Niestety, ta okazja wygasła 3 sierpnia 2023.
126°
Opublikowano 4 lipca 2023

Darmowy Plugin - Riemann Kollektion - RIEMANN TECHNO MASTERING CHAIN > 2023

ZA DARMO46zł
Awatar użytkownika Chytry616
Opublikowane przez
Chytry616
Dołączył w 2021
75
80

O tej okazji

Ta okazja już wygasła. Oto kilka opcji, które mogą Cię zainteresować:

Riemann Techno Mastering Chain 2023.adg (9,2 ko)

Download Now


PL

Ten łańcuch masteringowy dla Ableton Live jest sprytną kombinacją efektów połączonych z pokrętłami Macro - dzięki czemu możesz łatwo i szybko zdecydować, czy chcesz mieć więcej basów, średnich i wysokich tonów, czy po prostu więcej ciśnienia w miksowanym utworze.

TUTORIAL MASTERINGU DLA POCZĄTKUJĄCYCH DLA ABLETON LIVE:

Jak korzystać z Riemann Techno Mastering Chain 2023
Kiedy jesteś zadowolony ze swojego miksu, po prostu przeciągnij i upuść ten stojak efektów na kanał główny swojego Ableton Live Suite 11 (lub nowszego) i upewnij się, że nie przecinasz (czerwony) na poszczególnych kanałach ścieżek. Zalecany poziom hałasu to około 6 dB.
Dostosuj makro wzmocnienia wejściowego łańcucha masteringu, tak aby można było usłyszeć kompresję. Spójrz na pierwszą sprężarkę, powinna lekko dotykać żółtej linii. Niektóre (niechciane) szczyty są już tutaj zredukowane.
Obróć makro „Hipass Rumble” maksymalnie do góry, aż zacznie tracić trochę basu. potem przywróć to trochę. Dzięki temu utwór będzie miał większą głośność i uderzenie, ponieważ subbas zużywa dużo niepotrzebnej energii.
Zwiększaj i zmniejszaj makra Bass, Mid i High zgodnie z własnymi upodobaniami.
Zwiększ lub zmniejsz makro wzmocnienia ogranicznika, aby ogranicznik ścinał tylko trochę (maksymalnie 2db). Wartość, jaką zmniejsza, możesz zobaczyć na mierniku oznaczonym pomarańczowym kolorem. Kompresor Glue ma aktywowane miękkie obcinanie, więc działa podobnie do ogranicznika - spróbuj go wyłączyć i nie krępuj się przejść w ograniczniku do maksimum 6dB.
Teraz posłuchaj zmasterowanej ścieżki referencyjnej, którą lubisz, i ponownie dostosuj makra basowe, średnie i wysokie, aby uzyskać podobną równowagę częstotliwości w swojej produkcji! Jeśli to nie wystarczy, możesz dalej dostosować pierwszy korektor.
Dodatkowo możesz dodać efekt zniekształcenia winylu, aktywując efekt tuż przed ogranicznikiem.
Prędzej czy później poczujesz się bardziej komfortowo z łańcuchem masteringu i będziesz mógł wprowadzić więcej poprawek!

Zobacz, jak dyrektor generalny Riemann Kollektion, Florian Meindl, wyjaśnia swój analogowy łańcuch masteringu:

youtu.be/3Kf…KzU



ANG

This Mastering chain for Ableton Live is a clever combination of effects connected to Macro knobs - so you can easily and quickly decide if you want to have more bass, mids, hights or simply more pressure in your mixed track.

BEGINNER MASTERING TUTORIAL FOR ABLETON LIVE:

How to use the Riemann Techno Mastering Chain 2023
When you are satisfied with your mix, simply drag and drop this effect rack into the master channel of your Ableton Live Suite 11 (or higher) and make sure you don't clip (red) on the individual track channels. Around 6db hearoom is recommended.
Adjust the input gain macro of the mastering chain so that you can hear some compression. Look on the first compressor, it should touch the yellow line a little bit. Some (unwanted) peaks are reduced here already.
Turn the "Hipass Rumble" Macro as far up as possible until it starts loosing some bass. then bring it back just a little bit. This will allow the track to have more volume and impact because the sub bass consumes a lot of unnecessary energy.
Turn up and down the Bass, Mid and High Macros according to your taste.
Turn up or down the limiter gain macro so that the limiter cuts just a little bit (maximum 2db) You can see the amount it cuts in the meter indicated with orange color. The Glue compressor has got soft clipping activated so it acts similar to a limiter as well - try to switch it off and feel free to go to maximum 6db in the limiter.
Now listen to a mastered reference track which you like and adjust the bass, mid and high macros again to achieve a similar balance of frequencies in your production! If this is not enough feel free to adjust the first equalizer further.
Additionally you can add a vinyl distortion effect by activating the effect right before the limiter.
Sooner or later you will feel more comfortable with the mastering chain and you will be able to make more adjustments!

Watch Riemann Kollektion CEO Florian Meindl explaining his analog mastering chain:

youtu.be/3Kf…KzU

Więcej szczegółów od
Aktualizacje społecznościowe

0 Komentarzy

Pytania? Opinie? Sugestie?