Opublikowano 4 dni temu

Pomoc Amazon Es, fr,it jak zamówić na firmę skoro wpisano wszystko ?

Panowie potrzebuje pomocy czy ktoś mi wyjaśni dlaczego nie przechodzi mi jakakolwiek płatność na koncie Amazon typu es, fr, it ? Mam wpisany NIP PL. Przechodzi mi do danego banku potwierdzam, pisze że zamówienie realizowane ale nie mam obciążonego konta i po kilku godzinach wraca informacja zweryfikuje konto bankowe. Chce zamawiać bez vatu z innych krajów  ratujcie 🔥🔥🔥
Aktualizacje społecznościowe

17 Komentarzy

sortowanie:
Awatar użytkownika
  1. Awatar użytkownika Duriel
    Podstawowe pytanie: masz NIP UE?
    Awatar użytkownika SempreSempre
    Autor
    Tak sprawdzałem aktywny

    Na Amazon.pl wszystko działa a na innych dupa (Edytowano)
  2. Awatar użytkownika Comzo
    Jaka metoda płatności?
    Jak kupujesz na firmę na zagranicznych Amazonach to czasem bank blokuje transakcję kartą. Dzieje się tak gdy dostawa jest w PL i zamiast 0% VAT dostajesz 23% VAT. Schemat wygląda następująco:

    - wybierasz przedmiot za 100 zł netto (0% VAT)
    - płacisz, Amazon robi blokadę na karcie na 100 zł.
    - Amazon sprawdza że dostawa będzie z PL i zamiast 0% będzie 23% (tak jak każdy inny zakup z PL).
    - Amazon próbuje pobrać 123 zł (netto+23% VAT)
    - Bank odrzuca transakcję bo preautoryzacja była na 100 zł, a Amazon chce pobrać więcej.

    Na pewno Alior odrzuca takie transakcje. Możesz spróbować zadzwonić do banku - jak trafisz na kogoś kumatego to sprawdzi jak transakcja wyglądała od strony banku i czy w ogóle była próba płatności.

    Jak masz opcje to zapłać Revolutem - o ile nic się nie zmieniło w przeciągu miesiąca to powinno przejść.

    PS. Na ten 0% VAT ja bym się nie nastawiał, bo na ostatnich 20 zamówień z .de jakieś 18 miałem z magazynu PL z vatem 23 % (Edytowano)
  3. Awatar użytkownika SempreSempre
    Autor
    Tak rozumiem - niestety Revo nie przechodzi .. potwierdzam transakcje i fizycznie nie pobiera mi żadnej kwoty .. próbowałem kilkoma kartami..

    Nie mam na to już pomysłu .. a chciałem zamówić z amazonu np hiszpańskiego .. podałem NIP - zweryfikowany jestem już od długiego czasu - a płatność nie przechodzi … żadna (Edytowano)
    Awatar użytkownika piotr_pek
    Ja zamawiałem za Amazon ES przed świętami. Wszystko ok, płaciłem Revolutem z konta walutowego.

    U mnie pobrało całą kwotę, włącznie z VAT, ale potem Amazon zwrócił VAT.
    Ogólnie to, że masz zweryfikowany NIP nie znaczy wiele, bo możesz nie mieć NIP EU. Czy masz w polu "Rodzaj rejestracji podatkowej" - "Lokalny VAT" ? Wtedy nie jesteś zwolniony z VAT-u. Sprawdź na stronie ec.europa.eu/tax…es/ .

    Wiem że z Revolutem możesz się dogadać w tych kwestiach, rozpocznij wątek z nimi zanim nastąpi odrzucenie transakcji. U mnie weryfikacja trwała z godzinę albo i lepiej, więc masz czas z nimi wyjasnic to.
  4. Awatar użytkownika bukimi
    Ja się kopałem dwa tygodnie na płatnościach z Amazonem UK, bo nie chcieli "uwierzyć" że płace swoją kartą. Ostatecznie nie udało mi się kupić, choć wysłałem im wszystkie dokumenty, które chcieli.
Awatar użytkownika