Amazon OFM blokada konta

lip 17. 2023
Cześć,

Czy ktoś z Was przeszedł proces odblokowania konta na Amazon?

Sprawa zaczęła się od maila z [email protected]amazon.de w zeszłym tygodniu zaraz po prime day. Dostałem mail, że ze względu na naruszenie wielokrotnie zasad zwrotów moje konto zostaje ograniczone jedynie do zakupu treści cyfrowych. Sprawa jest o tyle dziwna, że na amazon.de nie robiłem nigdy zwrotu...

Próbowałem odpisywać na ten mail, ale za każdym razem dostaje z automatu email o treści takiej jak pierwszy mail z ofm.

Ale największe moje zdziwienie pojawiło się dziś kiedy po zakupie na amazon.pl otrzymałem taka sama wiadomość ale już w języku polskim z adresu [email protected]amazon.pl.
A zamówienie zostało anulowane...

Oczywiście na infolini nic nie wiedzą.

Na amazon.pl robiłem oczywiście jakieś zwrotu głównie ciuchów które nie pasowały.

Bardzo proszę o pomoc w procedurze odblokowania konta. Może ktoś z Was zna jakiś mail czy telefon gdzie najlepiej się kontaktować. Zalezy mi na tym koncie. A widoczne blokada na to konto została nałożona na wszystkie amazony...

Z góry dzięki
Aktualizacje społecznościowe

20 Komentarzy

sortowanie:
Awatar użytkownika
  1. Awatar użytkownika EzioAuditore_da_Firenze
    EzioAuditore_da_Firenze
    Nic nie ugrasz.
    Hamburgery mają swój idiotyczny system który traktują jak świętość.
    Pozostało ci założyć nowe konto na inne dane i podpiąć inną kartę.
    Awatar użytkownika Gramz
    Gramz Autor
    Dzięki. Ja u nich nic nie zwracałem. A oni nałożyli mi bana na zamówienia na wszystkie amazony. Nie tylko niemiecki ale inne też. Zastanawiam się czy może właśnie w Niemczech nie ma jakiegoś centrum wspolnego OFM które nakłada te bany za jednym zamachem na wszystkie amazony...konto miałem chyba z 10 lat. Setki zakupów na wielu amazonach. Naprawdę zależy mi na ściągnięciu blokady. Ale najgorsze że nie wiem nawet za co
  2. Awatar użytkownika Gramz
    Gramz Autor
    Kolejny dzień walki o odblokowanie konta, ale to walka z wiatrakami. Na infolini nic nie wiedzą, a maile z ofm przychodzą z automatu z tą samą formułką. Dziś już nawet zablokowali mój numer telefonu i nie mogę się dodzwonić na infolinię.

    Po przeczytaniu kilku wątków na Pepper w moim przypadku najprawdopodobniej zawiniła ilość zwrotów. Ale nie były to jakieś duże ilość. Zacząłem kupować więcej ciuchów to miałem kilka tych zwrotow w ostatnim czasie jak coś nie pasowało.

    Nie miałem pojęcia, że to może być powodem takiego bana. Na wszystkie amazony praktycznie bez możliwości odwołania się czy wytłumaczenia sytuacji. Żadnych ostrzeżeń, nic. I konto po około 10 latach na Amazon ubite.

    Nie wiem co mogę jeszcze zrobić gdzie napisać? Może macie jakąś podpowiedź co można zrobić?

    Ja ze swojej strony uczulam Was, żeby robić przemyślane zakupy, unikać zwrotów jak tylko się da. Część osób podejrzewa że mogli dostać bana za zamówienia bez opłacenia. Uważać na zakupy przez VPN
    Awatar użytkownika user1310
    user1310
    Zalando tez zaczelo blokowac tych zwracaczy, ktorzy im generuja duze koszty. Szczegolnie tych, ktorzy sobie to nosza kilka dni albo niszcza zamowione ciuchy.

    Jedyne co mi przychodzi do glowy to skarga do UOKiK. Generalnie prawo UE pozwala ci zwracac towary oraz przedsiebiorca nie moze ci odmowic wykonania uslugi czy sprzedazy towaru bez solidnego uzasadnienia. Przypuszczam, ze Amazon nie bedzie w stanie przedstawic niezbitych dowodow, ze jakos tu zawiniles i jest podstawa do takiej blokady. Tlumaczenie sie kosztami transportu raczej nie przejdzie.
  3. Awatar użytkownika K9Mifune
    K9Mifune
    Pomóc nie pomogę niestety, ale mogę nieco nakreślić sytuację "z drugiej strony".

    Problem z blokadą kont rozpoczął się w USA, gdzie na sprzedany towar o wartości 1mld dolarów, Amazon ponosi koszt zwrotów wynoszący 160-200mln dolarów, stanowi to 1/5 wartości sprzedanego towaru. Logistyka, obsługa, utylizacja. Oczywiście poniesione "straty" to pojęcie względne, bo darmowe zwroty nakręcają sprzedaż itd. W USA niestety bardzo wiele osób wykorzystywało politykę prokonsumencką. Prowadzono m.in. "zawody" kto zamówi droższy przedmiot i zgłosi że ktoś ukradł z pod drzwi gdzie kurierzy mieli w zwyczaju zostawiać przesyłki, gdy właściciele nie odpowiadali. Ci siedząc w domu i czekając aż kurier odjedzie nikogo nie zastając, po cichu przesyłkę chowali i zgłaszali Amazonowi jej brak. Amazon bezwarunkowo zwracał pieniądze lub wysyłał drugi przedmiot. Są fora pełne tego typu tematów kto, co i o jakiej wartości przedmiot przywłaszczył, wzajemne dopingowanie się itd.

