Otóż bank wyjaśnia, że każda transakcja kartą składa się z kilku etapów. W pierwszej kolejności posiadacz karty akceptuje płatność (czyli podaje PIN lub zbliża kartę do terminala). Następnie wysyłane jest zapytanie na linii terminal-bank, aby sprawdzić, czy na rachunku klienta są wystarczające środki pieniężne. Jeżeli wszystko się zgadza, to bank obciąża rachunek klienta kwotą transakcji. Wreszcie, w ciągu 2-4 dni, do banku wpływa tzw. clearing od akceptanta i następuje rozliczenie transakcji.
„W praktyce zdarza się jednak, że rozliczenia transakcji nie wpływają do banku w określonym terminie. Jeżeli w ciągu 7 dni od dokonania transakcji takie rozliczenie transakcji do banku nie dotrze, Bank Pekao uznaje, że transakcja nie doszła do skutku i wycofuje obciążenie”.
Taka właśnie sytuacja spotkała naszego czytelnika, który wykazał się zrozumieniem, a następnie uczciwie sam skontaktował się z usługodawcą i uiścił odpowiednią kwotę. Ale to nie wstrzymało „biegu” pierwszej transakcji.
„Jeżeli transakcja faktycznie miała miejsce, to zdarza się, że akceptanci przesyłają rozliczenie transakcji w terminie późniejszym (za kilka tygodni, czasami nawet – miesięcy) i bank jest zobowiązany obciążyć kwotą tej transakcji rachunek klienta i przesłać środki do akceptanta”."},{"@type":"Comment","@id":"https://www.pepper.pl/comments/permalink/18262800","author":{"@type":"Person","name":"mrx123"},"datePublished":"2024-04-18T11:54:47.000Z","text":"Jak to sobie wyobrażasz? Po prostu ktoś zabierze Ci coś z konta? Jak masz wszystkie te transakcje już zaksięgowane, to nic nie mogą Ci zabrać."}],"commentCount":3,"interactionStatistic":1,"articleSection":"Zagraniczne zakupy"}