Aliexpress i nieodebrana paczka z paczkomatu

gru 19. 2020
Cześć, mam taki problem, z którym motam się juz kilka dni i nie widzę rozwiązania:
- zamowilem paczke na ali, wysyłka do paczkomatu
- chińczyk wprowadzil nr telefonu 888000888 i nie dostalem powiadomienia w aplikacji inpost, ze paczka czeka
- w aplikacji aliexpress sprawdziłem status paczki o 1 dzien za późno, kiedy juz byla wyjeta z paczkomatu
- w trackngu inpost jest informacja, ze paczka odeslana do nadawcy, a w trackingu Aliexpress widnieje, ze paczka czeka na odebranie
- chińczyk nie podejmuje zadnych rozmow, bo widzi status, ze paczka czeka na moj ruch

Byl ktos w podobnej sytuacji? Oczywiście inpost "nie może nic zrobic w tej sytuacji ".

Pozdrawiam.
Aktualizacje społecznościowe

22 Komentarze

sortowanie:
Awatar użytkownika
  1. Awatar użytkownika Usunięty432319
    Przez to zawsze ASS wybieram pocztę Polska dziadowska ale zawsze doręczają paczki
  2. Awatar użytkownika Qaz123
    Usunięty43231919/12/2020 10:41

    Przez to zawsze ASS wybieram pocztę Polska dziadowska ale zawsze doręczają …Przez to zawsze ASS wybieram pocztę Polska dziadowska ale zawsze doręczają paczki


    dokładnie.... paczkomat + Chinczyk to się nie może dobrze skończyć

    @ op- otwórz spór i tyle. Może Ali pomoże...
  3. Awatar użytkownika AndItsGone
    Z tym inPostem to są niezłe jaja. Już miałem nie raz takie przypadki, że wystarczyłaby dobra wola i miałbym paczkę lub mógłbym ją wysłać ponownie ( w zależności czy byłem kupującym czy sprzedającym ), ale zawsze była odpowiedź " Nic nie możemy zrobić w tej sytuacji". Mają bardzo zaawansowane usługi ( wszystko się importuje z Allegro, same się podpowiadają paczkomaty), normalnie 21 wiek. Ale jak coś pójdzie nie według ich szablonu, to już niestety "Nic nie mogą zrobić". Paczka może być w paczkomacie lub w ich centrali w twoim mieście, ale "nic nie można zrobić". Bardzo mnie denerwuje ta firma w takich sytuacjach.

    Albo np. sytuacja, gdzie chcę wysłać paczkę, otwiera mi się paczkomat a tam czyjaś inna paczka. Grzecznie zamykam paczkomat, składam reklamację i ( według infolinii ) mam czekać 30 dni na odpowiedź. Do tego czasu mój klient ma czekać na paczkę. Nie można takiej paczki potem ponownie nadać. Tzn. można, ale to już na własny koszt ( już nie według cen Allegro, 8,99zł, ale według cen inPostu czyli około 14zł ). Trzeba zwrócić kupującemu pieniądze i sprzedać mu towar jeszcze raz, bo "nic nie można już teraz zrobić".

    Podejrzewam, że twoja paczka nadal jest w inPoście, ale każdy ma to gdzieś w tej firmie i sobie wróci do Chin.
  4. Awatar użytkownika adamw2
    GorzkieCiastko19/12/2020 14:15

    A co to była za przesyłka? Elektronika czy co? I jaka cena była?Jak za …A co to była za przesyłka? Elektronika czy co? I jaka cena była?Jak zabolało to za zwrot sklep sobie wziął?


    Części do samochodu. Sklep odsyłał do przewoźnika, przewoźnik do sklepu, podałem się, nie było z kim gadać.
    Sklep kasę zwrócił, ale za przesyłkę sobie potrącili coś około 20 lub 30 $
  5. Awatar użytkownika azaber
    kfz21/12/2020 07:02

    NIc z tego, trzyma sie trackingu Aliexpress, a tam dalej paczka w …NIc z tego, trzyma sie trackingu Aliexpress, a tam dalej paczka w paczkomacie.


    Trackingu z tej strony miałeś użyć w sporze ze sprzedawcą. Dialog z samym sprzedawcą na nic się zda, przynajmniej, dopóki fizycznie nie otrzyma przesyłki z powrotem. Otwieraj spór i tam posiłkuj się tymi screenami.
  6. Awatar użytkownika adamw2
    Jeżeli już odesłana, i InPost napisał że nic nie może zrobić, to chyba po temacie. Choć na trackingu widnieje, że odesłana, to może leży jeszcze w magazynie i czeka na większy transport. Ale to musiałby ktoś w Inposcie wykazac dużo inicjatywy, żeby szukac. Dane adresowe do wysyłki spisują automaty, niby bez błędów, ale raz na ileś tam przypadków musi się trafić pomyłka.
    Miałem teraz podobny przypadek z przesyłką z USA, skopiowało tylko Poland i kod pocztowy, i paczka poleciała z powrotem za ocean. Zabolało mnie trochę finansowo.
  7. Awatar użytkownika azaber
    kfz21/12/2020 10:42

    Tak zrobiłem, dzięki.


    Tylko nie opisuj tam z detalami całej sytuacji, że błędny numer..., spóźniłem się z odbiorem..., bla, bla, bla. Nie otrzymałem przedmiotu, przesyłka zwrócona do nadawcy, koniec kropka. No i oczywiście screeny z anglojęzycznej strony śledzenia, dokumentujące to.
  8. Awatar użytkownika kfz
    Autor
    "Full refund".
  9. Awatar użytkownika kfz
    Autor
    Idealnie to opisales, mam podobne doswiadczenia z nimi. Ogólnie paczkomat są super wygodne, ale jak jest jakas nietypowa sytuacja to robi sie niefajnie.
  10. Awatar użytkownika voodoo69
    Emaila też nie wprowadził? Powiadomienie na emaila też raczej przychodzi
  11. Awatar użytkownika azaber
    Czy to oby nie Ty podałeś mu taki numer? Etykieta nadawcza jest raczej generowana automatycznie, z podanymi przez Ciebie danymi, nikt tam tego ręcznie nie wpisuje. Poza tym skąd byś wiedział, że "Majfrend" podał zły numer i jaki to numer, jeśliby faktycznie tak się stało?
    Ponadto tak jak napisał kolega wyżej powiadomienie przychodzi też na e-mail. Też zły podał? Coś mi to wszystko wygląda na mocno naciągane.
    Teraz pozostaje Ci jedynie próbować odzyskać pieniądze zakładając spór i udowadniając, że paczki nie otrzymałeś, co przy Inpoście może być problematyczne.
  12. Awatar użytkownika kfz
    Autor
    Mail byl, stad mam numer telefonu, który wprowadził. Ale w aliexpress mialem starego maila, ktorego uzywam raz na ruski rok i odczytalem za pozno (juz po tym jak w aplikacji aliexpress zobaczylem, ze paczka jest do odebrania od 3 dni).
    Zamawiam duzo na ali i zawsze dostawalem informacje w aplikacji inpostu, co uspilo moja czujnosc.
    Ale juz mniejsza o przyczyny - chodzi o to jak najszybciej rozwiązać temat. (Edytowano)
  13. Awatar użytkownika azaber
    Nie widzę innego rozwiązania, jak spór, gdzie musisz udowodnić, że paczki nie otrzymałeś i ta została zwrócona do nadawcy. Możesz też próbować dogadać się ze sprzedawcą, ale jak sam piszesz, ten nie specjalnie jest zainteresowany podjęciem dialogu, a nawet jak go podejmie, to i tak każe Ci czekać aż paczka do niego wróci.
    Niestety, ale sam sobie napytałeś biedy.
  14. Awatar użytkownika kfz
    Autor
    W ogole ciekawa sytuacja w trackingu inposta, ze nawet jak wybierzemy jezyk angielski to statusy mamy po polsku.
  15. Awatar użytkownika azaber
    kfz19/12/2020 10:15

    W ogole ciekawa sytuacja w trackingu inposta, ze nawet jak wybierzemy …W ogole ciekawa sytuacja w trackingu inposta, ze nawet jak wybierzemy jezyk angielski to statusy mamy po polsku.