    Osób które zamawiają po kilka rzeczy aby wybrać jeden kolor lub rozmiar też jest masa (i czyniących to często), tak samo jak używających parę tygodni i następnie zwracających. Proceder ten znacząco wzrósł przy pandemii. Jednocześnie wszedł kryzys, inflacja i o ile był boom e-commerce w 2020 i 2021 to teraz zyski znacząco maleją niektórym (przynajmniej na papierze).

    W ostatnim czasie zaczęli w USA wprowadzać płatne zwroty, w wysokości 1$. Na początek i nie wszystkim a "wybranym". Na Reddit znajdzie się setki tematów o zablokowanych kontach - myślę że tam najlepiej szukać informacji. Choć z Amazonem jest ciężko, polityka rodzaju "nie negocjujemy z terrorystami".

    Gdy szuka się pieniędzy to i obrywa się niewinnym. Amazonem nie rządzą ludzie a procedury i algorytmy. Widocznie każdy może paść ich ofiarą. Na jakich zasadach to działa, nikt nie wie. Pracownicy nic nie mogą, bo nie mogą dzialać samodzielnie - gdy robisz w Amazonie, do wszystkiego są procedury. DO WSZYSTKIEGO. Nawet z tego jak korzystać z WC. Oczywiście z hasłem na ustach "klient zawsze ma racje".

    Coraz więcej firm zacznie podejmować ostre kroki. Przecież nawet tu jest masa osób które pozakładala milion kont by za każdym razem używać kuponu zniżkowego, co jest rzecz jasna zakazane. Na shopee była to plaga. Firmy będą starać się bronić, naginając nawet prawo (tak jak i konsumenci to czynią). W tej wojence oberwie się uczciwym klientom. Smutne jest to że wszystko trzeba regulować ustawą, bo trochę wolności i już zaczyna się naginanie prawa. W ten sposób utoniemy w przepisach.

    Nie zazdroszczę sytuacji, osobiście nie pochwalam takiego działania Amazonu, w szczególności braku jakiegokolwiek kontaktu lub go uniemożliwianie. Tracę zaufanie, sam tam kupuję ale nie wiem czy sam pewnego dnia nie obudzę się z banem na twarzy. Brak zaufania to brak komfortu przy zakupach.

    UOKIK nie zajmie się sprawą bo są od zbiorowych interesów konsumentów. Mogą doradzić i tyle. Ale można to zmienić - jeśli dostaną odpowiednio dużo zgłoszeń o naruszeniach to podejmą akcje. Dlatego dobrze aby każdy poszkodowany taką sprawę zgłosił.

    Życzę Ci aby się udało pomyślnie rozwiązać sprawę i abyś został "oczyszczony" choć niepewność pozostanie duża potem ; ) (Edytowano)
  4. Awatar użytkownika user1310
    user1310
    Takie blokady Amazon naklada przy duzej ilosci zwrotow. Po prostu zostales uznany za klienta generujacego duze straty dla firmy. Amazon nieustannie walczy z oszustwami na rozne zwroty i widocznie jakos przypasowales ich algorytmom. Oczywiscie nie jest to zgodne z przepisami EU, ktore gwarantuja ci darmowe zwroty ile tylko sobie zamarzysz. Problem w tym, ze wielu ludzi to wykorzystuje na potege i sklepy zaczely mocno blokowac konta.
  5. Awatar użytkownika kacpre23
    kacpre23
    Ja z nimi obecnie walczę, ale raczej nie wiele to daje... Założyłem konto koło wtorku i dokonałem zakupu. W piątek wieczorem mail, że moje konto zostało usunięte, a zamówienia anulowane bo... Moje wcześniejsze konto zostało zbanowane za naruszenie zasad użytkowania. Co z tego, że pierwszy raz w życiu założyłem konto na ich platformie? A na pytanie jakie dane posłużyły do identyfikacji i co tamto konto zrobiło, to już się nie dowiesz...Usunęli to usunęli i co im zrobisz?
  6. Awatar użytkownika kalgalath
    kalgalath
    Dopisze się... bo również dostałem taką blokadę, na amazon.pl - tylko, że zwrot w ciągu ostatniego pół roku miałem jeden - i to właściwie anulowanie kilka minut po zakupie a nie odesłanie. Od tamtego momentu kupowałem inne rzeczy i było ok - z większych np dwa odkurzacze bezprzewodowe (ok 600 i 800 zł) - i wszystko było ok.
    A tu nagle bach - niby piszą w mailu, żeby o wyjaśnienie pisać do nich (na [email protected]amazon.pl) - ale żadnej odpowiedzi nie ma...
    Awatar użytkownika Gramz
    Gramz Autor
    a masz jeszcze jakieś podejrzenie o co może chodzić? Jak to wygląda z zakupami na innych amazonach? Może miałeś zwroty na de czy it? Używałeś innych kont na tym samym urządzeniu? Używałeś VPN?

    Podpowiem Ci już z mojego doświadczenia że nie ma sensu pisać maili na ofm z prośbą o wytłumaczenie czy inne tego typu. Trzeba jakiegoś konkretnego maila wysłać z załącznikami, dopytysac jak najbardziej konkretnie. I nie dzwoń na infolinię bo Ci zablokują numer tak jak mi a nic się nie dowiesz...

    I niestety muszę Ci zmartwić ta blokada obwiązuje nie tylko na polskim Amazon ale na wszystkich. Już nigdzie nie zrobisz zakupów. Uważaj też z zakładaniem nowego konta, podobno skutecznie takie konta namierzają i od razu banują... dramat (Edytowano)
Awatar użytkownika