Niestety, ta okazja wygasła 2 kwietnia 2023.
588°
130 Opublikowano 27 marca 2023
Monitor 32'' Cooler Master GM32-FQ IPS 165Hz 1ms @ Komputronik
Opublikowane przez
preseant Edytor
Dołączył w 2020
3.141
845
O tej okazji
Ta okazja już wygasła. Oto kilka opcji, które mogą Cię zainteresować:
Monitor 32'' Cooler Master GM32-FQ do kupienia w Komputroniku za 1499 zł z darmową wysyłką.
W innych sklepach obecnie od 2024 zł Ceneo (klik)
Cechy produktu
W innych sklepach obecnie od 2024 zł Ceneo (klik)
Cechy produktu
- Producent: CoolerMaster
- typ: dla graczy
- Typ ekranu: płaski
- przekątna: 31.5 cali
- Format obrazu: 16:9
- rozdzielczość nominalna: 2560 x 1440 piksele
- Powłoka matrycy: antyrefleksyjna
- częstotliwość odświeżania: 165 Hz
- Typ matrycy: IPS
- standard VESA: 100 x 100
- rodzaj podświetlenia: LED
- głośniki: tak
- obsługiwane technologie: G-Sync Compatibile, FreeSync Premium
- filtr światła niebieskiego: tak
- zużycie energii w trybie pracy: 29 W
- Standard: USB 3.0, USB-C, DisplayPort, HDMI 2.0
- kontrast: 1200:1
- jasność: 400 cd/m2
- czas reakcji plamki: 1 ms
- porty wejścia/wyjścia: 3 x USB 3.0, 1 x DisplayPort, 2 x HDMI, 1 x USB Type-C
- Kolor obudowy: czarny
- Możliwość regulacji: wysokość, pochył, obrót
- Kod producenta: CMI-GM32-FQ-EU
- EAN: 4719512123898
- Nazwa produktu: Cooler Master GM32-FQ
- Kod systemowy:
- kod producenta: CMI-GM32-FQ-EU
- kod systemowy: MON-LCD-CMR-0005
Więcej szczegółów na
Aktualizacje społecznościowe
130 Komentarzy
sortowanie:1. Jeśli tylko portfel pozwala to 27"-32" 1440p. 1080p jest odpowiednie dla ~24".
32" 1440p to zbliżona wielkość pikseli do 24" 1080p
Część osób preferuje 4K na 32" ale moim zdaniem, choć ładnie i super-ostro to wygląda, praktyczniejsze w każdym możliwym zastosowaniu jest 1440p (do którego na 27" dla Windowsa stosuje się skalowanie 125%, a na 32" jest akurat). Jeśli ktoś dużo pracuje na różnych programach, to tylko może potwierdzić. Także osoby, które posiadały/przesiadły się z 4K 32" na 1440p 27"-32" mogą to potwierdzić. Wygoda, praktyka, mniejsze zmęczenie przy dłużej pracy.
Do gier 1440p = znacząco niższe wymagania niż do 4K.
2. Jeśli do pracy to może być 60Hz, bez Freesync. Jeśli do gier praktycznie musi mieć Freesync - wtedy też będzie to monitor 120Hz / 144Hz / 165Hz...
Wtedy łączymy kablem DisplayPort (DP). Włączamy w ustawieniach grafiki Freesync. Ustawiamy też tam Vsync Szybkie, a w grze ogranicznik FPS na wymaganą wartość, nie musi być taka sama, ale stała i powyzej 45FPS jak Hz.
Wtedy przykładowo w grze nawet przy ograniczeniu 60fps, ale 120Hz - część interfejsu jest renderowana jako 120FPS a część 60FPS np. w Diablo 2 Ressurected lub grach strategicznych, fajna opcja, większa płynność, mniejsze obciążenie i wymagania gry.
Jak nie działa/daje niestabilny klatkarz wtedy apkę RTSS w której ustawiamy stały FPS.
3. Płaski ekran, Matryca IPS do gier lub pracy. VA tylko i zakrzywiony ekran TYLKO do gier, chyba że ""pracy"". Matryce inne lub o ułożeniu subpikseli jak w matrycach TV (np. niektóre monitory Gigabyte) OMIJAMY, no chyba, że tylko do gier.
4. Jakość matrycy w tych samych monitorach to obecnie loteria. Jeśli mamy kasę - kupujemy (serio) 2/3 takie same monitory. Ustawiamy max jasność i totalnie ciemny 100% czarny kolor. Sprawdzamy wzrokowo czy i gdzie na monitorze na czarnym przebijają białe/kolorowe plamy. Dzisiaj jest to, nawet w droższych monitorach loteria. Zostawiamy sobie najlepszy. Słabsze/złe monitory odsyłamy. Jak najbardziej mamy do tego prawo i jeśli możemy RÓBMY tak. W końcu (być może) ktoś właściwy to zauważy i podniesie poprzeczkę kontroli jakości. Na białym ekranie sprawdzamy standardowo także czy jakieś piksele nie świecą na kolorowo, zamiast na biało.
5. HDR w większości monitorów to bajka i co gorsza, wtedy często pogarsza to inne parametry i zabiera nam możliwość regulacji innych parametrów. Dobry SDR (czyli nieHDR) w większości przypadków jakością kolorów i resztą przebija nibyHDR.
Coś tam zobaczymy powyżej jasności 500nitów, do standardowego HDR potrzebne jest 1000nitów, a żeby uzyskać efekt jasności slońca czyli faktyczny (super)HDR to powyżej 3000nitów, ale szkoda wzroku. Do ciemnych pomieszczeń spokojnie wystarczy monitor 350nitów i to z zapasem. Dobry IPS o natywnym kontraście ~1200 da super obraz z dobrą czernią. HDR też nie zawsze, a właściwie w przypadku gier, mało kiedy jest naprawdę właściwie 'zaimplementowany' + biorąc pod uwagę jak monitory to sprzętowo obsługują, jeśli nie mamy naprawdę 'wypasionego' monitora/TV czyt. podstawowy warunek minimalna jasność 1000nitów - darujmy sobie. Właściwie ustawione ogólnie SDR bije jakością na głowę to śmieszne marketingowe 400nitowe 'HDR'.
Dobry IPS o natywnym kontraście 1200? To Top 5% monitorów IPS. Zwykłe IPS mają (zmierzony, nie deklarowany) kontrast 800 do 1000:1. (Edytowano)
32 cale - 3840x2160px
Osobiście polecam do pracy takie proporcje rozmiar / rozdzielczość
Stosujesz skalowanie?
Tańszy około 350 zł. (Edytowano)
(Choć sprawdź czy zakrzywiony ekran będzie Ci pasował - w tym przypadku osobiste preferencje)
(+oczywistości) :
Poszczególne egzemplarze bywają lepsze i gorsze, więc wybierz sklep nie mający problemów ze zwrotami. Sprawdź monitor po zakupie pod kątem jednolitości podświetlania(by nie irytował w nocy) , oraz padnietych pixeli (zwrot tak, reklamacji nie uznają)
Porównanie monitorów na yt :
"Asus VG34VQL1B vs Gigabyte G34WQC vs Dell S3422DWG" Kanał Type-c(..) (Edytowano)
Za to polecam zainwestować w używany słownik
oleole.pl/mon…tml (Edytowano)
Nawet dla niskiego 60Hz okienko odświeżania pixeli jest za duże
ithardware.pl/tes…tml
tftcentral.co.uk/rev…-fq