Zasady Publikacji

Ostatnia aktualizacja 6 października 2022 r.




Nasz główny cel to zapewnienie jak największej liczby okazji o wysokiej jakości i jednocześnie ochrona społeczności przed oszustwami i spamem

Zdecydowaliśmy się na przygotowanie ogólnych wytycznych, które usprawnią działanie naszej społeczności i jednocześnie ujednolicą nasze decyzje. Chociaż szczegółowe zasady mogą być naprawdę pomocne, nauczyliśmy się, że istnieje zbyt wiele zmiennych i pomysłów od członków naszej społeczności, aby oczekiwać, że obejmą każdą sytuację.

Chcemy, aby te zasady były jak najlepsze, ale jesteśmy pewni, że czasami będą wymagały dostosowania. Mogą wystąpić sytuacje, których nie wzięliśmy pod uwagę, np. zmiany rynkowe itp. Jesteśmy na to otwarci, a brak zbyt wielu sztywnych zasad pomoże nam zachować elastyczność.

Nasz zespół Wsparcia Społeczności podejmuje setki decyzji dziennie w obliczu zgoła różnych sytuacji. Mamy więc nadzieję, że te wytyczne poprawią przejrzystość działań naszego zespołu, a także pomogą w dyskusji z nami przy wątpliwych sytuacjach. Sprawdź również nasz regulamin w celu zapoznania się ze szczególnymi przypadkami, które nie zostały tutaj poruszone.

Zasady Publikacji ⤵



1. Staramy się publikować okazje, jeśli przynoszą one korzyści społeczności


Chcemy udostępniać naszej społeczności tylko najlepsze okazje. Jednak, mimo że staramy się zapobiegać publikowaniu słabych okazji, nie szukamy "na siłę" powodów, aby odrzucać nowe publikacje.

Redukcja ceny powinna być podstawą każdej okazji, ale zdajemy sobie sprawę, że istnieją również inne dość istotne aspekty. Dlatego robimy co w naszej mocy, aby dopuścić okazje, które zawierają inne czynniki, które społeczność może uznać za wartościowe. Mogą to być np.:

  • Korzystne warunki dostawy – np.: doręczenie kolejnego dnia, darmowa dostawa, bezpłatny odbiór osobisty.
  • Prawa konsumenckie – np. rozszerzona gwarancja za darmo.
  • Duża dostępność – sprzedawca ma duże zapasy na przecenione popularne produkty.
  • Ograniczona dostępność – produkty mogą być atrakcyjne również bez zniżki, zwłaszcza gdy istnieje duży popyt na konkretny produkt, który jest rzadko dostępny (np. PS5 lub limitowane produkty modowe). Listę takich produktów znajdziesz tutaj
  • Grono odbiorców – dozwolone są okazje i kupony, które mogą być wykorzystane przez konkretne grupy osób (np. oferty studenckie lub kody do jednorazowego wykorzystania przez klienta).

Pamiętaj, że okazje mają większą szansę na publikację, jeśli zawierają więcej szczegółów. Tam, gdzie wymagane są dodatkowe informacje, często pytamy zgłaszającego, czy je zna. Poświęcamy też więcej czasu na ich sprawdzenie, aby zwiększyć szanse na pojawienie się okazji na platformie.

Jeśli uważasz, że usunęliśmy okazję, ponieważ przeoczyliśmy dodatkową korzyść, prosimy o odpowiedź na wiadomość od wsparcia społeczności. Jeden z członków zespołu niezwłocznie ją sprawdzi.

Okazje i kupony mogą zostać dodane ponownie po 30 dniach od ostatniej publikacji (nie obowiązuje tylko w przypadku okazji i kuponów, których data zakończenia wykracza poza okres 30 dni, ale nie dłużej niż 90 dni).




2. Staramy się weryfikować wszystkich sprzedawców


Sprawdzamy podstawowe dane o firmie, a także recenzje i opinie. Następnie oceniamy, czy taka okazja jest bezpieczna dla naszej społeczności. Weryfikacji dokonuje nasz zespół zajmujący się wsparciem społeczności i nie bierze przy tym pod uwagę tego, czy otrzymujemy prowizję ze sprzedaży produktów od danego sprzedawcy.

Bezpieczeństwo naszej społeczności jest naprawdę ważne, ale nie jesteśmy w stanie sprawdzić każdego aspektu sprzedawcy na podstawie kontroli kilku podstawowych danych. Staramy się więc rozsądnie podchodzić do prawdopodobieństwa wystąpienia ryzyka, ale jesteśmy też otwarci na sprawdzenie Waszych zgłoszeń odnośnie nieprawidłowości przy danym sprzedawcy.

