Niestety, ta okazja wygasła 4 minuty temu.






707°
422 Opublikowano 7 kwietnia 2023
Gogle VR Pico 4 + zestaw 4 gier (wartość około 370zł) na Amazon.pl
Darmowa z Polska ·


Opublikowane przez
Cebula-Man
Dołączył w 2015
18
2.078
O tej okazji
Ta okazja już wygasła. Oto kilka opcji, które mogą Cię zainteresować:
30 dniowy okres próbny 𝗔𝗺𝗮𝘇𝗼𝗻 𝗣𝗿𝗶𝗺𝗲 (darmowa dostawa, dostęp do VOD i inne) aktywujecie tutaj
Świetne gogle standalone (można grać w gry bez PC) lub jeszcze lepsze z PCVR (podłączone do komputera bezprzewodowo za pomocą Virtual Desktop, lub Pico Straming Assistant, albo standardowo kablem USB-C) w cenie generalnie standardowej, ale z kilkoma dodatkowmi aplikacjami całkiem niezłymi należy dodać (Golf eClub, Wanderer, Peaky Blinders, LessMills BodyCombat) Czasem zdarza się, że jest za -5%, czyli 1910zł (sam za tyle kupiłem, taka promocja pojawia się czasem w weekendy, można polować)
Sam jestem bardzo dużym fanem VR (miałem tego trochę, Rifta 1, Questa 1, Lenovo Explorera, Reverba, Indexa, Questa 2, HTC Vive Cosmos,) więc wszystkie moje opinie poniżej wynikają z generalnie wieloletnich testów różnego rodzaju sprzętu, ale sądzę, że więcej osób powinno zainteresować się Pico 4. Zapewne jeśli tutaj trafiłeś/łaś wiesz czym są Pico 4, ale dla nowych w temacie kilka podstawowych informacji w porównaniu do Questa 2, który generalnie jest "bezpośrednią" konkurencją tych gogli. Należy pamiętać jednak, że Q2 ma już prawie 3 lata, więc jest dość przestażałym urządzeniem w porównaniu do tych gogli. Na końcu kilka linków do testów Pico 4.
Podstawowe pytanie, które zapewnie padnie w pierwszej kolejności - "Dlaczego to, a nie Quest 2"? Cóż. Quest 2 jest naturalnie bardziej popularny, bo jest prawie 3 lata dłużej na rynku. Ale w wielkim skrócie dlaczego Quest 2 jest lepszy (myślę, że spędziłem spokojnie z 500h w VR na Queście 2)
Zalety Questa 2
-Bardziej popularny
-Większa ilość gier standalone (nie wymagających PC)
-... lepszy soft?
Zalety Pico 4
-Cała reszta
-Cena/Jakość aktualnie nie do pobicia.
-Znacznie lepsze soczewki (Fresnel vs Pancake w Pico) przepuszczają o wiele mniej światła, obraz jest o wiele ostrzejszy, sweetspot w prównaniu do Questa 2 to kosmos. W Q2 masz wrażenie, że patrzysz przez rolki papieru toaletowego (binoculary) a tutaj jak przez hmm... hełm astronauty? gogle narciarskie? Pole widzenia jest znacznie większe i gdzie nie spojrzysz obraz jest po prostu ostry. Odpada ciągłe ustawianie oczu, aby znaleźć ostry obraz.
-Większa rozdzielczość ekranu 2160 x 2160 na oko w porównaniu do 1832 × 1920 na oko w Q2. W Q2 jeden ekran LCD. W Pico dwa ekrany LCD. Mogłoby się to wydawać niewiele (rozdzielczość), ale różnicy jest bardzo duża.
-Automatyczne ustawienie IPD (62-72) co jest w tej cenie ewenementem. Quest 2, tylko manualne 3-poziomowe. Chociaż mówiąc szczerze w Pico sweet spot jest tak duży, że ja np. mając rozstaw źrenic 67 mogę spokojnie ustawić 72 i wszystko dalej jest ostre jak brzytwa.
-Wygoda i ergonomia. Q2 cały ciężar idzie na przód, więc raczej niezbędnym jest dokupienie jakiegoś innego sensownego paska (od BoboVR, czy innych firm na Ali) a to już dodatkowe koszty. Tutaj dzięki soczewkom pancake mogli zniejszyć znacznie rozmiar gogli.
