Niestety, ta okazja wygasła 20 kwietnia 2019.
140°
Opublikowano 18 lutego 2019
Aparat Sony ILCA Alpha 77 II 24,3Mpix Body amazon.de
Z Niemcy ·
Opublikowane przez
krzychu78
Dołączył w 2015
1.414
15.118
O tej okazji
Ta okazja już wygasła. Oto kilka opcji, które mogą Cię zainteresować:
Cena z dostawą do Polski spadła do 733,85 euro.
Cena w Polsce wg. ceneo od 4.300 zł.
Model: ILCA-77M2 Body
Producent: Sony
Efektywna liczba pikseli: około 24,3 megapiksela
Przetwornik obrazu: APS-C (23,5 x 15,6 mm), przetwornik Exmor™ CMOS z filtrami barw podstawowych RGB
Wymiary, format przetwornika: 3:2
Regulacja ostrości: tak
Regulacja jasności: tak
Typ obiektywu: obiektywy Sony z mocowaniem A, sprawdzone działanie z obiektywami Minolta i Konica
Typ mocowania: mocowanie Sony A
Autofokus: tak
Autofokus - tryby: pojedynczy (AF-S), ciągły (AF-C), automatyczny (AF-A), DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości)
Światło wspomagające autofokus (AF Illuminator): wbudowana lampa błyskowa
Zasięg światła wspomagającego AF: około 1 m – 5 m
Typ pomiaru: pomiar z wykorzystaniem 1200 stref
Czujnik pomiarowy: przetwornik Exmor™ CMOS
Tryb pomiaru: wielosegmentowy, punktowy, centralnie ważony
Tryby ekspozycji: automatyczny (inteligentna automatyka/lepsza automatyka), wybór sceny, panorama, priorytet zdjęć seryjnych, film, zaprogramowana automatyka ekspozycji, preselekcja przysłony, preselekcja czasu ekspozycji, ręczny, MR (pamięć ustawień)
Tryby tematyczne (zdjęcia): portret, krajobraz, makrofotografia, sport, zachód słońca, portret nocą, scena nocna, zdjęcia z ręki o zmierzchu
Kompensacja ekspozycji: ±-5,0 EV (do wyboru krok 1/3 EV i 1/2 EV)
Automatyczny bracketing ekspozycji: Bracketing: ciągły / bracketing: pojedynczy, z krokiem 1/3 EV, 1/2 EV, 2/3 EV, 1,0 EV, 2,0 EV, 3,0 EV, 3 klatki lub 5 klatek
Blokada AE: blokada AE włącza się także po zablokowaniu ostrości w wielosegmentowym trybie pomiaru. (zgodność z funkcją „AEL z migawką” (automatyczna/włączanie/wyłączanie)) Za pośrednictwem przycisku blokady AE
Czułość ISO: film: odpowiednik ISO 100 – 12 800 (co 1/3 EV), automatyczna (odpowiednik ISO 100 – 12 800 z możliwością wyboru górnej i dolnej granicy) Fotografie: ISO 100 – 25 600 (co 1/3 EV), (wartości ISO od ISO 50 wzwyż można nastawiać jako rozszerzony zakres ISO), automatyczna (ISO 100 – 25 600, możliwość wyboru górnej/dolnej granicy)
Zakres czułości: -2 EV do 18 EV (przy odpowiedniku ISO 100)
Strefa wyznaczania ostrości: szeroka, strefa, punktowa z wyborem czujnika, rozszerzana punktowa z wyborem czujnika, śledzenie ostrości (szerokie, strefa, środek, punktowe z wyborem czujnika, rozszerzane punktowe z wyborem czujnika)
Typ migawki: sterowana elektronicznie, o przebiegu pionowym, szczelinowa