Sprzedawcy bezpośredni
Kiedy zastanawiamy się, czy okazja z danego sklepu może być opublikowana na platformie bierzemy pod uwagę wiele czynników, aby stworzyć zrównoważony obraz. Są to m.in.:

  • Sprawdzenie danych sprzedawcy.
  • Opinie i historia strony.
  • Metody płatności oferowane przez sprzedawcę.
  • Polityka wysyłek i zwrotów.
  • Dopasowanie do naszej społeczności – zarówno pod względem wartości dla naszych użytkowników, jak i naszych zasad.

Serwisy marketplace (Allegro, Amazon, Shopee…)
Serwisy typu marketplace posiadają swoje programy ochrony kupujących, dlatego tutaj skupiamy się na informowaniu użytkowników o potencjalnych problemach, aby zawsze był to świadomy zakup (np. nowy sprzedawca; sprzedaż i wysyłka przez firmę zewnętrzną, a nie oficjalny sklep marketplace’u itp.). W większości przypadków nieotrzymanie produktu wiąże się z anulowaniem zamówienia i zwrotem środków, ale czasami wymaga to rozpoczęcia procesu reklamacyjnego, co wiąże się z wydłużeniem czasu na zwrot środków. Oczywiście w przypadkach ewidentnego oszustwa wciąż blokujemy sprzedawców i usuwamy takie okazje (np. przejęte konto Amazonu, które ze sprzedaży mebli przerzuca się na karty graficzne w podejrzanie niskich cenach).




3. Okazje dla dobra społeczności, a nie osobistych korzyści


Aby uniknąć sytuacji, w której nasza społeczność zostanie zalana “okazjami” zamieszczonymi tylko po to, aby zarobić pieniądze, nie zezwalamy na autopromocję ani na zamieszczanie linków do ofert, które przynoszą korzyść osobom zamieszczającym "okazję".

Jeśli jednak autor nie odniesie bezpośrednich korzyści (np. pracownik sklepu, który zauważy świetną cenę w sklepie lub podzieli się z naszą społecznością informacjami na temat nadchodzącej oferty), nie chcemy tego przegapić. W takich przypadkach możemy wymagać dodatkowej weryfikacji przed publikacją.

Ocena intencji autora nie jest prostą czynnością, ale nasz zespół wsparcia społeczności poświęca znaczną ilość czasu, aby to zweryfikować. Staramy się nigdy nie usuwać okazji bez pewności, że jest to autopromocja, ale w niektórych przypadkach możemy się pomylić. Jeśli tak się stanie, to z góry przepraszamy i wiemy, że może to być frustrujące, ale prosimy o kontynuowanie rozmów z naszym zespołem i udzielenie odpowiedzi na ich pytania. Staramy się po prostu zapewnić prawidłowe funkcjonowanie naszej społeczności.

Jeśli nie jesteś pewien, czy Twoja okazja jest zgodna z zasadami, nie próbuj jej publikować i ryzykować usunięcia, ale zacznij od kontaktu z naszym zespołem, abyśmy mogli Cię dalej pokierować.

Firmy, które uważają, że mają wspaniałą okazję dla naszej społeczności, mogą skontaktować się z naszym Zespołem ds. Partnerstwa, który będzie mógł ją ocenić.




4. Okazje zbiorcze (od kilku sprzedawców) z zachowaniem pewnych zasad, aby utrzymać porządek na platformie


Okazje zbiorcze, które zawierają produkty z więcej niż jednego sklepu mogą zdecydowanie pomóc społeczności w oszczędzaniu zarówno czasu, jak i pieniędzy. Doceniamy również zwiększony wysiłek użytkowników i poświęcony czas na przygotowanie takich zestawień. Pozwalamy więc na takie okazje, ale by zachować ich przejrzystość mamy kilka zasad:

  • Okazja musi mieć jasny, unikalny temat (np.: pakiet wakacyjny, zestawienie butów do biegania, czy gier video).
  • Każda okazja zawarta w publikacji zbiorczej musi być zgodna z zasadami publikacji.
  • Publikacje zbiorcze nie powinny być używane do monopolizowania okazji, ale doceniamy, kiedy członkowie używają ich w sposób kreatywny, aby przekazać swoje własne opinie i wiedzę innym użytkownikom.

Wszędzie tam, gdzie widzimy prawdziwą wartość publikacji zbiorczej dla społeczności, a nie losowe łączenie ze sobą kilku produktów, które równie dobrze mogą funkcjonować jako oddzielne okazje, dążymy do pozostania takiej publikacji (chociaż możemy edytować jej części, aby zapewnić jego zgodność z zasadami).

