Niestety, ta okazja wygasła minutę temu.

971°
Opublikowano 16 maja 2023
Rower Radon Skeen Trail AL 7.0. Full na SLX 1x12, zawias Rockshox 130/120mm, hamulce magura (1.756,11 € + dostawa 49,99€)
225,32zł ·


Opublikowane przez
kajetanski
Dołączył w 2019
2
73
O tej okazji
Ta okazja już wygasła. Oto kilka opcji, które mogą Cię zainteresować:
Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale ja tu widzę solidnego fulla do pośmigania po singlach i korzeniach za trochę ponad 8000. Napęd SLX 1x12, hamulce czterotłoczkowe Magura, zawieszenie Rockshox 130mm przód i 120mm tył - nie powala ale ja na takim zjeździłem Beskidy zanim przesiadłem się na coś lepszego. Myk myk 130mm, ogólnie nie ma się do czego przyczepić.

Aktualizacje społecznościowe
Sprawdź również
Powiązane dyskusje
Powiązane kategorie
191 Komentarzy
sortowanie:Amortyzator RockShox Lyrik Ultimate - 340 zł
Damper sprężynowy RockShox Super Deluxe Ultimate - 240 zł
Sztyca regulowana KindShock Lev - 80 zł
Ceny zawierają zestaw uszczelek, smary i robociznę.
Są to serwisy, które robię co sezon - w okresie zimowym. W tym roku jeżdzę więcej i prawdopodobnie zrobię taki duży serwis w okolicy lipca - sierpnia.
W trakcie sezonu kilukrotnie robię we własnym zakresie tzw. serwis podstawowy amortyzatora - koszt smaru, oleju, uszczelek - gąbek to sprawy groszowe. W serwisie pewnie około 100 złotych. W zależności od tego, jaką mam akurat sztycę regulowaną - zdarza mi się też ją czyścić w trakcie sezonu. Tutaj we własnym zakresie podobnie - sprawy groszowe.
Serwis amortyzatorów robi się profilaktycznie - nie czeka się aż coś się zepsuje, bo nie jest to warte ryzyka. Oczywiście częstość serwisu zależy od tego, jak często i w jakich warunkach jeździsz, oraz czego oczekujesz od swojego zawieszenia - regularnie serwisowane po prostu działa lepiej. Generalnie np. RockShox rekomenduje duży serwis co rok LUB co 200 godzin jazdy, no ale jeśli jeździsz mało, to spokojnie pojeździsz dłużej, niż rok.
Do tego dochodzą koszty łożysk ramy i ich serwisu/wymiany. Ceny łożysk to od około 10 złotych do 60 (jeśli masz pecha...) złotych za sztukę. W rowerze masz średnio 6-8 (a czasem więcej) łożysk. Przykładowo mi za wymianę wszystkich łożysk w 2021 roku policzono w serwisie 200 złotych (+ koszt części). Łożyska zmieniasz, gdy pojawiają się luzy/są uwalone od brudu itd.
2)blokada w tylnim dumperze w porównaniu z np Foxem jest słaba.
3) hamulce z manetkami z PCV, którym nie wróże długiego życia - ale chyba wszystkie magury tak mają
4) Faktycznie rower wymaga sprawdzenia momentów dokręcenia bo munie śruby na zawiasach były niedociągnięte - ale mówi o tym załączona instrukcja więc LUZZ
Reszta to same plusy a w szczególności:
1)geometria ramy
2)odczucia z jazdy na tym zawieszeniu (Rock Shock Pike)
3)Sztyca z sterowaniem w manetce
4)Koła 29"
5)Praca przerzutki Shimano 1x12 dużo lepsza niż Sram NX
Uważam, że za taką kasę (ok 8200 zł) warto nowego w tej cenie z takim osprzętem nie znajdziesz
Ps na rower czekałem 7 dni ale wynika to z faktu że zamawiałem przed samym Bożym Ciałem ...
Co zamierzasz jeździć i co znaczy dla Ciebie uniwersalność? Jeśli "jazda po górach" - IMO oba rowery sprawdzą się bardzo dobrze. Rozpiętość od XC do DH - też dadzą radę, ale na obu biegunach będą mocne kompromisy. Raczej nie kupowałbym żadnego z nich, jeśli regularnie jeździsz w bikeparkach czy skaczesz hopy 5 m+. Jeśli natomiast chcesz rower na miasto i czasem jakiś las (bez stricte skakania), to będzie okej, ale bardziej okej może być na czymś o lżejszym zastosowaniu.
Ja mam teraz 3 rowery: 170/160 mm enduro, 120 mm hardtail i dirtówkę. Mocno rozważam zakup Radona jako uzupełnienie do całodniowego szwędania się po górach. Jeśli się spodoba, to może i nawet sprzedam endurówkę i kupię sobie coś jeszcze bardziej zjadowego.
Wg kalkulatora na stronie wypada rama 17'', chociaz tutaj sa tylko parzyste 16'' lub 18''
Czyli po dzisiejszym kursie Euro około 6874 zł (plus przesylka)
Super cena za ten rower, dostpene rozmiary to 18/20/22, 16tki juz niestety nie ma