazek nie był obraźliwy, czy wulgarny. W celu uzyskania optymalnego efektu przygotuj obrazek o proporcjach kwadratu.

        Czy mogę usunąć swoje konto?
        Tak, możesz to zrobić w każdej chwili. Odpowiednią opcję znajdziesz w ustawieniach swojego profilu. Jeżeli zatwierdzisz usunięcie to proces potrwa 30 dni. Jeżeli w tym czasie nie zalogujesz się na swoje konto to zostanie ono trwale usunięte.

        Czy korzystanie z Peppera jest bezpłatne?
        Tak, jest całkowicie darmowe.



        III. Korzystanie z serwisu


        1. Podstawowe informacje


        Czym są: nowe, gorące i komentowane?
        Gorące - Okazje oceniane jako gorące przez naszą społeczność. Kiedy okazja przekracza 200 stopni trafia na listę gorących.
        Nowe - Tutaj trafiają wszystkie okazje zaraz po publikacji. Warto tu zaglądać, w przypadku najlepszych publikacji mogą one się skończyć przed trafieniem do gorących (np. błędy cenowe).
        Komentowane - Tutaj pojawiają się okazje, do których zostały dodane ostatnie komentarze.

        Jak znaleźć okazje na produkty, których właśnie szukam?
        Możesz z wyszukiwarki, która jest dostępna na stronie oraz naszych aplikacjach mobilnych. Dodatkowo, wyszukiwarka pozwala na znalezienie grup, czy użytkownika.

        Kategorie i Grupy
        Każda z publikacji jest przypisywana do jednej z kategorii głównych oraz grup pobocznych. Grupy pomagają użytkownikom w wyszukiwaniu i bardziej precyzyjnym sortowaniu treści. Przykładowo, okazja na konsolę Xbox One X trafi do głównej kategorii "gaming" oraz grup: "konsole", "Xbox One X" i "Xbox".


        2. Publikowanie okazji


        Jak dodać okazję?
        Aby móc opublikować okazję lub kupon musisz się zalogować. Kliknij przycisk „+" i możesz rozpocząć przygotowywanie publikacji. Oferty są podzielone na 2 kategorie: okazje i kupony.

        Okazja, czy kupon?
        • okazja - dotyczące pojedynczych produktów (np. Męska koszula za 26zł + darmowa dostawa)
        • kupony - dotyczące akcji promocyjnej, gdzie mamy kilka produktów w promocji (np. Stroje karnawałowe -30%), kody rabatowe (np. 20% rabatu do sieci Da Grasso z kodem…)
        Co warto sprawdzić przed publikacją?
        Sprawdź w porównywarce cen, czy Twoja publikacja jest faktycznie okazją! Czasami sprzedawcy podnoszą ceny przed rozpoczęciem promocji, aby rabaty wyglądały na większe niż są w rzeczywistości. Gdy będziesz zadowolony z niesamowitej ceny, sprawdź, czy taka okazja nie została już opublikowana na Pepperze. Nie? publikuj!

        Jaką cenę rynkową podać?
        Dobrą praktyką jest podanie ceny rynkowej, pozwala to na pokazanie faktycznej obniżki. W tym celu nie używaj jednak zawyżonej ceny sprzedawcy, sprawdź kolejną, najlepszą ofertę na rynku i podaj jej cenę.


        3. Ocenianie okazji


        Głosowanie
        Staraj się uczciwie głosować na wybrane okazje i kupony ("+" oznacza świetną okazję, "-" okazję słabą). Negatywny głos warto uzasadnić komentarzem z konstruktywną krytyką. Dzięki temu przyczynisz się do poprawy jakości publikowanych materiałów w przyszłości.

        Co oznacza temperatura okazji?
        Temperatura wskazuje opinię społeczności na temat okazji, jest sumą głosów pozytywnych i negatywnych. Im wyższa temperatura tym lepsza okazja. Po przekroczeniu 200 stopni okazja staję się gorąca. Pamiętaj jednak, że temperatura to ocena subiektywna. Dlatego też przeglądaj wszystkie oferty, ponieważ nawet słabo oceniona okazja może być tym czego właśnie szukasz.

