Niestety, ta okazja wygasła 5 minut temu.
2212°
Opublikowano 22 lutego 2024

SUV Suzuki Vitara 1.4 T miękka hybryda

89 900zł95 900zł-6%
Opublikowane przez
maczuha
Dołączył w 2019
47
774

O tej okazji

Ta okazja już wygasła. Oto kilka opcji, które mogą Cię zainteresować:

Suzuki Vitara - Legenda w segmencie SUV (?)

VITARA kontynuuje historię kultowego SUV-a, który na rynku jest od ponad 30 lat. Najnowsza odsłona tego auta została doceniona za sylwetkę, zwrotność, komfort oraz dzielność także poza asfaltowymi drogami. Vitarę zdecydowanie wyróżnia atrakcyjna i opływowa linia nadwozia SUV z dużym prześwitem podwozia. Ergonomiczna i przestronna kabina oraz wysoka pozycja siedzeń oferują wygodę w podróży wszystkim pasażerom. Zaawansowany napęd na 4 koła AllGrip Select, który jest dostępny niemal we wszystkich konfiguracjach wyposażenia, wyróżnia model pośród konkurencji. Pod maską samochód może mieć jeden z dwóch silników benzynowych: 1,4 Boosterjet mild Hybrid (tzw. miękka hybryda) lub 1,5 DualJet Hybrid, a więc z technologią Suzuki Strong Hybrid. Obydwie jednostki napędowe zapewniają niskie zużycie paliwa i mniejszą emisję szkodliwych spalin (w porównaniu z silnikami klasycznymi).

Tyle w teorii. Co wiadomo o tym aucie?

Zalety:
+ fajny, żwawy i bezawaryjny silnik 1,4 T
+ miękka hybryda, dodaje mocy, fajnie się rusza
+ proste, nieskomplikowane i mało awaryjne auto
+ mimo że konstrukcja ma swoje lata to wciąż wygląda fajnie
+ jako opcja napęd 4x4, a tego na rynku dużo nie ma zwłaszcza w cenie ok. 100 tys. zł

Wady (typowe dla japończyków):
- brak ocynku ale problemy z korozją raczej nie wsypując
- słabe wygłuszenie
- leciwe wnętrze
- słaby automat
- twarda hybryda raczej nie warta dopłaty


Drobny rabat pewnie do wyrwania, finansowanie dostępne. Od ręki sporo aut u dealerów.
Więcej szczegółów od
Aktualizacje społecznościowe

548 Komentarzy

sortowanie:
Awatar użytkownika
  1. Awatar użytkownika witolds
    Jako właściciel tego auta od nowości, po niemal 10.000 km powiem tak: kupiłbym je drugi raz !!!

    Zakupione w zeszłym roku, w najbardziej podstawowej wersji COMFORT Plus 2WD za ok. 83.000zł, podstawowy darmowy kolor, nie dopłaciłem za żadne dodatki (ale dostałem 5 lat gwarancji za 2000zł i czujniki tył/przód, dywaniki i jakieś drobiazgi od Suzuki).

    Co to za auto? To auto dla kogoś, kto chce mieć "zwykły" samochód:

    Ma normalny silnik 1.4 benzyna z 4 cylindrami, "udawaną" hybrydę (mild), która nie przeszkadza, ale pomaga. Silnik jest znany od dawna, bezawaryjny, dostęp do wszystkiego jest łatwy. Hybryda jest nowością, ale to po prostu dodatek a kupujemy nowe auto, więc na parę lat mamy z głowy. Auto jest dobrze zestrojone na miast i pod miasto, ale skrzynia 6 biegowa daje też radę na autostradzie (przy czym zalecam raczej max 150km/h a nie 190 - to nie BMW w dizlu). Jeździ się mega przyjemnie, obsługi tego auta nauczysz się w 10 minut. Z asfaltowej drogi można zjechać nawet bez 4x4, testowałem na śniegu, pod lasem, przy jeziorze. To nie jest już terenówka, ale to też nie corsa czy fiesta - nie trzeba się bać terenu. SERIO. Rozważałem 4x4 ale cena znacznie by wzrosła.

    Ma sporo miejsca wewnątrz. Niby to klasa B, ale przez to że udaje SUVa to jest wysoki i przestronny w środku, wyjazd na ferie z rodziną 2+1 czy 2+2 bez problemu. Wszędzie schowki, kieszenie, miejsce na wodę, telefon, portfel, czapkę i szalik, napoje dla dzieci. Bagażnik nie jest ogromny, ale jak nie masz już wózka dla dzieci, to wystarcza. Woziłem w nim mały dziecięcy rowerek, plus 3 dorosłe na dachu (relingi są nawet w podstawowej wersji). A nadal jest dość krótka i wygodnie się nią parkuje i jedzie po mieście.

    W podstawowej wersji jest: automatyczna klima, radio bardzo proste (ale z bluetooth, do Spotify czy nawigacji wystarcza), głośniki OK. Są wszystkie systemy bezpieczeństwa, radary, tempomat aktywny (adaptacyjny)!!!, czytnik znaków drogowych, pilnowanie pasa ruchu, start-stop, i wieeeleee więcej. I co najważniejsze: wszystko to można wyłączyć, nic nie przeszkadza, nie bije po oczach czy uszach. Są LEDy przód i tył.
    EDIT: światła (dzień/noc) i wycieraczki są automatyczne. Ale można też je manualnie zmieniać.

    Do tego Vitara ma dziesiątki opcji dodatkowych do opcjonalnego zakupu, dodatkowe zegarki , nakładki wewnątrz i na zewnątrz, dwukolorowy lakier, owiewki, dodatkowe podświetlania, i tak dalej. Co kto lubi i na co ma kasę.

    Auto jest (moim zdaniem) bardzo ładne z zewnątrz, widać że aspiruje do SUVa a nie klasy B na wyższych kołach. Wszystko fajnie widać z pozycji kierowcy. W środku.... powiedziałbym "Dacia+" jeśli chodzi o standard. Nie jest aż tak biednie, ale też widać znak czasu.

    Czego Vitara nie ma (w podstawce):
    - światła w bagażniku (lampka do szafy za 15zł z czujnikiem załatwiła sprawę, no ale niesmak pozostał)
    - podgrzewanych lusterek, warto za nie dopłacić

    A teraz serio: Vitara nie ma bajerów. Nie ma ambilight, nie ma ekranów dotykowych (w wyższej wersji jest, ale po przetestowaniu go zdecydowałem się na niższą wersję, tak kiepski był). Nie ma "coming leaving home", domykania szyb z kluczyka, nie ma muzyczki na powitanie jak w Clio. Nie ma automatycznie otwieranego bagażnika, składanych lusterek, kamery 360 (moja wersja nie ma żadnej kamery, poza moim własnym wideorejestratorem). Nie ma grzanych siedzeń. A auto otwierasz z kluczyka a nie karty.
    ŻADNEJ z tych rzeczy mi nigdy nie brakowało (a wiele z nich jest w każdej kolejnej wyższej wersji). Wiem, że są ludzie którzy lubią takie bajery, i chcą poczuć że mają auto z XXI wieku i pokazać pasażerom bajeranckie - im bym to auto raczej odradził.

    Jeśli chcecie teraz kupować normalne auto do jazdy, nowe, z gwarancją, 4 cylindrami, wygodne ale tanie - to Vitara jest jednym z ostatnich takich aut, i być może to najlepszy moment na zakup. Polecam też przeglądnięcie recenzji na jutubie, zwłaszcza tych, które opisują całokształt auta.

