Amazon grozi mi zamknięciem konta bo korzystam z praw konsumenta

58
sty 4. 2023
WTF?!

Amazon ma do mnie pretensje, że sprzedawcy próbują mnie oszukać, a ja mam roszczenia z tego tytułu (np. dostałem filmy erotyczne zamiast termostatu i chciałem je zwrócić, albo termostat który otrzymałem nie ma WiFi, a z opisu powinien go posiadać, reklamowałem). Nie wyobrażam sobie czegoś takiego na Allegro.
628394-YAZtj.jpgCd. gróźb #amazon

Nadal chce mnie ustawić do pionu, jako kupującego (nie sprzedawcę!):

"Twoje konto pozostaje otwarte i dostępne do użytku. Pamiętaj jednak, że możemy zamknąć Twoje konto, jeśli nie spełnisz warunków naszych umów."

W odpowiedzi poprosiłem o wskazanie konkretnych zachowań. Zobaczymy co odpiszą.
628394-Ltvy5.jpg
Miał ktoś już taki przypadek?
Aktualizacje społecznościowe
Zadaj pytanie

58 Komentarzy

sortowanie:
Awatar użytkownika
  1. Awatar użytkownika PeRsEcUtOr
    PeRsEcUtOr
    Czytam Wasze komentarze i nie wierze 🫣 Gdyby ktoś z Was prowadził sklep i nagle trafił na janusza, który robi zamówień mase i co rusz ma z czymś problem, wali reklamacjami na prawo i lewo to ciekaw jestem czy bylibyście tacy tolerancyjni

    A jeżeli Amazon pisze o "niezwykle dużej liczbie roszczeń" to musi być to problem i ja osobiscie też bym nie chciał takiego klienta w swoim sklepie
    Awatar użytkownika lasic
    lasic
    i to nawet nie roszczeń, a informacji że nie otrzymał produktu, który był do niego wysłane. jasne, może to się zdarzyć pewnie nawet kilka razy, ale tu wychodzi że dzieje się to nagminnie. zresztą autor możę się wypowiedzieć i jasno powiedzieć ile zamówień było ok, a ile reklamował w ciągu ostatniego pół roku.
  2. Awatar użytkownika Kluskownik
    Kluskownik
    Z ciekawości- możesz wrzucić skrin z amazona pokazujący zestawienie zamówień i zwrotów?
    Awatar użytkownika Usunięty642399
    Anonymous User
    i co jeszcze ?
    Przecież oni jak byk piszą o bardzo dużej ilości zwrotów
    Swoją drogą aż dziwne, że nie ma jeszcze prawa pozwalającego na przykład na 5 zwrotów w roku

    nawet na samym peperze, w co 2 temacie jest " o zmówiłem wczoraj a tu jest taniej to idzie zwrot i kupuje tutaj"
  3. Awatar użytkownika corvax
    corvax
    robią co chcą bo ta firma uważa że jest ponad wszystkim

