Mieszkam na Podkarpaciu.
Mam obecnie Crossa ale ciężko zrobić z 50 km na nim.. czy spróbować Gravela ? Szosa chyba odpada bo chciałbym czasem zjechać w jakąś fajną drogę gdzie na szosie będzie to niemożliwe, MTB super ale trochę za wolne.. poradzi ktoś coś?
Pozdrawiam","comment":[{"@type":"Comment","@id":"https://www.pepper.pl/comments/permalink/18448331","author":{"@type":"Person","name":"grzesiek666"},"datePublished":"2024-05-04T15:07:35.000Z","text":"Zmiana roweru raczej na tyle nie pomoże że z 50 km przejdziesz na 150 km Bardziej liczy się kondycja i psychika. Ja dawno już nie jechałem ~100km Mam jakąś blokadę w głowie że nie podołam. Wcześniej taki dystans jeździłem bez problemu. Na taki dystans w mieszanym terenie drogi+ bezdroża szukaj lekkiego roweru XC."},{"@type":"Comment","@id":"https://www.pepper.pl/comments/permalink/18457472","author":{"@type":"Person","name":"imajkelele"},"datePublished":"2024-05-05T16:28:46.000Z","text":"Jeśli jedyne oczekiwania to długi dystans i zjeżdżanie na utwardzone ścieżki to gravel będzie w sam raz. Z mojej perspektywy jednak sam rodzaj roweru nie ma takiego znaczenia, jak na gravelu zrobię 100km to na MTB też. W mojej opinii dużo większe znaczenie ma dobranie odpowiedniego rozmiaru i osprzętu, sztywne osie, wpinane buty czy odpowiednie spodenki zrobią ogromną różnice w jeździe."},{"@type":"Comment","@id":"https://www.pepper.pl/comments/permalink/18459953","author":{"@type":"Person","name":"Bullfrog_boss"},"datePublished":"2024-05-05T20:37:43.000Z","text":"Z Twojego opisu wynika, że gravel będzie idealny"},{"@type":"Comment","@id":"https://www.pepper.pl/comments/permalink/18460309","author":{"@type":"Person","name":"torlogg"},"datePublished":"2024-05-05T21:23:26.000Z","text":"Dlaczego ciężko crossem zrobić 50km? czy to jest jakiś wymagający teren? Może to kwestia doboru geometrii/osprzętu? Czasem wystarczy zmienić siodełko, jego ustawienie albo zmienić przełożenia. Mi ostatnio serwisant pokazał jakie dwa błędy popełniam i po drobnej korekcie zacząłem jeździć bez najmniejszego bólu kolan dystanse 2x dłuższe niż wcześniej - wystarczyło przesunąć siodełko 1cm i zmienić przełożenie, średnia prędkość wzrosła o 3km/h."},{"@type":"Comment","@id":"https://www.pepper.pl/comments/permalink/18463733","author":{"@type":"Person","name":"torlogg"},"datePublished":"2024-05-06T09:28:18.000Z","text":"Rozumiem. Całe lata jeździłem na Gazeli Medeo z podwójną amortyzacją, która ważyła chyba z 18kg z sakwami - ale raczej po płaskim ;-) Aktualnie na Giant Roam, to jest model crossowy, tylko założyłem szersze opony Continentala Ride Tour 42mm. Dolny chwyt w gravelu jakoś mi nie podszedł, bo po Gazeli została mi wyprostowana pozycja na rowerze i taką preferuję, dorzuciłem tylko na kierownicę rogi i zmieniam pozycję, kiedy chcę pojeździć szybciej. Ma 3 blaty z przodu, więc na większe hopki się przyda (ale takie 10%+).
Czasem oglądam profil na YT sprint-rowery.pl, pokazują tam sporo modeli dostępnych w Polsce - faktycznie do opisanych przez Ciebie założeń pasuje gravel, pooglądałbym jeszcze Marina DSX albo Unibike (ze względu na dobry osprzęt): Xenon albo Link z kategorii crossowych. W cenie do 5k to raczej Uni, ale lżejsze to raczej inne i to o 2-3kg."},{"@type":"Comment","@id":"https://www.pepper.pl/comments/permalink/18489812","author":{"@type":"Person","name":"Komancz"},"datePublished":"2024-05-08T08:04:01.000Z","text":"Jeżeli nie planujesz nigdy zjeżdżania z szosy (raczej nie da się) i ma to być Twój jedyny rower, to najlepszy będzie gravel (albo szosa endurace, która przyjmie 35mm) z hydraulicznymi hamulcami i nieagresywną pozycją np Esker 5.0, Canyon Endurace. Będzie szybki na szosie, w miarę lekki, po szuterkach też pośmigasz a i z górki da radę zahamować kilkukrotnie bez zapierania się o baranek."}],"commentCount":9,"interactionStatistic":0,"articleSection":"Zadaj pytanie"}