Niestety, ta okazja wygasła 4 marca 2022.
413°
67
Opublikowano 26 stycznia 2022

Router Xiaomi AX3200 802.11ax

253zł296zł-15%
5,99zł · Best Store Okazje
Awatar użytkownika Takitamno
Opublikowane przez
Dołączył w 2020
6
14

O tej okazji

Ta okazja już wygasła. Oto kilka opcji, które mogą Cię zainteresować:

Więcej Routery

Znajdź więcej okazji Routery

Sprawdź więcej okazji

Odkryj więcej ofert na głównej stronie

Router Wi-Fi AX3200 jest topowym modelem Xiaomi i oferuje wspaniały zestaw zaawansowanych funkcji. Oferuje szybki Internet dzięki szybkiemu pasmu 5GHz, które może obsłużyć do 2402 Mb/s i 800 Mb/s w częstotliwości 2,4 GHz, a także zaawansowanemu zasięgowi zapewnianemu przez wiele anten zewnętrznych.

Xiaomi Router AX3200 obsługuje technologię bezprzewodowych sieci mesh z tym samym modelem lub urządzeniami Mi Router AX9000 i Xiaomi Mesh System AX3000. Router o standardzie Wi-Fi 6 (802.11ax) zapewnia większą prędkość Internetu i płynność jego działania nawet przy połączeniu wielu urządzeń jednocześnie.

Router jest bliźniakiem Redmi ax6s.

Z tego co widzę w Polsce i Chinach ceny zaczynają się od ok 300zł.

W przygotowaniu jest OpenWrt.
OpenWrt dostępne
github.com/ope…810
Best Store Więcej szczegółów na Best Store
Aktualizacje społecznościowe

Sprawdź również

67 Komentarzy

sortowanie:
Awatar użytkownika
  1. Awatar użytkownika Exsilium
    Pan_Arek26/01/2022 22:20

    A czy mesh ma w ogóle sens, jeśli ktoś potrzebuje wydajności?Rozumiem, że m …A czy mesh ma w ogóle sens, jeśli ktoś potrzebuje wydajności?Rozumiem, że mesh musi odbierać dane i je potem wysyłać, więc prędkość spada ponad dwukrotnie?Czyli z ax3000 robi się ax750, bo mamy mobilnie oczywiście kanały tylko 80Hz i zazwyczaj dwa strumienie?Realnie max. 400 Mbps w najnowszej super technologii.


    Jeśli robisz mesz po wifi to masz rację. Jednak jeśli routery spięte są kablem to nie tracisz na transferach wifi.

    Jeśli nie masz możliwości położenia kabla to musisz się wykosztować i kupić router z dodatkowym radiem "backhaul".

    Poza tym czy coś jest mesh czy nie decyduje wsparcie dla protokołów: 802.11s (mesh po wifi), 802.11r (szybkie przełączanie AP), 802.11k (negocjacja ustawień z klientami)
    pl.wikipedia.org/wik….11

    Domowego "mesh'a" można zrobić samemu na starym sprzęcie. Ręcznie konfigurujesz każde urządzenie. Nazwę sieci SSID na każdym ustawiasz taką samą, inny kanał, to samo hasło. Wtedy jak będziesz chodził po domu to Twój klient (smartfon, komputer, ...) jak straci sygnał z jednego urzadzenia to połączy się z tym bliższym.

    Jednak nie jest to prawdziwy mesh, gdyż przełączenie między urządzeniami nie nastąpi w optymalnym momencie. Dodatkowo czas przełączenia może być relatywnie dość długi, na tyle aby strumieniowane wideo się przycięło, czy na chwilę zamilkła rozmowa VOIP. Może dojść do sytuacji że będziesz stało obok drugiego AP gdzie teoretycznie siła sygnału będzie idealna, ale Twój sprzęt będzie niemiłosiernie ścierwił na siłę próbując utrzymać bardzo słabe łącze z oddalonym 1 routerem.