Czas otwarcia migawki: fotografie:1/8000 do 30 s i B; filmy: 1/8000 do 1/4 (co 1/3 stopnia); do 1/60 w trybie automatycznym (do 1/30 w trybie automatycznego wydłużania czasu otwarcia migawki)
Zdjęcia seryjne: Hi: Maksymalnie 8 klatek na sekundę / Lo: Maksymalnie 3 klatki na sekundę
Samowyzwalacz: tak
Tryby balansu bieli: automatyczny, światło dzienne, cień, chmury, wolfram, świetlówki (ciepła biel, zimna biel, biel dzienna, światło dzienne), lampa błyskowa, temperatura barwowa (2500 – 9900 K), filtr barwny (G7 do M7, A7 do B7, własny (1/2/3), zestaw własnych ustawień
Funkcje dynamicznego rozszerzenia zakresu: wyłączone, DRO (automatyka/poziom (1-5)), automatyka HDR (automatyczne zmiany ekspozycji, nastawianie zmian ekspozycji: od 1 EV do 6 EV z krokiem 1,0 EV)
FILMY
Kompresja: AVCHD: MPEG-4 AVC/H.264, MP4: MPEG-4 AVC/H.264WIZJER
Typ wizjera: wizjer elektroniczny 1,3 cm (typ 0,5"), kolorowy
Liczba punktów: 2 359 296 punktów
Pokrycie kadru: 100%
Powiększenie: około 1,09x (w przeliczeniu na format 35 mm: około 0,71x)
Korekcja dioptryczna: -4,0 do +3,0
Odległość od oka: około 27 mm od soczewki wizjera; 22 mm od ramki wizjera przy -1 dioptrii
WYŚWIETLACZ
Typ ekranu: TFT
Rozmiar ekranu: 3"
Całkowita liczba punktów: 2 359 296 punktów
Regulacja jasności (LCD): Automatyczna, Ręczna (5 ustawień od -2 do +2), Słoneczna pogoda
Wybór wyświetlacza (wizjer/LCD): tak
Wyświetlacz LCD: tak
LAMPA BŁYSKOWA
Kompensacja mocy błysku: +/- 3,0 EV (przełączanie kroku między 1/3 lub 1/2 EV)
Tryby pracy lampy błyskowej: lampa wyłączona, lampa automatyczna, błysk wypełniający, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, osłabianie efektu czerwonych oczu (włączanie / wyłączanie), synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, tryb bezprzewodowy, synchronizacja z krótkim czasem ekspozycji
Czas synchronizacji z lampą błyskową: 1/250 s
ZAPIS I ODTWARZANIE
Nośniki: karty pamięci SDXC (zgodne z UHS-I) Memory Stick PRO Duo™ Memory Stick PRO-HG Duo™ SD SDHC
Tryby zapisu: pojedynczy, ciągły (do wyboru Hi/Lo), samowyzwalacz 10 s i 2 s, ciągły z samowyzwalaczem (opóźnienie 10 s, do wyboru 3 klatki / 5 klatek), bracketing: ciągły, bracketing: pojedynczy, bracketing balansu bieli, bracketing DRO
FUNKCJE MULTIMEDIALNE
Inne: podgląd na żywo z autofokusem, stabilizacja obrazu w korpusie, Wi-Fi, obudowa wykonana z magnezu, nagrywanie filmów Full HD 1920 x 1080p, technologia rozpoznawania twarzy, technologia wykrywania uśmiechu, kompensacja winietowania i aberracji, technologia półprzepuszczalnego lustra, procesor BIONZ
ZASILANIE
Dostarczany akumulator: akumulator NP-FM500H
Wydajność akumulatora (Camera & Imaging Products Association, fotografie): około 410 zdjęć (wizjer) / około 480 zdjęć (monitor LCD) (norma Camera & Imaging Products Association)
FIZYCZNE
Wymiary: 142,6 × 104,2 × 80,9 mm
Waga: 726 g
Cena w Polsce wg. ceneo od 4.300 zł.
