Dwuklik myszy a gwarancja sprzedawcy.

mar 15. 2022
Jestem właśnie w trakcie użerania się z RtvEuroAgd w kwestii reklamacji (rękojmia) dwukliku myszy. Normalne użytkowanie do nawigacji po systemie, po miesiącu średnio intensywnego użytkowania zaczął pojawiać się problem.

Naturalnie, dziś chce kupić sobie nową mysz i chciałbym się was spytać jak poszczególni sprzedawcy rozpatrują sprawę dwukliku/trójkliku przełączników w myszach. Gdzie bezpiecznie kupić gryzonia, gdzie wymieniają takie usterki od ręki? Nie mam ochoty na ponowne użeranie się ze sprzedawcą lub wysyłanie myszy za granicę do producenta. Jak to wygląda w x-kom, morele, media expert etc? Macie na ten temat jakieś informacje?
Aktualizacje społecznościowe

Kategorie

15 Komentarzy

sortowanie:
Awatar użytkownika
  1. Awatar użytkownika Krzychu127
    Krzychu127
    Miałem wiele myszek i to tanich ale w żadnej takie coś nie było. Potem kupiłem w Biedronce HP model x4000 i super wytrzymała kilka lat ciorania aż siadły te mikro styki. Teraz kupiłem na allegro niedrogie X4500 pozostając wierny marce. Gwarancją się nie przejmuję bo to się nie psuje.
    Jak nie uznają gwarancji rozkręć myszkę i przelutuj micro styk z prawej strony na lewą i po kłopocie.
  2. Awatar użytkownika Kyre77
    Kyre77 Autor
    dankowski15/03/2022 19:05

    Możesz coś więcej o problemach z euro? Nie mają prawa odmówić przyjęcia rek …Możesz coś więcej o problemach z euro? Nie mają prawa odmówić przyjęcia reklamacji. Jest to wada fizyczna, o której mowa w Art. 556 § 1. pkt 1. kodeksu cywilnego. BTW. Każdy producent powinien to naprawić beż jęknięcia z tytułu gwarancji.


    Cytuję maila od nich:
    "W odpowiedzi na złożoną reklamację uprzejmie informujemy, że zgłoszone żądanie reklamacyjne nie może być uwzględnione.
    Weryfikacja reklamowanego towaru wykazała, że zgłoszona wada nie wynika z niezgodności towaru z umowa. Uszkodzenie ma charakter zewnętrzny, spowodowane jest niewłaściwym użytkowaniem, za które Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności. W takiej sytuacji odpowiedzialność Sprzedawcy jest wyłączona.
    "

    Aż się we mnie zagotowało z nerwów jak to przeczytałem. Na pepperze przed zakupem jeden użytkownik mnie ostrzegał, że w euro nie respektują gwarancji w kwestii dwukliku więc przezornie wysłałem na rękojmi. Bo gwarancja dawana przez sklep jest tak jakby dobrą wolą. Gdzieś tak wyczytałem na jakimś forum prawnym. W każdym razie, niestety i to nie podziałało więc napisałem im pikantny komentarz i support postanowił otworzyć sprawę jeszcze raz. Minęło już trochę czasu i teraz na dniach powiadomiono mnie, że jednak uznają zwrot środków. Ale muszę jeszcze przejść się do ich sklepu i to załatwić na miejscu... Ciekawe czy mi oddadzą za te dwie przesyłki inpostem do serwisu. No w każdym razie kosztowało mnie to dużo nerwów jak na razie, bo ten powód odrzucenia, no był dość brzydkim kłamstwem :\ (Edytowano)
  3. Awatar użytkownika root666
    root666
    Jeśli uznają gwarancję z tytułu rękojmi (żadna łaska szczególnie w pierwszym roku gdzie ciężar udowodnienia, że usterka powstała z twojej winy leży po ich stronie) to zwracają wszystkie koszta bez stękania, wymóg zgłoszenia osobistego jest kuriozalny, wyśmiałbym jak dzieciaka
  4. Awatar użytkownika Usunięty588028
    Anonymous User
    Krzychu12715/03/2022 18:35

