Niestety, ta okazja wygasła 5 minut temu.
314°
Opublikowano 8 dni temu
Obiektyw Samyang 35-150 2.0-2.8 | Sony E | Amazon.pl
Darmowa dostawa ·
Opublikowane przez
Karol_W7ek
Dołączył w 2022
2
37
O tej okazji
Ta okazja już wygasła. Oto kilka opcji, które mogą Cię zainteresować:
Konkurencja dla Tamron 35-150 2.0-2.8 w kapitalnej cenie. Obiektyw lekki nie jest, jednak odwdzięcza się produkowanym obrazkiem. Jestem posiadaczem od ponad miesiąca i jestem z niego zadowolony. Kupiłem z końcem roku za parę stówek więcej.
Jeśli nie miałeś obiektywu o takiej wadze i zastanawiasz się, czy będzie ciężki? Tak, będzie ciężki.
Jeśli nie miałeś obiektywu o takiej wadze i zastanawiasz się, czy będzie ciężki? Tak, będzie ciężki.
Więcej szczegółów na
Aktualizacje społecznościowe
Sprawdź również
Powiązane dyskusje
Powiązane kategorie
36 Komentarzy
sortowanie:Jestem fotografem ślubnym i długo czekałem na ten obiektyw, który na papierze idealnie spełnił moje oczekiwania i potrzeby.
Widziałem kilka angielskich filmów na tym obiektywie i było jasne, że waga była ciężka, ale została zrekompensowana przez lżejszą torbę (mniej soczewek do przyniesienia...)
Byłem już rozczarowany bardzo tanim opakowaniem (obiektyw i tak sprzedany za 1249€!) , potem po rozpakowaniu widziałem bardzo twarde tworzywa sztuczne, przełączniki, które nie są łatwe do założenia i konfigurowalne przyciski, które łapią kurz.
Powiedziałem sobie, że aspekt estetyczny z pewnością został zapomniany na widok zrobionych zdjęć.
Cóż, nie, obiektyw zamontowany na Sony A7 IV, zdjęcia są poprawne od 35 do 80 mm przy pełnej przysłonie (2 do 2,8 w zależności od ogniskowej - zakres przy F2 jest bardzo krótki 35-40 mm..) ale naprawdę to poprawne pod względem braku ostrości autofokus jest dobry, ostrość na oku działa dobrze pomimo pewnych błędów. Zamykając się na F4 F5.6 zyskujemy jakość... kiedy światło tam jest!
Od 80 do 100 mm jakość ściegu jeszcze bardziej spada i musisz zamknąć na F4 F5.6, aby uzyskać jakość. Od 100 mm obrazy są całkowicie pozbawione ostrości, więc blisko co najmniej F5.6, aby obraz był akceptowalny dla pamiątek, ale w żadnym wypadku nie można go zapewnić nowożeńcom!
Cała wszechstronność, do której dąży ten wszechstronny obiektyw, jest zrujnowana przez brak spójności przy pełnej przysłonie, musisz zamknąć co najmniej F4 lub nawet F5.6, aby uzyskać dobrą jakość obrazu, przy słonecznej pogodzie nie stanowi to problemu, z drugiej strony, gdy tylko światło spadnie, aby utrzymać wystarczającą prędkość, musisz podnieść iso, co pogarsza obraz (już nie straszny!).
I tutaj zdałem sobie sprawę z rażącego braku tego typu obiektywów, braku stabilizacji, którego nie można zrekompensować stabilizacją korpusów Sony (nieźle), ale dość szybko osiągając granice, szczególnie przy ogniskowych 100 mm i więcej w niezbyt wystarczającym świetle.
kupilem np. hypowana sigme 35 1.2 na fe, ktora miala byc cydem a okazala sie i wolna i przede wszystkim bardz podatna na aberacje sferyczne czyli zamglenie zdjecia na 1.2 do 1.8. niby ostro, a byla mgielka plus zielono zolty zafarb na a7r3.kupilem tez zachwalanego tamrona 35mm 1.4 na bagnet ef podlaczony orzrz firmowy adalter canona do R5. i tez nie bylo cudow,.
ale jak podinalem 24mn 1.4 gm ktory ty tez masz, to cudo - szybki af, ostrosc na otwartej przyslonie, swietne kolory i kontrast.
potem przesuadlem sie na canona i tu tez 50 cz 85mm 1.2 czy tez zoom 28-70 f2 - duper jakosc na pelnym otworze. po ptostu widac ostrosc na widoku 1:1, jest kontrast, zero zafarbow czy aberacji. za to sie placi, trudno, ale za to po zakupie 5 obiektywow na canona nic mi juz wlasciwie nie potrzeba, a na dziesiatki kundelkow na sony tez sporo wydalem.
Jedyny mankament to jednak jego ciężar.
#2. 35-150mm to genialny zakres. Zdjęcia uliczne, strzelanie fotek dzieciakom, … wszędzie, gdzie coś się dzieje i szybkie przejście od szerokiego kadru do dużego zbliżenia. W szczególności w miejscach, gdzie jest mniej światła. 24-70 to zdecydowanie za krótko, żeby było ciekawie :)