paź 23. 2023 (1 min)
hej
mam takie przemyślenie ze liczba plusów jest średnio/słabo skorelowana z atrakcyjnością okazji i przydałby się alternatywny wskaźnik.
dlaczego? najlepsze okazje (najwyższe zniżki, błędy cenowe) mają mniejsze szanse na dobicie do chociaż 200 plusów, bo zwykle są mocno limitowane i mają duże zasięgi - szybko się rozchodzą.
dodatkowo szybko są zgłaszane jako zakończone, bo wiele userow naraz je sprawdza
najgorętsze są okazje typu "śmieszne" (obraz "madonna z wielkim cycem", kalendarz erotyczny, bilet komunikacji miejskiej na Malcie) i jeszcze druga kategoria czyli badania na nfz, najlepiej w małym mieście i tylko dla kobiet 55-69
+ te okazje wiszą kilka miesięcy i zbierają plusy
zaryzukuje stwierdzenie ze z wielu najgoretszych okazji mało kto korzysta a korelacja plusy/atrakcyjność jest chyba ujemna - jak ten obraz z madonna - 5800 plusów a obraz na allegro kupiło cale 5 osób
generalnie nie myślałem nad tym za dużo i prawdopodobnie nie ma to sensu. Tempo przyrostu plusów / plusy na minutę to tylko pierwsza myśl - cos jakby porównywać przyspieszenie zamiast predkosci max.
Pewnie można by uwzględnić tez np liczbę przejść do sklepu albo komentarze. No i trzeba by wziąć poprawkę na to ze plusy maja różne wagi (jesli dobrze kojarzę) i wpływ godziny wrzucenia okazji
dziękuję za uwagę
mam takie przemyślenie ze liczba plusów jest średnio/słabo skorelowana z atrakcyjnością okazji i przydałby się alternatywny wskaźnik.
dlaczego? najlepsze okazje (najwyższe zniżki, błędy cenowe) mają mniejsze szanse na dobicie do chociaż 200 plusów, bo zwykle są mocno limitowane i mają duże zasięgi - szybko się rozchodzą.
dodatkowo szybko są zgłaszane jako zakończone, bo wiele userow naraz je sprawdza
najgorętsze są okazje typu "śmieszne" (obraz "madonna z wielkim cycem", kalendarz erotyczny, bilet komunikacji miejskiej na Malcie) i jeszcze druga kategoria czyli badania na nfz, najlepiej w małym mieście i tylko dla kobiet 55-69
+ te okazje wiszą kilka miesięcy i zbierają plusy
zaryzukuje stwierdzenie ze z wielu najgoretszych okazji mało kto korzysta a korelacja plusy/atrakcyjność jest chyba ujemna - jak ten obraz z madonna - 5800 plusów a obraz na allegro kupiło cale 5 osób
generalnie nie myślałem nad tym za dużo i prawdopodobnie nie ma to sensu. Tempo przyrostu plusów / plusy na minutę to tylko pierwsza myśl - cos jakby porównywać przyspieszenie zamiast predkosci max.
Pewnie można by uwzględnić tez np liczbę przejść do sklepu albo komentarze. No i trzeba by wziąć poprawkę na to ze plusy maja różne wagi (jesli dobrze kojarzę) i wpływ godziny wrzucenia okazji
dziękuję za uwagę
Aktualizacje społecznościowe
0 Komentarzy