    W przypadku prawdziwego mesha po pierwsze ustawisz jeden AP i ustawienia się same skopiują na inne AP w sieci. Po drugie siła połączenia każdego klianta do każdego AP jest monitorowana i przełączenie następuje w odpowiednim momencie i jest dużo szybsze tak abyś nawet nie zauważył zmiany AP. (Edytowano)
  2. Awatar użytkownika PięknyMężczyzna
    bang.bang27/01/2022 10:05

    Ten wiekszy zasieg wifi jest faktycznie czy to tylko sciema ? Jaki wtedy …Ten wiekszy zasieg wifi jest faktycznie czy to tylko sciema ? Jaki wtedy trzeba kraj ustawic by wiecej dawalo ? I jak z kanalami, bo ponoc jest jakas roznica w kanalach na singapur usa czy pl.. Potrzebuje czegos co by mi siegalo wkolo domu na nawet 100m, stad jeden ap na zewnatrz wlaczam zdalnie tylko gdy potrzebuje.. sasiedzi najblizsi ok 120m wiec spokojnie


    Nawet jak masz zasięg po byku to jest europejskie prawo że wifi może mieć określoną moc sygnału i praktycznie czy kupisz za 200 czy za 600 z 4 pałami to nie wzmocnisz znacząco zasięgu dlatego radzą instalować chińskie oprogramowanie które znosi limity i smaże czaszeczke jak należy ale i sygnał wzmacnia. Ekspertem nie jestem ale mniej więcej jest jak piszę.
  3. Awatar użytkownika PCSpec
    Czytam w regulaminie:
    Wszystkie ceny podane na stronach internetowych beststore.pl uwzględniają rabat 0,65% za płatność gotówką lub przelewem. W pozostałych przypadkach (płatność kartą kredytową, debetową lub e-przelewem) rabat za tę formę płatności jest anulowany.
    I od razu wiem, że nic u nich nie kupię. I już nie wierzę w nic co przeczytam na ich stronie.
  4. Awatar użytkownika prezes39
    Ktoś ma, używa?
  5. Awatar użytkownika Pan_Arek
    Kamil_Trybson26/01/2022 22:31

    Widzę że tu specjaliści ? jaki router kupić do 150zl? Mam jakiegoś starego …Widzę że tu specjaliści ? jaki router kupić do 150zl? Mam jakiegoś starego tplinka 150mbps i zacząłem teraz grać w chmurze to jak coś leci na tv to mi jakość spada


    Specjaliści znają się na takich powyżej 500 zł.
    Na tanich znają się marketingowcy, bo jak kupisz tani, to za jakiś czas kupisz drugi raz porządny. (Edytowano)
  6. Awatar użytkownika Pan_Arek
    Robert_Knight26/01/2022 22:46

    Nie jestem specjalistą ale po porażce i kilku nerwowych dniach z modelem t …Nie jestem specjalistą ale po porażce i kilku nerwowych dniach z modelem tenda ac11 udałem się do x-komu a tam wcisnęli mi tp-linka C6 za 160 zł wziąłem z myślą że pewnie lipa i jutro oddam a tu niespodziewanie jestem zachwycony działaniem , stabilnością oraz tym jak śmiga internet 35mega radiowy na 7 użytkowników oraz około 12 urządzeń , gorąco polecam pomimo jednego minusa że nie można ograniczyc prędkości dla konkretnych IP ale da się z tym chyba żyć .


    To przekonałeś większość internautów.
    Kupujcie, bo wyśmienicie obsługuje 35mega radiowy.
  7. Awatar użytkownika Takitamno
    Autor
    Andriej_P02/02/2022 20:44

    Ja też szukam do mieszkania 3 pok, ściany betonowe, niestety ap od netii n …Ja też szukam do mieszkania 3 pok, ściany betonowe, niestety ap od netii nie daje rady i z 300mb mam realnie 150mb a w drugim pokoju przez ściane spada do 75mb. Dodam że te predkosci to tylko na zakresie 5ghz a ten zakres raz działa a raz nie. Większość irzadzeń jest na 2.4ghz gdzie predkosc jest duzo niższa. Czy zakup jakiegos lepszego routera coś tu pomoże?