    rozkręć myszkę


    Jak rozkręcić mysz, w której nie ma śrubek?
  5. Awatar użytkownika Beastmilk
    Beastmilk
    Oddawałem chyba w morele myszkę Dream Machines na gwarancję z dwuklikiem i naprawili bez problemu.
    edit: W sumie to nie pamiętam, gdzie była kupiona, wysyłałem bezpośrednio do serwisu DM i oni się tym zajęli. (Edytowano)
  6. Awatar użytkownika bar1004
    bar1004
    Usunięty58802815/03/2022 18:39

    Jak rozkręcić mysz, w której nie ma śrubek?


    Sprawdź czy na pewno nie ma pod naklejkami czy stopkami, jak rzeczywiście nie ma to znaczy że jest tylko zatrzaśnięta na klipsy i wystarczy podważyć przerwę między połówkami (chyba jeszcze nie doszliśmy do poziomu sonicznego spawania czy klejenia myszek).
  7. Awatar użytkownika Krzychu127
    Krzychu127
    Usunięty58802815/03/2022 18:39

    Jak rozkręcić mysz, w której nie ma śrubek?


    W Hp była jedna pod naklejką i wystarczy trochę po niej przejechać palcem i wgniecie się dołek gdzie jest ona zaklejona,
  8. Awatar użytkownika dankowski
    dankowski
    Możesz coś więcej o problemach z euro? Nie mają prawa odmówić przyjęcia reklamacji. Jest to wada fizyczna, o której mowa w Art. 556 § 1. pkt 1. kodeksu cywilnego. BTW. Każdy producent powinien to naprawić beż jęknięcia z tytułu gwarancji.
  9. Awatar użytkownika dankowski
    dankowski
    Kyre7715/03/2022 19:20

    Cytuję maila od nich:"W odpowiedzi na złożoną reklamację uprzejmie info …Cytuję maila od nich:"W odpowiedzi na złożoną reklamację uprzejmie informujemy, że zgłoszone żądanie reklamacyjne nie może być uwzględnione.Weryfikacja reklamowanego towaru wykazała, że zgłoszona wada nie wynika z niezgodności towaru z umowa. Uszkodzenie ma charakter zewnętrzny, spowodowane jest niewłaściwym użytkowaniem, za które Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności. W takiej sytuacji odpowiedzialność Sprzedawcy jest wyłączona."Aż się we mnie zagotowało z nerwów jak to przeczytałem. Na pepperze przed zakupem jeden użytkownik mnie ostrzegał, że w euro nie respektują gwarancji w kwestii dwukliku więc przezornie wysłałem na rękojmi. Bo gwarancja dawana przez sklep jest tak jakby dobrą wolą. Gdzieś tak wyczytałem na jakimś forum prawnym. W każdym razie, niestety i to nie podziałało więc napisałem im pikantny komentarz i support postanowił otworzyć sprawę jeszcze raz. Minęło już trochę czasu i teraz na dniach powiadomiono mnie, że jednak uznają zwrot środków. Ale muszę jeszcze przejść się do ich sklepu i to załatwić na miejscu... Ciekawe czy mi oddadzą za te dwie przesyłki inpostem do serwisu. No w każdym razie kosztowało mnie to dużo nerwów jak na razie, bo ten powód odrzucenia, no był dość brzydkim kłamstwem :\


    Niezła szopka. Gwarancja producenta jest dobrowolna, ale rękojmia jest obowiązkowa. Kasę za przesyłki mają obowiązek zwrócić.
  10. Awatar użytkownika Juri
    Juri
    dankowski15/03/2022 23:18

    Niezła szopka. Gwarancja producenta jest dobrowolna, ale rękojmia jest o …Niezła szopka. Gwarancja producenta jest dobrowolna, ale rękojmia jest obowiązkowa. Kasę za przesyłki mają obowiązek zwrócić.


