Niestety, ta okazja wygasła 2 minuty temu.
608°
Opublikowano 1 sierpnia 2023

Rower Gravel Focus Atlas 6.7 2023

5.874zł7.499zł-22%
437zł z Hiszpania
Awatar użytkownika Frajhet
Opublikowane przez
Frajhet
Dołączył w 2023
170
2.325

O tej okazji

Ta okazja już wygasła. Oto kilka opcji, które mogą Cię zainteresować:

Więcej Rowery

Znajdź więcej okazji Rowery

Sprawdź więcej okazji

Odkryj więcej ofert na głównej stronie

Naczelny Expert rowerowy tym razem z rowerem do której marki ma sam słabość.
To chyba najlepsza recenzja jaką można dać Focusowi?

Aluminiowy ładny gravel w dwóch malowaniach.
Karbonowy widelec i hydraulika. Opony 45mm.
Ten model jest dużo lepszym odpowiednikiem Silexa od Meridy.
Zobaczcie jak piękne są poprowadzone kable!

Dużo dostępnych rozmiarów :
-Pomarańczowy (XS, S, M, L)
-Szary (XS, S, M, L, XL)

Waga zaledwie 11,3kg!

Sprzedaje duży sklep z Hiszpanii z dobrymi opiniami.
Najtaniej w Polsce 7499PLN
Cena w Euro : 1329 + wysyłka 99

Frihet, na straży dobrych cen.
Więcej szczegółów od
Aktualizacje społecznościowe

206 Komentarzy

sortowanie:
Awatar użytkownika
  1. Awatar użytkownika Ja-Rek
    Panowie, jakie gravele mają w miarę wyprostowaną pozycję dzięki swojej geometrii? Czy coś poza Marinem 4C i silexem od Meridy? Esker 1 i 6 przynajmniej wg tabel również jest mało sportowy. Kojarzycie jeszcze jakieś modele?
    Awatar użytkownika janasxx
    Siema. Nie wiem na ile dla ciebie to istotna informacja, ale coś powiem na temat geometrii, jest to punkt widzenia osoby z małym doświadczeniem, co pierwszy raz kupiła rower z barankiem. W tym sezonie stałem się posiadaczem wspomnianego wyżej Authora Ronin, który jest jednym z tych graveli, który charakteryzuje się bardziej "komfortową" sylwetką. Rower w rozmiarze 54, ja mam 178 wzrostu i 82 cm przekroku. Na początku jeździło się nieźle i akceptowałem ból tyłka bo sądziłem, że to normalne i tak ma być. Robiłem max po 100km. Potem z racji tego, że ból nie przechodził, a ujawniły się inne dolegliwości typu drętwienie palców u stóp, bóle kolan po zewnętrznej stronie itp., zacząłem więc kombinować z ustawieniem.

    Między innymi zmieniałem siodełko (2 razy), skróciłem mostek o 1 cm, zmieniałem pozycję siodełka, góra dół, przód tył, kąt nachylenia, kąt kierownicy, kupiłem wkładki speca do butów z wsparciem łuku stopy (swoją drogą polecam to ostatnie rozwiązanie ). Zacząłem nawet wierzyć, że kupiłem zbyt dużą ramę, bo w geometrii Ronina byłem pomiędzy rozmiarami 52 i 54, ale zmieniłem zdanie jak okazało się, że wymiary mojej ramy pokrywają się praktycznie 1 do 1 z M Bikiem dziewczyny, który jest rozmiar mniejszy i nie ma opcji, żebym w przypadku tamtego roweru miał celować w mniejszy rozmiar, bo by się skończyło na XS. Co więcej moja dziewczyna jest niższa i jeździ się jej ok.

    W każdym razie dążę do tego, że ostatecznie udało mi się znaleźć ustawienie roweru, które jest dla mnie komfortowe i po ostatnich jazdach w końcu czuję, że jest ok. Mostek zostawiłem 8 cm zamiast 9 cm, ale tym co sprawiło, że czuję, że rower jest dla mnie, było obniżenie mostka o 2 cm. Przełożyłem po prostu podkładki spod mostka na górę, a konkretnie 4 z 6 podkładek, które tam się znajdowały (więc mam jeszcze opcję go obniżyć).

    Paradoksalnie więc bardziej agresywna (w teorii) geometria w moim przypadku poprawiła zdecydowanie komfort jazdy. Nie zawsze więc bardziej prosto = bardziej wygodnie. Wszystko pewnie zależy od budowy ciała/anatomii i w innym wypadku się to nie sprawdzi, ale warto to mieć na uwadze, szczególnie jak ktoś boryka się z podobnymi problemami. Jeśli nie możesz dopasować roweru, nie chcesz inwestować w bike fitting (co teraz bym zrobił od razu po kupnie roweru XD), a masz opcję obniżyć mostek, to warto spróbować. Nic nie kosztuje, trwa moment, a może tak być że wbrew intuicji to pomoże. Co mnie do tego skłoniło to chłopska logika, że jeśli siodełko jest mniej więcej na wysokości mostka, to chyba coś jest nie tak, skoro u większości osób jest chociaż trochę wyżej, a zazwyczaj nawet znacznie wyżej.