Model: ILCA-77M2 Body
Producent: Sony
Efektywna liczba pikseli: około 24,3 megapiksela
Przetwornik obrazu: APS-C (23,5 x 15,6 mm), przetwornik Exmor™ CMOS z filtrami barw podstawowych RGB
Wymiary, format przetwornika: 3:2
Regulacja ostrości: tak
Regulacja jasności: tak
Typ obiektywu: obiektywy Sony z mocowaniem A, sprawdzone działanie z obiektywami Minolta i Konica
Typ mocowania: mocowanie Sony A
Autofokus: tak
Autofokus - tryby: pojedynczy (AF-S), ciągły (AF-C), automatyczny (AF-A), DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości)
Światło wspomagające autofokus (AF Illuminator): wbudowana lampa błyskowa
Zasięg światła wspomagającego AF: około 1 m – 5 m
Typ pomiaru: pomiar z wykorzystaniem 1200 stref
Czujnik pomiarowy: przetwornik Exmor™ CMOS
Tryb pomiaru: wielosegmentowy, punktowy, centralnie ważony
Tryby ekspozycji: automatyczny (inteligentna automatyka/lepsza automatyka), wybór sceny, panorama, priorytet zdjęć seryjnych, film, zaprogramowana automatyka ekspozycji, preselekcja przysłony, preselekcja czasu ekspozycji, ręczny, MR (pamięć ustawień)
Tryby tematyczne (zdjęcia): portret, krajobraz, makrofotografia, sport, zachód słońca, portret nocą, scena nocna, zdjęcia z ręki o zmierzchu
Kompensacja ekspozycji: ±-5,0 EV (do wyboru krok 1/3 EV i 1/2 EV)
Automatyczny bracketing ekspozycji: Bracketing: ciągły / bracketing: pojedynczy, z krokiem 1/3 EV, 1/2 EV, 2/3 EV, 1,0 EV, 2,0 EV, 3,0 EV, 3 klatki lub 5 klatek
Blokada AE: blokada AE włącza się także po zablokowaniu ostrości w wielosegmentowym trybie pomiaru. (zgodność z funkcją „AEL z migawką” (automatyczna/włączanie/wyłączanie)) Za pośrednictwem przycisku blokady AE
Czułość ISO: film: odpowiednik ISO 100 – 12 800 (co 1/3 EV), automatyczna (odpowiednik ISO 100 – 12 800 z możliwością wyboru górnej i dolnej granicy) Fotografie: ISO 100 – 25 600 (co 1/3 EV), (wartości ISO od ISO 50 wzwyż można nastawiać jako rozszerzony zakres ISO), automatyczna (ISO 100 – 25 600, możliwość wyboru górnej/dolnej granicy)
Zakres czułości: -2 EV do 18 EV (przy odpowiedniku ISO 100)
Strefa wyznaczania ostrości: szeroka, strefa, punktowa z wyborem czujnika, rozszerzana punktowa z wyborem czujnika, śledzenie ostrości (szerokie, strefa, środek, punktowe z wyborem czujnika, rozszerzane punktowe z wyborem czujnika)
Typ migawki: sterowana elektronicznie, o przebiegu pionowym, szczelinowa
Czas otwarcia migawki: fotografie:1/8000 do 30 s i B; filmy: 1/8000 do 1/4 (co 1/3 stopnia); do 1/60 w trybie automatycznym (do 1/30 w trybie automatycznego wydłużania czasu otwarcia migawki)
Zdjęcia seryjne: Hi: Maksymalnie 8 klatek na sekundę / Lo: Maksymalnie 3 klatki na sekundę
Samowyzwalacz: tak
Tryby balansu bieli: automatyczny, światło dzienne, cień, chmury, wolfram, świetlówki (ciepła biel, zimna biel, biel dzienna, światło dzienne), lampa błyskowa, temperatura barwowa (2500 – 9900 K), filtr barwny (G7 do M7, A7 do B7, własny (1/2/3), zestaw własnych ustawień
Funkcje dynamicznego rozszerzenia zakresu: wyłączone, DRO (automatyka/poziom (1-5)), automatyka HDR (automatyczne zmiany ekspozycji, nastawianie zmian ekspozycji: od 1 EV do 6 EV z krokiem 1,0 EV)
