Aliexpress i dostawa do paczkomatu problem

31
lip 8. 2020
Witam, zamówiłam przesyłkę na aliexpress z dostawą do paczkomatu, otrzymałam numer trackingowy, mineło dwa tygodnie i tutaj zaczyna się problem, tracking aliexpress podaje ze przesyłka jest w belgii, tracking inpostu nie znajduje takiej przesyłki na na stronie kurierpolska24.pl po wpisaniu numeru trackingowego z inpostu mam informacje ze przesyłka jest procesowana w moim miescie. W aplikacji inpostu nie miałam zadnej informacji o przesyłce co jest dziwne więc zadzwoniłam do inpostu i tam po podaniu numeru przesyłki wielka konsternacja i Pani mi tajemniczo oznajmiła że musze się skontaktowac z wysyłającym a wysyłajacy musi zadzwonić albo napisac do inpostu w celu "weryfikacji nadania przesyłki" oczywiscie napisałam do sprzedawcy ale watpie zeby on sie pofatygował i dzwonił do inpostu lub pisał. Paczke wysłał numer trackingowy wstawił i tyle. Czy ktoś miał podobną sytuację?
Aktualizacje społecznościowe
Zagraniczne zakupy
31 Komentarzy
Może zwyczajnie poczekaj jeszcze tydzień zamiast się gorączkować...
lew3k08/07/2020 19:40

Może zwyczajnie poczekaj jeszcze tydzień zamiast się gorączkować...


Zadzwoniłam jeszcze raz do inpostu i tym razem konsultant mi powiedział ze etykieta jest nieczytelna i prawdopodobnie przesyłka nie zostanie dostarczona jak nie skontaktuje się z nimi nadawca...4704556-oDjsW.jpg
Sprawdź w aplikacji 17track
igor.redos08/07/2020 20:44

Sprawdź w aplikacji 17track



Nie chodzi o tracking paczka fizycznie jest w moim mieście, ale inpost twierdzi ze etykieta jest nieczytelna i nie mogą jej dostarczyć, chcą żeby chińczyk do nich zadzwonił i im podał dane odbiorcy i nadawcy... To jak etykieta jest nieczytelna to jakim cudem paczka dotarła do mojego miasta
Kasia90108/07/2020 21:00

Nie chodzi o tracking paczka fizycznie jest w moim mieście, ale inpost …Nie chodzi o tracking paczka fizycznie jest w moim mieście, ale inpost twierdzi ze etykieta jest nieczytelna i nie mogą jej dostarczyć, chcą żeby chińczyk do nich zadzwonił i im podał dane odbiorcy i nadawcy... To jak etykieta jest nieczytelna to jakim cudem paczka dotarła do mojego miasta


Pojedź tam do nich i pokaż w aplikacji że to ta paczka. Może uda się na "gębę" załatwić.
igor.redos09/07/2020 01:11

Pojedź tam do nich i pokaż w aplikacji że to ta paczka. Może uda się na "gę …Pojedź tam do nich i pokaż w aplikacji że to ta paczka. Może uda się na "gębę" załatwić.



W ich aplikacji ani na stronie inpostu ten numer trackingowy nie istnieje. Istnieje tylko w ich wewnętrznym systemie lub na stronach firm trzecich. To co mam im pokazać aplikacje aliexpress z numerem tracingowym?
Spróbuj. Co ci szkodzi
igor.redos09/07/2020 10:58