    Dlatego Ci napisałem, że udokumentowanie faktu zwrotu przesyłki do nadawcy, w przypadku inpostu akurat, może się okazać problematyczne. Raczej użyj w sporze śledzenia z anglojęzycznych serwisów globalnych, z tej lub tej strony np. Pytanie tylko, czy w tych serwisach, będzie odnotowany fakt zwrotu przesyłki do nadawcy? Wątpię, żeby ali wzięło pod uwagę polskojęzyczne statusy ze strony Inpostu.
  16. Awatar użytkownika GorzkieCiastko
    adamw219/12/2020 09:55

    Jeżeli już odesłana, i InPost napisał że nic nie może zrobić, to chyba po t …Jeżeli już odesłana, i InPost napisał że nic nie może zrobić, to chyba po temacie. Choć na trackingu widnieje, że odesłana, to może leży jeszcze w magazynie i czeka na większy transport. Ale to musiałby ktoś w Inposcie wykazac dużo inicjatywy, żeby szukac. Dane adresowe do wysyłki spisują automaty, niby bez błędów, ale raz na ileś tam przypadków musi się trafić pomyłka.Miałem teraz podobny przypadek z przesyłką z USA, skopiowało tylko Poland i kod pocztowy, i paczka poleciała z powrotem za ocean. Zabolało mnie trochę finansowo.


    A co to była za przesyłka? Elektronika czy co? I jaka cena była?
    Jak zabolało to za zwrot sklep sobie wziął?
  17. Awatar użytkownika kfz
    Autor
    Chinczyk twierdzi, ze jak paczka do niego wroci to odda kase. Nie pozostaje mi nic innego jak zamowic towar ponownie i liczyć, ze faktycznie kasa wroci.
  18. Awatar użytkownika kfz
    Autor
    azaber19/12/2020 10:36

    Dlatego Ci napisałem, że udokumentowanie faktu zwrotu przesyłki do na …Dlatego Ci napisałem, że udokumentowanie faktu zwrotu przesyłki do nadawcy, w przypadku inpostu akurat, może się okazać problematyczne. Raczej użyj w sporze śledzenia z anglojęzycznych serwisów globalnych, z tej lub tej strony np. Pytanie tylko, czy w tych serwisach, będzie odnotowany fakt zwrotu przesyłki do nadawcy? Wątpię, żeby ali wzięło pod uwagę polskojęzyczne statusy ze strony Inpostu.


    DZieki, jest!

    m.17track.net/en/…ack

    Wysłałem chinczykowi, dzieki.
  19. Awatar użytkownika adamw2
    adamw219/12/2020 17:25

    Części do samochodu. Sklep odsyłał do przewoźnika, przewoźnik do sklepu, po …Części do samochodu. Sklep odsyłał do przewoźnika, przewoźnik do sklepu, podałem się, nie było z kim gadać. Sklep kasę zwrócił, ale za przesyłkę sobie potrącili coś około 20 lub 30 $


    Hę, więcej. Części (bez transportu) kosztowały 106,75$, za zwrot wzięli 38,4$
  20. Awatar użytkownika Cytrynek
    InPost wpisuje ten numer telefonu jeśli Chińczyk poda niepełny numer. Jest to po to abyś mógł mimo złego numeru odebrać paczkę. Przynajmniej ja tak miałem ze swoją i takie info dostałem na infolinii.
Awatar użytkownika