643°
Opublikowano 23 marca 2024
Samochód Warszawa M-20 Łączność K-598, Kolekcja PRL i kilka innych modeli, odb.os. 0zł
9,99zł ·
Opublikowane przez
Sambituriana
Dołączył w 2021
1 659
2 355
O tej okazji
Pierwsza Warszawa M-20 zjechała z taśmy montażowej 6 listopada 1951 roku o godzinie 14:00. Początkowe plany zakładały produkcję na poziomie 25 000 sztuk rocznie, do końca roku 1951 powstało jednak jedynie 75 egzemplarzy. W 1954 roku rozpoczęto również eksport. Początkowo samochód trafiał do Chin, Rumunii, Albanii oraz Bułgarii. W oparciu o podzespoły dedykowane dla Warszawy skonstruowano także samochody dostawcze: Żuka, Nysę oraz Tarpana. Samochody te były wykorzystywane do dostarczania przesyłek pocztowych.
Licencja FSO. Model metalowy z elementami plastikowymi.
Inne modele:
za 24,58
mediaexpert.pl/zab…532
za 24,69
Pierwszy seryjnie produkowany w Polsce samochód osobowy po zakończeniu II Wojny Światowej (od 1951 do 1973 roku). W 1954 roku rozpoczęto eksport do Chin, Rumunii, Albanii oraz Bułgarii. W Kolekcji PRL model dostępny w czterech kolorach oraz wersji Pogotowie Ratunkowe, Sanitarka Wojskowa, MO i Straż. Warszawę M-20 posiadał Karol Wojtyła. Jej idealnie odwzorowany egzemplarz również oferujemy w naszej Kolekcji.
Licencja FSO. Model metalowy z elementami plastikowymi.
Inne modele:
za 24,58
mediaexpert.pl/zab…532
za 24,69
Pierwszy seryjnie produkowany w Polsce samochód osobowy po zakończeniu II Wojny Światowej (od 1951 do 1973 roku). W 1954 roku rozpoczęto eksport do Chin, Rumunii, Albanii oraz Bułgarii. W Kolekcji PRL model dostępny w czterech kolorach oraz wersji Pogotowie Ratunkowe, Sanitarka Wojskowa, MO i Straż. Warszawę M-20 posiadał Karol Wojtyła. Jej idealnie odwzorowany egzemplarz również oferujemy w naszej Kolekcji.
za 24,7zł
za 26,29 FSO Polonez K-579
za 24,58
Polski Fiat 125p – samochód osobowy klasy średniej produkowany w Polsce w FSO w Warszawie od 1967 do 1991 roku na podstawie licencji włoskiej firmy FIAT. Po wygaśnięciu licencji w 1983 roku nazwę zmieniono na FSO 125p. Spotykane są też oznaczenia FSO 1300/1500. Potocznie nazywany Dużym Fiatem. Był połączeniem włoskich modeli Fiat 125 i starszego 1300/1500. Samochód dostępny był początkowo jako 4-drzwiowy sedan, w 1972 roku dołączyła wersja kombi, trzy lata później pick-up. Przygotowano dwie limitowane serie 125p: 1600 Monte Carlo i 1800 Akropolis. Zastosowano w nich silniki pozwalające na osiągnięcie prędkości rzędu 170 km/h.
Więcej szczegółów na
Aktualizacje społecznościowe
6 Komentarzy
sortowanie: