Ostrzeżenie przed Amazon.de - zamknięcie konta bez podania przyczyny

cze 23. 2023
Po zamówieniach na amazon.uk oraz amazon.pl przyszła pora na zamówienie na amazon.de. Telefon przyszedł wadliwy, zostało to zgłoszone i otrzymałem etykietę zwrotu. Towar został wg śledzenia paczki DHL dziś odebrany godzinę później moje konto zostało zamknięte z powodu "naruszenia regulaminu" bez podania przyczyny. Pieniądze nie zostały zwrócone.

Sprawa jest w toku, została zgłoszona zarówno do amazon, przez inne konto (tam dyskusja na czacie odbywa się z hinduskimi konsultantami jedynie) oraz do banku, wkrótce pewnie też do amazon.pl, które jest zarejestrowaną w Polsce spółką, w dalszej kolejności, w przypadku problemów, mam też inne drogi na uwadze, związane z moim zawodem (ostateczność). Z googla, a nawet tu zamieszczonych wpisów wiem, że nie jestem jedyny. Był to pierwszy zakup na amazon.de.

Prawdopodobna przyczyna (ten sam numer na innym koncie) jest absurdem, ponieważ amazony z danych krajów mają swoje własne strony operacyjne.

Przestrzegam przed tą firmą, jako "bezproblemową". Okazało się coś zupełnie odwrotnego.
Aktualizacje społecznościowe

Kategorie

20 Komentarzy

sortowanie:
Awatar użytkownika
  1. Awatar użytkownika JohnU79
    JohnU79
    Witam w klubie. Moje pierwsze zamówienie i ban. Standardowy tekst "zamknęliśmy Twoje konta Amazon.pl. Podjęliśmy to działanie, ponieważ nasze zapisy wskazują, że zamknęliśmy inne Twoje konto za niespełnienie warunków naszej umowy dotyczącej warunków użytkowania". Jakie inne konto?
    Awatar użytkownika Smartfon_Expert
    Smartfon_Expert Autor
    sprawa jest w toku, jestem na razie w szoku, że tak się stało, ponieważ nie spodziewałem się tego po tej firmie i to jeszcze niemieckiej jego filii
  2. Awatar użytkownika user1310
    user1310
    Mam konto na wszystkich Amazonach i na kazdym jest ten sam numer telefonu uzyty. Nigdy konta mi nie zablokowano. Wszedzie tez mam identyczne dane platnicze czy adresowe, w kazdym robie co jakis czas zamowienia. W twoim przypadku musialo sie wydarzyc cos wiecej. Np. zwracany produkt mogl zostac przez ciebie zniszczony i Amazon zamiast sie szarpac o pare zeta dal ci "bana". Byc moze jakis pracownik popelnil blad. W kazdym razie nie zamykaja kont za posiadanie kont w kilku krajach, szczegolnie ze jak sam zauwazyles, niekoniecznie sa one polaczone.

    Co do obslugi, to jak kazde zachodnie korpo dzialajace w necie polegaja glownie na botach i odpowiedziach automatycznych. Tak wiec nie ma tu zadnej nowosci, ani zaskoczenia. Nie wiem jak to sobie wyobrazasz, by jakas infolinia obslugiwala kilkanascie milionow zamowien dziennie. Chyba pol Polski by musialo tam przykladowo pracowac, zeby odpisywac na te maile czy odbierac telefony z jakimis problemami z pupy od dziwnych ludzi. Ludzi ktorzy sami nei wiedza czego chca oraz ze wszystkim maja jakis problem.
    Awatar użytkownika Smartfon_Expert
    Smartfon_Expert Autor
    moja paczka została 3 razy lepiej zabezpieczona niż ich, oni wysyłają telefon w opakowaniu, od razu w kartonie amazon, ja w pudełku, w środku z folią bąbelkową, za to zostałem ukarany, że zabezpieczam lepiej telefon niż oni podczas wysyłki?
  3. Awatar użytkownika Anthrox
    Anthrox
    @Smartfon_Expert - u mnie tak drastycznie jeszcze nie odbyło się, że zablokowano mi konto, jednakże po rękojmi na Amazon.pl, pomimo, że zwrot został zaakceptowany otrzymałem taką wiadomość w ostatnim czasie:

