Trek E-Caliber 9.6 to elektryczny rower górski z włókna węglowego, który jeździ i wygląda jak tradycyjny rower XC. Niewielkich rozmiarów napęd Fazua pozwala Ci czerpać więcej radości z ulubionego sportu dzięki subtelnie pracującemu i naturalnemu wspomaganiu, które nie niweluje fizycznych i technicznych wyzwań na szlaku.
Dla wszystkich SNAFCUF, którzy znają tylko Shimano i Bosch'a - krótkie info na temat Fauza:
Przypomnijmy, że system Fazua to stosunkowo nowe rozwiązanie na rynku. Początki firmy sięgają 2013 roku, dlatego jest to producent zdecydowanie mniej rozpoznawalny niż Shimano, Bosch czy Yamaha. Jednak opracowany przez niemieckie przedsiębiorstwo system Fazua Energy Ride od początku wyróżniał się na tle ówcześnie popularnych rozwiązań. Ważył mniej, był lepiej zintegrowany z ramą i nie generował dodatkowego oporu na korbie. Innowacyjną technologią okazał się także system zdejmowania napędu elektrycznego, który pozwalał na szybkie zmienienie swojego e-bike’a w zwykły rower.
Najpopularniejszy silnik opracowany przez Fazuę to model Ride 50 Evation. Pracuje on bardzo dyskretnie i gwarantuje realne wrażenia z jazdy, dlatego szybko stał się bardzo popularny w elektrycznych rowerach miejskich oraz crossowych, a także w e-szosach i e-gravelach. Model Ride 50 Evation wyróżnia się także niezwykle nowoczesnym i minimalistycznym designem. Wygrał nawet nagrodę Design & Innovation Award w 2018 roku.
Masa całego zestawu – 4,6 kg. Maksymalny moment obrotowy – 55 Nm. Moc – 250W. Bardzo przypomina pod tym względem system Mahle EbikeMotion x35 opisywany przez nas przy okazji przeglądu najlżejszych rowerów elektrycznych.
Fazua Ride 50 Evation jest stosowany w swoich modelach przez tak znane marki, jak: Pinarello, Canyon, Trek, Lapierre, Look, Nox czy Focus.
Nowości od Fazua – Ride 50 Trail i Ride 50 Street Choć silnik Ride 50 Evation jest jednym z najciekawszych i najpopularniejszych rozwiązań na rynku, to jego charakterystyka nie do końca odpowiada rowerom górskim. Dlatego we wrześniu 2021 roku oferta firmy poszerzyła się o dwa modele – Ride 50 Trail oraz Ride 50 Street. Mają one z czasem zastąpić podstawowy model Evation.
Oba je łączy fakt, że są one o 10% mocniejsze i o 6% lżejsze od silnika Ride 50 Evation. Podobnie jak poprzednie rozwiązania od marki Fazua, można je łatwo wymontować z roweru, jednak zmieniło się to, że suport zostaje przy tym w ramie, ponieważ jest wbudowany. Natomiast najważniejsze parametry to:
Masa – silnik 1,8 kg, bateria 1,4 kg, suport 1,2 kg. Razem 4,4 kg. Maksymalny moment obrotowy – 58 Nm. Moc – 300W/350W*. * w trybie Boost przez krótki czas. W ustawieniu fabrycznym (podstawowym) moc jest ograniczona do przepisowych 250W. Pojemność baterii – 252 Wh.
Natomiast obie wersje różnią się dodatkowymi funkcjonalnościami. FAZUA RIDE 50 Street zaprojektowano z myślą o podróżowaniu po asfaltowych drogach, dlatego silnik wykorzystuje do wentylacji pęd powietrza, który powstaje przy dynamicznej jeździe. Z kolei Ride 50 Trail ma wbudowany system chłodzenia, który zapobiega przegrzewaniu się systemu przy stromych podjazdach czy w trudnych terenie.