    Moja teoria jest taka, że obniżenie mostka spowodowało przednią rotację miednicy, a w konsekwencji lepsze położenie guzów kulszowych na siodełku oraz lepszy kąt nachylenia pleców. Szczególnie moim zdaniem może to mieć znaczenie, jeśli ktoś ma stosunkowo krótkie nogi do wzrostu. To powoduje, że musimy zjechać z wysokością siodełka i coraz bardziej wypłaszaczamy różnicę wysokości między mostkiem, a siodełkiem. (Edytowano)
  2. Awatar użytkownika Zur3k
    Pepperki, doradźcie - napęd 1x czy 2x do gravela? Mieszkam w górskim terenie i dużo jeżdżę po górach
    Awatar użytkownika Carlsson
    Zdecydowanie 2x, bez najmniejszej wątpliwości.
  3. Awatar użytkownika kube.krul
    Nie będą machać.
    Awatar użytkownika heblarz
    Ci co słuchali Paktofoniki będą machać
  4. Awatar użytkownika Pawel_oxR
    zdecydowana i obiektywna przewaga tego Focusa nad Meridą silex to są koła i pojemność ramy. Trzeba pamiętać, że w Meridzie obręcze mają marne 17mm szerokości, tu jest 23mm czyli obecny standard, chociaż zdarzają się jeszcze szersze. w Meridzie ciężko już założyć szersze opony niż 40mm bo obręcz nie bardzo chce je przyjąć, jest ciasno. Merida określa maksymalną szerokość opony jako 42mm, tu na dzień dobry jest 45mm za co duży plus. Trzecia przewaga focusa to suport w systemie BSA, w meridzie jest press fit. Głównie ze względu na szerokość obręczy i opon, wybrałbym Focusa.
    Awatar użytkownika ToTheDrill_
    Merida była w takiej cenie że za różnice byś wrzucił koła karbonowe więc x)
  5. Awatar użytkownika chwkam
    Jeżdżę na takim od 2021 r., bardzo dobry rower, aż żal sprzedawać Jednak na mnie Mka trochę za duża była - 178 cm/80 cm przekrok. Teraz bym wziął mniejszą ramę.
    Awatar użytkownika Jacobson
    No widzisz, ja mam 178cm/81cm przekrok i jest idealna M (54)
  6. Awatar użytkownika ElektroBart
    Nie jest on żadnym odpowiednikiem silexa bo ma zupełnie inna geometrię ramy.

    Miałem silexa i go nie polubiłem. Teraz mam właśnie atlasa 6.7 i sobie chwalę.

    Trzeba tylko brać pod uwagę, że koła są w standardzie road boost więc nie kupicie żadnych standardowych kół gravelowych do niego tylko trzeba brać na zamówienie.

    Ogólnie rower super z bardzo estetycznie puszczonym okablowaniem!

    Nie wiem jak w tej wersji bo mam sprzed dwóch lat ale fabryczne koła są strasznie kiepskie ale to norma niestety. (Edytowano)
    Awatar użytkownika Krzysztof1978
    Jeżeli koła są kiepskie a inne praktycznie nie do dostania z racji standardu boost to trochę kiepski pomysł na kupno tego roweru.
  7. Awatar użytkownika Waras_
    Jaki rozmiar przy 176 cm polecacie. Niby w rozmiarówce wpadam w M, ale sporo tu komentarzy, że przy 178 cm wzięłoby rozmów mniejszy. Planuje też zamontować torbę na ramę, i nie wiem czy przy mniejszym rozmiarze wszytko mi się pomieści (torba + 2 bodony). Dodam, że jestem świeżakiem, i będzie to mój pierwszy gravel. (Edytowano)
  8. Awatar użytkownika jaworpig
    Na allegro jest kilka sztuk za 6500 z darmową dostawą jakby ktoś się zastanawiał. Nie, ja nie handluję rowerami

    allegro.pl/ofe…418
    Awatar użytkownika paparazzi7897_
    Zerknij na specyfikację z strony producenta i na ofertę na allegro. Nie wiem skąd taka niska cena może dlatego że Korba Miranda Delta XMod2 10v 46-30 anie Shimano GRX FC-RX600 10v (Edytowano)
  9. Awatar użytkownika Sandatrz
    "Ten model jest dużo lepszym odpowiednikiem Silexa od Meridy."

    Tak, jeśli zależy nam na spaleniu większej ilości kalorii na podjazdach, ponieważ silex 400 na tym samym osprzęcie waży o kilogram mniej.

