Opublikowano 8 stycznia 2021

Też macie problem Aliexpress/Inpost?

Dwa razy zamówiłem z Ali wybierając wysyłkę przez Inpost i dwa razy chińczyk wysłał standardową przesyłką Aliexpress.
Nazwa odbiorcy to moje dane, a adres to adres paczkomatu.
Aliexpress odrzucił moje żądanie zwrotu za zapłacony towar.
Co dalej mogę zrobić?
Aktualizacje społecznościowe

10 Komentarzy

sortowanie:
Awatar użytkownika
  1. Awatar użytkownika azaber
    Skoro, jeśli dobrze rozumiem, spór został już zakończony, to raczej już nic nie zrobisz, pozostaje Ci jedynie skorzystanie z Chargeback'u, o ile płaciłeś kartą. Jedyne co, to możesz wyciągnąć naukę, że NIE ZAMAWIA SIĘ Z ALI DO PACZKOMATU!. Akurat ta forma dostawy, choć wygodna, to w przypadku Aliexpress nie sprawdza się i niesie ze sobą duże prawdopodobieństwo kłopotów, różnego rodzaju.
    Swoją drogą, zastanawia mnie jednak, jak Ty to zrobiłeś, że nie otrzymałeś zwrotu środków w tak oczywistej sytuacji. Akurat w twoim przypadku bardzo łatwo było udokumentować, że nie otrzymałeś przesyłki. Wystarczyło załączyć w sporze, zrzut ekranu z jakiegoś serwisu śledzącego przesyłki, na którym byłby widoczny status przesyłki w stylu "przesyłka zwrócona do nadawcy". Pewnie jedynie zgłosiłeś roszczenie, nie przedstawiając żadnych dowodów (ogromny błąd, nagminnie popełniany), więc oni rozstrzygnęli spór na twoją niekorzyść, opierając się na swoim wewnętrznym systemie śledzenia, który jest mocno ułomny i raczej takich statusów nie pokazuje.
  2. Awatar użytkownika azaber
    Mati.08/01/2021 13:05

    Zamawiałem już kilkanaście rzeczy do paczkomatu i wszystko doszło za to na …Zamawiałem już kilkanaście rzeczy do paczkomatu i wszystko doszło za to na adres domowy już nie wszystko więc to jest ruletka



    No to zamawiaj dalej, a wkrótce poznasz kilka innych "trików" Majrendów, z przesyłkami inpostu. Nie pisz, tez że to loteria, bo akurat w przypadku przesyłek ASS, to te dostarczane pod adres dochodzą w większości przypadków bezproblemowo. A nawet jak się zdarzy jakiś problem, to nie ma problemu z odzyskaniem kasy, bo przesyłka jest rejestrowana z pełnym śledzeniem. W przypadku przesyłek paczkomatowych, prawdopodobieństwo, nie tyle zaginięcia przesyłki, co "przekrętu" z fake numerami przesyłki jest nieporównywalnie większe. Problem w tym, że "kuleje" śledzenie w Inpoście. O ile nie jesteś adresatem paczki, w żadnym systemie śledzenia, nie uzyskasz informacji o tym gdzie paczka została doręczona. Wielu sprzedających na Ali zorientowało się o tym fakcie i wykorzystują to perfidnie. Zbierają zamówienia, część z nich wysyłają, inni dostają te same numery trackingowe, innych osób. Przesyłka dociera do paczkomatu docelowego, ktoś ją odbiera, pojawia się status "przesyłka odebrana", ale co z tego jak nie wiadomo kto i gdzie ja odebrał. Ty zostajesz bez przesyłki i praktycznie bez szans na powodzenie w sporze, bo Ali widzi, że przesyłka została doręczona (choć nie wiadomo gdzie) a ty nie jesteś w żaden sposób w stanie udowodnić, iż to nie ty tę paczkę odebrałeś, bo nie byłeś nawet jej adresatem.
    Jakbyś przejrzał dyskusje, choćby tutaj na pepperze, to w co drugiej dotyczącej aliexpres, podnoszony i opisywany jest ten problem. Głośno o tym też na przeróżnych forach, czy grupach faceebokowych, od dobrych kilku miesięcy.
  3. Awatar użytkownika azaber
    mmst1308/01/2021 18:03

    Mnie wszystkie paczki doszły zamówione do paczkomatu. Do tego z jedną pa …Mnie wszystkie paczki doszły zamówione do paczkomatu. Do tego z jedną paczką pod koniec tamtego roku było tak, że po paru dniach od wysłania, pojawiło się w trackingu shipment cancelled. Napisałem do sprzedawcy zapytać co się stało, odpisali, że sprawdzą. Na drugi dzień napisali jedynie, że paczkę wysyłają jeszcze raz i podali nowy numer przesyłki w wiadomości. Już myślałem, że coś kombinują, ale jednak paczka doszła, a na trackingu aliexpress nic się nie zmieniło, jest stary numer przesyłki i dalej wisi shipment cancelled. W ogóle mnie zastanawia jak to może być, że aliexpress mógłby pozwalać na wpisanie tego samego numeru przesyłki dla kilku osób. Przecież to się wydaje absurdalne, żeby istniała taka możliwość, a aliexpress by to ignorowało i nie sprawdzało.