    Na szybko podłączyłem router z okazji w trybie AP do routera netii. Za ścianą, za którą router netii gubił zasięg i przełączała na internet mobilny, ten w 5G osiąga ok 160 mb. W 2.4 ma zasięg za dalszymi dwiema ścianami gdzie Netia nie dociera. (Edytowano)
  8. Awatar użytkownika Robert_Knight
    Pan_Arek26/01/2022 22:48

    To przekonałeś większość internautów.Kupujcie, bo wyśmienicie obsługuje 35m …To przekonałeś większość internautów.Kupujcie, bo wyśmienicie obsługuje 35mega radiowy.


    Tenda ac11 nie potrafiła
  9. Awatar użytkownika bang.bang
    Pytanie do uzytkownikow openwrt.. Czy openwrt w trybie mesh obsluguje vlany zeby zrobic mesh na kilka ssid (vlan) ?
    Roaming dziala i tak mam zrobione...ale czy mesh obsluguje ? (Edytowano)
    Awatar użytkownika kubraczek
    . (Edytowano)
  10. Awatar użytkownika ACo_Tam2
    bang.bang26/01/2022 22:00

    Tylko chinska wersja ? Mozesz rozwinac ?

    Z tego co słyszałem to chiński soft na wyższą moc nadawania, lepszy zasięg
  11. Awatar użytkownika Kamil_Trybson
    Pan_Arek26/01/2022 22:32

    Specjaliści znają się na takich powyżej 500 zł.Na tanich znają się market …Specjaliści znają się na takich powyżej 500 zł.Na tanich znają się marketingowcy, bo jak kupisz tani, to za jakiś czas kupisz drugi raz porządny.


    Ten co mam teraz też był tani a chodzi kupę lat
  12. Awatar użytkownika szymko1995
    openwrt.org/toh…200
    CPU:MediaTek MT7622B
    CPU Cores:2
    CPU MHz:1350
    Flash MB:128
    RAM MB:256

    Bez szaleństw, nawet bym powiedział że przeciętnie, dobrze że przynajmniej jest 4x4 MU-MIMO.
  13. Awatar użytkownika Rzorze.Murzynio
    A ja nie polecam jeśli ktoś chce brać z myślą o openwrt, soft xiaomi jest słaby (dla bardziej wymagających użytkowników którzy chcą coś więcej niż żeby tylko wifi działało), do tego potencjalnie chińskie szpiegowanie twojej historii filmów przyrodniczych , openwrt jeszcze nie ma, a jak będzie to najpierw długa beta z bugami tak jak było z xiaomi r3pro, fajnie że jest potencjalnie wifi 6 itp, ale brak usb np to też już fajne nie jest bo tracisz opcję podłączenia modemu itp, ja mam sporo routerów od xiaomi na openwrt i aktualnie dla bardziej wymagającego użytkownika polecałbym tylko i wyłącznie openwrt.org/toh…pro i najpierw bym polecał przeczytać wiki z potencjalnym problemem z nand chipem, ja osobiście kupiłem już ze 20 tych modeli i jak na razie albo miałem szczęście, albo już nie produkują tego chipu który jest potencjalnie problematyczny z openwrt więc instalacja jest bezproblemowa i szybka, a sam router, jak na cenę, jest po prostu świetny, xiaomi to zawsze był dobry hardware i słaby software, szczególnie jeśli chodzi o sprzęty inne niż smartfony, a i ze smartfonami tak idealnie nie jest.

    Jeśli openwrt już będzie i najlepiej po becie już gotowy release, to wtedy można śmiało brać, już było kilka routerów od xiaomi, które miały openwrt w przygotowaniu i ostatecznie nic z tego nie wyszło, jest nawet taki jeden który openwrt porzuciło mimo że ostatecznie dało się tam openwrt zainstalować i teraz jedyna opcja na wrt to jest chiński fork.

    No chyba że chce to osoba która sama zamierza dorzucić swoją cegiełkę przy odblokowywaniu bootloaderów itp, ale taka osoba ten router już zapewne ma.

    ps. sprawdziłem i nawet r3p podrożał dość mocno w porównaniu do tego ile ja za ostatni płaciłem kilka miesięcy temu, czyli jakieś 260zł, także już nie jest taka tania opcja na bardzo fajny sprzęt

    ps2. Acha i jeśli ktoś kupuje teraz, żeby używać na tym co jest i czekać na openwrt, to lepiej uważać z aktualizacjami bo możecie stracić dostęp do wersji softu która potencjalnie może pozwolić zainstalować openwrt, to potem będzie problem (Edytowano)
  14. Awatar użytkownika fpspiter
    Exsilium26/01/2022 22:46

    Jeśli robisz mesz po wifi to masz rację. Jednak jeśli routery spięte są kab …Jeśli robisz mesz po wifi to masz rację. Jednak jeśli routery spięte są kablem to nie tracisz na transferach wifi.Jeśli nie masz możliwości położenia kabla to musisz się wykosztować i kupić router z dodatkowym radiem "backhaul".Poza tym czy coś jest mesh czy nie decyduje wsparcie dla protokołu 802.11s.Domowego "mesh'a" można zrobić samemu na starym sprzęcie. Ręcznie konfigurujesz każde urządzenie. Nazwę sieci SSID na każdym ustawiasz taką samą, inny kanał, to samo hasło. Wtedy jak będziesz chodził po domu to Twój klient (smartfon, komputer, ...) jak straci sygnał z jednego urzadzenia to połączy się z tym bliższym.Jednak nie jest to prawdziwy mesh, gdyż przełączenie między urządzeniami nie nastąpi w optymalnym momencie. Dodatkowo czas przełączenia może być relatywnie dość długi, na tyle aby strumieniowane wideo się przycięło, czy na chwilę zamilkła rozmowa VOIP. Może dojść do sytuacji że będziesz stało obok drugiego AP gdzie teoretycznie siła sygnału będzie idealna, ale Twój sprzęt będzie niemiłosiernie ścierwił na siłę próbując utrzymać bardzo słabe łącze z oddalonym 1 routerem.W przypadku prawdziwego mesha po pierwsze ustawisz jeden AP i ustawienia się same skopiują na inne AP w sieci. Po drugie siła połączenia każdego klianta do każdego AP jest monitorowana i przełączenie następuje w odpowiednim momencie i jest dużo szybsze tak abyś nawet nie zauważył zmiany AP.


    Niestety, nie do końca prawda.
    Przy AP połączonych kablem też możesz osiągnąć fast roaming. Konfigurowałem to jakiś czas temu na kilku AP z openwrt wpiętych kablem do jednego switcha. Polecam poczytać o IEEE802.11r.
  15. Awatar użytkownika Usunięty528253
    Anonymous User
    Pan_Arek28/01/2022 14:22

    Mi kiedyś admin kablówki powiedział, że te konsumenckie zabawki za kil …Mi kiedyś admin kablówki powiedział, że te konsumenckie zabawki za kilkaset złotych zwane routerami są tak naprawdę switchami z AP, więc co my możemy się tu wiele mądrzyć.


    To nawet nie w tym rzecz. To najmniejszy problem co dokładnie nazywamy routerem, te wojenki to smiechu warte sa...

    Tu chodzi o cos co jest fundamentem.
    Napisze tak by ew ktos mogl zrozumiec, uzywajac uproszczen...

    "Router" to taka cyfrowa brama/drzwi do domu.

    I w przeciwienstwie do drzwi do domu, drzwi do domu nie aktualizujecie ich,.nie wymieniacie czesto.
    Nie wiecie o kluczach uniwersalnych, o tym czy ktos podrobil klucz do domu itp itd.

    Wiekszoscl zapene zaklada ze sa zawsze super bezp. A jak nawet nie to nic z tym nie robi.


    W przypadku routera, sprawa jest odmienna.
    Luka w routerze pozowli wbic do domu ze tak to ujme. W zaleznosci od tego co tam macie, jak korzystacie i co podpięte do sieci tym mozna obwrwac bardziej badz mniej. A nawet tego nie zauwazyc.

    Brak aktualizcji to jedna z tych rzeczy na ktore powinno sie zwrocic uwage. Mowa o osobach co korzystaja z tych zabawek a nie tych co maja sprzet i system "osobno".

