Ceneo "Kup Teraz", a umowa zawarcia sprzedaży

paź 23. 2023
Witam pepperowych fachowców!
Mam pytanie - zakupiłem przez opcję Cenero "Kup Teraz" telefon, za cenę ok. 2500 zł. Sklep duży, legitny, z tradycjami i wyrobioną marką. Zakup dokonany w czwartek w zeszłym tygodniu, płatność BLIK, wszystko przeszło. Brak informacji od sklepu do dnia dzisiejszego, kiedy to zadzwoniłem na infolinię i otrzymałem zapewnienia, że nie ma się czym przejmować, mają w systemie - czas realizacji 3-5 dni.
Kilka godzin później natomiast, dostałem maila o poniższej treści:

"sprawdziliśmy dostępność wybranego produktu [nazwa produktu] u naszych dostawców. Niestety w najbliższym czasie nie są planowane dostawy uzupełniające tego produktu.
Bardzo mi przykro, ale nie możemy zrealizować Państwa zamówienia.

Proszę o informację czy są Państwo zainteresowani realizacją zamówienia z innym produktem dostępnym w naszej ofercie.

Jednocześnie w przypadku chęci rezygnacji z zamówienia, proszę o informację zwrotną."

I teraz do sedna - jakie mam opcje? doszukałem się w regulaminie Ceneo takich zapisów:
" 2.10. Złożenie zamówienia stanowi ofertę w rozumieniu Kodeksu cywilnego, złożoną przez Kupującego Kontrahentowi (sprzedawcy).  
2.11. Po potwierdzeniu płatności za Towar (ewentualnie po wybraniu opcji – płatność przy odbiorze) Kupujący otrzymuje w drodze korespondencji elektronicznej wiadomość od Serwisu Ceneo o przekazaniu zamówienia do realizacji przez właściwych Kontrahentów.  
2.12. Z chwilą otrzymania przez Kupującego wiadomości e-mail, o której mowa w pkt 2.11 powyżej następuje zawarcie umowy sprzedaży pomiędzy Kupującym a Kontrahentem."

Widzę, że mają na stronie ten telefon w innych kolorach, ale 200 zł droższy. Widzę też, że zamówiony przeze mnie model jest normalnie dostępny u innych sprzedawców/sklepów - również droższy o 150-300 zł.
Krótka korespondencja ze sklepem sprowadza się do "nie mamy pańskiego płaszcza i co nam pan zrobi" - na moją sugestię przesłania innego koloru w tej samej cenie odpowiadają, że nie da się, musi być droższy. Jednocześnie nie proponują jakichkolwiek innych opcji.
Wiem, że najprościej byłoby zrezygnować i zażądać zwrotu kasy, ale nie chciał bym tego tak zostawiać...
Aktualizacje społecznościowe

Kategorie

6 Komentarzy

sortowanie:
Awatar użytkownika
  1. Awatar użytkownika rzerzorz
    Jeśli według regulaminu jest zawarta umowa, to jest dla nich wiążąca. Miałem opisywaną sytuację w morele i najpierw odmówiłem zwrotu środków za zamówienie potem się przepychaliśmy mailami i twierdzili, że nie ma towaru u dostawcy, kazałem im trzymać zamówienie w realizacji aż towar będzie i chyba po 3 tygodniach się znalazł. Podsumowując jeśli można poczekać to warto. 
    Awatar użytkownika MaMiX
    Bo ogólnie mają chyba 30 dni na wysłanie produktu.
    Ogólnie masz farta i najwyraźniej morele lepszy sklep niż mediaexpert.
    Była promka na monitor, cisza przez długi czas, potem wysłali na maila ofert gównianych monitorów droższych i gorszych pod każdym względem, mniejsze Hz, zagęszczenie pixeli, brak regulacji, zakrzywione, VA zamiast IPS itd. itd
    I potem próbowali wymusić anulowanie, podsyłając "bierz to lub to lub zamówienie zostanie anulowane"...

    Typowa taktyka manipulowanie, zastraszenie, tak żeby ludzie myśleli, że mogą im anulować i że nic nie dostaną.
    Niektórzy wzięli 100zł inni wzięli monitor+zestaw akcesoriów słuchawki myszka czy jakoś tak.
    A chyba 1 osoba walczyła w sądzie i chyba wygrała, ale jeszcze mediaexpert się odwołuje.

    Jakby ktoś chciał poczytać komenty relacjonujące całą sytuację to tutaj: pepper.pl/pro…761 (Edytowano)