No i SNAFCA nam wytłumaczył na zasadzie kopiuj -wklej a nie z własnego doświadczenia
Zobacz więcej odpowiedzi (3)
Toommylee
I taka koncepcja mnie się podoba. Cena bardzo zacna. Pytanie tylko, jak dobrym wynalazkiem jest ten silnik Fazua?
darek.maju
Mam ten silnik od 2 lat i jestem bardzo zadowolony. Oczywiście nie ma on tyle mocy co inne konstrukcje ale jeżeli ktoś szuka roweru który nie jest czołgiem i waga jest zbliżona do zwykłego roweru, to jest to bardzo fajna koncepcja. Posiadam również zaślepkę, która pozwala zrobić z niego zwykły rower z miejscem na 2 piwa Dodatkowa bateria mieści się w nerce lub plecaku. Zasięg na trybie "eco" to 1,5-2 wyjazdy na Szyndzielnię w Bielsku-Białej. W zależności od wagi rajdera. Ja ważę 84kg.
Polecam dla tych co lubią sami dać z siebie trochę, a nie polegać tylko na mocy silnika.
Bardzo fajnie można dopasować charakterystykę każdego trybu wspomagania w dedykowanej aplikacji.
ze to nie błąd, a oficjalne czyszczenie magazynów tańszy niż ten sam model ale bez e-silnika
niby raty 10x0% też dostępne do tego na FVAT23% i sobie wliczyć w koszty JDG na dojazdy do pracy (Edytowano)
dzielnyprzehui
Jdg?
Zobacz więcej odpowiedzi (5)
mattw
O cholera, samozwańczy 'ekspert' może się przy tej wstawce schować.
Mentzen
Ogólnie by się już mógł schować…
fyald
Dajcie spokój.
Za 16k macie sprzęt z dobrej półki.
Bateria: 1250wh.
yuhri
To są skrajnie różne przeznaczenia sprzetu. Dodatkowo twoja propozycja wazy minimum 24kg. W ofercie jest rower zupełnie innej kategorii, miedzy trail a XC. Co do wspomagania i osiągniecia limitu predkosci. U Ciebie bedzie spadek, tj szybko, szybko, szybko i efekt jak odciecie zapłonu w aucie. W Fazua jest to płynne, wspomaganie generuje minimalny opór wiec co będzie pchał ponad wspomaganie, to rozpędzisz rower - on wazy raptem 2-3 kg więcej niz sensowne enduro i ok. 5-7 kg więcej niż dobre XC. Ale wciąż w granicach 20kg.
Zobacz więcej odpowiedzi (14)
yuhri
BTW, dla osób które narzekają na mały skok i przeznaczenie roweru. Producent zaleca 120mm skoku i rozmiar A2C by nie zmieniać geometrii jednak zakładając że 20mm zmienia kąt o 1* st to spokojnie można wsadzic 140mm, mostek dac niżej i jest piekna, lekka trailówka.
dirtydancing
ale chyba ze w tyle mały skok narzekają?
Zobacz więcej odpowiedzi (2)
karol.krol
Ważę 115kg i teraz jeżdżę na starym 14 letnim hardtailu. Rama mi pękła w jednym miejscu ale póki co pęknięcie się nie powieksza, więc odkąd przestałem skakać to rower się jakoś trzyma, ale prędzej czy później będę musiał kupić coś nowego.
Czy ten rower to jest faktycznie taka okazja na jaką wskazuje rabat? Czy rowery po sezonie często mają takie promki?
No i czy ten silnik i bateria to nie jest bardzo słaby punkt roweru, bo carbonową ramę to ja mam w dupie i nie jest dla mnie zaletą
Wojtek_L
Jezdzisz na peknietej ramie? Zastanawiam sie co napisac, zeby cie nie obrazic i wyjasnic ci, ze pewnie za chwile zrobisz sobie krzywde, byc moze bardzo duza.
Zobacz więcej odpowiedzi (14)
jasiu9999
Bateria o pojemności 250 Wh to bardziej w kategoriach żartu, a nie roweru elektrycznego. Do pracy i z powrotem może wystarczy, ale na jakąś wycieczkę to można zapomnieć. Toż więcej mam w powerbanku ;-)
Cwierctrup
To nie jest typowy elektryczmy dupowóz rodem z BOLTA dla upośledzonych ruchowo - sam fakt ze pojemność porównujesz z powerbankiem świadczy o tym, że chyba zablądziłeś na pepperze xD - ta bateria to bardziej opcja ratunkowa jak już naprawde kierowca niedomaga - nie każdy szuka KLOCA 30kg. którym przejedzie milion km bez większego wkładu wysiłku fizycznego nie mierz swoją miarą
Zobacz więcej odpowiedzi (7)
Jan_Kowalski1945
Przeczytałem specyfikację, cena wyjściowa jest bardziej z du..y nie pakiet klimatyczny Fit55, RS 35 Gold, Deore M6100 i hamulce 4100, przecież to brzmi jak zestaw z roweru za 4-5k.. taki full powinien kosztować maks 12k w cenie wyjściowej.
