Ja za badanie amortyzatorów zapłaciłem 20 zł.
323°
Opublikowano 3 godziny temu
Bezpłatne badanie Amortyzatorów do końca Czerwca (20 miast)
Stacjonarnie: Ogólnopolska
Opublikowane przez
BajoJajo123
Dołączył w 2022
229
1 256
O tej okazji
Znany producent amortyzatorów i układów zawieszenia marka Bilstein inauguruje kolejny sezon przedwakacyjnych, plenerowych akcji bezpłatnej kontroli amortyzatorów. Pierwsze dwie odbyły się 15. i 16 kwietnia w Leżajsku oraz w Hrubieszowie. Przewidzianych jest jeszcze 18 kolejnych. Będą trwały do 12-go czerwca. Tegoroczny cykl zakończy specjalna impreza zamknięta - Camp Jeep w Świeradowie Zdroju. Bilstein
Tegoroczne akcje organizowane przez Bilstein polegają na bezpłatnym badaniu zawieszenia pojazdu testerem zawieszeń działającym w taki sam sposób, jak te używane na stacjach kontroli pojazdów. Wszystkie akcje organizowane są wspólnie z lokalnymi partnerami. Szacuje się, że przebadanych zostanie ponad 2000 samochodów.
Tegoroczne akcje organizowane przez Bilstein polegają na bezpłatnym badaniu zawieszenia pojazdu testerem zawieszeń działającym w taki sam sposób, jak te używane na stacjach kontroli pojazdów. Wszystkie akcje organizowane są wspólnie z lokalnymi partnerami. Szacuje się, że przebadanych zostanie ponad 2000 samochodów.
Więcej szczegółów od
Aktualizacje społecznościowe
Sprawdź również
41 Komentarzy
sortowanie:- To byłeś jeleniem bo nie trzeba za to płacić.
- Te badania są guzik warte. Więcej mozna powiedzieć na temat stanu amortyzatorów z samej jazdy.
Wskazania procentowe praktycznie o niczym nie mówią. Inaczej wyjdzie z załadowanym samochodem, inaczej z pustym, inaczej jak koła nie mają właściwego ciśnienia (a praktycznie nikt tego przed badaniem nie sprawdza). Jedyne na co warto zwrócić uwagę to czy nie ma dużych różnic między jedną stroną a drugą.
Tak to nowy amortyzator może pokazywać "sprawność" na poziomie 40 czy 50% na tych maszynach.AutorTest amortyzatorów polega na sprawdzeniu częstotliwości rezonansowej, która występuje w pewnym zakresie przy sprawnych amortyzatorach. Gdy amortyzatory są niesprawne – rezonans koła trwa praktycznie cały czas, co oznacza, że tłumienie jest nieskuteczne, a nacisk koła na podłoże jest w tym czasie minimalny. Badanie zawieszenia prowadzone jest na tak zwanym shocktesterze z wykorzystaniem metody EUSAMA, czyli właśnie metody mierzącej częstotliwość rezonansową. Płyta najazdowa, na której stoi koło pojazdu wprawiana jest w drgania o amplitudzie ok. 6 mm z częstotliwością 24-25 Hz. Po wyłączeniu wymuszenia, badana jest siła nacisku koła na płytę, której drgania stopniowo wygasają. Częstotliwość, przy której notuje się najmniejsze naciski to częstotliwość rezonansowa. Jeśli w trakcie badania koło oderwie się od płyty, wtedy mamy do czynienia z całkowicie niesprawnym amortyzatorem.
Eksperci Bilstein przypominają, że przed testem amortyzatorów zawsze należy sprawdzić ciśnienie w ogumieniu, ponieważ ma ono istotny wpływ na wynik badania. To niezwykle ważna porada dla wszystkich kierowców, którzy wybierają się na okresowe badanie techniczne na SKP. - Fajnie, ale te badania nie są zbyt miarodajne i tak.Jeżeli wychodzi jakaś istotna różnica między stronami prawo lewo, to jest to miarodajne jednoznaczne wskazanie, że coś jest nie tak.
Natomiast same wskazania procentowe faktycznie między modelami pojazdów się na tyle różnią, że nie mając doświadczenia (porównania) z konkretnym modelem to ciężko jednoznacznie zdiagnozować. - Ogólnopolska, czyli wszystkie miasta 500 milionów km ode mnie.No ale za darmo, to warto podjechać
- Bezpłatne badania amortyzatorów: w skrócie - " panie nie są złe ale niedługo będzie trzeba pomyśleć o nowych, jak pan chce to mamy tu na promocji, możemy założyć za godzinę , 800 zł i ma pan spokój na kilka lat, ale jak pan chce ,ja nie namawiam "
(Edytowano)AutorBadanie takim samym sprzętem co na stacjach kontroli, ile to warte to już wszyscy napisali że nic - To i tak mierzy co chce. Kiedyś miałem wylany i wyszło, że sprawność była ok. Musi być już ewidentnie zajechanyBo jak masz oponę z wysokim profilem i niskie ciśnienie to nawet dla zużytego amortyzatora pokaże, że jest ok. To badanie jest bez sensu, bo dużo zależy od opony
- Jedziesz robisz badania myślisz, że wszystko jest ok a okazuję się, że do wymiany. Do dupy z takim interesem 👎AutorBywa
- Posiadacze Citroenów C5 z hydro czują się dyskryminowani.
- Jak zaczną tak trzepać budą to amortyzator wpadnie do środka budy. Uważajcie.
- To są badania tylko na tych platformach? Czy oglądają pod spodem również? Kiedyś byłem na stacji kontroli 3 letnim autem i pomimo że amory wykazały takie same wyniki z jednego był wyciek i trzeba było wymienićAutorTak jak na fotce.
- Powiem tak, u siebie pojechalem na stacje diagnostyczną i powiedział mi diagnosta że jest dobrze.
Mówie, ze masakra bo tuleje aż sie pozrywały. Jak zdjąłem amorek to wcisnąłem go ręka i nic nie odbijał.AutorPrzed badaniem amortyzatorów należy sprawdzić ciśnienie w oponach, jak się tego nie zrobi to różne wyniki wychodzą - Przecież to robią na każdym z przeglądów, więc co chwila chcąc nie chcąc masz to sprawdzane.AutorOdpłatnie, ktoś tu mówił że 20 zł płacił za sprawdzenie amortyzatorów, w różnych regionach mogą być różne ceny
- Przy tych badaniach bywa zabawnie, kilka lat temu pojechałem na okresowe fiesta mk7, nowe amortyzatory, i w zasadzie 90% zawieszenia, nowe koła i opony 205/45/17 i przy padaniu wyszła sprawność w granicach 20%
Oczywiście samochód prowadził się idealnie, a diagnosta stwierdził że chyba maszyna nie działa jak powinna bo ostatnio były słabe wyniki(amortyzatorów)w samochodach w czasie badania technicznego.Pewnie tylne. Z przodu silnik dociąża i jest ok. Jak 3 osoby siądą na bagażniku, lub nawet na tylną kanapę jest bardziej miarodajny pomiar - inaczej auto skacze zamiast amortyzować. (Edytowano) - Ta tutaj ogólnopolskie a często jak jest kilkadziesiąt miejscowości np w delio to dają lokalne
- Na badanie techniczne auto trzeba odpowiednio przygotować, tzn. napompwać opony do odpowiedniego ciśnienia zgodnie z wytycznymi producenta oraz zatankować zbiornik paliwa do pełna.
- na skp wychodzi wynik procentowy calego ukladu zawieszenia, a nie samych amortyzatorow. Dla przykladu kiedys pan diagnosta chwalil ze moje amortyzatory maja sprawnosc 85%, a po ich zdjeciu okazalo sie ze sa w stanie agonalnym
Można się rozejść, badanie nic nie warte.