  • Okazje zostaną przypisane do kategorii, która zdaniem zespołu wsparcia społeczności jest najbardziej odpowiednia. W większości sytuacji będzie to zależało głównie od produktów zawartych w tytule lub stanowiących większość publikacji zbiorczej.
  • Link pod przyciskiem “Idź do okazji” powinien być dla produktu wymienionego jako pierwszego w tytule lub strony docelowej, gdzie można ten produkt znaleźć lub kupić. Link oraz tytuł może być edytowany jeżeli tytułowy produkt będzie wyprzedany.
  • Publikacja wygasa, gdy wszystkie w niej zawarte produkty będą niedostępne (istnieją wyjątki w przypadku, gdzie jedna część oferty jest zależna od innej – np. cena lotu wygasa w pakiecie wakacyjnym). W przypadku zachowania aktualności takich publikacji zbiorczych na pewno pomaga przekreślenie niedostępnych już produktów.

Produkty zawarte w wątkach zbiorczych mogą być zamieszczane jako samodzielne okazje, pod warunkiem, że nie były zawarte w treści publikacji zbiorczej. W przypadku najlepszych okazji możemy dopuścić również ich oddzielną publikację dla lepszej widoczności.




5. Wytyczne dla permanentnych okazji


Stałe okazje były dla nas zawsze kłopotliwe. Wymagając daty zakończenia, staraliśmy się, by nasza społeczność nie była zalana powtarzającymi się okazjami, jednak może to również prowadzić do tego, że niektórzy użytkownicy wcale się o nich nie dowiedzą.

Mamy jednak jasny cel – jeśli okazja jest permanentna, ale jest to coś, czego użytkownicy nie powinni przegapić, chcemy na taką publikację pozwolić.

Skupiliśmy się na przygotowaniu listy okazji, które będą dozwolone oraz takich, których nie będziemy publikować. Zastrzegamy jednak, że lista może być aktualizowana w oparciu o odbiór społeczności. Aktywne oferty można opublikować ponownie po 30 dniach.

Dozwolone

  • Bezpłatny wstęp do muzeum lub innego miejsca, gdzie zwykle jest odpłatny (np. darmowe wtorki).
  • Okresy próbne usług – darmowe lub w obniżonych cenach.
  • Bezpłatne badania lub ich pakiety, które zwykle są płatne.
  • Festiwale i koncerty z jasnym wskazaniem darmowych lub tańszych atrakcji, które zwykle są płatne.
  • Nowe dodatki do usług subskrypcji gier wideo.
  • Darmowe kursy i szkolenia.

Niedozwolone

  • Nowe pozycje w usługach przesyłania strumieniowego wideo lub audio.
  • Aplikacje, gry oraz książki, które są od zawsze bezpłatne.
  • Przedmioty, które są w cenie regularnej i nie spełniają warunków publikowania w punkcie „Staramy się publikować okazje, jeśli przynoszą one korzyści społeczności”.




6. Komentarze miejscem na żywe rozmowy


Kiedy okazja jest już dostępna, użytkownicy mogą ją natychmiast skomentować. Członkowie społeczności uwielbiają dyskutować o różnych aspektach okazji (cena, postrzegana wartość, jakość produktu lub usługi i wiele innych).

Czasami komentarze schodzą na boczny tor, pojawiają się żarty oraz osobiste poglądy. Może się to zdarzyć zwłaszcza wtedy, gdy transakcja dotyczy bardziej kontrowersyjnych tematów. Niektóre z nich są przewidywalne np. rozpoczęcie dyskusji na temat polityki, ale inne są mniej oczywiste (np. wojenki między użytkownikami PS5 i Xboxa lub odnośnie smartfonów opartych na Androidzie vs Apple).

Naszym celem jest zawsze pozostawianie komentarzy tam, gdzie to możliwe. Mamy wysoce responsywny i doświadczony zespół wsparcia społeczności, który zwraca uwagę na zgłoszenia dotyczące komentowania oraz ich zgodność z naszym regulaminem. Jeżeli uważasz, że Twój komentarz został niesłusznie usunięty, zamiast publikowania komentarza niezwiązanego z okazją skontaktuj się niezwłocznie z nami odpowiadając na wiadomość od moderacji lub korzystając z tego formularza. Komentarze obraźliwe, atakujące użytkowników będą zawsze usuwane.

Masz jakieś pytania lub uwagi?

Dołącz do dyskusji