FILMY
Kompresja: AVCHD: MPEG-4 AVC/H.264, MP4: MPEG-4 AVC/H.264WIZJER
Typ wizjera: wizjer elektroniczny 1,3 cm (typ 0,5"), kolorowy
Liczba punktów: 2 359 296 punktów
Pokrycie kadru: 100%
Powiększenie: około 1,09x (w przeliczeniu na format 35 mm: około 0,71x)
Korekcja dioptryczna: -4,0 do +3,0
Odległość od oka: około 27 mm od soczewki wizjera; 22 mm od ramki wizjera przy -1 dioptrii
WYŚWIETLACZ
Typ ekranu: TFT
Rozmiar ekranu: 3"
Całkowita liczba punktów: 2 359 296 punktów
Regulacja jasności (LCD): Automatyczna, Ręczna (5 ustawień od -2 do +2), Słoneczna pogoda
Wybór wyświetlacza (wizjer/LCD): tak
Wyświetlacz LCD: tak
LAMPA BŁYSKOWA
Kompensacja mocy błysku: +/- 3,0 EV (przełączanie kroku między 1/3 lub 1/2 EV)
Tryby pracy lampy błyskowej: lampa wyłączona, lampa automatyczna, błysk wypełniający, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, osłabianie efektu czerwonych oczu (włączanie / wyłączanie), synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, tryb bezprzewodowy, synchronizacja z krótkim czasem ekspozycji
Czas synchronizacji z lampą błyskową: 1/250 s
ZAPIS I ODTWARZANIE
Nośniki: karty pamięci SDXC (zgodne z UHS-I) Memory Stick PRO Duo™ Memory Stick PRO-HG Duo™ SD SDHC
Tryby zapisu: pojedynczy, ciągły (do wyboru Hi/Lo), samowyzwalacz 10 s i 2 s, ciągły z samowyzwalaczem (opóźnienie 10 s, do wyboru 3 klatki / 5 klatek), bracketing: ciągły, bracketing: pojedynczy, bracketing balansu bieli, bracketing DRO
FUNKCJE MULTIMEDIALNE
Inne: podgląd na żywo z autofokusem, stabilizacja obrazu w korpusie, Wi-Fi, obudowa wykonana z magnezu, nagrywanie filmów Full HD 1920 x 1080p, technologia rozpoznawania twarzy, technologia wykrywania uśmiechu, kompensacja winietowania i aberracji, technologia półprzepuszczalnego lustra, procesor BIONZ
ZASILANIE
Dostarczany akumulator: akumulator NP-FM500H
Wydajność akumulatora (Camera & Imaging Products Association, fotografie): około 410 zdjęć (wizjer) / około 480 zdjęć (monitor LCD) (norma Camera & Imaging Products Association)
FIZYCZNE
Wymiary: 142,6 × 104,2 × 80,9 mm
Waga: 726 g
Więcej szczegółów na
Aktualizacje społecznościowe
16 Komentarzy
sortowanie:ma zupełnie inny moduł AF, znaczący postęp
ma zupełnie inny wizjer OLED, znacznie lepszy
korpus z magnezową ramą, odporny na warunki atmosferyczne
matryca generuje mniej szumu na wyższych czułościach i ma przy tym sporo większą rozdzielczość, obrazek lepszy w każdym względzie (Edytowano)
Jedna z wielu różnic to prędkość migawki 12/s. Nie wprowadzaj w błąd
Pewnie chodzi tryby z cropem:)
Panie kup Pan kompakta skoro i tak większych różnic niż czas otwarcia migawki nie widzisz. Ten model poza A99 z pełna klatka to najwyższy w segmencie więc nie siej fermentu. Koledzy niżej już opisali różnice w budowie i funkcjach więc przeczytaj a potem zabieraj zdanie.
Akurat posiadaczy tego systemu nie zmartwi mocno fakt braku inwestowania w bagnet A. Na rynku obiektywów - Konica Minolta jest tyle co bugów w windowsie wiec starczy jeszcze na kolejne pokolenia. Sam używam na nim szkieł nowych jak i tych z lat 80 i każdy może wybrać coś z jakości i z ceny dla siebie.
