Problemy z WiFi od momentu instalacji Chromecast

lis 30. 2023 (4 g, 56 min)
Siemka
Czy ktoś z Was również doświadcza problemów z działaniem Wifi przy korzystaniu z Chromecast?
Przez kilka lat mój router ASUS RT-AX55 działał bez żadnych problemów, kilka urządzeń podłączonych w pasmach 2.4 i 5Ghz
Żadnych problemów, nawet musiałem sobie przypomnieć gdzie on stoi

Ostatnio z jednej ofert zakupiłem Chromecast 4K (wersja UK z Amazona).
Wszystko zainstalowałem bez większych problemów, chromecast sam w sobie śmiga. Natomiast od tego czasu zaczęły pojawiać się problemy z WiFi na innych sprzętach.

Często max 1 laptop tylko złapie sygnał, na pozostałych połączenie do sieci jest, ale brak internetu.
Nic innego nie przychodzi mi do głowy, żadnych innych zmian nie zanotowałem.

Reset routera pomaga, jako tymczasowe rozwiązanie, ale na dłuższą metę nie o to przecież chodzi.

Znalazłem sporo tematów na reddit pod hasłem 'chromecast is killing my wifi" , ale większość dotyczy spraw sprzed 4-7 lat, więc nie wiem czy obecnie ktoś doświadcza podobnych problemów?

W jednym z tematów ktoś pisał, że jego chromast ubija WiFi, bo był przeznaczony na inny rynek i standard wifi (ale to była chyba Australia, więc nie sądzę, że może być powiązane).


pozdr
Aktualizacje społecznościowe

Kategorie

4 Komentarze

sortowanie:
Awatar użytkownika
  1. Awatar użytkownika adam45648
    Przeglądnij logi z routera, napisz do supportu asusa. Pewnie i tak nie poprawią błędu w skończonym czasie więc te wątki sprzed kilku lat mogą być dalej aktualne.
    Może sprawdź jakie certyfikaty ma Twój chromecast, coś co powie Ci na jaki rynek jest zrobiony i kanały Wifi jakie obsługuje. Zmień kanał na taki który jest wspólny dla obu urządzeń, może interferuje... Np. Chromecast nadaje na kanale 7 a na routerze masz kanał 6. Tylko to mi przychodzi na myśl.
    Albo kup access point specjalnie pod chromecast (Edytowano)
  2. Awatar użytkownika user1310
    A sprawdziles jak zachowuje sie Wifi jak odlaczysz Chromecasta calkowicie? Generalnie z Wifi jest taki problem, ze bardzo wazny jest standard w jakim dzialaja urzadzenia klienckie wlasnie. Mozesz przykladowo sprobowac w ustawieniach routera zejsc oczko nizej i zobaczyc czy sie siec ustabilizuje. Mozliwe tez ze jakis sasiad wszedl swoim routerem na twoj kanal Wifi i sie gryza po prostu.
    Awatar użytkownika szymonez
    Autor
    Odłączyłem Chromecast (wyłączem mu zasilanie) i zasadniczo problem zniknął, ale dopiero po restarcie routera. Bez Chromecasta przez 2-3 nigdy nawet nie musiałem resetować routera, a podłączone były przeważnie 4 telefony, 2 laptopy, TV.
    Brak smart home i innych urządzeń korzystających z wifi.

    Co rozumiesz przez "zejść oczko niżej" w ustawieniach routera?

    Mam dwie sieci zrobione, jedna na 2.4 i druga (inna nazwa) na 5Ghz. Jeśli chodzi o ustawiony kanał, to by default mam AUTO i nigdy nic tam nie zmieniałem.