Opublikowano 8 lipca 2020
Aliexpress i dostawa do paczkomatu problem
Witam, zamówiłam przesyłkę na aliexpress z dostawą do paczkomatu, otrzymałam numer trackingowy, mineło dwa tygodnie i tutaj zaczyna się problem, tracking aliexpress podaje ze przesyłka jest w belgii, tracking inpostu nie znajduje takiej przesyłki na na stronie kurierpolska24.pl po wpisaniu numeru trackingowego z inpostu mam informacje ze przesyłka jest procesowana w moim miescie. W aplikacji inpostu nie miałam zadnej informacji o przesyłce co jest dziwne więc zadzwoniłam do inpostu i tam po podaniu numeru przesyłki wielka konsternacja i Pani mi tajemniczo oznajmiła że musze się skontaktowac z wysyłającym a wysyłajacy musi zadzwonić albo napisac do inpostu w celu "weryfikacji nadania przesyłki" oczywiscie napisałam do sprzedawcy ale watpie zeby on sie pofatygował i dzwonił do inpostu lub pisał. Paczke wysłał numer trackingowy wstawił i tyle. Czy ktoś miał podobną sytuację?
Aktualizacje społecznościowe
35 Komentarzy
sortowanie:Sprawa wyjaśniona, chińczyk nie opłacił przesyłki. Taka jest oficjalna odpowiedz Inpostu. Ale skoro nie opłacił przesyłki to w jaki sposób Inpost ją dostał... Ale jaja.
Nie chodzi o tracking paczka fizycznie jest w moim mieście, ale inpost twierdzi ze etykieta jest nieczytelna i nie mogą jej dostarczyć, chcą żeby chińczyk do nich zadzwonił i im podał dane odbiorcy i nadawcy... To jak etykieta jest nieczytelna to jakim cudem paczka dotarła do mojego miasta
Obawiam się, że przy takim tempie "uczenia się" prędzej Ali zrezygnuje z InPostu niż InPost poprawi tą usługę. Przykładowo, BOK InPostu nie był w stanie udzielić mi informacji na temat:
-jak Chińczyk wysyła paczki do self-pickup (chodziło o detale typu, czy to system wprowadza dane do etykiety, czy sam Chińczyk, czy można zmienić dane paczkomatu docelowego przed wysłaniem paczki, etc). Powinni wiedzieć, jak działa system który udostępnili Chińczykowi, ale odsyłali mnie do sprzedawcy,
-jakie są limity dla przesyłek self-pickup: cenowe? wagowe? gabarytowe? Twierdzili, że limity gabarytowe i wagowe takie jak ogólne dla paczkomatów. A cenowe? raz że nie ma, raz że Chińczyk może wykupić różne pakiety? Żadnych szczegółów które by pozwalały przewidywać która rzecz może być do paczkomatu która nie,
- i różne tam takie.
Ale jednak większość przesyłek paczkomatowych dochodzi, i to znacznie szybciej niż przez PP. Ostatnio dostałem 10 dni od momentu zamówienia (nawet niecałe).
Konkluzja - spróbuj, najwyżej będzie nas więcej do skarżenia InPostu.
Ok. Dziś zaryzykuję
Na ja, twoje doświadczenie jest lepsze niż moje Kupuję do paczkomatu od początku istnienia tej formy przesyłki, selekcjonuję sklepy pod tym kątem - jak nie ma przesyłki do paczkomatu, to rzadko kupię w takim sklepie. Z trzech powodów: czasu dostawy (zdecydowanie krótszy do paczkomatu, tak w skali krajowej jak i z Ali); jakości dostawy (znacznie częściej uszkodzenie paczki przez PP, niż przez InPost); bajecznie prostego odbioru w paczkomacie.
Wyjątkiem był Aliexpress, gdzie atrakcyjność cenowa i różnorodność towaru skłoniły aby jednak kupować przez PP. Łatwiej w tym przypadku podjąć ryzyko, bo to sprzedający płaci za uszkodzenia w transporcie.
Jeszcze jedna sprawa, nie mam pewności na ile oceniając transport przesyłki z Ali do Polski oceniamy ostatniego dostawcę na terenie Polski (PP vs. InPost), a na ile szybkość transportu z Chin do Polski (raczej niezależną od PP czy InPostu). No a już twój przykład z NL Post jest po prostu "w punkt". (Edytowano)
Nie wnioskowałam o zwrot pieniędzy(pewnie jako odbiorca nawet nie mogę), niech odsyłają na własny koszt do chin, za dwa miesiące otworze spór i odzyskam kasę, zamówiłam już ten sam produkt od innego sprzedawcy też do paczkomatu i już mam numer trackingowy w aplikacji do śledzenia wiec paczka będzie dostarczona. Nie chce mi się marnować czasu na korespondencje z tym inpostem.
Zadzwoniłam jeszcze raz do inpostu i tym razem konsultant mi powiedział ze etykieta jest nieczytelna i prawdopodobnie przesyłka nie zostanie dostarczona jak nie skontaktuje się z nimi nadawca...
Pojedź tam do nich i pokaż w aplikacji że to ta paczka. Może uda się na "gębę" załatwić.
W ich aplikacji ani na stronie inpostu ten numer trackingowy nie istnieje. Istnieje tylko w ich wewnętrznym systemie lub na stronach firm trzecich. To co mam im pokazać aplikacje aliexpress z numerem tracingowym?
Zadzwoniłam dziś i chciałam im wysłać szczegóły zamówienia z aliexpress z moimi danymi itd, to babka powiedziała że jak nie skontaktuje się z nimi nadawca to za 2-3 dni odsyłają paczkę, nawet nie chcą ze mną gadać... nie wiem o co im chodzi... Chińczyk mi odpisał i wysłał screena z aliexpress ze wysłał paczkę, wiec nawet nie mogę się z nim dogadać wiec już widzę jak dzwoni do inposta lub wysyla im maila...
pepper.pl/dys…133
Mnie, mimo ponad tygodniowej korespondencji z InPost i sprzedawcą oraz chatem z Ali, wydupcyli. I tak InPost podał Ci więcej informacji niż mi, nie chcieli za nic napisać ani powiedzieć co jest nie tak z paczką że nie mogę jej otrzymać. Nawet im napisałem, że mam u nich konto, tam zarejestrowane wszystkie dane łącznie z numerem konta bankowego z którego opłaciłem zamówienie. Jak widzę również z Tobą próbują zabawy w głuchy telefon. Nie od razu wpadłem na to, ale zażądaj od InPostu, żeby to ONI skontaktowali się ze sprzedawcą i załatwili sprawę, przecież to oni są stroną, wiedzą o problemie, Ciebie to nie powinno nawet obchodzić, Ty masz dostać paczkę i już. U mnie napisali, że (rzekomo, brak dowodów) "przekazałam zgłoszenie do działu, który zajmuje się bezpośrednio sprawami związanymi z doręczeniem przesyłek z AliExpress i zostanie ono zweryfikowane w najbliższym czasie", ale dalsza korespondencja ze sprzedawcą wyglądała tak, jakby kontaktu ze strony InPostu nie było. Co w sumie o niczym nie świadczy, bo ten "mój" seller, choć odpisywał, to bzdurnie i nie na temat.
A jak nazywa się Twój sprzedawca? Mój to "Good for Your Business Store". nomen omen, choć "na opak"
A "o co im chodzi"? Dla mnie zachowanie większości osób z którymi korespondowałem przy tej sprawie wygląda jak działanie sabotażystów. Kompletnie niezainteresowanych nawet dobrem firmy, że nie wspomnę o klientach. I to nie jest raczej "myślenie spiskowe", bo 04.06.2020r. jeden ze sprzedawców napisał do mnie: "sorry,aliexpress cancel the self-pickup service,because most customers can't pick it up in time after they receive a message now", chyba dlatego że jest tylko 48h na odbiór a potem wio do Chin (kiedyś było do jakiegoś punktu, gdzie jeszcze było 5 dni na odbiór). To info też przekazałem panience w BOK, ale bardzo uprzejmie zlała to totalnie. (Edytowano)
Czyli gdzie podejść? Masz jakiś kontakt?
Tak mi przez tydzień sugerował Chińczyk, aż InPost odesłał mu paczkę Choć przez ponad tydzień tłumaczyłem InPostowi i Chińczykowi rzeczywistość, nawet nie awanturując się zbytnio. (Edytowano)
t.17track.net/en
Tak wyglądają u mnie dwie sąsiadujące w czasie przesyłki, to też nie pomogło Chińczykowi zrozumieć sytuacji.
A najgorsze jeszcze przed nami, bo jak udowodnię Chińczykowi że ma mi oddać pieniądze, jeśli wg niego taka jest rzeczywistość:
global.cainiao.com/det…d01
U mnie inny sprzedawca: Shenzhen Moonlight Houseware Co., Ltd. Store. Na infolinii Inpostu jak 3 razy dzwoniłem 3 razy mi podali bzdurny powód:
za pierwszym razem: musi się z nami skontaktować wysyłający przesyłkę w celu weryfikacji danych... cooo jakich danych, nie mogę Pani powiedzieć...
za drugim razem konsulat mi powiedział że dane na etykiecie są nieczytelne i nie mogą dostarczyć paczki i to samo musi się z nimi skontaktować sprzedający.
za trzecim razem dzwonie i mowie im że im mogę wysłać szczegóły tej transakcji łącznie z trackingiem i danymi na które została zaadresowana paczka... odpowiedz: NIE! nie musi się z nimi skontaktować WYSYŁAJĄCY. Pytam czy siedzi u nich na infolini ktoś kto gada po madaryńsku bo sprzedawca z chin, a babka na to ze jest infolinia po angielsku, ale wysylajacy nie gada po angielsku tylko po madaryńsku... yyyy musi się z nami skontaktować wysyłający... jak zacięta płyta.
Jak podaje im numer paczki to wielka konsternacja jakby chińczyk tam wysłał jakieś narkotyki albo broń HAHAHA. Nie da się uzyskać żadnej informacji dlaczego, co i jak....
Tutaj masz swój dokładny tracking, widać cały czas procesował inpost aż się zesrał:
kurierpolska24.pl/zam…691
No właśnie już patrzyłem, dzięki bo tej strony nie znałem. Jestem tak wkurzony na InPost (a właściwie pracowników BOK), że chcę sprawą zainteresować prokuraturę. Jak pisałem, nawet nie widzę dowodu który mógłbym pokazać Chińczykowi że przesyłki nie dostałem. InPost nadal nie chce powiedzieć, co takiego było z przesyłką że odesłali, ani podać numeru przesyłki zwrotnej, żebym chociaż wiedział kiedy warto Chińczyka nagabywać o pieniądze.