Pioteł
ale ten jest w karbonie i jest elektryczny
Zobacz więcej odpowiedzi (1)
piterosbomberos
I juz wiadomo skad ceny tych ebików sie biorą... Marże to oni maja w kosmos wystrzelone...
elmo
Dla mnie, do zjazdów to się nie nada. Ale do lansu w parku na lanego żubra jak znalazł. Inna sprawa że ten sklep wygląda na scam.
rake
Dla mnie, do zjazdów to się nie nada.
Dla innych też nie - to nie jest rower zjazdowy.
Tommy50
Jedziesz takim i karki ściągają cie z niego podczas jazdy, nie trzeba przypinać żeby go ukradli
Cwierctrup
gdzieś ty się uchował tyle lat ?
Zobacz więcej odpowiedzi (5)
War
Wszystko fajnie ale czy da się obejść limit prędkości wspomagania? Bo jednak 25kmh to trochę przy mało. Jak wygląda sprawa w fauzach?
yuhri
Fazua jest za słaba na ominiecie limitu. Skonczysz silnik i baterie w mgnieniu oka.
Zobacz więcej odpowiedzi (8)
Shandral
Ciekawe kiedy Unia zakaże sprzedaży rowerów tradycyjnych, a w sklepach będą same ebike.
Stigu
bateria 250 Wh, troche żarcik ...
MIRZAW
Przy tej wadze i mocy silnika taka bateria wystarcza na dłużej. Jednak musisz wiedzieć że wspomaganie jest znacznie mniejsze nie w popularnych e-bike z silnikami boscha, yamahy o mocy 250W
Zobacz więcej odpowiedzi (3)
Okielznany
Taka trochę bijąca się z poglądami rowerzystów XC :P Wiadmo, że XC jest urodzony, aby podjeżdżać, tyrać ile sił w nogach - w tym momencie psujecie im zabawe
Aglypizza
Na jdg na skali to wychodzi praktycznie 10 tysi rozum mówi jedno serduszko drugie
mikucz
W końcu trek rusza się z cenami po ciągłych podwyżkach przez ostatni czas
Jimi76
Odnośnie ceny przed promocji: Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 14 016,50 zł
dirtydancing
Tak, bo ta okazja była w tej cenie, a później podnieśli o te 700zł....
Byłem obejrzeć go w salonie, stoi po te 32 tys., (lol)., jednak się nie zdecydowałem bo ten skok tylni na 60mm to tyle co nic, raczej symboliczny i w górki lekkie to nawet się nie nadaje...
Zobacz więcej odpowiedzi (4)
sqp
Dobre to? Bo szukam ebike do 12k ale może warto
Brono
ja na twoim miejscu brał bym ten!!! Ale to taki MTB XC.
140 Komentarzy
sortowanie:Przypomnijmy, że system Fazua to stosunkowo nowe rozwiązanie na rynku. Początki firmy sięgają 2013 roku, dlatego jest to producent zdecydowanie mniej rozpoznawalny niż Shimano, Bosch czy Yamaha. Jednak opracowany przez niemieckie przedsiębiorstwo system Fazua Energy Ride od początku wyróżniał się na tle ówcześnie popularnych rozwiązań. Ważył mniej, był lepiej zintegrowany z ramą i nie generował dodatkowego oporu na korbie. Innowacyjną technologią okazał się także system zdejmowania napędu elektrycznego, który pozwalał na szybkie zmienienie swojego e-bike’a w zwykły rower.
Najpopularniejszy silnik opracowany przez Fazuę to model Ride 50 Evation. Pracuje on bardzo dyskretnie i gwarantuje realne wrażenia z jazdy, dlatego szybko stał się bardzo popularny w elektrycznych rowerach miejskich oraz crossowych, a także w e-szosach i e-gravelach. Model Ride 50 Evation wyróżnia się także niezwykle nowoczesnym i minimalistycznym designem. Wygrał nawet nagrodę Design & Innovation Award w 2018 roku.