    Jak macie jakieś pytania - chętnie odpowiem (Edytowano)
    Awatar użytkownika bajbus
    Panie Witoldzie, zdrowia życzę ... proszę pozdrowić prawnuczkę
  2. Awatar użytkownika hazet
    Lepiej kupić S-Cross. O klasę wyżej, dużo lepiej wykonany w środku. Oraz rozważyć wersję wyposażenia, tzw. Comfort - to bieda. Za kilka tysięcy więcej jest wersja Premium, z naprawdę dobrym wyposażeniem. Takie korekty to rowno 20 k więcej. Do malkontentów. S-cross od rocznika 22 ma podwójny ocynk. Mam i polecam - stosunek jakości do ceny kompaktowego crossovera rewelacyjny. Miękka hybryda robi różnicę. Zakrywa turbo dziurę od najniższych obrotów. Moment obrotowy istnie dieslowski 300 Nm przy 1800 obr. Przy normalnej jeździe spokojnie mieści się w 6 litrach ( liczone przy tankowaniu). Ktoś tam wspomniał o Mazdach - blacharka od serii Sky jest dużo lepsza. Ale nie ryzykowałem powrotu do 6:-) Jej pierwsza edycja, z silnikiem 2,3 benzyna -mechanicznie idealna. Kiedy sprzedawałem 5 letnia, z nalotem ok. 230k to była kompletnie bezawaryjną. Co z tego jak w okolicach koła zapasowego pełni rdzy:) Po zakupie tylko spod i progi zakonserwowałem, o bagażniku zapomniałem:-) Blachy tak samo cieniutkie jak w Suzuki i Kia. Ale teraz, jak wspomniałem, Suzuki ma ocynk. Czy ktoś z forumowiczów ma gazik w tym silniku K14D? Bo Włosi to seryjnie gazują w salonach. Instalki BRC. YouTube: perrugia motori. A w Pl Alex mi nie odpisuje na zapytanie. A gazownicy myla silnik K14c 140KM z hybrydowym K14D 129KM plus 13. Dużo różnic konstrukcyjnych, brak wiedzy źle wróży.
    Awatar użytkownika dusT
    Da się zagazować k14c?
  3. Awatar użytkownika FujiTanaka
    Mam 1.4 miekka hybryda, jezdziłem tez nowym tzw. 'strong hybrid'.
    Na wstępie porównując napiszę, że strong hybrid to wolnossak, nie ma turbo i jest dużo mniej dynamiczna (miękka hybryda robi setke w 9s i ciągnie na każdych obrotach, wręcz naturalne jest dla niej jezdzić miedzy 1500-2000rpm i to nie jest zamulanie). Po drugie każda strong hybrid ma krytykowaną skrzynię 'zautomatyzowaną' - mi się jezdziło ok, ale narzekają, że wolna i się gubi. Miękka to albo manual albo normalny automat. Strong hybrid ma zajęty dół bagażnika przez aku a w miękkiej jest malutki aku pod siedzeniem pasażera - cały układ hybrydowy w miękkiej waży 45kg w stosunku do starszych Vitar. Strong hybrid może ruszać i toczyć się na prądzie, miękka tylko dokłada dodatkowe 53 niuty w niższych obrotach, zwłaszcza przy mocniejszym wdepnięciu (taki chwilowy boost). Miło, że hybrydowość nie poszła w obniżanie spalania (bo niewiele niższe), ale w fajniejszą krzywą momentu.

    Jeszcze odnośnie samej Vitary - wersje poniżej Premium w przeszłości nie miały sensu bo to była straszna bieda (może teraz coś pozmieniali) i to widać w cenach. Wykończenie wnętrza w nowszych wersjach to miękki plastik na górze deski i twardy na dole - imho wygląda to estetycznie i bardzo klasycznie, ale niektore plastiki są dość kiepskie. Monitor jest za mały i ma zbyt małą rozdzielczość, brakuje pokręteł.

    Plusy:
    - bezawaryjność
    - bardzo niska masa, zwlaszcza bez automatu i 4x4 (1165kg dla 1.4 SHVS Premium)
    - fajny moment obrotowy, ciągnie pod gorę nawet na 1800rpm a na plaskim ok 1400rpm bez wibracji i dziwnych dzwięków, ma długie przełożenia w skrzyni
    - wysoki, wąski i krótki - marzenie do parkowania
    Minusy:
    - stare multimedia (jest android auto/apple car play na kabel)
    - słabe wygłuszenie - drzwi lekkie jak piórko
    - na autostradzie przy wietrznej pogodzie to nie są dla niej idealne warunki (Edytowano)
  4. Awatar użytkownika Rafal_Burdzy
    Mazdę XEDOS 6 miałem 25 lat i rdza tylko na blotnikach tylnych.... po strzale w tylek jak powyginalo... a nowa CX5 ... lakieru zero. Blachy też. Dach się zapada jak gąbkę namoczoną położę. Nie żartuję. Lekkie dotknięcie drzwiami innego auta i odpada lakier.
    Awatar użytkownika dusT
    teraz są takie lakiery
  5. Awatar użytkownika matmm
    Powinni już przystopowac z tymi promocjami bo Janusze w komisach na zawały popadają, jak im 5-letnie sprowadzane strucle z zachodu przestaną po 70k schodzić. (Edytowano)
    Awatar użytkownika Nick_do_zmiany75
    Mój ostatni zakup to Hyundai Sonata z 2015 z przebiegiem 100k za 37 brutto automat w skórze

