Niestety, ta okazja wygasła 9 sierpnia 2023.
879°
Opublikowano 22 lipca 2023
Muzeum Techniki i Komunikacji SZCZECIN/Mikrosamochody,pojazdy PRL.motocykle,polskie prototypy inne/ZA DARMO
Stacjonarnie: Zachodniopomorskie
Opublikowane przez
13782840
Dołączył w 2023
328
1.857
O tej okazji
Ta okazja już wygasła. Oto kilka opcji, które mogą Cię zainteresować:
Muzeum Techniki i Komunikacji
- Zajezdnia Sztuki w Szczecinie
ul. Niemierzyńska 18A
71-441 Szczecin
Sekretariat:
tel. 91-45-99-201, fax 91-42-30-111
[email protected]
Polska motoryzacja - pojazdy Polskiej Rzeczpospolitej LudowejSyrena - ten pierwszy polski samochód mógł powstać dopiero po śmierci Stalina, który nie zgadzał się na rozwój przemysłu motoryzacyjnego w PRL-u. Kilka miesięcy po pogrzebie sowieckiego przywódcy rząd i Komitet Centralny Polskiej Zjednoczonej Partii Robotniczej wydały wspólne oświadczenie o produkcji samochodu dla "racjonalizatorów, przodowników pracy, aktywistów, naukowców i przodujących przedstawicieli inteligencji". Ów samochód dla elity PRL miał silnik wyjęty z motopompy strażackiej, jedną wycieraczkę i sporo części z dużo większej warszawy.
Kolejnym ciekawym autkiem jest mikrus. Ten mikrosamochód wygrał rywalizację o produkcję seryjną ze szczecińskim smykiem. Szkoda, bo smyk był w całości polską konstrukcją, a mikrus to kopia niemieckiego goggomobila. Polacy kupili w Niemczech dwa autka, rozebrali je, skopiowali i co się dało uprościli. Efekt nazwali mikrusem i rozpoczęli produkcję. Niestety, auto było za drogie. Miało być niewiele droższe od motocykla a pod koniec lat 50-tych ubiegłego wieku kosztowało aż 46 tysięcy złotych, czyli 50 średnich pensji.
Na wystawie odpoczywają też auta produkowane masowo - warszawy, rozmaite odmiany fiatów. Obejrzeć można także trzydrzwiowego poloneza. Nie bardzo kochali go klienci, fabryka dawała zatem te auta jako łapówki.
Muzeum
- Zajezdnia Sztuki w Szczecinie
ul. Niemierzyńska 18A
71-441 Szczecin
Sekretariat:
tel. 91-45-99-201, fax 91-42-30-111
[email protected]
Polska motoryzacja - pojazdy Polskiej Rzeczpospolitej LudowejSyrena - ten pierwszy polski samochód mógł powstać dopiero po śmierci Stalina, który nie zgadzał się na rozwój przemysłu motoryzacyjnego w PRL-u. Kilka miesięcy po pogrzebie sowieckiego przywódcy rząd i Komitet Centralny Polskiej Zjednoczonej Partii Robotniczej wydały wspólne oświadczenie o produkcji samochodu dla "racjonalizatorów, przodowników pracy, aktywistów, naukowców i przodujących przedstawicieli inteligencji". Ów samochód dla elity PRL miał silnik wyjęty z motopompy strażackiej, jedną wycieraczkę i sporo części z dużo większej warszawy.
Kolejnym ciekawym autkiem jest mikrus. Ten mikrosamochód wygrał rywalizację o produkcję seryjną ze szczecińskim smykiem. Szkoda, bo smyk był w całości polską konstrukcją, a mikrus to kopia niemieckiego goggomobila. Polacy kupili w Niemczech dwa autka, rozebrali je, skopiowali i co się dało uprościli. Efekt nazwali mikrusem i rozpoczęli produkcję. Niestety, auto było za drogie. Miało być niewiele droższe od motocykla a pod koniec lat 50-tych ubiegłego wieku kosztowało aż 46 tysięcy złotych, czyli 50 średnich pensji.
Na wystawie odpoczywają też auta produkowane masowo - warszawy, rozmaite odmiany fiatów. Obejrzeć można także trzydrzwiowego poloneza. Nie bardzo kochali go klienci, fabryka dawała zatem te auta jako łapówki.
Muzeum
- Normalny - 20 zł za osobę.
- Ulgowy - 14 zł za osobę.
- Grupowy (od 10 osób) – 14 zł za osobę.
- Rodzinny - do 5 osób (1 lub 2 dorosłych i dzieci w wieku szkolnym) - 48 zł.
- We wtorek wstęp jest bezpłatny.
Więcej szczegółów od
Aktualizacje społecznościowe
14 Komentarzy
sortowanie:Zgapione
Środek transportu z teledysku do piosenki "Horse". (Edytowano)