Niestety, ta okazja wygasła 12 minut temu.
86°
Opublikowano 7 marca 2024
TAWANTINSUYU - gra planszowa
8,90zł
Opublikowane przez
bananowy_karzel
Dołączył w 2021
10
711
O tej okazji
Ta okazja już wygasła. Oto kilka opcji, które mogą Cię zainteresować:
boardgamegeek.com/boa…ire 7.4 BGG
Tawantinsuyu: Imperium Inków to zaawansowana strategiczna gra euro Dávida Turcziego (Tekhenu, Anachrony), oferująca mechanikę rondla, zarządzanie robotnikami i wariant solo. Staniecie na czele inkaskich plemion, które będą zbierać zasoby, budować i walczyć z sobą o przejęcie schedy po legendarnym władcy, Pachacutecim. To kolejna gra, obok takich tytułów jak Teotihuacan czy Tzolkin, bazująca na klimatach starożytnych plemion Ameryki Południowej
Król przemówiłWielki Sapa Inka Pachacutec zwrócił się do swego potomstwa, rozkazując mu wyruszyć na podbój czterech stron świata. Tak daleko, jak wędrują lamy, będzie się rozciągać imperium Inków. W jego stolicy, Cuzco, wznosi się Coricacha, Świątynia Słońca. Oddawanie czci bogom jest chwalebne, ale trzeba w końcu zejść ze świątynnego wzgórza na jego niższe poziomy, trzeba budować tarasy, zbierać kukurydzę, kamień, ziemniaki i złoto. Trzeba walczyć.
Mechanika rondlaW Tawantinsuyu nie posiadacie własnego koloru meepli, ale dobieracie je ze wspólnej puli. Określone kolory mówią o ich specjalizacji i dodatkowych funkcjach. Meeple rozstawiamy na planszy, wybierając pole oznaczone symbolem jednego z bogów, by pozyskać graniczące z nim zasoby albo wykonać jedną z akcji głównych. Położenie robotnika na polu o odpowiadającym mu kolorze albo zestawienie z innymi tego samego koloru zapewnia więcej zasobów i akcji.
Akcje główne Budując schody otrzymacie łatwiejszy dostęp do bogatszych w akcje i zasoby niższych tarasów. Postawione Budynki zapewnią Wam stałe dobra w chwili wykonania określonej akcji. Z kupionych Tkanin będziemy tworzyć Gobeliny, uruchamiając mechanikę set collection. Z kolei postawione Posągi zwiększą waszą efektywność w rozstawianiu Robotników i umożliwią zwycięstwo w wyścigu na Torze Świątyni.
Akcje poboczneZamiast stawiać Robotnika na planszy, możecie wykonać dwie z kilku dostępnych akcji pobocznych. Dzięki Szkoleniu dobierzecie karty Armii, za pomocą których podbijecie cztery różnotematyczne obszary. Zniszczenie Posągu Boga przesunie Wasz znacznik na Torze Świątynnym, a poruszenie Arcykapłana uruchomi różne akcje zbiorowe. Z kolei w Wiosce możecie kupić nowych Robotników. Jeżeli ich pula tam się wyczerpie, rozpoczyna się Festiwal, czyli faza punktowania.
TawantinsuyuDlaczego polubisz Tawantinsuyu?
Opis ze strony portalu
Tawantinsuyu: Imperium Inków to zaawansowana strategiczna gra euro Dávida Turcziego (Tekhenu, Anachrony), oferująca mechanikę rondla, zarządzanie robotnikami i wariant solo. Staniecie na czele inkaskich plemion, które będą zbierać zasoby, budować i walczyć z sobą o przejęcie schedy po legendarnym władcy, Pachacutecim. To kolejna gra, obok takich tytułów jak Teotihuacan czy Tzolkin, bazująca na klimatach starożytnych plemion Ameryki Południowej
Król przemówiłWielki Sapa Inka Pachacutec zwrócił się do swego potomstwa, rozkazując mu wyruszyć na podbój czterech stron świata. Tak daleko, jak wędrują lamy, będzie się rozciągać imperium Inków. W jego stolicy, Cuzco, wznosi się Coricacha, Świątynia Słońca. Oddawanie czci bogom jest chwalebne, ale trzeba w końcu zejść ze świątynnego wzgórza na jego niższe poziomy, trzeba budować tarasy, zbierać kukurydzę, kamień, ziemniaki i złoto. Trzeba walczyć.
Mechanika rondlaW Tawantinsuyu nie posiadacie własnego koloru meepli, ale dobieracie je ze wspólnej puli. Określone kolory mówią o ich specjalizacji i dodatkowych funkcjach. Meeple rozstawiamy na planszy, wybierając pole oznaczone symbolem jednego z bogów, by pozyskać graniczące z nim zasoby albo wykonać jedną z akcji głównych. Położenie robotnika na polu o odpowiadającym mu kolorze albo zestawienie z innymi tego samego koloru zapewnia więcej zasobów i akcji.
Akcje główne Budując schody otrzymacie łatwiejszy dostęp do bogatszych w akcje i zasoby niższych tarasów. Postawione Budynki zapewnią Wam stałe dobra w chwili wykonania określonej akcji. Z kupionych Tkanin będziemy tworzyć Gobeliny, uruchamiając mechanikę set collection. Z kolei postawione Posągi zwiększą waszą efektywność w rozstawianiu Robotników i umożliwią zwycięstwo w wyścigu na Torze Świątyni.
Akcje poboczneZamiast stawiać Robotnika na planszy, możecie wykonać dwie z kilku dostępnych akcji pobocznych. Dzięki Szkoleniu dobierzecie karty Armii, za pomocą których podbijecie cztery różnotematyczne obszary. Zniszczenie Posągu Boga przesunie Wasz znacznik na Torze Świątynnym, a poruszenie Arcykapłana uruchomi różne akcje zbiorowe. Z kolei w Wiosce możecie kupić nowych Robotników. Jeżeli ich pula tam się wyczerpie, rozpoczyna się Festiwal, czyli faza punktowania.
TawantinsuyuDlaczego polubisz Tawantinsuyu?
- Strategiczna gra Davida Turcziego (Anachrony, Tekhenu: Obelisk Słońca)
- Osadzony w świecie starożytnych Inków rozbudowany tytuł euro z krótką kołderką
- Zarządzanie wspólnymi robotnikami połączone z mechaniką rondla i dodatkowy wariant solo
Opis ze strony portalu
Więcej szczegółów od
Aktualizacje społecznościowe
Sprawdź również
Powiązane dyskusje
Powiązane kategorie
9 Komentarzy
sortowanie:"Tawantinsuyu na pierwszy rzut oka może sprawiać wrażenie suchego, przytłaczającego euro. Jednak już po chwili okazuje się, że daje nam ogromną satysfakcję z planowania kolejnych akcji. Łańcuch decyzji, który zbliży nas do zwycięstwa, może być zarówno bardzo przystępny, zostawiający miejsce na losowość, jak i w największych szczegółach zaplanowany. Cechą, która bez wątpienia może deklasować wiele tytułów z tej średniozaawansowanej półki trudności, jest to, że każdy z graczy może podążać do zwycięstwa swoją, zupełnie inną ścieżką. Polecam i z niecierpliwością czekam na kolejne rozgrywki!"
dicelandblog.pl/rec…yu/