Spróbuj. Co ci szkodzi



Zadzwoniłam dziś i chciałam im wysłać szczegóły zamówienia z aliexpress z moimi danymi itd, to babka powiedziała że jak nie skontaktuje się z nimi nadawca to za 2-3 dni odsyłają paczkę, nawet nie chcą ze mną gadać... nie wiem o co im chodzi... Chińczyk mi odpisał i wysłał screena z aliexpress ze wysłał paczkę, wiec nawet nie mogę się z nim dogadać wiec już widzę jak dzwoni do inposta lub wysyla im maila...
Ale zbieg okoliczności Witam w klubie, niestety
pepper.pl/dys…133
Mnie, mimo ponad tygodniowej korespondencji z InPost i sprzedawcą oraz chatem z Ali, wydupcyli. I tak InPost podał Ci więcej informacji niż mi, nie chcieli za nic napisać ani powiedzieć co jest nie tak z paczką że nie mogę jej otrzymać. Nawet im napisałem, że mam u nich konto, tam zarejestrowane wszystkie dane łącznie z numerem konta bankowego z którego opłaciłem zamówienie. Jak widzę również z Tobą próbują zabawy w głuchy telefon. Nie od razu wpadłem na to, ale zażądaj od InPostu, żeby to ONI skontaktowali się ze sprzedawcą i załatwili sprawę, przecież to oni są stroną, wiedzą o problemie, Ciebie to nie powinno nawet obchodzić, Ty masz dostać paczkę i już. U mnie napisali, że (rzekomo, brak dowodów) "przekazałam zgłoszenie do działu, który zajmuje się bezpośrednio sprawami związanymi z doręczeniem przesyłek z AliExpress i zostanie ono zweryfikowane w najbliższym czasie", ale dalsza korespondencja ze sprzedawcą wyglądała tak, jakby kontaktu ze strony InPostu nie było. Co w sumie o niczym nie świadczy, bo ten "mój" seller, choć odpisywał, to bzdurnie i nie na temat.
Kasia90109/07/2020 11:32

Zadzwoniłam dziś i chciałam im wysłać szczegóły zamówienia z aliexpress z m …Zadzwoniłam dziś i chciałam im wysłać szczegóły zamówienia z aliexpress z moimi danymi itd, to babka powiedziała że jak nie skontaktuje się z nimi nadawca to za 2-3 dni odsyłają paczkę, nawet nie chcą ze mną gadać... nie wiem o co im chodzi... Chińczyk mi odpisał i wysłał screena z aliexpress ze wysłał paczkę, wiec nawet nie mogę się z nim dogadać wiec już widzę jak dzwoni do inposta lub wysyla im maila...


A jak nazywa się Twój sprzedawca? Mój to "Good for Your Business Store". nomen omen, choć "na opak"
A "o co im chodzi"? Dla mnie zachowanie większości osób z którymi korespondowałem przy tej sprawie wygląda jak działanie sabotażystów. Kompletnie niezainteresowanych nawet dobrem firmy, że nie wspomnę o klientach. I to nie jest raczej "myślenie spiskowe", bo 04.06.2020r. jeden ze sprzedawców napisał do mnie: "sorry,aliexpress cancel the self-pickup service,because most customers can't pick it up in time after they receive a message now", chyba dlatego że jest tylko 48h na odbiór a potem wio do Chin (kiedyś było do jakiegoś punktu, gdzie jeszcze było 5 dni na odbiór). To info też przekazałem panience w BOK, ale bardzo uprzejmie zlała to totalnie.
Edytowane przez: "Jan_Smolny" lip 9.
igor.redos09/07/2020 01:11

Pojedź tam do nich i pokaż w aplikacji że to ta paczka. Może uda się na "gę …Pojedź tam do nich i pokaż w aplikacji że to ta paczka. Może uda się na "gębę" załatwić.


Czyli gdzie podejść? Masz jakiś kontakt?
lew3k08/07/2020 19:40

Może zwyczajnie poczekaj jeszcze tydzień zamiast się gorączkować...


Tak mi przez tydzień sugerował Chińczyk, aż InPost odesłał mu paczkę Choć przez ponad tydzień tłumaczyłem InPostowi i Chińczykowi rzeczywistość, nawet nie awanturując się zbytnio.
Edytowane przez: "Jan_Smolny" lip 9.
igor.redos08/07/2020 20:44

