kwi 15. 2021
Dokonałem zakupu na Amazon.it na kwotę około 400 euro i mam problem płatnością a nawet zmianą płatności - korzystam z revoluta i problemem jest prawdopodobnie nie wspierany przez Amazon 3d secure - ma ktoś jakieś doświadczenia /pomysły? :/
Aktualizacje społecznościowe
Dyskusje Aktywność
17 Komentarzy
sortowanie:Miałem taką sytuację, konsultant twierdził, że wina po stronie banku, oczywiście nie było tak, stwierdził że jedyną opcją jest anulowanie i ponowne kupienie. Po anulowaniu nie było już możliwości kupna. Może trafisz na bardziej pomocną osobę, próbuj z support.
Niestety nie udało się. Też wpadłem na pomysł z kartami podarunkowymi, ale to już raczej na kolejny zakup. Bez problemu kupiłem kartę za 200e
A co do samej płatności, winę ponosi bank, ponieważ najwyraźniej nie zezwala na dokonanie transakcji bez uwierzytelnienia 3DS. System 3DS działa tak, że jeśli wspiera to bank i sklep, a ponadto klient (użytkownik karty) to aktywował na karcie, wtedy podczas płatności jest proszony o dodatkowy kod otrzymany z banku. Jeśli którakolwiek strona nie ma włączonego 3DS, wtedy transakcja odbywa się bez 3DS. Ważne jest to, kto ponosi odpowiedzialność za transakcję w przypadku ewentualnej reklamacji, jeśli płatność przeszła bez 3DS. I tak:
- jeśli bank nie umożliwił klientowi aktywacji 3DS, winę ponosi bank;
- jeśli bank dał taką możliwość klientowi i klient aktywował, a sklep (jego bramka płatnicza) tego nie wspiera - winę ponosi sklep;
- jeśli i bank i sklep obsługują 3DS, ale klient nie aktywował na karcie - winę ponosi klient.
Jeśli masz możliwość, spróbuj zapłacić kartą banku, który zezwala na transakcje bez 3DS.
Dzisiaj mam ten sam problem
Konsultant potwierdził ze Amazon.IT nie udostępniło płatności 3D secure
Proponują płatność kartami podarunkowymi - kilka kart zakupionych za niższe kwoty transakcji
Na niemieckim i francuskim Amazon brak problemów z płatnością
Dzięki
Tak zrobię
Przez link w mailu wracam do płatności i wtedy wykonuje się "interaktywnie" z potwierdzeniem w aplikacji (ING).