    Dzień dobry,

    odnotowaliśmy z Twojej strony żądania zwrotu za kilka produktów, które nie zostały nam odesłane w pierwotnym stanie. Produkty te dotarły do nas uszkodzone lub wyraźnie używane albo też brakowało w nich niektórych części. Rozumiemy, że w normalnym toku działalności można spodziewać się sporadycznych problemów z zamówieniami. Jednak w Twoim przypadku liczba problemów z zamówieniami wykracza poza tę normę i stanowi naruszenie naszych Warunków użytkowania.

    Jeśli ta sytuacja będzie się powtarzać, możemy zamknąć Twoje konto lub przestać wydawać Ci zwroty.

    Więcej informacji o naszych zasadach znajdziesz w sekcji Warunki użytkowania i sprzedaży:
    amazon.pl/gp/…cou

    Co mogę zrobić?
    Upewnij się, że przestrzegasz Warunków użytkowania i sprzedaży obowiązujących w serwisie Amazon.

    Ponadto produkty należy zwrócić w ich pierwotnym stanie i w wyznaczonym terminie.

    Ta wiadomość została wysłana w wyniku błędu?
    Jeśli uważasz, że zaszła pomyłka, powiadom nas o tym: odpowiedz na tę wiadomość, aby skontaktować się ze specjalistą ds. obsługi konta. Nasz zespół obsługi klienta nie może zmienić podjętej przez nas decyzji ani przekazać bardziej szczegółowych informacji w tej sprawie. Może tylko potwierdzić, że ta wiadomość została przez nas do Ciebie wysłana, i pomóc w rozwiązywaniu problemów technicznych.

    Specjalista ds. obsługi konta
    Amazon.pl
    amazon.pl

    Poprosiłem o dodatkowe wyjaśnienia i czekam na odpowiedź, bo o ile mnie pamięć nie myli to moja pierwsza rękojmia w serwisie Amazon.pl sprzętu, w którym wada fabryczna wystąpiła po kilku miesiącach użytkowania...
    Awatar użytkownika Smartfon_Expert
    Smartfon_Expert Autor
    dziwne ogromnie, czyli argumentują, że wyslales im kilka rzeczy zepsutych, a tymczasem to Twoja 1 reklamacja?
  4. Awatar użytkownika TwojejMatkiFagas
    TwojejMatkiFagas
    Możliwe że mieli masywny atak i boty przejęły dane kont, a oni w ten sposób chcą weryfikacji czy jesteś człowiekiem który może mieć u nich konto, albo nie może.

    To jedyne sensowne wytłumaczenie...
    Awatar użytkownika Krodzango
    Krodzango
    Tylko że takie okazje na amazon od dawna
  5. Awatar użytkownika kacpre23
    kacpre23
    Mi Amazon zablokował konto kilka dni temu (w piątek, a założyłem je we wtorek?) i było to moje pierwsze konto u nich (nigdy nic wcześniej nie kupowałem, ani tym bardziej nie zakładałem innego konta. I co? Zamknęliśmy twoje poprzednie konto za naruszenie naszych Warunków użytkowania. Na pytanie jakie konto i co nam zrobić?
    Dzień dobry,

    dziękujemy za wiadomość. Nie jesteśmy w stanie podać informacji o dodatkowych kontach ani zasobach użytych do zidentyfikowania połączenia między kontami.

    Twoje konto pozostanie jednak zamknięte. Nasze Warunki użytkowania znajdziesz tutaj:
    amazon.pl/gp/…cou

    Nie jesteśmy w stanie zaoferować Ci żadnych dodatkowych informacji ani działań w tej sprawie.

    Jeśli masz jakiekolwiek pytania lub wątpliwości, odpowiedz na tę wiadomość e-mail w ciągu 30 dni.

    Specjalista ds. obsługi konta
    Amazon.pl
    amazon.pl
    Awatar użytkownika Smartfon_Expert
    Smartfon_Expert Autor
    jw. rób to co powiedziałem
Awatar użytkownika