Decyzja UOKIK w sprawie naliczania opłat za kontakt z infolinią i usługę diagnozy uszkodzenia usług stacjonarnych- Nju Mobile i Orange

paź 3. 2023
Dzisiaj logując się na konto w Nju Mobile zauważyłem nową belkę z decyzją UOKIK dotyczącą zwrotu pobranych opłat za połączenia z infolinią i za usługę diagnozy uszkodzenia usług stacjonarnych- może komuś się akurat przyda
njumobile.pl/uokik
orange.pl/zob…023


"Informujemy
Prezes UOKiK w dniu 31 sierpnia 2023 r. wydał decyzję nr DOZIK 8/2023 w sprawie stosowania praktyk, które naruszają zbiorowe interesy konsumentów w zakresie:

1) naliczania opłat klientom indywidualnym za połączenia z infolinią:
- Orange *100 lub 510 100 100 oraz
- nju mobile *610 lub 690 610 610
2) naliczania opłat za usługę diagnozy uszkodzenia usług stacjonarnych

Poniżej dowiedzą się Państwo więcej o części naszego zobowiązania dotyczącego zwrotu opłat za połączenia z infoliniami. O możliwości, sposobie i terminie zwrotu opłat za usługę diagnozy poinformujemy na naszej stronie internetowej w późniejszym terminie.

Co zrobimy
Jeśli jesteście lub byliście Państwo klientem – a jednocześnie konsumentem, zwrócimy poniesione koszty.

Jakie zwroty opłat uznaliśmy
- Zwrócimy Państwu równowartość opłat, które naliczyliśmy za połączenia z infoliniami. Zwrot otrzymacie Państwo na swoje konto bankowe albo
- Przyznamy Państwu jednorazowo dodatkowy pakiet danych (bez podwyższania ceny oferty). Włączymy go na numerze, który łączył się z infolinią Orange lub NJU mobile.

Komu zwrócimy koszty
Opłaty zwrócimy klientom – konsumentom, którzy spełnią łącznie warunki:
- dzwonili na infolinię Orange lub nju mobile między 12 marca 2022 r. a 12 marca 2023 r.,
- zawarli lub zmienili jej warunki po 25 grudnia 2014 r.,
- w chwili kontaktu z naszą infolinią korzystali z oferty z nielimitowanymi połączeniami na numery komórkowe albo z oferty z pakietem podstawowym lub dodatkowymi usługami, dającymi nielimitowane połączenia na numery komórkowe,
- nie mieli pozytywnie rozpatrzonej reklamacji dotyczącej opłat za połączenia z infoliniami
- w dniach od 10 października 2023 r. do 10 stycznia 2024 r., wypełnią formularz z wnioskiem o zwrot opłat lub przyznanie pakietu danych.

Jakie działania są po Państwa stronie
Jeśli nie jesteście Państwo już Klientami Orange
Otrzymacie Państwo od nas pismo z informacjami potrzebnymi do złożenia wniosku. Aby otrzymać zwrot opłat na konto bankowe, wypełnijcie Państwo dedykowany formularz dostępny na naszej stronie.

Jeśli jesteście Państwo Klientami Orange
Aby otrzymać zwrot opłat na konto bankowe lub jednorazowy pakiet danych wypełnijcie Państwo dedykowany formularz dostępny na naszej stronie
Jeśli nie skorzystacie Państwo z tych możliwości wówczas zwrócimy opłaty poprzez pomniejszenie wartości do zapłaty za usługi z których korzystacie (w ofertach postpaid) lub doładowanie konta (w ofertach prepaid)

Link do formularza będzie aktywny w dniach od 10 października 2023 r. do 10 stycznia 2024 r. Po 10 stycznia 2024 r. nie będziemy zwracać opłat na rachunek bankowy.

Gdzie znajdą Państwo dodatkowe informacje
Szczegóły zobowiązania Orange oraz korzyści dedykowane konsumentom wynikają z decyzji Prezesa UOKiK nr DOZIK 8/2023 . Pełna treść decyzji jest dostępna na stronie uokik.gov.pl.”
Aktualizacje społecznościowe

3 Komentarze

sortowanie:
Awatar użytkownika
  1. Awatar użytkownika yenfnbqee
    I słusznie. Najpierw vectra, teraz orange. Może wreszcie zaczną się liczyć z klientami. Wszystkim tym operatorom by się prewencyjnie taka kara przydała
  2. Awatar użytkownika Tylko_Na_Karte
    Zwrot ma być podobno z automatu. (Edytowano)
    Awatar użytkownika Arwena
    To dziwne. Bo ja jak coś czytałam to pisze, że trzeba jakieś dokumenty uzupełnić. Nawet jest jakaś data podana. Jak się mylę to mnie poprawcie. Bo wiem, że nawet trzeba się określić czy chcesz zwrot na konto czy chcesz to w ramach darmowego internetu. (Edytowano)