Niestety, ta okazja wygasła 30 sierpnia 2023.
Opublikowano 31 lipca 2023

Lornetka Astronomiczna Celestron SkyMaster Pro 15x70

927,67zł1 245,26zł-26%
Darmowa dostawa ·
Buger
Dołączył w 2017

Świetna lornetka do obserwacji astronomicznej w dobrej cenie. Nie mylić z tandetną siostrą bez przedrostka "PRO". Poprzednia cena 1245,26 zł.

Cena spadła o kolejne kilka cbl

Link do recenzji:

forumastronomiczne.pl/index.php?/topic/15820-recenzja-lornetka-celestron-skymaster-pro-15x70/
Amazon.pl Więcej szczegółów na

1. Awatar użytkownika Oasis93
    Czy to jest lepsze od teleskopu jakiegoś prostego za 500-600zl? Chciałbym coś popatrzeć, bo fascynuje mnie to, ale nie mam wiedzy na temat ile sobie zobaczę taka lornetka :)) podpowie ktoś?
    Autor
    Tą lornetką zobaczysz dużo więcej i mocniej się zakochasz w astro, niż słabym teleskopem. Lornetka w przeciwieństwie do teleskopu ma dużo szerszy kąt widzenia. czyt. zobaczysz więcej gwiazd, obiektów, satelitów, itp. Lepiej dzięki niej nauczysz się nieba, będziesz łączył gwiazdy w gwiazdozbiory. Teleskop poprzez większe powiększenia "widzi" punktowo. Co trzeba powiedzieć nawet przy użyciu teleskopu z dużo wyższego pułapu cenowego niż podałeś, obserwowane punkty nie będą wybitnie duże. Żeby się nie rozczarować. Podsumowując: dzięki stosunkowo dobrej lornetce bardziej wciągniesz się w zainteresowanie astronomią, zauważysz więcej gwiazd, nauczysz się gwiazdozbiorow. Zaś słabej jakości teleskop może Cię skutecznie odrzucić. Przy teleskopie jest dużo motania przy transporcie, rozkładaniu, trafieniu w pogodę,ect. Lornetkę bierzesz do łapy i jedziesz
  2. Awatar użytkownika MichalPa
    Czy da się taka lornetka obserwować statki na morzu czy sąsiadkę z naprzeciwka? Serio się pytam.
    Autor
    Z powodzeniem możesz jej używać w dzień, obraz jest ok. Zaś prawdziwy pazur pokazuje w ciemną noc. Z uwagi na 70mm obiektywy zbiera dużą porcję światła. Mam ją od jakiegoś czasu.
  3. Awatar użytkownika Awas
    Nie jestem zapalonym astronomem, ale swego czasu miałem astrofazę. Mam lornetkę nikon 12x50 i przerobiłem 2 budżetowe teleskopy.
    Ta lornetka to będzie zakup ni w pipę ni w oko, bo poza Księżycem niewiele się przez nią zobaczy. Nawet teleskop za 1000pln pokaże Saturna jako małą kuleczkę z małym obwarzankiem wokół, a przez tę lornetkę to będzie sama kulka, może z jakimś pogrubieniem pośrodku. Ona nadaje się raczej do obserwacji samolotów albo sąsiadki, bo do zabrania ze sobą na wycieczkę jest za wielka i za ciężka. (Edytowano)
    Awatar użytkownika D.P
    A co twoim zdaniem lepiej? Podobno przez tą lornetkę można obejrzeć większość obiektów z messiera. Lepszy taki wydatek na start i przekonanie się, że nie ma co oczekiwać zdjęć jak z Huble'a niż ładować kase w duży teleskop. Moim zdaniem na początek to świetny zakup.
  4. Awatar użytkownika swiezak_7
    Przyszła ale bydle
    Tylko mam wrażenie jak by obraz jednego oka zachodził na drugi. Czy to się koryguje a może to wada?
    Autor
    Zastosuj się do poniższej instrukcji. Jeśli nadal będzie to samo, to trzeba reklamować z uwagi na nieprawidłową kolimację:

"Pierwszą czynnością jest ustawienie rozstawu okularów. Praktycznie każda lornetka ma taką regulację za pomocą zawiasu pomiędzy tubusami lornetki. Po prostu bierzemy sprzęt w nasze ręce, przystawiamy do oczu i regulujemy rozstaw tak (poprzez zmianę kąta na zawiasie, czyli jednocześnie zwiększamy lub zmniejszamy odległość pomiędzy okularami), aby widziany obraz był jednym i pojedynczym okręgiem. Jeśli widzimy jakikolwiek inny rodzaj obrazu (np. dwa nachodzące na siebie), to znaczy, że konieczna jest regulacja lornetki.