        Dlaczego w niektórych okazjach zamiast temperatury widzę słowo „Nowe”?
        Gdy zostanie opublikowana nowa okazja temperatura jest "maskowana" słowem "Nowe" przez kilka minut. Dzięki temu ocena nie wynika z oddanych już głosów, a z faktycznej atrakcyjności okazji.

        Jak głosować?
        Aby oddać głos musisz być zalogowany. Przy każdej z okazji znajdziesz "+" - głos pozytywny i "-" - głos negatywny. Obecnie nie można zmienić oddanego głosu więc przed oceną okazji wziąłeś pod uwagę wszystkie aspekty. Jeżeli użytkownik nadużywa funkcji głosowania to możemy ja ograniczyć.


        4. Komentowanie


        Czym są najlepsze komentarze?
        Gdy w okazji opublikowanych jest duża ilość komentarzy dość trudno znaleźć te, które są najbardziej istotne. Użytkownicy mogą lajkować takie komentarze dzięki czemu pojawią się na szczycie jako "najlepsze komentarze". Zespół może także manualnie wyróżnić komentarz, który jest istotny dla danej okazji.

        Jak zawołać innego użytkownika w komentarzu?
        Jeżeli chcesz zawołać innego użytkownika w komentarzu po prostu wpisz @nazwaużytkownika i wybierz go z listy. Jeżeli chcesz zawołać zespół Peppera po prostu napisz @pepper.

        Jestem obrażany w komentarzach, co robić?
        Jak w każdej społeczności, również tutaj mogą zdarzyć się osoby, które nie będą zainteresowane okazjami. Jeżeli ktoś obraża Cię w komentarzach to nie ma sensu wdawać się z taką osobą w dyskusję. Najlepiej zgłosić komentarz, abyśmy mogli się nim zająć. Kliknij przycisk „zgłoś”pod komentarzem.


        5. Zmiany


        Czy mogę edytować moją okazję po publikacji?
        Tak, możesz edytować swoje publikacje tyle razy, ile chcesz. Jeśli w danym momencie osoba ze wsparcia społeczności modyfikuje ofertę, musisz poczekać kilka minut, aby wprowadzić dalsze zmiany. Warto zaznaczyć w treści, co uległo zmianie. Jeżeli natomiast warunki okazji ulegną pogorszeniu (np. wyższa, ale wciąż atrakcyjna cena) to należy okazję opublikować jako nową, ponieważ oddane już głosy będą odnosić się do pierwotnej okazji.

        Czy mogę dodać istotną informację do opublikowanej przez innego użytkownika okazji?
        Najbardziej aktywni użytkownicy mogą umieszczać dodatkowe informacje bezpośrednio w okazji innego użytkownika. Informacja pojawi się jako „aktualizacja społecznościowa”.

        Dlaczego okazję wygasają?
        Okazja pozostaje aktywna, dopóki można z niej skorzystać. Jeśli nastąpił koniec promocji, zmieniła się cena, towar został wyprzedany itp. okazja staje się nieaktywna. Ponadto użytkownicy mogą zgłosić okazją jako „zakończoną” jeśli zauważyli, że promocja dobiegła końca bądź „aktywną” jeśli znów jest dostępna. Naciskając „zgłoś” możesz wybrać inne powody zgłoszenia: spam, dubel etc. Okazje udostępnione ponad 2 miesiące temu wygasają automatycznie.

        Aktualizacja i podbicie
        Aktualizowanie oraz podbijanie to funkcje zarezerwowane dla zespołu Pepper. Aby z nich skorzystać wystarczy zawołać nasz zespół pisząc @Pepper w komentarzu pod okazją. Członek naszego wsparcia społeczności sprawdzi zasadność prośby i zdecyduję, czy to zrobić.
        Przykładowe powody do podbicia:
        • dzień przed zakończeniem okazji,
        • okazja dodana kilka dni przed jej rozpoczęciem,
        • okazja wygasła, ale została wznowiona,
        • zmiana w okazji (nowy kod rabatowy, lepsza cena...).