    12293427-VWQJp.jpg
  4. Awatar użytkownika Guziczek
    Guziczek
    A każdy powtarza jak mantrę, że amazon najlepszy sklep. Dobra obsługa klienta, gwarancja amazon i te sprawy.. i że w ogóle wszystko najlepiej kupować na amazon, nawet jak w polskim sklepie jest w tej samej cenie. (Edytowano)
    Awatar użytkownika Usunięty546926
    Anonymous User
    ...wysyłają błędy cenowe
    ODAJMY NASZE PRAWA KOSUMENTA
  5. Awatar użytkownika Rajesh2021
    Rajesh2021
    Tak miałem ten problem.
    Ogólnie teraz wysyłają w papierowych torbach .
    Więc niech sie nie dziwia ze ludzie zwracają. Tak jak ja.
    Płacę za nowy produkt .
    To mam go otrzymac w stanie nowym A nie zniszczonym.
    Odpisałem im ze jak beda tak wysyłać to bede zwracać.
    Do dzisiaj nic nie odpisali.
    Nadal wysyłają w papierowych torbach
    To jest firma ktora kiedyś byla najlepsza.
    A przez zle zarządzanie jest według mnie najgorsza.
    Ostatni przypadek .
    Wysyłam do zwrotu amazon UK 6 produktów w tym samym kartonie.
    Pakujemy to w siedzibie DHL przy pracowniku który sprawdza czy ok dodajac papiery celne.
    Pracownik DHL świadkiem.paczka zapakowana.
    Dojeżdża do amazon UK.
    Zaczyna sie patrze zwrot tylko za 5 a gdzie za szósty przedmiot.
    Rozmowa na czacie z Ahmedem.
    Ahmed mówi ze tylko było 5 przedmiotów.
    Jak mowie ze prosze o dowód z rozpakowaniu paczki ze było 5 to sie rozlacza (Edytowano)
    Awatar użytkownika Herushingu
    Herushingu
    mi tylko raz przysłali zamówienie w papierowej torbie, w sumie byłem zaskoczony, bo nawet z pudełek często produkty wypadają, a co dopiero z takich toreb gdy zrobi się dziura która szybko przerodzi się w połowie rozerwaną torbę...

    ale u mnie był to odosobniony przypadek, dotyczył zamówienia białka... nie wiem czy miało to wpływ na wybór takowego opakowania.
  6. Awatar użytkownika Kiron
    Kiron
    Aktualizacja: pepper.pl/com…382
    Może wybierzesz coś dla siebie. (Edytowano)
  7. Awatar użytkownika NickVolt
    NickVolt
    Nie wiem, jakimi wy cebulami jesteście. Na ponad 100 zamówień na różnych portalach zwróciłem 2 rzeczy - obie kupione jako używane (terminal, który nie wyrabiał wydajnością oraz dysk ssd, który nie chciał bootować w moim kompie).
    Awatar użytkownika GigusJanusMaximus
    GigusJanusMaximus
    Co ma niby cebula do rozmyślenia się albo stwierdzenia, że jakośc nam nie pasuje? Płaci ci amazon za takie brednie?
  8. Awatar użytkownika MichalPa
    MichalPa
    ja zaczynam miec coraz wiecej zwrotow/wymian bo amazon przesyla uzywane rzeczy jako nowe. Kupilem wage to przyszla z rozerwanymi plombami i jakimis sladami. Kupile zabawke to byla bez folii z wytartym lakierem w jednym miejscu i do tego nie dzialajaca! Po wymianie wyslali taka sama w folii, bez przetarc i dzialajaca. Cos sie psuje ten amazon.
  9. Awatar użytkownika Xorro
    Xorro
    No niestety, były podobne doniesienia ze świata.