Lornetka posiada centralne pokrętło ostrości oraz regulację dioptryczną, czyli tzw. diopter, na jednym z okularów (najczęściej na prawym). Ta regulacja ostrości występuje w modelach lornetek Silva i Delta Optical. W tym systemie regulację musimy przeprowadzić następująco:

- zamykamy prawe oko (bądź zasłaniamy prawy okular - ten z dioptrem) i patrzymy przez lewe na oddalony, wyraźny obiekt
    - ustawiamy ostrość centralnym pokrętłem
    - nie ruszając w/w pokrętła, patrzymy tylko przez prawy okular (zamykamy lewe oko) na dokładnie ten sam obiekt i ostrzymy za pomocą dioptra

Od tego momentu do ustawień ostrości na różne odległości używamy już tylko centralnego pokrętła i to już wystarczy do efektywnej obserwacji."
  5. Awatar użytkownika waters111
    Miło sobie przez taką popatrzeć na słonko xD Edit dla nie ogarniętych: nie patrzec na słonko bo się straci wzrok xD (Edytowano)
    Awatar użytkownika Niezbyt_Ważne
    Przeczyta ktoś nieogarnięty i będziesz miał na sumieniu
  6. Awatar użytkownika swiezak_7
    Jakie parametry musi posiadać statyw do tej lornetki?
    Awatar użytkownika pzwolski
    Każdy statyw podejdzie. Potrzebujesz mocowania przedniego do lornetek. Na przykład allegro.pl/ofe…747
  7. Awatar użytkownika niezbędny
    Da się utrzymać lornetkę/obraz w miarę nieruchomo bez statywu do oglądania przyrody? Ewentualnie do przeszukiwania wiosennych pół w poszukiwaniu zrzuconego poroża?
    Autor
    Mam tę lornetkę i nie potwierdzę, aby dokładnie i komfortowo dało się oglądać dłuższą chwilę bez statywu. Z obrazu robi się galareta z uwagi na wagę sprzętu. A sam mały nie jestem
  8. Awatar użytkownika Maki
    Astronomiczna w tej lornetce to jest tylko cena
  9. Awatar użytkownika arth_89
    Przecież i tak wiadomo, że każdy będzie tutaj podglądać astronomicznie seksowne kształty sąsiadek (Edytowano)
    Awatar użytkownika Bulo
    Wiesz, każdy to by chciał, ale nie każdy ma taką możliwość
  10. Awatar użytkownika cubsko
    Kilka dni temu kupiłem bez PRO i jestem w szoku, że to "tandetna siostra" Serio jest aż taka różnica?
    Awatar użytkownika rafal.kopacki
    ciekaw jestem jaka roznica jest miedzy PRO i bez PRO? Bo cena PRO jest 2x wyzsza. Co za tym stoi? hmmm
  11. Awatar użytkownika zegarek
    Różnica między obserwacja gołym okiem a lornetką jest znacznie większa niż między lornetką a małym teleskopem. Często jesteśmy kupując teleskop rozczarowani
    Awatar użytkownika Robxxx
    Bo teleskop 🔭 to lepiej pożyczyć jeżeli jest taka możliwość z sklepu i najlepiej od 1000zl wzwyż i miejsce 💺 też musi być i wtedy zdecydować czy w to idziemy
  12. Awatar użytkownika expo
    Co się tym ogląda? Zoom x15 to nie jest jakoś mało do astronomii?
    Awatar użytkownika Docz
    księżyc, mgławice, saturna i może inne planety.. ale ja mam wersję bez pro więc pro odkrywa pewnie nowe galaktyki?
    tak na serio to bardzom ładnie działa w dzień dzięki sporemu polu widzenia i w nocy dzięki dużej jasności - nie dość że widzisz dalej to jeszcze więcej światła wpada do oka niż bez okularu.
    z minusów to spore bydle
  13. Awatar użytkownika bubu12
    15x do astronomii chyba kogoś pogięło
    Autor
    Nie masz pojęcia co piszesz.
  14. Awatar użytkownika oneiro
    To jest za samą lornetkę, bez statywu?? Trochę drugo
    Awatar użytkownika pzwolski
    Poniżej tysiąca za dobrą lornetkę to drogo? Powiem ci, że dobry statyw kosztuje kolejnego tysiaka.
  15. Awatar użytkownika swiezak_7
    Czekałem czekałem i się doczekałem😃
    Dzięki 🍺
    Teraz jeszcze tylko potrzebuję statyw...
  16. Awatar użytkownika Rat_Master
    Lornetka nigdy nie zastąpi lunety. Osobiście posiadam lunetę za 450 zł firmy opticon i mogę polecić. Może i faktycznie jak koledzy wspomnieli, że na początku można się zniechęcić. Ale po ogarnięciu obsługi takiej lunety żadna lornetka nieda Wam tyle doznań i frajdy z obserwowania planet i gwiazd. Dla chętnych dodam, że są aplikacje które w czasie rzeczywistym pokazują w którym miejscu znajdują się poszczególne planety i gwiazdozbiory.
    Awatar użytkownika Awas
    Dokładnie tak. Lornetki są do lasu albo w góry. Powiększenie x15 jakie ma ta lornetka nie nadaje się do oglądania niczego poza Księżycem. Oczywiście ma sporą optykę jak na lornetkę (zazwyczaj przy takim powiększeniu mają 50mm a ta ma 70mm czyli prawie 2x większa powierzchnia szkła), ale i tak z planet układu słonecznego przyzwoicie będzie widać tylko... Ziemię.
  17. Awatar użytkownika wsiok
    Mam jakąś starą ruską armatę na której widnieje 20x70... czyli 20x powiększenie i 70mm średnica (a ta ma "zaledwie" 15x powiększenie).
    Ciężkie to i nieporęczne (bo soczewki ze szkła) ale tak jak wczoraj obserwując księżyc widać bardzo dokładnie powierzchnię, góry, kratery, jakieś wąwozy, itp. Samolot lecący na standardowych wysokościach (gdzie okiem widać tylko białą rysującą krechę) po znalezieniu go lornetką da się odczytać przewoźnika jeżeli to jest wielki napis jak LOT itp.
    Nawet dziś nowe kosztują ułamek kwoty tej z "okazji" np