sty 4. 2023
WTF?!
Amazon ma do mnie pretensje, że sprzedawcy próbują mnie oszukać, a ja mam roszczenia z tego tytułu (np. dostałem filmy erotyczne zamiast termostatu i chciałem je zwrócić, albo termostat który otrzymałem nie ma WiFi, a z opisu powinien go posiadać, reklamowałem). Nie wyobrażam sobie czegoś takiego na Allegro.
Cd. gróźb #amazon
Nadal chce mnie ustawić do pionu, jako kupującego (nie sprzedawcę!):
"Twoje konto pozostaje otwarte i dostępne do użytku. Pamiętaj jednak, że możemy zamknąć Twoje konto, jeśli nie spełnisz warunków naszych umów."
W odpowiedzi poprosiłem o wskazanie konkretnych zachowań. Zobaczymy co odpiszą.
Miał ktoś już taki przypadek?
Amazon ma do mnie pretensje, że sprzedawcy próbują mnie oszukać, a ja mam roszczenia z tego tytułu (np. dostałem filmy erotyczne zamiast termostatu i chciałem je zwrócić, albo termostat który otrzymałem nie ma WiFi, a z opisu powinien go posiadać, reklamowałem). Nie wyobrażam sobie czegoś takiego na Allegro.
Cd. gróźb #amazon
Nadal chce mnie ustawić do pionu, jako kupującego (nie sprzedawcę!):
"Twoje konto pozostaje otwarte i dostępne do użytku. Pamiętaj jednak, że możemy zamknąć Twoje konto, jeśli nie spełnisz warunków naszych umów."
W odpowiedzi poprosiłem o wskazanie konkretnych zachowań. Zobaczymy co odpiszą.
Miał ktoś już taki przypadek?
Aktualizacje społecznościowe
Dyskusje Popularne
Roziennie
19
Poradnik - jak zrobić zakupy w tureckim PlayStation Store
Anonymous User
517
Polski Amazon, kupowanie na fakturę VAT
Anonymous User
120
58 Komentarzy
sortowanie:A jeżeli Amazon pisze o "niezwykle dużej liczbie roszczeń" to musi być to problem i ja osobiscie też bym nie chciał takiego klienta w swoim sklepie
Przecież oni jak byk piszą o bardzo dużej ilości zwrotów
Swoją drogą aż dziwne, że nie ma jeszcze prawa pozwalającego na przykład na 5 zwrotów w roku
nawet na samym peperze, w co 2 temacie jest " o zmówiłem wczoraj a tu jest taniej to idzie zwrot i kupuje tutaj"
ODAJMY NASZE PRAWA KOSUMENTA
Ogólnie teraz wysyłają w papierowych torbach .
Więc niech sie nie dziwia ze ludzie zwracają. Tak jak ja.
Płacę za nowy produkt .
To mam go otrzymac w stanie nowym A nie zniszczonym.
Odpisałem im ze jak beda tak wysyłać to bede zwracać.
Do dzisiaj nic nie odpisali.
Nadal wysyłają w papierowych torbach
To jest firma ktora kiedyś byla najlepsza.
A przez zle zarządzanie jest według mnie najgorsza.
Ostatni przypadek .
Wysyłam do zwrotu amazon UK 6 produktów w tym samym kartonie.
Pakujemy to w siedzibie DHL przy pracowniku który sprawdza czy ok dodajac papiery celne.
Pracownik DHL świadkiem.paczka zapakowana.
Dojeżdża do amazon UK.
Zaczyna sie patrze zwrot tylko za 5 a gdzie za szósty przedmiot.
Rozmowa na czacie z Ahmedem.
Ahmed mówi ze tylko było 5 przedmiotów.
Jak mowie ze prosze o dowód z rozpakowaniu paczki ze było 5 to sie rozlacza (Edytowano)
ale u mnie był to odosobniony przypadek, dotyczył zamówienia białka... nie wiem czy miało to wpływ na wybór takowego opakowania.
Może wybierzesz coś dla siebie. (Edytowano)
Dla porównania jak bym miał podsumować swoją działalność na allegro, to myślę że właśnie za to pójdę do piekła. A nigdy nikt z allegro nic nie powiedział. Sprzedawcy też w znakomitej większości (choć jeden sklep mnie zablokował).