        6. Alerty i subskrypcje


        Czy mogę zachować okazję na później?
        Jeżeli masz wątpliwości do danego produktu i chcesz później wrócić do okazji to możesz dodać okazje do ulubionych. Kliknij w ikonkę zakładki występującej wraz z przyciskiem zachowaj. Okazje są dodawane do listy ulubionych, którą znajdziesz klikając w swój avatar i wybierając "ulubione" (klasyczna strona i aplikacja iOS) lub klikając w trzy poziome kreski w lewym górnym rogu, następnie trójkąt obok Twojej nazwy użytkownika i wybierając "ulubione" (aplikacja Android).

        Chcę otrzymać powiadomienie, kiedy pojawi się okazja, na którą czekam?
        W takich sytuacjach pomocny będzie alert słów kluczowych. Jeżeli pojawi się okazja ze słowem kluczowym w tytule otrzymasz powiadomienie (np.: ps4, xbox itp.). Możesz także ustawić temperaturę, którą musi osiągnąć okazja abyśmy otrzymali powiadomienie.

        Chcę otrzymywać powiadomienia o nowych komentarzach pod okazją. Jak to zrobić?
        Jeśli czekasz na komentarze pod okazją, które rozwieją Twoje wątpliwości to skorzystaj z opcji subskrybowania, kliknij w „subskrybuj” wraz z ikoną dzwonka. Jeżeli pod okazją zostanie opublikowany komentarz otrzymasz powiadomienie. Jeżeli chcesz zrezygnować z subskrypcji po prostu kliknij go ponownie.

        Czy mogę obserwować innego użytkownika?
        Tak, możesz śledzić aktywność innych użytkowników. Wystarczy, kliknąć w avatar lub nick i kliknąć przycisk "obserwuj". Możesz zrezygnować klikając ten przycisk ponownie. Niektórzy użytkownicy mogą mieć wyłączoną taką opcję, dlatego nie będziesz mógł ich obserwować.

        Czy mogę ignorować innego użytkownika?
        Czasami możemy spotykać ludzi, z którymi po prostu się nie dogadujemy. Zamiast angażowania się w sprzeczki możesz zignorować działania takiego użytkownika na stronie (nie będziesz już widzieć jego komentarzy i nie będziesz mógł wymieniać prywatnych wiadomości). Aby zignorować użytkownika, skorzystaj z funkcji "Ignoruj".


        7. Sprzedawcy


        Czy profile sprzedawców są ich kontami, tak jak w przypadku użytkowników?
        Nie, profile sprzedawców zostały stworzone w celu ułatwienia nawigacja w serwisie. W przypadku pojawienia się kilku okazji danego sprzedawcy tworzymy profil, aby zainteresowani użytkownicy mogli sprawdzić okazje tylko od tego sprzedawcy.

        Dlaczego sprzedawca został zablokowany?
        Niektórzy sprzedawcy próbują udawać użytkowników, aby promować swoje oferty. Wpływa to na neutralność naszej platformy oraz oszukuje naszych użytkowników. Autopromocja jest zabroniona, a wszyscy sprzedawcy próbujący nieuczciwie publikować lub promować swoje oferty zostaną zablokowani na naszej stronie. Możemy również blokować sprzedawców jeżeli mamy podejrzenia, że działalność danego sklepu o oszustwo. Chcemy w takim przypadku uchronić członków naszej społeczności przed utratą pieniędzy.



        IV. Pozostałe informacje


        Jak mogę się skontaktować?
        Po przeczytaniu naszego FAQ wciąż coś jest niejasne? Pytania, prośby, zapytania o współpracę możesz do nas kierować za pomocą formularza kontaktowego dostępnego tutaj. Na stronie znajdziesz też członków naszego zespołu, do których możesz napisać prywatną wiadomość. Przy ich nazwie użytkownika znajdziesz ikonkę potwierdzającą przynależność do zespołu.

        Gdzie jeszcze możesz nas znaleźć?
        Dołącz do nas na Facebooku, Telegramie. Możesz również skorzystać z naszych aplikacji mobilnych: Android i iOS.

        Znalazłem błąd lub mam pomysł, chcę wyrazić opinię. Jak to zrobić?
        Możesz skorzystać z sekcji feedbacku, aby również inni użytkownicy mogli również komentować. Znajdziesz je tutaj.

        Gdzie znajdę regulamin?
        Możesz się z nim zapoznać tutaj.