Sprawdź w aplikacji 17track


t.17track.net/en
Tak wyglądają u mnie dwie sąsiadujące w czasie przesyłki, to też nie pomogło Chińczykowi zrozumieć sytuacji.
A najgorsze jeszcze przed nami, bo jak udowodnię Chińczykowi że ma mi oddać pieniądze, jeśli wg niego taka jest rzeczywistość:
global.cainiao.com/det…d01
Jan_Smolny09/07/2020 12:05

https://t.17track.net/en#nums=653399980080809004477691,653399980080809004499182Tak wyglądają u mnie dwie sąsiadujące w czasie przesyłki, to też nie pomogło Chińczykowi zrozumieć sytuacji.A najgorsze jeszcze przed nami, bo jak udowodnię Chińczykowi że ma mi oddać pieniądze, jeśli wg niego taka jest rzeczywistość:https://global.cainiao.com/detail.htm?mailNoList=653399980080809004477691&spm=a3708.7860688.0.d01



U mnie inny sprzedawca: Shenzhen Moonlight Houseware Co., Ltd. Store. Na infolinii Inpostu jak 3 razy dzwoniłem 3 razy mi podali bzdurny powód:

za pierwszym razem: musi się z nami skontaktować wysyłający przesyłkę w celu weryfikacji danych... cooo jakich danych, nie mogę Pani powiedzieć...
za drugim razem konsulat mi powiedział że dane na etykiecie są nieczytelne i nie mogą dostarczyć paczki i to samo musi się z nimi skontaktować sprzedający.
za trzecim razem dzwonie i mowie im że im mogę wysłać szczegóły tej transakcji łącznie z trackingiem i danymi na które została zaadresowana paczka... odpowiedz: NIE! nie musi się z nimi skontaktować WYSYŁAJĄCY. Pytam czy siedzi u nich na infolini ktoś kto gada po madaryńsku bo sprzedawca z chin, a babka na to ze jest infolinia po angielsku, ale wysylajacy nie gada po angielsku tylko po madaryńsku... yyyy musi się z nami skontaktować wysyłający... jak zacięta płyta.

Jak podaje im numer paczki to wielka konsternacja jakby chińczyk tam wysłał jakieś narkotyki albo broń HAHAHA. Nie da się uzyskać żadnej informacji dlaczego, co i jak....

Tutaj masz swój dokładny tracking, widać cały czas procesował inpost aż się zesrał:

kurierpolska24.pl/zam…691
Kasia90109/07/2020 12:54

Tutaj masz swój dokładny tracking, widać cały czas procesował inpost aż się …Tutaj masz swój dokładny tracking, widać cały czas procesował inpost aż się zesrał:https://www.kurierpolska24.pl/zamowienie/status?kurier=4&id=653399980080809004477691


No właśnie już patrzyłem, dzięki bo tej strony nie znałem. Jestem tak wkurzony na InPost (a właściwie pracowników BOK), że chcę sprawą zainteresować prokuraturę. Jak pisałem, nawet nie widzę dowodu który mógłbym pokazać Chińczykowi że przesyłki nie dostałem. InPost nadal nie chce powiedzieć, co takiego było z przesyłką że odesłali, ani podać numeru przesyłki zwrotnej, żebym chociaż wiedział kiedy warto Chińczyka nagabywać o pieniądze.
Jan_Smolny09/07/2020 13:02

No właśnie już patrzyłem, dzięki bo tej strony nie znałem. Jestem tak wkurz …No właśnie już patrzyłem, dzięki bo tej strony nie znałem. Jestem tak wkurzony na InPost (a właściwie pracowników BOK), że chcę sprawą zainteresować prokuraturę. Jak pisałem, nawet nie widzę dowodu który mógłbym pokazać Chińczykowi że przesyłki nie dostałem. InPost nadal nie chce powiedzieć, co takiego było z przesyłką że odesłali, ani podać numeru przesyłki zwrotnej, żebym chociaż wiedział kiedy warto Chińczyka nagabywać o pieniądze.