Masa całego zestawu – 4,6 kg.
Maksymalny moment obrotowy – 55 Nm.
Moc – 250W.
Bardzo przypomina pod tym względem system Mahle EbikeMotion x35 opisywany przez nas przy okazji przeglądu najlżejszych rowerów elektrycznych.
Fazua Ride 50 Evation jest stosowany w swoich modelach przez tak znane marki, jak: Pinarello, Canyon, Trek, Lapierre, Look, Nox czy Focus.
Nowości od Fazua – Ride 50 Trail i Ride 50 Street
Choć silnik Ride 50 Evation jest jednym z najciekawszych i najpopularniejszych rozwiązań na rynku, to jego charakterystyka nie do końca odpowiada rowerom górskim. Dlatego we wrześniu 2021 roku oferta firmy poszerzyła się o dwa modele – Ride 50 Trail oraz Ride 50 Street. Mają one z czasem zastąpić podstawowy model Evation.
Oba je łączy fakt, że są one o 10% mocniejsze i o 6% lżejsze od silnika Ride 50 Evation. Podobnie jak poprzednie rozwiązania od marki Fazua, można je łatwo wymontować z roweru, jednak zmieniło się to, że suport zostaje przy tym w ramie, ponieważ jest wbudowany. Natomiast najważniejsze parametry to:
Masa – silnik 1,8 kg, bateria 1,4 kg, suport 1,2 kg. Razem 4,4 kg.
Maksymalny moment obrotowy – 58 Nm.
Moc – 300W/350W*. * w trybie Boost przez krótki czas. W ustawieniu fabrycznym (podstawowym) moc jest ograniczona do przepisowych 250W.
Pojemność baterii – 252 Wh.
Natomiast obie wersje różnią się dodatkowymi funkcjonalnościami. FAZUA RIDE 50 Street zaprojektowano z myślą o podróżowaniu po asfaltowych drogach, dlatego silnik wykorzystuje do wentylacji pęd powietrza, który powstaje przy dynamicznej jeździe. Z kolei Ride 50 Trail ma wbudowany system chłodzenia, który zapobiega przegrzewaniu się systemu przy stromych podjazdach czy w trudnych terenie.
Źródło: Artykuł (Edytowano)
Cena bardzo zacna.
Pytanie tylko, jak dobrym wynalazkiem jest ten silnik Fazua?
Polecam dla tych co lubią sami dać z siebie trochę, a nie polegać tylko na mocy silnika.
Bardzo fajnie można dopasować charakterystykę każdego trybu wspomagania w dedykowanej aplikacji.
ze to nie błąd, a oficjalne czyszczenie magazynów
tańszy niż ten sam model ale bez e-silnika
niby raty 10x0% też dostępne
do tego na FVAT23% i sobie wliczyć w koszty JDG na dojazdy do pracy (Edytowano)
Za 16k macie sprzęt z dobrej półki.
Bateria: 1250wh.
W ofercie jest rower zupełnie innej kategorii, miedzy trail a XC. Co do wspomagania i osiągniecia limitu predkosci. U Ciebie bedzie spadek, tj szybko, szybko, szybko i efekt jak odciecie zapłonu w aucie. W Fazua jest to płynne, wspomaganie generuje minimalny opór wiec co będzie pchał ponad wspomaganie, to rozpędzisz rower - on wazy raptem 2-3 kg więcej niz sensowne enduro i ok. 5-7 kg więcej niż dobre XC. Ale wciąż w granicach 20kg.
Czy ten rower to jest faktycznie taka okazja na jaką wskazuje rabat? Czy rowery po sezonie często mają takie promki?
No i czy ten silnik i bateria to nie jest bardzo słaby punkt roweru, bo carbonową ramę to ja mam w dupie i nie jest dla mnie zaletą
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 14 016,50 zł
Byłem obejrzeć go w salonie, stoi po te 32 tys., (lol)., jednak się nie zdecydowałem bo ten skok tylni na 60mm to tyle co nic, raczej symboliczny i w górki lekkie to nawet się nie nadaje...