Opublikowano 12 listopada 2021

X-kom rękojmia - zwrot gotówki ze stratą dla mnie - co mogę zrobić?

- kupiłem obudowę Meshify 2 12 lipca za 669zł
- tydzień temu składałem w nim nowego kompa i wyszła wada (rozsunięcie między otworami obudowy a otworami karty graficznej)
- X-kom potwierdził wadę, w formularzu zaznaczyłem opcję wymiany, po weryfikacji X-kom chce zwrócić gotówkę
- obecnie w innych sklepach obudowa kosztuje 770-820zł (~15-25% więcej)

Pytanie - co mogę zrobić w tej sytuacji żeby uniknąć straty kasy przy zwrocie gotówki i zakupie w innym sklepie?

Jakaś rekompensata jest w ogóle możliwa? Szarpać się z przesłaniem na gwarancję producenta? Coś, ktoś wie?
Aktualizacje społecznościowe

Kategorie

5 Komentarzy

sortowanie:
Awatar użytkownika
  1. Awatar użytkownika bar1004
    Możesz spróbować z nimi powalczyć, bo zgodnie z kodeksem cywilnym żeby zmienić procedurę reklamacyjną sprzedający musi mieć do tego podstawę, dla wymiany jest to głównie wycofanie ze sprzedaży lub nadmierne koszty w porównaniu do naprawy, ale skoro obudowa dalej jest sprzedawana i x-kom chce zwrócić gotówkę to wymiana (chyba) nie jest nadmiernie kosztowna.
    Więcej niż zapłaciłeś za obudowę ci nigdy nie zwrócą, bo sprzedający nie jest odpowiedzialny za zmienność ceny rynkowej, spróbuj po prostu odpisać że nie zgadzasz się na zmianę procedury i ewentualnie skontaktuj się z UOKik-iem, powinni ci lepiej pomóc niż forum na portalu promocyjnym.
    Więcej możesz poczytać na stronie UOKiK lub w samym kodeksie cywilnym art. 560-561.
  2. Awatar użytkownika pitrzak
    Niestety mają do tego prawo i nic nie mozesz zrobic.
  3. Awatar użytkownika WojWaw
    bar100413/11/2021 10:42

    Możesz spróbować z nimi powalczyć, bo zgodnie z kodeksem cywilnym żeby zmie …Możesz spróbować z nimi powalczyć, bo zgodnie z kodeksem cywilnym żeby zmienić procedurę reklamacyjną sprzedający musi mieć do tego podstawę, dla wymiany jest to głównie wycofanie ze sprzedaży lub nadmierne koszty w porównaniu do naprawy, ale skoro obudowa dalej jest sprzedawana i x-kom chce zwrócić gotówkę to wymiana (chyba) nie jest nadmiernie kosztowna.Więcej niż zapłaciłeś za obudowę ci nigdy nie zwrócą, bo sprzedający nie jest odpowiedzialny za zmienność ceny rynkowej, spróbuj po prostu odpisać że nie zgadzasz się na zmianę procedury i ewentualnie skontaktuj się z UOKik-iem, powinni ci lepiej pomóc niż forum na portalu promocyjnym.Więcej możesz poczytać na stronie UOKiK lub w samym kodeksie cywilnym art. 560-561.


    No i temat wyczerpany
  4. Awatar użytkownika Krzychu127
    Wątpię czy coś idzie ugrać.. To tak jakbyś kupil dwa lata temu grafikę za 3tys a teraz jest w cenie 4tys. Więc po padnięciu i uznaniu reklamacji zwróca owe 3tys a nie wartość dzisiejszą.
  5. Awatar użytkownika dealchomper
    Autor
    bar100413/11/2021 10:42

    Możesz spróbować z nimi powalczyć, bo zgodnie z kodeksem cywilnym żeby zmie …Możesz spróbować z nimi powalczyć, bo zgodnie z kodeksem cywilnym żeby zmienić procedurę reklamacyjną sprzedający musi mieć do tego podstawę, dla wymiany jest to głównie wycofanie ze sprzedaży lub nadmierne koszty w porównaniu do naprawy, ale skoro obudowa dalej jest sprzedawana i x-kom chce zwrócić gotówkę to wymiana (chyba) nie jest nadmiernie kosztowna.Więcej niż zapłaciłeś za obudowę ci nigdy nie zwrócą, bo sprzedający nie jest odpowiedzialny za zmienność ceny rynkowej, spróbuj po prostu odpisać że nie zgadzasz się na zmianę procedury i ewentualnie skontaktuj się z UOKik-iem, powinni ci lepiej pomóc niż forum na portalu promocyjnym.Więcej możesz poczytać na stronie UOKiK lub w samym kodeksie cywilnym art. 560-561.


    Dzięki za wyczerpującą odpowiedź!

    Obudowę mają w ofercie, ale niedostępną i w nieaktualnej cenie - niższej niż gdy kupowałem, ~649zł chyba. Przez "dalej jest sprzedawana" masz na myśli X-kom, czy ogólnie sklepy w kraju? Na moje pytanie o dostępność obudowy, X-kom odpisał:

    "jeżeli chodzi aktualnie o dostępność obudowy jest ona ciężka do przewidzenia i nie mamy konkretnych informacji na ten temat dlatego wybraliśmy zwrot gotówki."

    Brzmi jakbym mógł ewentualnie naciskać na opcję poczekania, ale jak nie ma informacji o dostawie od producenta (jak rozumiem), to może to potrwać nie wiadomo ile - tygodnie/miesiące (?). Posłałem maila do producenta obudowy z pytaniem o sytuację reklamacyjna i produkcyjną, ale póki co nie mam odpowiedzi i powątpiewam, żeby coś konkretnego wskórał.

    A jak brzmi opcja przesłania do producenta w ramach gwarancji producenta? (sam gdybalem przed reklamacją czy posłać obudowę na gwarancję producenta, czy skorzystać z rękojmi, wydawało mi się że druga opcja będzie najszybsza, ale wyszło jak wyszło)
Awatar użytkownika