-Kontrolery moim zdaniem znacznie lepiej zaprojektowane, slot na baterie znacznie lepiej przemyślany, wygodne.
-Magnetyczny interfejs, magnetyczne miejsca na soczewki korekcyjne.
-Wentylator od spodu gogli, który co jakiś czas wdmuchuje delikatnie powietrze do środka, aby soczewki nie parowały. Bardzo miłe uczucie.
-Inne "pierdołki" któych próżono szukać na Q2. Min. bardzo dużo miejsca na okulary, które bez problemu mieszczą się w środku i oczywiście w żadnym stopniu nie dotykają soczewek. Projekt tego, jak i "ringów" okalający soczewki to moim zdaniem top designu. Znacznie lepsza również jakość budowy całych gogli.
Jakie wady?
-Jeśli mam być szczery, to jedyną wadą, którą zauważyłem jest słaba bateria, która przy streamingu z Virtual Desktop wytrzymuje około 2.5h. max., a przy używaniu standalone 3h max. Oczywiście są już dodatkowe baterie na tył od BoboVR, ale to koszt około 300zł.
Na koniec kilka moich przemyśleń:
Zapraszam do dyskusji, bo zapewne zapomniałem o wielu rzeczach, ale w wielkim skrócie: Jeśli szukacie bardzo dobrych, względnie tanich (na to co oferują) i porządnych gogli do VR standalone i PCVR (zwłaszcza bezprzewodowo) to moim zdaniem aktualnie nie ma nic lepszego. Ja osobiście jestem zachwychony. Aktualnie soft jest bardzo dopracowany, bo na początku były problemy. Aktualnie nie znalazłem nic do czego mógłym się przyczepić. Gier jest mnóstwo i są oczywiście największe hity (moża ściągnać aplikację Pico z Google Play, lub AppStore i przekonać się na własne oczy w co już można zagrać) oprócz Beat Sabera i After The Fall (z oczywistych względów, Facebook kupił Beat Studios) aboslutnie raczej wszystkie znane hity już są. Questa 2 kocham bardzo, ale już jego czas minął niestety moim zdaniem. Zaktualizuję posta, kiedy Quest 3 (którego również nie omieszkam kupić) będzie w tej samej cenie (cena przewidywana na 600usd+ niestety)
Poniżej kilka recenzji:



Sam jestem bardzo dużym fanem VR (miałem tego trochę, Rifta 1, Questa 1, Lenovo Explorera, Reverba, Indexa, Questa 2, HTC Vive Cosmos,) więc wszystkie moje opinie poniżej wynikają z generalnie wieloletnich testów różnego rodzaju sprzętu, ale sądzę, że więcej osób powinno zainteresować się Pico 4. Zapewne jeśli tutaj trafiłeś/łaś wiesz czym są Pico 4, ale dla nowych w temacie kilka podstawowych informacji w porównaniu do Questa 2, który generalnie jest "bezpośrednią" konkurencją tych gogli. Należy pamiętać jednak, że Q2 ma już prawie 3 lata, więc jest dość przestażałym urządzeniem w porównaniu do tych gogli. Na końcu kilka linków do testów Pico 4.
Podstawowe pytanie, które zapewnie padnie w pierwszej kolejności - "Dlaczego to, a nie Quest 2"? Cóż. Quest 2 jest naturalnie bardziej popularny, bo jest prawie 3 lata dłużej na rynku. Ale w wielkim skrócie dlaczego Quest 2 jest lepszy (myślę, że spędziłem spokojnie z 500h w VR na Queście 2)
Zalety Questa 2
-Bardziej popularny
-Większa ilość gier standalone (nie wymagających PC)
-... lepszy soft?
Zalety Pico 4
-Cała reszta
-Cena/Jakość aktualnie nie do pobicia.