Jeśli chodzi o zwrot kasy od chińczyka to niestety chyba będziemy musieli czekać 90 dni, aż się skończy okres ochrony. Mnie też okropnie zirytował BOK Inpostu, wkurzyłam się na nich!
Dzięki waszym wiadomościom widzę że inPost "uczy" się jeszcze tego całego procesu. W takim razie zostaję przy PoczciePolskiej.
igor.redos09/07/2020 14:26

Dzięki waszym wiadomościom widzę że inPost "uczy" się jeszcze tego całego p …Dzięki waszym wiadomościom widzę że inPost "uczy" się jeszcze tego całego procesu. W takim razie zostaję przy PoczciePolskiej.


Obawiam się, że przy takim tempie "uczenia się" prędzej Ali zrezygnuje z InPostu niż InPost poprawi tą usługę. Przykładowo, BOK InPostu nie był w stanie udzielić mi informacji na temat:
-jak Chińczyk wysyła paczki do self-pickup (chodziło o detale typu, czy to system wprowadza dane do etykiety, czy sam Chińczyk, czy można zmienić dane paczkomatu docelowego przed wysłaniem paczki, etc). Powinni wiedzieć, jak działa system który udostępnili Chińczykowi, ale odsyłali mnie do sprzedawcy,
-jakie są limity dla przesyłek self-pickup: cenowe? wagowe? gabarytowe? Twierdzili, że limity gabarytowe i wagowe takie jak ogólne dla paczkomatów. A cenowe? raz że nie ma, raz że Chińczyk może wykupić różne pakiety? Żadnych szczegółów które by pozwalały przewidywać która rzecz może być do paczkomatu która nie,
- i różne tam takie.
Ale jednak większość przesyłek paczkomatowych dochodzi, i to znacznie szybciej niż przez PP. Ostatnio dostałem 10 dni od momentu zamówienia (nawet niecałe).
Konkluzja - spróbuj, najwyżej będzie nas więcej do skarżenia InPostu.
Jan_Smolny09/07/2020 15:13

Obawiam się, że przy takim tempie "uczenia się" prędzej Ali zrezygnuje z In …Obawiam się, że przy takim tempie "uczenia się" prędzej Ali zrezygnuje z InPostu niż InPost poprawi tą usługę. Przykładowo, BOK InPostu nie był w stanie udzielić mi informacji na temat:-jak Chińczyk wysyła paczki do self-pickup (chodziło o detale typu, czy to system wprowadza dane do etykiety, czy sam Chińczyk, czy można zmienić dane paczkomatu docelowego przed wysłaniem paczki, etc). Powinni wiedzieć, jak działa system który udostępnili Chińczykowi, ale odsyłali mnie do sprzedawcy,-jakie są limity dla przesyłek self-pickup: cenowe? wagowe? gabarytowe? Twierdzili, że limity gabarytowe i wagowe takie jak ogólne dla paczkomatów. A cenowe? raz że nie ma, raz że Chińczyk może wykupić różne pakiety? Żadnych szczegółów które by pozwalały przewidywać która rzecz może być do paczkomatu która nie,- i różne tam takie.Ale jednak większość przesyłek paczkomatowych dochodzi, i to znacznie szybciej niż przez PP. Ostatnio dostałem 10 dni od momentu zamówienia (nawet niecałe). Konkluzja - spróbuj, najwyżej będzie nas więcej do skarżenia InPostu.


Ok. Dziś zaryzykuję
Jan_Smolny09/07/2020 15:13

Ale jednak większość przesyłek paczkomatowych dochodzi, i to znacznie szy …Ale jednak większość przesyłek paczkomatowych dochodzi, i to znacznie szybciej niż przez PP. Ostatnio dostałem 10 dni od momentu zamówienia (nawet niecałe). Konkluzja - spróbuj, najwyżej będzie nas więcej do skarżenia InPostu.


To mało wiesz, skoro na podstawie jednej/kilku Twoich przesyłek twierdzisz, że do paczkomatu szybciej niż PP.
Kilka paczek PP z numerami 0045 przyszło w 7-9 dni, a rekordem byłą dostarczana przez PP paczka z NL Post- zakup w sobotę, paczka u mnie w następny Poniedziałek ( 6 dni roboczych ).
Prześlij Komentarz
Avatar
@
    Tekst