OLX oszuści i późniejsze postępowanie. Anulować przelew?

154
gru 13. 2016
Czy ktoś z Waspepperowców był oszukany przez użytkownika, użytkowników tego serwisu i jemu podobnych a sprawa zakończyła się pozytywnie?
Wiadomo OLX sugeruję załatwianie spraw poprzez "z rączki do rączki" ale przelewy to rzecz codzienna i na pewno nie raz stosowana:-)
Niestety banki nie oferują anulacji przelewu nawet w ciągu godziny od jego akceptacji przez Kowalskiego :-/ ...choć możliwe że są i takie Banki ale jakoś się tym nie chwalą:-/
Zgłoszenie sprawy na policji też nie wiele zmieni ale zawsze jest nadzieja że będzie inaczej
Na pewno AliorBank (Tmobile UB i jemu pokrewne) nie mają opcji anulacji przelewu a może znacie Banki które to oferują?
mBank ponoć to ma:-)

Tak wygląda automatyczna odpowiedź od Zespołu OLX-a:

"Dzień dobry.

Mam na imię Dagmara i od tej chwili jestem opiekunem Twojej sprawy.
Z

twojej wiadomości wynika, że zostałeś oszukany. Bardzo mi przykro, że

spotkała Cię taka sytuacja. Rozumiem, że jest ona niezwykle nieprzyjemna

i postaram się pomóc w miarę możliwości.
W pierwszej kolejności zablokowaliśmy wskazane konto i jednocześnie usunęliśmy aktywne ogłoszenia. Bezpieczeństwo Użytkowników jest dla mnie priorytetem, dlatego zawsze reaguję w takich sytuacjach tak szybko jak to możliwe.
Jednocześnie proszę przesłać numer konta bankowego, na jaki został wysłany przelew.
Niestety,

nie mogę zgłosić zdarzenia policji w Twoim imieniu. Funkcjonariusze

mogą przyjąć zgłoszenie wyłącznie od osoby poszkodowanej. Dlatego proszę

osobiście udać się na najbliższy komisariat i przekazać wszystkie

informacje o sprawie. Dodam, że bardzo ważny jest numer ID ogłoszenia,

za pośrednictwem którego została nawiązana transakcja.
Najbliższą jednostkę policji możesz znaleźć tutaj:
info.policja.pl/inf…tml
Obowiązuje

mnie ustawa o ochronie danych osobowych (art. 23 ust. 1 ustawy z dnia

29 sierpnia 1997 roku), dlatego nie mogę przekazać Ci żadnych informacji

o Użytkowniku. Nie mam również możliwości udostępnienia usuniętego

ogłoszenia. Z naszej strony wszystkie informacje dotyczące

ogłoszenia i Użytkownika zostaną zabezpieczone i przekazane policji na

jej pisemny wniosek. OLX.pl zawsze chętnie współpracuje z organami ścigania.
Jednocześnie

chcę przypomnieć, że w trosce o bezpieczeństwo i brak zabezpieczeń dla

transakcji rekomendujemy wyłącznie odbiór osobisty. Więcej informacji o

bezpiecznym korzystaniu z Serwisu znajdziesz tutaj:
Zasady bezpiecznej transakcji
Oferty, które powinny wzbudzić Twoje wątpliwości
Poradnik bezpieczeństwa

Pozdrawiam,


Dagmara,


Zespół OLX.pl"

Odpowedź banku na reklamację:
Szanowny Panie,

W odpowiedzi na reklamację numer 2608XX, dotyczącą płatności krajowej,
kieruję poniższą korespondencję.

Dane przelewu:
Data przelewu: 13.12.2016 r.
Kwota przelewu: XXX PLN
Rachunek odbiorcy: 65 1140 2004 0000 3202 7564 2443.

Potwierdzam, że wszelkie czynności składające się na realizację
reklamowanego przelewu zostały po stronie T-Mobile Usługi Bankowe
wykonane prawidłowo. Po złożeniu zlecenia przelewu na kwotę XXX PLN Bank
udostępnił środki do jego realizacji
. Przelew został więc zrealizowany
zgodnie z dyspozycją
. Tym samym T-Mobile Usługi Bankowe nie znajduje
podstaw do uznania reklamacji
i wypłaty przedmiotowej kwoty.

Ponadto wyjaśniam, że po otrzymaniu reklamacji T-Mobile Usługi Bankowe
zwrócił się do banku Odbiorcy przelewu z prośbą o zwrot kwoty XXX PLN na
rachunek oszczędnościowo – rozliczeniowy numer 89 2490 1044 0000 XXXX
9603 XXXX.

Bank Odbiorcy przelewu może dokonać zwrotu środków wyłącznie za zgodą
właściciela rachunku, na który trafiły środki. Jednak czas realizacji
ewentualnego zwrotu może przekroczyć 60 dni. Tak długi termin
rozpatrzenia zgłoszenia uzależniony jest wyłącznie od tego, kiedy i czy
bank Odbiorcy uzyska zgodę Beneficjenta środków na dokonanie zwrotu.
Proszę o weryfikację rachunku.

Wyrażam nadzieję, że przedstawione wyjaśnienia spotkają się z Pana
akceptacją
.

Z poważaniem
ESTERA JASEK
Specjalista ds. Reklamacji i Skarg
Zespół Reklamacji i Skarg
ALIOR BANK S.A. ODDZIAŁ T-MOBILE USŁUGI BANKOWE
Pouczenie o możliwości odwołania:
Klient ma możliwość odwołania się od stanowiska zawartego w odpowiedzi
na reklamację składając ponowne zgłoszenie w Banku. Spory wynikłe z
Umowy mogą być rozstrzygane pozasądowo na wniosek Klienta - przed
Arbitrem Bankowym, o ile wartość przedmiotu sporu nie jest wyższa niż
8.000,00 PLN
. Klient ma możliwość wystąpienia z wnioskiem o rozpatrzenie
sprawy przez Rzecznika Finansowego w trybie skargowym lub w pozasądowym
postępowaniu w sprawie rozwiązywania sporów
. W sprawach ochrony
konsumentów organem nadzoru jest Urząd Ochrony Konkurencji i
Konsumentów. Wszelkie spory wynikające z Umowy lub pozostające w związku
z Umową, mogą być rozstrzygane na podstawie pozwu przeciwko Alior Bank
S.A. przez sąd miejscowo właściwy do rozpoznania sprawy, zgodnie z
wykazem dostępnym na stronie
bip.ms.gov.pl/pl/…e/.Nadzór nad
działalnością Banku sprawuje Komisja Nadzoru Finansowego
(KNF).

Tak więc reklamacja przelewu w banku w Polsce nic nie daję.
AliorBank oraz TUB i
wiele innych zagranicznych działających w Polsce banków, nie oferuję możliwości anulacji przelewu nawet w kilka, kilkanaście minut po jego wykonaniu:-/
Aktualizacje społecznościowe
Różne
Najlepsze komentarze
154 Komentarze
Prześlij Komentarz