    Dla porównania jak bym miał podsumować swoją działalność na allegro, to myślę że właśnie za to pójdę do piekła. A nigdy nikt z allegro nic nie powiedział. Sprzedawcy też w znakomitej większości (choć jeden sklep mnie zablokował).
    Awatar użytkownika Sined_118
    Sined_118
    Mogę się wypowiedzieć tylko jeśli chodzi o Allegro. Na Allegro zdarzały mi się od czasu do czasu zwrotu produktu i jedynie czasami był później problem ze sprzedawcą, bo zdarzały się sytuacje gdzie sprzedawca nie chciał po prostu oddać pieniędzy w regulaminowych 14 dniach roboczych. Na szczęście w przypadku Allegro, po zgłoszeniu takiego przypadku, bardzo szybko zwracają pieniądze.
  10. Awatar użytkownika MichalPa
    MichalPa
    Amazon ma w regulaminie wpis że może usunąć konto kiedy chce i bez powodu.
    Ja też mam obawy bo opisy przedmiotów na Amazon. Pl często są mylące. Nawet ostatnio opis mówi że to będą trzy dwupaki a przysłali tylko jeden. Oczywiście będę reklamował ale takich przypadków mam sporo i to z ich winy. (Edytowano)
    Awatar użytkownika Herushingu
    Herushingu
    sytuacja dotyczy raczej zamawiania u zewnętrznych sprzedawców, w przypadku których weryfikacja uzasadnienia nie jest taka prosta (sprzedawca twierdzi, że kupujący kłamie(, i zapewne nie chce się im z tym użerać... w sytuacji zamawiania u amazona raczej mają wszystkie informacje, i o ile nie są to zwroty bez podawania przyczyny to raczej nie powinni robić problemów, bo mają świadomość, że wina leży po ich stronie.
  11. Awatar użytkownika GigusJanusMaximus
    GigusJanusMaximus
    Mi jeszcze nie grozili ale pytali dlaczego zwracam tyle przedmiotów gdzie kuźwa zwróciłem może z 3-4 na 10 zamówień.
    Odpisałem, że zamiast korpośmieciowej gadki mają mi napisać co konkretnie było nie tak z moimi zwrotami to trzymałem kolejną porcję korpogówna i ostatecznie nic się nie dowiedziałem.
    A niech mnie całują w dupę. Najwyżej założę drugie konto na jakieś fake dane
    Awatar użytkownika ArturK95
    ArturK95
    3-4 z 10 zamówień to 30-40%, faktycznie jest to duża liczba, więc nie wiem czemu się dziwisz.
  12. Awatar użytkownika Yopmail
    Yopmail Autor
    W ciągu 3 miesięcy 19 zamówień.
    5 "zwrotów":
    - 4 sztuki termostatu który się okazał pornolem zwrócone.
    - 1 sztuka termostatu reklamowana bo brak WiFi

    Tak, że w tych 5 przypadkach to sprzedawca zewnętrzny. Ale co mnie to jako klienta obchodzi? Nie ja tu zawiniłem.
    Awatar użytkownika ArturK95
    ArturK95
    Pokaz skriny zamowien i zwrotów.
  13. Awatar użytkownika Lamcza
    Lamcza
    Tez czytam, że grożą na prawo i lewo, ludziska się żalą na Redditach.

    Ja w ostatnich 2 miesiącach raz wymieniłem kartę sd a potem kupiłem 2 inne i zwróciłem wszystkie 3 : D po czym kupiłem lepsza kartę w niższej cenie(właściwie kupiłem ją przed zwrotem 2 ostatnich) a oni zapomnieli mi oddać kasy za tą pierwszą wymienioną, jak się upomniałem to wysłali mi podobnego maila, w którym odnieśli się do tej zapomnianej kasy i stwierdzili, że upomniałem się zasadnie, ale i tak mi grożą, że przestaną wypłacać zwroty : D

    "Jeśli ta sytuacja będzie się powtarzać, możemy zamknąć Twoje konto lub przestać wydawać Ci zwroty."
    Ciekawe jak legalnie mogliby to zrobić : D a poza tym to w grudniu oddałem jedno zamówienie jakieś chyba jeszcze jeśli kogoś to interesuje.

    W sumie to w amazon.pl mam z 60 zamówień przez 2 lata w tym 6 zwrotów z czego 2, bo typ wysłał zupełnie coś innego i 1 wymianę. Poza .pl to sporadycznie coś zamawiam i tam też czytałem, że osobne groźby przychodzą ludziom z różnych amazonow. : D

    Ps. Często coś kupuje na przelewy, w sensie zamykam stronę płatności i później się zastanawiam czy opłacić czy nie, może to im się nie podoba i drażni system :D. (Edytowano)
  14. Awatar użytkownika yenfnbqee
    yenfnbqee
    Po pierwsze, UOKiK nie przyjmie skargi od jednego klienta. Nie wiem też, czy przyjmie od kilkunastu, kilkudziesięciu razem. Tu trzebaby się skonsultować z prawnikiem. I to mądrym. UOKiK bada masowe nadużycia. Pytanie, od jakiego poziomu zaczyna się masa

    Z pojedyńczymi sprawami lata się do polubownego sądu konsumenckiego, czy jak to się aktualnie nazywa (bo zmieniają nazwę co jakiś czas). Ale tam się składa normalnie dokumenty i potem jest typowa przepychanka z drugą stroną. Zaleta taka, że to jednak amazon.pl, bo boję się, że jakby to był np. amazon z UK, to nie byłoby aktualnie tak wesoło.