-Znacznie lepsze soczewki (Fresnel vs Pancake w Pico) przepuszczają o wiele mniej światła, obraz jest o wiele ostrzejszy, sweetspot w prównaniu do Questa 2 to kosmos. W Q2 masz wrażenie, że patrzysz przez rolki papieru toaletowego (binoculary) a tutaj jak przez hmm... hełm astronauty? gogle narciarskie? Pole widzenia jest znacznie większe i gdzie nie spojrzysz obraz jest po prostu ostry. Odpada ciągłe ustawianie oczu, aby znaleźć ostry obraz.
-Większa rozdzielczość ekranu 2160 x 2160 na oko w porównaniu do 1832 × 1920 na oko w Q2. W Q2 jeden ekran LCD. W Pico dwa ekrany LCD. Mogłoby się to wydawać niewiele (rozdzielczość), ale różnicy jest bardzo duża.
-Automatyczne ustawienie IPD (62-72) co jest w tej cenie ewenementem. Quest 2, tylko manualne 3-poziomowe. Chociaż mówiąc szczerze w Pico sweet spot jest tak duży, że ja np. mając rozstaw źrenic 67 mogę spokojnie ustawić 72 i wszystko dalej jest ostre jak brzytwa.
-Wygoda i ergonomia. Q2 cały ciężar idzie na przód, więc raczej niezbędnym jest dokupienie jakiegoś innego sensownego paska (od BoboVR, czy innych firm na Ali) a to już dodatkowe koszty. Tutaj dzięki soczewkom pancake mogli zniejszyć znacznie rozmiar gogli.
-Kontrolery moim zdaniem znacznie lepiej zaprojektowane, slot na baterie znacznie lepiej przemyślany, wygodne.
-Magnetyczny interfejs, magnetyczne miejsca na soczewki korekcyjne.
-Wentylator od spodu gogli, który co jakiś czas wdmuchuje delikatnie powietrze do środka, aby soczewki nie parowały. Bardzo miłe uczucie.
-Inne "pierdołki" któych próżono szukać na Q2. Min. bardzo dużo miejsca na okulary, które bez problemu mieszczą się w środku i oczywiście w żadnym stopniu nie dotykają soczewek. Projekt tego, jak i "ringów" okalający soczewki to moim zdaniem top designu. Znacznie lepsza również jakość budowy całych gogli.
Jakie wady?
-Jeśli mam być szczery, to jedyną wadą, którą zauważyłem jest słaba bateria, która przy streamingu z Virtual Desktop wytrzymuje około 2.5h. max., a przy używaniu standalone 3h max. Oczywiście są już dodatkowe baterie na tył od BoboVR, ale to koszt około 300zł.
Na koniec kilka moich przemyśleń:
Zapraszam do dyskusji, bo zapewne zapomniałem o wielu rzeczach, ale w wielkim skrócie: Jeśli szukacie bardzo dobrych, względnie tanich (na to co oferują) i porządnych gogli do VR standalone i PCVR (zwłaszcza bezprzewodowo) to moim zdaniem aktualnie nie ma nic lepszego. Ja osobiście jestem zachwychony. Aktualnie soft jest bardzo dopracowany, bo na początku były problemy. Aktualnie nie znalazłem nic do czego mógłym się przyczepić. Gier jest mnóstwo i są oczywiście największe hity (moża ściągnać aplikację Pico z Google Play, lub AppStore i przekonać się na własne oczy w co już można zagrać) oprócz Beat Sabera i After The Fall (z oczywistych względów, Facebook kupił Beat Studios) aboslutnie raczej wszystkie znane hity już są. Questa 2 kocham bardzo, ale już jego czas minął niestety moim zdaniem. Zaktualizuję posta, kiedy Quest 3 (którego również nie omieszkam kupić) będzie w tej samej cenie (cena przewidywana na 600usd+ niestety)
Poniżej kilka recenzji:




Poradnik zakupowy Amazon możecie znaleźć TUTAJ
Aktualizacje społecznościowe
Sprawdź również
Powiązane kategorie
Akcesoria dla graczy promocje Wearable promocje Komputery i tablety promocje Akcesoria komputerowe promocje Myszki promocje Logitech promocje Podzespoły komputerowe promocje Karty graficzne promocje Audio i HiFi promocje Słuchawki promocje Razer promocje Klawiatury promocje Gamepady promocje ASUS promocje Akcesoria dla graczy PC promocje
422 Komentarze
sortowanie:- quest2 ma lepszy kontrast i kolory. W opcjach można ten kontrast zmienić suwakiem. Nie jest to tylko moja obserwacja, ale również możecie to spotkać w recenzjach na yt. Ze względu na niższy fov obiekty wydają się być bliżej. Zakładam, że sporo gier projektowanych było z myślą o tym fov i rozdzielczości. Porty na pico4 w wersji standalone moga wyglądać więc trochę gorzej. To tak jakby obraz przygotowany dla rozdzielczości hd ready sztucznie rozciągnąć na obraz FHD.