Ja też mam obawy bo opisy przedmiotów na Amazon. Pl często są mylące. Nawet ostatnio opis mówi że to będą trzy dwupaki a przysłali tylko jeden. Oczywiście będę reklamował ale takich przypadków mam sporo i to z ich winy. (Edytowano)
Odpisałem, że zamiast korpośmieciowej gadki mają mi napisać co konkretnie było nie tak z moimi zwrotami to trzymałem kolejną porcję korpogówna i ostatecznie nic się nie dowiedziałem.
A niech mnie całują w dupę. Najwyżej założę drugie konto na jakieś fake dane
5 "zwrotów":
- 4 sztuki termostatu który się okazał pornolem zwrócone.
- 1 sztuka termostatu reklamowana bo brak WiFi
Tak, że w tych 5 przypadkach to sprzedawca zewnętrzny. Ale co mnie to jako klienta obchodzi? Nie ja tu zawiniłem.
Ja w ostatnich 2 miesiącach raz wymieniłem kartę sd a potem kupiłem 2 inne i zwróciłem wszystkie 3 : D po czym kupiłem lepsza kartę w niższej cenie(właściwie kupiłem ją przed zwrotem 2 ostatnich) a oni zapomnieli mi oddać kasy za tą pierwszą wymienioną, jak się upomniałem to wysłali mi podobnego maila, w którym odnieśli się do tej zapomnianej kasy i stwierdzili, że upomniałem się zasadnie, ale i tak mi grożą, że przestaną wypłacać zwroty : D
"Jeśli ta sytuacja będzie się powtarzać, możemy zamknąć Twoje konto lub przestać wydawać Ci zwroty."
Ciekawe jak legalnie mogliby to zrobić : D a poza tym to w grudniu oddałem jedno zamówienie jakieś chyba jeszcze jeśli kogoś to interesuje.
W sumie to w amazon.pl mam z 60 zamówień przez 2 lata w tym 6 zwrotów z czego 2, bo typ wysłał zupełnie coś innego i 1 wymianę. Poza .pl to sporadycznie coś zamawiam i tam też czytałem, że osobne groźby przychodzą ludziom z różnych amazonow. : D
Ps. Często coś kupuje na przelewy, w sensie zamykam stronę płatności i później się zastanawiam czy opłacić czy nie, może to im się nie podoba i drażni system :D. (Edytowano)
Z pojedyńczymi sprawami lata się do polubownego sądu konsumenckiego, czy jak to się aktualnie nazywa (bo zmieniają nazwę co jakiś czas). Ale tam się składa normalnie dokumenty i potem jest typowa przepychanka z drugą stroną. Zaleta taka, że to jednak amazon.pl, bo boję się, że jakby to był np. amazon z UK, to nie byłoby aktualnie tak wesoło.
Jest też federacja konsumentów, ale oni tylko doradzają. Warto się do nich wybrać przed wizytą w sądzie konsumenckim, bo wyjaśnią wszystko co i jak, pomogą wypełnić papiery itp.
Jest też infolinia konsumencka, zakres pomocy podobny jak w federacji.
Myślę, że faktycznie te filmy erotyczne mogą przeważyć, bo to już jednak przegięcie. Tylko pozostaje udowodnienie, że faktycznie właśnie to było w otrzymanej przesyłce...
Sytuacja zmieniła się od początku roku- kupiłem z WHD iphona 14 pro. Oferta była dobra, opis też wskazywał, że będzie dobrze. Przyszło badziewie, którego nie dało się uruchomić. Wrzuciłem zwrot i…. Czekam, a amazon nie chce oddac kasy!Jak nie oddadzą, to poleci chargeback.Tak, czy siak to będzie mój ostatni zakup…
Oczywiście numer jak i email nie jest żadną tajemnicą i wisi na stronie, ale zostawię to tu gdyby ktoś miał problem z odnalezienjem a chciał sobie z nimi pogadać o tych śmiesznych pogróżkach : )
Przy czym polecam kontakt email, bo zostają po tym jakieś dowody rozmowy.
Ja chyba się odezwę jak będę miał chwilę, bo jestem bardzo ciekawy jak prawnie uzasadnia groźbę o zaprzestaniu wydawania pieniędzy za regulaminowe zwroty. Zwłaszcza w momencie gdzie przez 2 lata robisz ich 6 z czego w 2 przypadkach zamiast kleju do basenu dostajesz pływak na chemię xD. (Edytowano)