    Jest też federacja konsumentów, ale oni tylko doradzają. Warto się do nich wybrać przed wizytą w sądzie konsumenckim, bo wyjaśnią wszystko co i jak, pomogą wypełnić papiery itp.

    Jest też infolinia konsumencka, zakres pomocy podobny jak w federacji.

    Myślę, że faktycznie te filmy erotyczne mogą przeważyć, bo to już jednak przegięcie. Tylko pozostaje udowodnienie, że faktycznie właśnie to było w otrzymanej przesyłce...
    Awatar użytkownika eclipsek20
    eclipsek20
    WTF? Co ty za bzdury gadasz, tutaj jest email do UOKiK: [email protected]dlakonsumentow.pl i udzielają indywidualnej porady ZA DARMO nie jak "dobry" prawnik!
  15. Awatar użytkownika Kluskownik
    Kluskownik
    Z amazona korzystam od kilku lat. Kupuję tam od pierdół po kilkanaście zł do obiektywów za kilka-kilkanaście tysięcy. Do końca zeszłego roku byłem mega zadowolny
     Sytuacja zmieniła się od początku roku- kupiłem z WHD iphona 14 pro. Oferta była dobra, opis też wskazywał, że będzie dobrze. Przyszło badziewie, którego nie dało się uruchomić. Wrzuciłem zwrot i…. Czekam, a amazon nie chce oddac kasy!Jak nie oddadzą, to poleci chargeback.Tak, czy siak to będzie mój ostatni zakup…
    Awatar użytkownika Lamcza
    Lamcza
    Nie chcą, w sensie pisali coś? czy zwlekają? Jak zwlekają to pewnie zapomnieli jak z moją karta trzeba się upomnieć na czat jeśli od daty odbioru minęła 14 dni to powinno zlecić instant, a czy potem ci nie będą grozić mailowo to nie wiem xD
  16. Awatar użytkownika Lamcza
    Lamcza
    Dziś pisałem z supportem na chat o dziwo tam kieruje mnie do kontaktu email z groźbami, a ci biedacy nic nie wiedzą i jedynie mogą polecić kontakt mailowy albo telefoniczny xD
    12927507_1.jpg12927507_1.jpg12927507_1.jpgOczywiście numer jak i email nie jest żadną tajemnicą i wisi na stronie, ale zostawię to tu gdyby ktoś miał problem z odnalezienjem a chciał sobie z nimi pogadać o tych śmiesznych pogróżkach : )

    Przy czym polecam kontakt email, bo zostają po tym jakieś dowody rozmowy.


    Ja chyba się odezwę jak będę miał chwilę, bo jestem bardzo ciekawy jak prawnie uzasadnia groźbę o zaprzestaniu wydawania pieniędzy za regulaminowe zwroty. Zwłaszcza w momencie gdzie przez 2 lata robisz ich 6 z czego w 2 przypadkach zamiast kleju do basenu dostajesz pływak na chemię xD. (Edytowano)
  17. Awatar użytkownika Maro__
    Maro__
    Miałem podobnie na aliexpress. Konto używałem przez kilka lat, ale w pewnym momencie około połowa przesyłek do mnie nie docierała, było też kilka sytuacji, że otrzymałem towar innego typu lub koloru niż zamawiany. Za każdym razem dy coś było nie tak wystawiałem wniosek o zwrot - całości wpłaty jak nie otrzymałem towaru lub części jak towar był niewłaściwy (wtedy dokumentowałem zdjęciami wady). Większość przesyłek, które do mnie nie dotarły nie miały dodanych numerów przesyłek - status wskazywał, że nawet nie były wysłane albo miały jakieś losowe numery wrzucone. Pewnego dnia dostałem maila, że moje konto zostało zablokowane i nic z tym nie mogłem zrobić.
Awatar użytkownika