Opublikowano 5 kwietnia 2024

Zakupy w Xfiles Aversa

Włoski sklep z elektroniką w dobrych cenach. Mamy jednak negatywne komentarze, z którymi warto się zapoznać przed dokonaniem zakupu

Zalecamy płatność za pomocą PayPala, gdzie w razie problemów można skorzystać z ich ochrony kupujących -> paypal.com/pl/…ity

Będziemy linkować tę dyskusję w okazjach Xfiles Aversa (aby to był świadomy wybór), dlatego podzielcie się w komentarzu poniżej Waszą opinią z ostatnich zamówień z tego sklepu
Aktualizacje społecznościowe

Kategorie

17 Komentarzy

sortowanie:
Awatar użytkownika
  1. Awatar użytkownika maran11
    NIE POLECAM!
    Wystrzegać się zakupów w tym sklepie.
    Zakup telefonu za ~211€. Nie otrzymałem zamówienia, ani zwrotu pieniędzy.
    Sprawa ciągnie się od przeszło dwóch miesięcy, a od 2-3 tygodni sklep przestał odpisywać na maile.
    Awatar użytkownika bossofthisgym
    miałeś pecha z kurierem bo u mnie przyszło bez problemu glsem od nich
  2. Awatar użytkownika Alixtox
    Zamawiałem z tej strony tylko raz i był to ultrabook Realme (bywał na wstawkach na Pepper, ale z wysyłką z innego sklepu i przez bodycar, tutaj sklep oferował bezpośrednio do PL, więc zaryzykowałem, bo uznałem, że ewentualne opcje zwrotu będą bardziej na rękę i prostrze).

    Nic bardziej mylnego. Niestety sprzęt przyszedł z "terkoczącymi" wentylatorami. Udało mi się znaleźć kontakt mailowy. Odpisywali z dziennym opóźnieniem, dlatego wymieniając w sumie około 15 wiadomości to cała rozmowa trwała 2 tygodnie. Na początku zaproponowałem, że chcę skorzystać z gwarancji (wg regulaminu oni mieli zapewnić i opłacić wysyłkę oraz naprawić go, lub dokonać pełnego zwrotu środków). Zostałem zbywany z tego pomysłu i kazali mi skorzystać z 14 dniowego odstąpienia od umowy (wtedy wysyłka na mój koszt). Sam proceder zwrotu również wydawał się skomplikowany.

    Szukałem na Aliexpress oryginalne wentylatory i podjąłem próbę wymiany na własny koszt, pisząc do nich jedną z ostatnich wiadomości typu "słuchajcie, nie bawmy się w zwroty, zostawiam ten uszkodozny sprzęt u siebie naprawiam sam, tracę gwarancję, macie w regulaminie opcję rekompensaty cenowej, zaproponujcie jakąś kwotę zwrotu co pokryje naprawę i koniec tego cyrku". Sam znalazłem dwa wentylatory do GPU i CPU na Ali za ok 70zł po S/N (tylko jeden tyrkotał, ale cenowo lepiej wychodziło wziąć oba, nawet na zaś), natomiast sama Aversa o dziwo zaproponowała rekompensate w wysokości 20 Euro. Biorę w ciemno ich kwotę i nie negocjuje, ponieważ pokryje mi to koszt obu wentylatorów. Wymiana nie była trudna, bo sprawdzałem wcześniej (odkręcenie kilku śrubek, zdjęcie pokrywy, wypięcie baterii, wypięcie 4pinowego złącza i odkręcenie 3 śrudek od wnetylatora i muala). Poprosili o dane do zwrotu, podałem. Kontakt mailowy się urwał, kasa nie przychodziła, brak żadnego potwierdzenia wysłania środków.
    Ostatni mail, że wieczorem zrobią przelew. Nie przyszedł dalej po kilku dniach.