    chyba znalazłem ostatniego uczciwego handlarza w Polsce (Edytowano)
  6. Awatar użytkownika turbokozik
    Co bardziej rdzewieje Suzuki czy Mazda?
    Awatar użytkownika Zerunio
    Ten model jest już 9 lat na rynku i nie widać problemów, więc chyba luz.
  7. Awatar użytkownika Zerunio
    Auto ma bardzo pozytywne recenzje.
    Dobry silnik o przyzwoitej dynamice (9.5s/100) i niskim spalaniu (5-6/100).
    Bryła kwestia gustu (mi siedzi). Wnętrze mocno trąci mychą i taką tanizną.
    Przede wszystkim auto bezproblemowe, co obecnie jest rzadkością.
    Awatar użytkownika mesjasz22
    Dużo osób nie docenia prostej i mało awaryjnej konstrukcji. Suzuki to fajna marka.
  8. Awatar użytkownika piotr.wozniakbqr
    Ciekawa sprawa - auto ma naprawdę dobre opinie, a tu śmiechy i jakaś szydera. Wystarczy sprawdzić recenzje na YT i komentarze pod filmami. Nie widziałem jeszcze niezadowolonych posiadaczy Vitary (albo była ich garstka). Sam nastawiam się na zakup tego modelu. Dlaczego? Mieszkam poza miastem więc coś wyższego (niż moje i30) przyda się. Do 100k praktycznie brak sensownego rywala (Dustera nie chcę). Silnik 1.4 mild hibrid podobno bezawaryjny. Auto mało pali i jest całkiem żwawe. Do tego systemy bezpieczeńśtwa, android auto i brak tabletozy w środku - to akurat bardzo mi odpowiada. Dla kogoś kto chce w miare tanio i bez jakichś dużych napraw jeździć z punktu A do punktu B, mając w głowie, że może czasami zjedzie na jakąś drogę szutrową to chyba nie ma obecnie lepszej opcji od Vitary.
    Awatar użytkownika Radosh
    Auto dla rodziny 2+1 wybieraliśmy w 2019 roku. Zależało mi wtedy na aucie japońskim bo tylko w te samochody wierzę Zmienialiśmy wysłużoną Avensis Wagon i już nie chcieliśmy następnego dużego auta ponieważ jest ciężkie -> dużo pali, w mieście trudno zaparkować, a w bagażniku na co dzień wozi się tylko powietrze.

    Po 4 latach zakup oceniam za mega trafiony, nie zmieniłbym swojego wyboru (co prawda czasami wracam myślami do Civica X, ale koszty eksploatacyjne były przesadzone i nie miałbym teraz podwyższonego auta 4X4 w góry i każdy krawężnik byłby zagrożeniem

    Vitara jest najpraktyczniejszym autem jakim jeździłem, komfortowa, banalna w obsłudze, wszystkie przyciski są w zasięgu ręki (i nie trzeba zimą zdejmować rękawiczek by w nie trafić), spala w mieście 6,4 przy włączonej klimatyzacji i dynamicznej jeździe. Silnik 1.4T ma 9,5s do setki jest zdecydowanie żwawszy niż 1.0. W połączeniu z AllGripem na światłach potrafi zerwać asftal, a mina kolesi w bmkach grzejących się obok jest bezcenna :P
    Jeździłem również miękką hybrydą 1.4 129KM z napędem na przód i widać różnicę, ta potrafi kołami zaboksować przy szybszym ruszaniu i nie przyśpiesza tak fajnie, ale za to spalanie jest na poziomie 5 litrów.

    Przez 4 lata użytkowania i 65k km przebiegu i parkowania pod chmurką NIC się nie dzieje. Auta przeżyło wszystko bez szwanku: jazdę po progi w śniegu i piachu (AllGrip jest fantastyczny), łódzkie dziury, progi, autostrady. Podwozie bez śladów uszkodzeń i korozji (sprawdzane w ASO na każdym przeglądzie). Na wakacje i ferie zimowe zakładam trumnę na dach i wszystko się mieści, a spalanie na autostradzie wzrasta o jakieś 1,5l.

    Z minusów bo zawsze jakieś są:
    - z racji bryły przy wyższych prędkościach szumi, ale i tak jest zauważalnie ciszej niż w Octavii II powyżej 120km/h
    - plastiki mogłyby być przyjemniejsze w dotyku, ale za to się nie rysują (chyba, że pies postanowi podostrzyć zęby na podłokietniku)
    - radio multimedialne jest hmm... toporne i wolne, ale Android Auto i Apple CarPlay rozwiązują problem (przycisk na kierownicy wywołuje nawet Siri)
    - miejsca na nogi na tylnej kanapie mogłoby być więcej
    - bagażnik czasami się nie domyka.
  9. Awatar użytkownika MichalPa
    To teraz czekamy na obniżki w Dacii
    Awatar użytkownika maczuha
    Autor
    Na te kosiarki 0,9 l ?
  10. Awatar użytkownika premiumone
    Ta cena obowiązywała przez większość 2023. Żadna promka
  11. Awatar użytkownika PepperMajster
    W środku plastiki i system informatyczny dramat to mało powiedziane. 20 letni Lanos może walczyć jakością. Jedyny model chyba po za Swift, który nie jest Toyotą.