W teorii i na logikę tak ale w praktyce jest trochę inaczej. Takie bajanie upowszechnia głównie marketing bo nowe musi się sprzedawać. Power zoomy, krótsze rejestry wszystko w teorii ma być lepsze ale w istocie po prostu tańsze w ujęciu kosztów wytworzenia. Stare eLki czy Nikkory robią piękne zdjęcia od pół wieku albo i dłużej. W zasadzie niewiele się w nich z tego powodu rozlatuje. Tak samo w starych minoltach. Oczywiście można się przerzucać argumentami, że powłoki, że kontrasty ale w praktyce to nie ma przełożenia in minus,a o nowych szkłach słusznie pisze się, że są jeszcze nudniejsze niż można to sobie wyobrazić. Naprawdę nie spotkałem jeszcze osoby, która miałaby problem z rozdzielczością starej szklarni. Nie wiem, może jakieś wielko formatowe studio reklamowe :/
Wielu różnic? Opis nie mówi o wielu, a jedynie o czasie otwarcia migawki, cała reszta to XX wiek, aps-c, h264... I to piękne info na stronie amazona - zoom optyczny 4x jak można mówić o zoomie optycznym w aparacie bez obiektywu wysuwa się tam jakaś soczewka? może to nie XX wiek a XXII?
W Sony owszem, ale nie w segmencie.
Akurat stare obiektywy już tak dobrze sobie nie radzą jak to się powszechnie uważa. Rozdzielczość matryc jest tak wysoka, że każda wada obiektywu wychodzi dużo szybciej niż kiedyś.
Poza tym technologia poszła tak do przodu, że obiektywy teraz są o wiele lepsze niż jeszcze 10-20 lat temu, a co dopiero bagnet Minolty.
Oczywiście, zgadzam się z Tobą ale są stare obiektywy bardzo dobrej jakości, świetnie współpracujące z aps-c na tym bagnecie. Wystarczy wspomnieć genialną stalkę 50mm F/1.7 flintę 70-200mm lub rybie oko 18. Jeżeli nie robisz ze zdjęć plakatów to dla większości średnio zaawansowanych użytkowników ten sprzęt jest idealny i niedrogi w konfiguracji.
Ja jestem świadomy fotograf, ale amator, więc nie porównam szkła sprzed lat do tego co teraz jest. Jednak upakowanie px jest teraz dużo większe niż kiedyś, a do kliszy to jeszcze trudniej porównywać, więc aby kawałeczek obrazu padał na coraz mniejszy pixel, jakość obiektywów musi być coraz większa.
Bardziej chodziło mi o to, że obiektywy sprzed dziesiątek lat dadzą jakość obrazka jakby w body zawsze była matryca 6-10MP. Żeby wykorzystać 24 czy 40 MP, trzeba niestety współczesny obiektyw.
EDIT: to jak skanowanie wydruku ze starej gazety skanerem o coraz wyższym DPI. To nadaj jest stara gazeta i ostrzej nie będzie (Edytowano)
Wracając do tematu jest to znakomity sprzęt w swojej kategorii cenowej. Kupiłem go kilka lat temu również pod kątem filmowania. Sprawdzał się ze względu na czujnik detekcji fazy, jednak obecnie jest trochę w tyle pod tym względem, jako że nagrywa jedynie w FullHD, co boli gdy chce się w montażu cropa zrobić. No i nie ma co się oszukiwać, czułość matrycy do filmów w średnich i trudnych warunkach jest delikatnie mówiąc niedzisiejsza.
Z wad to jeszcze gabaryty i ciężar, nie ma niestety startu do bezlusterkowców, zwłaszcza po podpięciu jakiejś lampy, uniwersalnego szkła czy w przypadku filmu - także stabilizatora. No ale do filmowania akurat trzeba sobie trochę łapy zrobić do jakiegokolwiek lepszego sprzętu.
To jednak wszystkie wady jeśli chodzi o sprzęt w tej kategorii cenowej. Robię nim zdjęcia kilkoma szkłami, w tym jednym Minolty - tutaj ostrość i jasność jest na bardzo wysokim poziomie, AF już niedzisiejszy (wolniejszy i trochę głośniejszy). Natomiast taka portretówka Sony (wcale nie droga) 50mm/1.4 to przy matrycy APS-C to żyleta praktycznie w każdym fragmencie kadru.
Jeśli ktoś ma < 3.500 zł i chce liznąć półki średnio-zaawansowanego sprzętu, to nie zastanawiałbym się ani minuty.