- W queście ma się wrażenie, że krawędzie posiadają antyaliasing, wygładzanie choć nie wiem czy to software czy bardziej rozmycie spowodowane soczewkami, które zdecydowanie mają gorszy sweet spot i ostrość. Szkoda, że producenci okularów nie dodają więcej opcji korygowania obrazu poprzez filtry. Jest oczywiście filtr światła niebieskiego, jasność natomiast kwestie związane z kolorami czy np. ostrość nie są dostępne. To nadal wprawdzie tylko telefon, ale zważywszy, że obraz widzimy z bliska i dużej wielkości bardziej przypomina monitor więc tego typu opcje powinny być dostępne. Na telefonie poprawianie ostrości, kolorystyki ma mniejszy sens bo ekran jest tam mały. Na tel również ciężko mi sobie wyobrazić tryb desktop bez zew. ekranu.
- produktywność w pico4 może być lepsza ze względu na ostrość. Sweet spot bardzo łatwo złapać. Nie trzeba nic dociskać i ustawiać jak w przypadku questa. Napisy są ostre a obraz np. filmu na youtube jest wyraźny. To tyle jeśli chodzi o produktywność bo dużym mankamentem jest brak wielu aplikacji jak choćby youtube w wersji vr. Nie ma netflixa, czy innych aplikacji pod vr. Oczywiscie można używać przeglądarki i w trybie cinema. Czytanie wiadomosci, pisanie, korzytanie z aplikacji typu office, czy czegokolwiek na pico4 nie stanowi problemu jak na oculusie.
- quest2 ma ogromną bibliotekę aplikacji, gier. Sideloading jest banalny wręcz zautomatyzowany. W pico 4 można dorwać apki, ale nie ma tak dużego community i zaplecza jak w przypadku oculusa. Trzeba sobie zdawać sprawę, że pico weszło niedawno więc dopiero się rozkręca. Gier jest jednak już bardzo dużo w tym bardzo podobne klony beat sabera.
- wiatraczek w pico4 odpala się często przy wymagajacej grze co może znaczyć, że służy częściowo do chłodzenia urządzenia a nie do odparowania soczewek. Powietrze czuć jednak na powiekach co może powodować podrażnienie. Potliwość pewnie mniejsza ale szczerze to za krótkie sesje miałem aby ocenić ten aspekt.
- odcięcie od światła zew. jest lepsze na oculusie. To kwestia gąbki którą można wymienić na bardziej dopasowaną. Nie ma jednak tragedii.
- soczewki warto sprawdzić bo zarówno w oculusie jak i pico 4 zdarzały się opinie gdzie były różnice w ich wykonaniu, osadzeniu co dawało niektórym gorsze rezultaty. Ciekawostka taka, że wyliczony IPD na 64mm zgadza mi się w pico4 i mam wtedy najlepszy obraz gdzie w oculusie ustawiam na 3 tj 70mm gdyż 2 63 jest dla mnie zbyt rozmyta. Można kombinować i ustawiać między 2/3 ale nadal ciężko ustawić to idealnie. Szczególnie jeśli chodzi o czytanie tekstu, działanie na interfejsie, pcvr. Sztuczki z magnesem też nie pomagały. W grach gdy krawędzie są rozmyte, czy nawet przy występowaniu god rays to mi tak nie przeszkadza (dopóki nie trzeba czegoś przeczytać). Jest to bardzo indywidualna kwestia. Pico4 więcej wybacza.