    Finalnie dzięki sporu PayPal i załączanym screenach z rozmowy (głównie o rekompensacie 20 Euro) sklep od razu odpowiedział i dokonał zwrotu tej kwoty przez PayPal. Finał taki, że obecnie wszystko gra, jednak gdyby była to np. uszkodzona matryca (podobno taka wada fabryczna tego modelu też była, jednak mniej częsta), to możliwe, że koszta naprawy na własną rękę i próba wyżulenia rekompensaty od sklepu by wyjść "na zero" mogła by być ciężka lub niemożliwa. (Edytowano)
  3. Awatar użytkownika bossofthisgym
    Póki co dwie osoby miały problem, w tym jedna miała problem z kurierem a nie z samym sklepem. Jeżeli promki z tego sklepu już tu wiszą w gorących od kilku miesięcy, to wiele ludzi musiało kupić i nie mieć problemów. Ja dam raport jak przyjdzie mój samsung s23 zamówiony również w tym sklepie.
    Awatar użytkownika bossofthisgym
    Przyszło bez zarzutów. Zamówione w poniedziałek wieczór, przyszło na następny tydzień w czwartek. Kurier GLS. Samsung S23. Plomby nienaruszone. Telefon działa bez zarzutów.
    Jeden minus to taki że opakowanie z telefonem wkładają do kartona niczym nie wypełnionego, przez co w transporcie pudełko w kartonie lata do okoła. W przypadku telefonów jednak wątpię żeby coś miało się stać.
    Z mojej strony + bo nigdzie taniej nie da się S23 znaleźć
    Tutaj drugi kolega w osobnym wątku pokazał zdjęcia kartonu i również swojego S23 zamówionego w tej firmie.
  4. Awatar użytkownika krzychu78
    Niemożliwe Przecież nasz Lider Okazji wielokrotnie zapewniał, że ten krzak to "sprawdzony włoski sklep" i że "jest bezpiecznie"
  5. Awatar użytkownika eter
    Hmm paypal vs chargeback z karty (jeżeli kartą można płacić).
    Imo przy chargeback ubiją szybciej jeżeli odpowiednia ilość będzie (kojarzy mi się też jakoś z rozetka u nas - też trochę negatywów ma i właściciele to sąsiedzi zza wschodniej granicy).
  6. Awatar użytkownika adr_pie
    Zamawiałem Motorole w okolicach nowego roku, trzeba było chwilę poczekać na nadanie ale ogółem zero problemów, zamówienie dotarło kompletne 
  7. Awatar użytkownika Unit
    Fakty od osoby, która zamówiła i otrzymała sprzęt z tego sklepu:
    - czas realizacji zamówienia tj. od zamówienia do wysyłki ok. tydzień czasu (7 dni roboczych)
    - zalecam płacić PayPalem i do tego podpiętą pod to kartą REVOLUT/WISE

    Dlaczego? Bo paypal ma najlepsze centrum rozwiązywania sporów między sprzedającym a kupującym. Wiem co mówię, bo kilka razy zdarzyło mi się z tego skorzystać.

    Dlaczego płatność kartami REVOLUT/WISE? Bo tutaj możemy dodatkowo skorzystać z opcji CHARGEBACK wystawcy karty, a te dwa podmioty pomagają w załatwieniu formalności (w zasadzie prowadzą sprawę za Ciebie).

    Jeżeli wolisz „nie ryzykować” to możesz zamówić w Polsce czy gdzieś tam w Kambodży i nie wylewać żalów pod okazjami...
  8. Awatar użytkownika maran11
    Pieniądze odzyskane przez obciążenie zwrotne w Revolut.
    Warunkowy zwrot i pieniądze na koncie po 4 dniach od otwarcia sporu (możliwość cofnięcia, przy negatywnie rozpatrzonym wniosku w którym udział bierze bank i operator płatności po zapoznaniu się z dowodami).
    Po 50 dniach informacja z banku, że wniosek rozpatrzony pozytywnie.
    Całość trwała od początku lutego do teraz, a więc 4,5 miesiąca z czego 50 dni to wniosek na obciążenie zwrotne, a reszta czasu to próba polubownego odzyskania pieniędzy i rozmowy mailowe ze sklepem, gdzie cała korespondencja to wymienione około 50 maili.
    W skrócie sklepu nie polecam, ze względu na to, że gdy pojawi się jakiś problem to umywają ręce, a dodatkowo okłamują w korespondencji mailowej.
    Wszystko się niepotrzebnie przedłuża, a pieniędzy i tak nie chcą oddać.
    Ze względu na wystawienie negatywnej opinii w Internecie dotyczącej tego sklepu byłem straszony prawnikiem za oczernianie.
    Nazywany oszustem/złodziejem.
    Sklep twierdził, że tylko ze mną miał problem, ale jak wiadomo poszkodowanych z wstawek tego sklepu jest więcej.
    Ja podziękuję za zakupy w tym sklepie, choćby mieli niewiadomo jak dobrą cenę na produkt. Odradzam.
Awatar użytkownika