Niestety, ta okazja wygasła 15 sierpnia 2023.
746°
Opublikowano 28 lipca 2023
Rower FIXIE Inc. Floater Race 8S, czerwony
139zł z Niemcy ·
Opublikowane przez
psulek
Dołączył w 2021
16
60
O tej okazji
Ta okazja już wygasła. Oto kilka opcji, które mogą Cię zainteresować:
Na bikester.pl pojawiła się promocja na rower FIXIE Inc. Floater Race 8S w kolorze czerwonym czy tam pomarańczowym. Cena 1.449,00 zł + kw 139,00 zł co daje 1588. Na ten moment dostępne wszystkie rozmiary. W tej cenie mamy tribana rc100 który jest podobny jeśli chodzi o parametry ale tutaj jest klamkomanetka. Sam mam ten rower kupiony na jednej z poprzednich wstawek i jak za te pieniądze sprawdza się bardzo spoko. Opinie znajdziecie w starych okazjach, jak ktoś szuka szosy / gravela to w tej cenie nie ma nic lepszego.
Więcej szczegółów na
Aktualizacje społecznościowe
68 Komentarzy
sortowanie:Odnośnie pierwszego - przy najechaniu na przeszkodę, np. krawężnik rower gwałtownie podnosi się. Rowerzysta do tej pory jechał naciskając na siodełko wyłącznie własnym ciężarem, ale w chwili uderzenia, jako że jest obdarzony bezwładnością własnej masy siły działające na siodełko, a tym samym kolejno na ramę, osie piast, łożyska, obudowy piast, szprychy i obręcze gwałtownie rosną.
Odnośnie drugiego: istnieje w inżynierii pojęcie jak wytrzymałość zmęczeniowa, potocznie mówi się też o zmęczeniu materiału. Jest to wytrzymałość elementu o założonych wymiarach poddana zmiennemu obciążeniu przez bardzo dużą ilość cykli czyli 10^7-10^8. Na przykładzie: podczas pedałowania ramiona korby są poddawane obciążeniom zmiennym (obciążenia maleją kiedy pedał jest w dole, rosną gdy jest w górze i na niego naciskamy). Jeżeli "zakorbimy ze stałą siłą" za każdym razem dziesięć do stu milionów razy to przyjmuje się że ramie korby powinno wytrzymać w nieskonczoność przy takim obciążeniu.
Trzecia sprawa: nośność łożysk. Rozróżniane są nośności ruchowa i spoczynkowa. W przypadku piasty mamy do czynienia z nośnością ruchową. Nośność ta oznacza, że przy obracającym się pierścieniu wewnętrznym pod obciążeniem 90% łożysk z wyprodukowanej partii będzie miało trwałość równą 1 milionowi obrotów. Nośność oblicza się wg dość prostego wzoru i porównuje z nośnością podawaną przez producenta łożyska. Nośność dobranego łożyska musi być większa niż ta którą obliczono po wcześniejszych założeniach np. nacisku na obracający się wał (w przypadku rowerów - oś). Im większa masa rowerzysty tym większy nacisk na oś i tym większa, obliczona nośność. Poza tym rowerzysta wchodząc w zakręty i odchylając się od pionu dodatkowo obciąża łożyska zwiększając wymaganą nośność. Im taki rowerzysta cięższy tym większe będą te obciążenia.
To wszystko jedno, ale jest jeszcze kwestia prawna: producent mógł celowo zaniżyć dopuszczalną masę całkowitą w obawie przed ewentualnym pozwem ze strony użytkownika, który ważyłby mniej niż obliczona czysto inżynieryjnie maksymalna masa dopuszczalna, a i tak uległby wypadkowi. (Edytowano)
Odpowiednik Decathlona: decathlon.pl/p/r…319
Obok Tribana Easy najbardziej opłacalna pierwsza szosa, aczkolwiek po sezonie bywał w okolicach tysiaka.