    Edit jeszcze Ignis... Jeśli można to uznać za auto. (Edytowano)
    Awatar użytkownika dusT
    Android Auto działa, nic więcej nie potrzeba
  12. Awatar użytkownika Marvelm
    Byłem ostatnio w salonach praktycznie wszystkich marek, nie wliczając premium, bo szukałem auta dla rodziców do 100k i koniec końców padło właśnie na Vitarę.

    Zgodzę się, że największym minusem tego auta jest wnętrze, czuć tam nieco fakt, że od lat nie było zmieniane. Jednak jest to właściwie jedyny większy minus tego auta i wyposażenie oraz silnik dostępne w tej cenie zdecydowanie biją cokolwiek innego dostępnego na rynku.

    Sporo tutaj malkontentów, którzy twierdzą, że nigdy by takim dziadkowym autem nie jeździli, ale znajdźcie proszę alternatywę do 100k, to chętnie posłucham. Jeździliśmy wszystkim, co jest dostępne oprócz chińczyków i Dacii.

    EDIT:

    Co do okazji, te ceny są od dość dawna, wersje Premium schodzą w tydzień-dwa od momentu aż się pojawiały nowe sztuki. Na stronie dostępna, dzwonię do dealera, mówi, że już dawno nie mają, tylko strona niezaktualizowana. (Edytowano)
  13. Awatar użytkownika matka_polka
    zabawna ta moda na micro suvy

    NIe długo VW polo będzie w wersji SUV.

    Suv to 4,8 lub 5 metrów. Klasa D, E

    A te to klasa B, B/C
    Awatar użytkownika Tesseract
    I co w tym zabawnego? To że ktoś chce podwyższone auto, to nie znaczy, że potrzebuje pięciometrowca.
  14. Awatar użytkownika Radek_PUA
    Spoko całkiem jeździ przynajmniej wersja niehybrydowa. Minusem na pewno jest duża tanizna w materiałach wewnątrz. Spalanie wersja zwykła miała bardzo przyzwoite.
    Awatar użytkownika maczuha
    Autor
    Każda jest hybrydowa - miękka lub twarda.
  15. Awatar użytkownika dominik_dominik
    Jeżdżę właśnie zastępcza Vitara tej generacji. Wiadomo golas jeździ się dość dobrze, czuć technologie lat 90 to akurat fajne ale jeśli ta za 90 jest podobnie wykonana to cena gruubo przesadzona. 60-70 powinno wtedy kosztować max.
    Awatar użytkownika Polovenky
    Tyle kosztowało w 2017-2018. Coś w okolicy 60 tys.
  16. Awatar użytkownika Psko
    tanie auto dla osób które chcą pokazać swój sznyt offroadowy wjeżdzając na krawężnik obok zatłoczonej biedronki
    Awatar użytkownika maczuha
    Autor
    czyli 80% kierowców
  17. Awatar użytkownika nazwa-użytkownika
    Jadąc A1 nigdy nie widziałem na poboczu Suzuki, za to widziałem wielokrotnie BMW.
    Awatar użytkownika jan_kowalskiLrs
    Ja też nie, a pamiętajmy, że część vitar, sx4 i swiftów ma diesla fiatowskiego.
  18. Awatar użytkownika TwojejMatkiFagas
    Żadna legenda.
    A po cudach z posiadanym SX4, serdecznie podziękowałem tej marce (szczególnie jak się okazało że dzbany celowo pozmieniali minimalnie wielkości w komorze silnika - tak że nie dało się dobrać coś z europejskich podzespołów typu sprężarka klimatyzacji, alternator itd, pomimo że bliźniacza wersja - Sedici - była robiona u Turków i można było cudów dokonać za 1/6 ceny).

    Tyle z tej całej legendy.
  19. Awatar użytkownika kub4czyk
    Co oznacza ta mild hybryda ? (Edytowano)
    Awatar użytkownika piotr.wozniakbqr
    W zwykłej hybrydzie możesz przejechać jakiś odcinek tylko na elektryku, a w miękkej hybrydzie (mild hibrid) układ ten wspomaga tylko silnik przy ruszaniu i przyspieszaniu (co i tak coś tam daje i minimalnie zmniejsza zużycie paliwa).
  20. Awatar użytkownika piotr.dziemba
    Nie polecam - spalanie w okresie zimowym ok11 litrów!!!
    Awatar użytkownika Majkelmajk
    A to ciekawe. W wersji z '15 przy 130km/h z wlaczona klima 6,3l spalanie. A zima takie wyniki?
Awatar użytkownika