    "Waga zaledwie 11,3kg!"
    Nie każdy, a w zasadzie najprawdopodobniej większość nie wie, że to trolling, więc wygląda, jakbyś celowo wprowadzał ludzi w błąd. Słowo "zaledwie" sugeruje jakoby rower był lekki, podczas gdy większość alternatyw w tej klasie rowerów jest lżejsza, jak choćby wspomniany silex, czy nawet Romet Aspre 2.
    Awatar użytkownika Frajhet
    Autor
    To jest niemiecki Focus, a nie Tajwańska Merida…
  10. Awatar użytkownika w1wlodek
    W czym jest dużo lepszy? Silex w promo był poniżej 5k. (Edytowano)
    Awatar użytkownika rad_ek
    W geometrii
  11. Awatar użytkownika xmen
    Do tych co kupili z tej wstawki - dajcie znać jak przyjdzie ! czy transport ok itd. Z góry dziękować w imieniu Peperków
    Awatar użytkownika type3k
    Cześć,
    rower przyjechał do mnie wczoraj (po drodze było święto, więc +1 dzień); karton przedarty w jednym rogu, ale nie wpłynęło na zawartość. Zrobione testowe 30km, trzeba tylko wyregulować przerzutki i będzie git Kolor na żywo petarda!
    14949697-0dWYc.jpg14949697-2lJ7a.jpg (Edytowano)
  12. Awatar użytkownika jacek_marcinkowski
    Zamówiłem dwie sztuki w dwóch kolorach M i dla kolegi L , mam nadzieję że nie będę żałował zakupu
    Awatar użytkownika xmen
    Będzie "Pan zadowolony"
  13. Awatar użytkownika lolokch
    Miałem go do wyboru kiedyś zamiast Eskera 6.0, ale był droższy około 800 stów, a tu expert znalazł taniej niż o 800 stów ? Przypadek ? W przypadku naczelnego experta nie ma przypadków, są tylko znaki.
    Awatar użytkownika Jednoryb
    800 stów = 800 000
  14. Awatar użytkownika kibicpl
    Hold, to jeszcze nie ten moment na zakup czekamy na jesień/zimę
  15. Awatar użytkownika xmen
    Długo szukałem i szukałem , w końcu znalazłem i kupiłem . Od kwietnia ponad 1000 km przejechane i ..... żałuję że nie kupiłem wcześniej ! Jazda po leśnych szutrach to prawdziwa przyjemność. Kupiłem specjalnie pod bikepacking ( zamontowana torba pod ramę , oraz na kierownicy + dwa kosze na widelcu ( śpiwór i materac) . Najgorsze jest to , że dałem się przejechać żonce ( która śmiga na mtb cały czas ) , no i teraz muszę szukać S -ki .
  16. Awatar użytkownika Jacobson
    Mam 6.7 eqp. Zajebisty jest!
    Pamiętajcie, że w sumie jest to rower do bikebackingu, a w tym o wagę aż tak się nie walczy.
    Mam 178cm wzrostu, kupiłem M, wymieniłem tylko mostek na 100mm i +17 stopni. Po tym zabiegu nie ważne ile km robię, jest wygodnie.
    Co do 2x10, jest to ok, jak macie zjazdy i podjazdy tam gdzie żyjecie / jeździcie. Jak macie płaską powierzchnię to kombinujecie 1 blatem. (Edytowano)
    Awatar użytkownika Hayame
    Właśnie mam dość kombinowania z przednim blatem w crossie i wolałbym coś z 1x z drugiej strony 2x bardziej uniwersalny. Ehh te dylematy
  17. Awatar użytkownika dewol66147
    Ach Frajcheciku kusiłeś, kusiłeś i skusiłeś
  18. Awatar użytkownika MeanMachine
    Przy 183cm i 86 przekroku na długie wycieczki lepiej L czy M?
    Awatar użytkownika Pawel_oxR
    ja bym brał M jeżeli wolisz komfort
  19. Awatar użytkownika kadet
    Bardzo fajny rower. Mam go od 2021 roku. Przejechałem 5tkm do tej pory głównie w ultramaratonach gravelowych albo bikepackingowych wycieczkach. Dla mnie najistotniejszy był rozmiar i dostępność (mam 192 cm i 95 cm przekrok) także xl jest idealny. No i w tej kasie ciężko znaleźć coś z pochowanymi kablami. Ogólnie polecam. Dobry rower.
  20. Awatar użytkownika type3k
    Zamówione L w kolorze mango 6453 pln wyszło przez Revoult. Sprawnie odpisują na Whatsappie, po angielsku, także nie ma problemu z komunikacją, można potwierdzić dostępność w danym kolorze.
    Awatar użytkownika czempislaw
    To już tyle podrożał ??
Awatar użytkownika