- pcvr. I tutaj zdecydowanie pico 4 lepiej wypada ze względu na sweet spot, ostrość obrazu i rozdzielczość. Oczywiście trochę trudniej skonfigurować gry pod pico4 bo oprogramowanie musi być w takiej a nie innej wersji (pico link/streaming assistant). Jak ktoś chce korzystać z vorpx to zdarzały się zarówno opinie potwierdzajace działanie jak i te z problemami. Community oculusa z pewnością ma tutaj wpływ. Oculus jest dłużej na rynku. Jak już uda się wam skonfigurować virtual desktop czy streaming assistant to można na odpwoiednim sprzęcie wyciągnać bardzo dobre rezultaty. Zakładam, że wtedy problem kolorów czy kontrastu można również poprawić z poziomu gry tudzież virtual desktopa czego nie da się zrobić w standalone. Eurotruck simulator 2 wygląda bardzo fajnie i widać dalszy plan bardzo wyraźnie gdy na oculusie wszystko jest gorszej rozdzielczości i ze względu na sweet spot bardziej rozmazane. W symulatorach tego typu gdzie liczą się detale, elementy kokpitu, znaki w oddali to będzie mieć znaczenie. W bardziej dynamicznych grach z mocnym kontrastem jak beat saber to rozmycie nie jest problemem a nawet wygląda ciekawie.
Do tego mają lekko wyższa rozdzielczość i trochę wyższe ppd oraz nie mają kabla, podpięcie ich do pc powoduje kompresję obrazu przez co nie jest on taki czysty jak w standalone.
Psvr2 mają o wiele lepsze kolory i żywą czerń z nieskończonym kontrastem, czego efektem jest efekt mura, jest to taka jakby widoczny efekt patrzenia przez brudna szybę, gdzie ten brud jest stały i się nie rusza jest on widoczny w ciemnych scenach, jest to cecha charakterystyczna dla każdego ekranu OLED, lecz nie każdy go widzi, jeśli pogeasz 15/20 minut i się wciagneiez to o nim nie myślisz, jak zaczniesz o nim myśleć no to go widzisz. Dlatego tutaj musimy sobie powiedzieć czy wolimy martwe i nie żywe kolory oraz wyblakła czerń czy żywe ale z wspomnianym efektem.
Mają mniejszy sweetspot czego powodem jest zastosowanie soczewek fresnel, lecz jak się już go znajdzie to nie robi to różnicy, o wiele droższy valve index ma podobny.
Mają eyetracking, który jest gamechangerem w przypadku gier z ładną grafiką, ponieważ pozwala on na to, że konsola o wydajności rtx 2070 super generuje obraz jak rtx 3070/80. działa to tak, że to gdzie się patrzysz jest generowane w full rozdzielczości a to gdzie się nie patrzysz w najgorszej możliwej. Dzięki temu to co widzisz może być ładniejsze i bardziej szczegółowe.
Mają haptyczne wibracje, które również są fajne i jeśli podobało ci się to co było w dualsense no to się nie zawiedziesz.
Mają 30hz więcej niż pico 4 oraz większy fov. Niestety narazie ich do pc nie podepniesz, więc porównanie bez sensu. Ale szkoda, bo aktualnie porównując czyste specyfikację to jest to najlepszy hmd do 6k zł a nawet wyżej. (Edytowano)
1. Mam 12600k z 3070, zakładam że styknie to do komfortowej rozgrywki VR?
2. Nie mam za dużej ilości gier, w jakie planowałbym grać, ale nieozaprzeczalnie BS jest jedną z nich. Rozumiem, że łącząc się z PC nie będzie problemu żeby zagrać w tę grę z wykorzystaniem Pico, ale czy istnieje jakakolwiek metoda obejścia żeby pomachać mieczem na tych oksach bez podpiętego pieca?
Quest jest fajny, jednak soczewki naprawdę zostawiają trochę do życzenia. Obraz po bokach jest nie ostry i to naprawdę przeszkadza.
Gier standalone nie kupuję, gdyż są za drogie. Za ułamek tej ceny kupię większość na steam.
vrpolska.eu/por…st/
To co prawda nie wina Amazonu tylko poczty polskiej. Nie zwróciłem uwagi ale jeżeli macie możliwość wyboru innego kuriera to zróbcie to.
alternatywnie wytrzymac do wrzesnia - jest spora szansa na Q3 oraz lekkie przetasowanie na rynku po appple AR.