    Mnie też akurat wszystkie paczki do paczkomatu doszły, choć nie było ich wiele, bo w porę się zreflektowałem i przestałem zamawiać z tą formą dostawy.
    Nie wiem z jakiego powodu, czy ogromnej ilości przesyłek, czy jakiegoś innego, ale oni nie kontrolują tego, czy każdy numer śledzenia jest unikatowy i nie powtarza się. Ich system tego nie wyłapuje i to jest fakt, nie ma co nad tym toczyć dyskusji. Dziesiątki razy miałem takie fake trackingi (akurat nie z inpostu), więc wiem o czym piszę. Każdy kto więcej zamawia z Ali miał z pewnością, wątpliwą przyjemność się o tym przekonać. (Edytowano)
  4. Awatar użytkownika Waldeman
    Masakra z tym paczkomatem, co druga przesyłka jest skopana. Fejkowe numery trakingów są problemem, ale jakoś im udowadniam screenami, że dostarczono 500km ode mnie i refundują. Ostatnio jednak miałem dwie akcje jak kolega wyżej. Wysyłka standardem na adres paczkomatu. Dobrze, że ludzie jacyś tacy życzliwi się zrobili (i rozmowy tanie) i dzwonią na numer z przesyłki. Raz listonosz, że jest pod adresem a tu domu nie ma, pod tym numerem (sklep Lewiatan). Dzisiaj dzwoni uprzejma Pani z Intermache (drugi paczkomat ma ten adres), że listonosz jej zostawił paczkę . To są jaja, nigdy więcej paczkomatu z ali.
  5. Awatar użytkownika Mati.
    Zamawiałem już kilkanaście rzeczy do paczkomatu i wszystko doszło za to na adres domowy już nie wszystko więc to jest ruletka (Edytowano)
  6. Awatar użytkownika mmst13
    azaber08/01/2021 14:21

    No to zamawiaj dalej, a wkrótce poznasz kilka innych "trików" Majrendów, z …No to zamawiaj dalej, a wkrótce poznasz kilka innych "trików" Majrendów, z przesyłkami inpostu.


    Mnie wszystkie paczki doszły zamówione do paczkomatu. Do tego z jedną paczką pod koniec tamtego roku było tak, że po paru dniach od wysłania, pojawiło się w trackingu shipment cancelled. Napisałem do sprzedawcy zapytać co się stało, odpisali, że sprawdzą. Na drugi dzień napisali jedynie, że paczkę wysyłają jeszcze raz i podali nowy numer przesyłki w wiadomości. Już myślałem, że coś kombinują, ale jednak paczka doszła, a na trackingu aliexpress nic się nie zmieniło, jest stary numer przesyłki i dalej wisi shipment cancelled.
    W ogóle mnie zastanawia jak to może być, że aliexpress mógłby pozwalać na wpisanie tego samego numeru przesyłki dla kilku osób. Przecież to się wydaje absurdalne, żeby istniała taka możliwość, a aliexpress by to ignorowało i nie sprawdzało.
  7. Awatar użytkownika BoooB
    Autor
    Coś te majfrendy ostatnio mi nie pykają za bardzo. Taka Alibaba na ten przykład - paczka miała być wysłana w listopadzie i Alibaba nie chce oddać kasy.
    Sprzedawca po uruchomieniu chargback zaproponował 70% zwrotu, bo twierdzi, że mu paczka zginęła i wicie rozumicie.
    Jakiś cyrk się robi.
  8. Awatar użytkownika azaber
    BoooB08/01/2021 19:13

    Coś te majfrendy ostatnio mi nie pykają za bardzo. Taka Alibaba na ten p …Coś te majfrendy ostatnio mi nie pykają za bardzo. Taka Alibaba na ten przykład - paczka miała być wysłana w listopadzie i Alibaba nie chce oddać kasy. Sprzedawca po uruchomieniu chargback zaproponował 70% zwrotu, bo twierdzi, że mu paczka zginęła i wicie rozumicie.Jakiś cyrk się robi.


    Jeśli to nie inpost, to zwykle nie ma problemu z odzyskaniem kasy w takich przypadkach. Musisz tylko dobrze udokumentowac, że przesyłki nie otrzymałeś. O ile w przypadku nierejestrowanej, wystarczy samo oświadczenie, w stylu "nie otrzymałem przesyłki", to przy rejestrowanej, trzeba to udokumentować, co jak mówie, zwykle nie jest trudne.
    Nie ma p[owodu godzić się na 70% które proponuje w takiej sytuacji sprzedawca tylko zdać sie na Ali. (Edytowano)
  9. Awatar użytkownika BoooB
    Autor
    Chargback zadziałał z Revoluta - trzy tygodnie czekałem.
    Alibaba kasy nie chciała oddać, przesyłka rejestrowana DPD, cały czas w oczekiwaniu na wysyłkę.
    Dlatego piszę, że jest coraz gorzej z Alibaba.
Awatar użytkownika