    A koszty przesyłki do serwisu do na jakiej podstawie mieliby zwracać? Bo pierwszy słyszę o takim obowiązku...
  11. Awatar użytkownika Xorro
    Xorro
    Juri16/03/2022 08:08

    A koszty przesyłki do serwisu do na jakiej podstawie mieliby zwracać? Bo p …A koszty przesyłki do serwisu do na jakiej podstawie mieliby zwracać? Bo pierwszy słyszę o takim obowiązku...


    art. 561²§1 kc
    sip.lex.pl/akt…1-2
  12. Awatar użytkownika SzczeryJerry
    SzczeryJerry
    Kyre7715/03/2022 19:20

    Cytuję maila od nich:"W odpowiedzi na złożoną reklamację uprzejmie info …Cytuję maila od nich:"W odpowiedzi na złożoną reklamację uprzejmie informujemy, że zgłoszone żądanie reklamacyjne nie może być uwzględnione.Weryfikacja reklamowanego towaru wykazała, że zgłoszona wada nie wynika z niezgodności towaru z umowa. Uszkodzenie ma charakter zewnętrzny, spowodowane jest niewłaściwym użytkowaniem, za które Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności. W takiej sytuacji odpowiedzialność Sprzedawcy jest wyłączona."Aż się we mnie zagotowało z nerwów jak to przeczytałem. Na pepperze przed zakupem jeden użytkownik mnie ostrzegał, że w euro nie respektują gwarancji w kwestii dwukliku więc przezornie wysłałem na rękojmi. Bo gwarancja dawana przez sklep jest tak jakby dobrą wolą. Gdzieś tak wyczytałem na jakimś forum prawnym. W każdym razie, niestety i to nie podziałało więc napisałem im pikantny komentarz i support postanowił otworzyć sprawę jeszcze raz. Minęło już trochę czasu i teraz na dniach powiadomiono mnie, że jednak uznają zwrot środków. Ale muszę jeszcze przejść się do ich sklepu i to załatwić na miejscu... Ciekawe czy mi oddadzą za te dwie przesyłki inpostem do serwisu. No w każdym razie kosztowało mnie to dużo nerwów jak na razie, bo ten powód odrzucenia, no był dość brzydkim kłamstwem :\


    Mógłbyś napisać co było zawarte w pikantnym komentarzu i gdzie o tym napisałeś? Mnie prawdopodobnie czeka to samo z myszką logitech
  13. Awatar użytkownika Juri
    Juri
    Xorro16/03/2022 08:46

    art. 561²§1 k …art. 561²§1 kchttps://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/kodeks-cywilny-16785996/art-561-2


    § 3. Przepisy § 1 i 2 stosuje się do zwrotu rzeczy w razie odstąpienia od umowy i wymiany rzeczy na wolną od wad.

    Jak dla mnie nie ma zastosowania w opisanej sytuacji. Ale spoko, niech chłop walczy
  14. Awatar użytkownika dankowski
    dankowski
    Juri16/03/2022 08:08

    A koszty przesyłki do serwisu do na jakiej podstawie mieliby zwracać? Bo p …A koszty przesyłki do serwisu do na jakiej podstawie mieliby zwracać? Bo pierwszy słyszę o takim obowiązku...


    Art. 561^3
    Z zastrzeżeniem art. 561^1 § 2 i 3 koszty wymiany lub naprawy ponosi sprzedawca. W szczególności obejmuje to koszty demontażu i dostarczenia rzeczy, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
  15. Awatar użytkownika dankowski
    dankowski
    root66616/03/2022 14:34

    Jeśli uznają gwarancję z tytułu rękojmi [...]


    Reklamację z tytułu rękojmi. Gwarancja w tym przypadku jest tylko producenta.
Awatar użytkownika