    Choc wiem ze sa osoby co maja routery od dostawcy zdlanie zarzadzalne. Coz wygoda kosztem.....


    Jak ktos swiadomie wybiera cos takiego, spoko.
    Ale pisanie ze co sie tam ktos czepia swiadczy o lekcewazeniu i braku podstawowej wiedzy, by nie napisac o glupocie.... (Edytowano)
  16. Awatar użytkownika Pan_Arek
    Andriej_P29/01/2022 12:17

    Mi też żal ludzi którzy marnują czas na pepperze pisząc jakieś pseudo mądro …Mi też żal ludzi którzy marnują czas na pepperze pisząc jakieś pseudo mądrości techniczne a nie pojmują że to portal gdzie ludzie wrzucają okazje zakupowe, czasem dobrze doradzą przy wyborze sprzętu. Super masz tok rozumowania


    Pamiętajmy, że gdzie dwóch Polaków, tam trzy zdania.
  17. Awatar użytkownika inotel
    Pan_Arek26/01/2022 22:32

    Specjaliści znają się na takich powyżej 500 zł.Na tanich znają się market …Specjaliści znają się na takich powyżej 500 zł.Na tanich znają się marketingowcy, bo jak kupisz tani, to za jakiś czas kupisz drugi raz porządny.


    Nie sztuką jest kupić tanio i szajs. Nie problem kupić drogie i dobre. Sztuka to kupić tanio i dobrze. Jednocześnie.
  18. Awatar użytkownika Pan_Arek
    pan_man13/02/2022 21:48

    A z jaką prędkścią działa AC?


    433 Mbps na jedną antenę 5 GHz.
    Jeśli nie łączysz się routerem do routera, to prawie wszystkie urządzenia mobilne łączą się za pomocą 1 lub 2 anten (są nieliczne laptopy co mają 3 anteny).
    Dlatego najbardziej ekonomiczny jest router z dwiema antenami (zazwyczaj ma też dwie anteny wewnętrzne 2,4GHz na laminacie).
  19. Awatar użytkownika Daz
    Mam ax3600, na chińskim sofcie ustawionym na 1w, zasięg z 4 piętra do piwnicy. Fajnie, choć nie zdrowo. Czekam na openwrt, jest ale beta.
  20. Awatar użytkownika Pan_Arek
    pan_man14/02/2022 08:19

    Kolego... opanuj się ;-)Router jest w jedynym możliwym miejscu - to r …Kolego... opanuj się ;-)Router jest w jedynym możliwym miejscu - to raz.Dwa, że mam na nim ustawione 3 niezależne sieci 2x N (z czego jedna jest całkowicie wycięta - "guest") i 1x AC.Router nie ma żadnej zewnętrznej anteny bo to MicroTik (hAP ac)190Mbps miałem akurat wczoraj w salonie. Jak przeniosłem laptopa do pokoju z którego pracuje mam prawie 300Mbp. Nie zmienia to jednak faktu, że trochę mnie irytuje ten router czasami bo jak mocno go obciążę np. 2 połączenia TeamViewer + jakaś konferencja audio/video to potrafi się zrestartować i teraz zastanawiam się, czy dołożyc mu AC przez LAN bo mam 1Gbit czy router. Zapewne dużo lepszym rozwiązaniem by był router, ale AC będzie tańszy.


    Przepraszam, że chciałem pomóc,

    Jeśli jesteś taki pewny własnych racji, to gratuluję i życzę dalszych sukcesów.
    Jednak sądząc z efektów, nie znasz się w ogóle.

    Mam 8 routerów, poczynając od takich po 50zł i z żadnym nie miałem nigdy problemów (nigdy nie ograniczyłem się jedynie do postawienia routera w "najładniejszym" miejscu),
    no ale Ty wiesz lepiej i nie niech tak zostanie.

    PS.: Antenę na dachu do telewizji naziemnej lub satelitarnej też ustawiasz "w jedynym możliwym" miejscu?
    To pytanie retoryczne, nie staraj się nawet odpowiadać. (Edytowano)
Awatar użytkownika