Opublikowano 40 minut temu

Nowy TV i bad pixel/pixele - podejście sprzedawcy/dystrybutora - zwrot/gwarancja/rękojmia (DŁUGIE)

Witam wszystkich

Taka sytuacja:
- niecałe 2 tygodnie temu kupiłem nowy TV, więc do teraz pewnie ma kilkadziesiąt godzin pracy za sobą.
- dzisiaj akurat pierwszy raz włączyłem xBoxa który akurat sobie robił aktualizację, co spowodowało, że na szarym tle zauważyłem bad pixela. Na szarym tle świecił na czerwono
- odpaliłem "filmiki testowe na YT" i faktycznie jest bad pixel na matrycy. Mniej więcej środek ekranu, ok 2-3cm od górnej ramki.
Widać go na szarościach, na planszy czerwonej (wtedy jest czarny).

Marka TV to TCL.


I teraz pytanie do Was co z tą sytuacją zrobić, bo mamy w zasadzie 3 drogi postępowania:
1) odstąpienie od umowy (kupiony przez internet w ogólnopolskiej sieciówce, nie minęło jeszcze 14 dni od DOSTAWY).
2) gwarancja na TV
3) rękojmia u sprzedawcy


Teraz co najlepiej zrobić z doświadczenia? TV jest dla mnie bardzo ok i chcę go sobie zostawić (jako model, a nie ten konkretny egzemplarz z bad pixelem)

Ad 1)
TV jako model chcę sobie zatrzymać. bo jest dla mnie ok.
Czy ktoś przerabiał w praktyce odstąpienie od umowy w takim przypadku? Nie chodzi mi o zwrot zakupu, tylko o wymianę na nowy, wolny od wad egzemplarz.
Sklepy tutaj "idą na dogadanie" i wymieniają TV na nowy egzemplarz, czy muszę oddać TV, odzyskać pieniądze i kupić sobie kolejną sztukę?

Ad 2)
Jak producenci podchodzą do takiego zgłoszenia gwarancyjnego (jeden lub kilka bad pixeli na matrycy) w sytuacji:
A) TV prawie nowy
B) TV ma już jakiś czas eksploatacji za sobą np rok (ale nadal w ramach gwarancji)

Mnie interesuje głównie TCL, ale można się wypowiedzieć też na temat innych producentów. Będzie dla potomnych, bo domyślam się, że wady na matrycy to częsty problem.

Jakie producenci mają zasady gwarancyjne w takiej sytuacji?
Uznają ją (po potwierdzeniu przez serwis) i wtedy:
a) naprawiają (wymieniają matrycę)
b) wymieniają TV na nowy

Czy jej nie uznają na zasadzie "taka technologia i bad pixele mogą wystąpić i są normalne"



Ad 3)
Podobnie do gwarancji, ale jako konsument reklamujemy u sprzedawcy z tytułu rękojmi (w teorii stoimy na trochę lepszej pozycji niż przy gwarancji)

Jak podchodzą sklepy do takiej reklamacji (jeden lub kilka bad pixeli na matrycy) w sytuacji:
A) TV prawie nowy
B) TV ma już jakiś czas eksploatacji za sobą np rok (ale nadal w ramach czasowych dla rękojmi)

Jak z doświadczenia duże ogólnopolskie sieciówki podchodzą do takiej reklamacji z tytułu rękojmi?
Negują ją, informując, że "taka technologia i bad pixele mogą wystąpić i są normalne" czy proponują:
A) naprawę
B) wymianę na nowy wolny od wad.

W przypadku naprawy (bez względu czy gwarancyjna czy z tytułu rękojmi) jak to się odbywa? Wydaje mi się, że koszt matrycy + robocizna + przyjazd serwisu to chyba większe koszty niż nowy TV?
Taki TV po takiej naprawie jak wygląda z DOŚWIADCZENIA z trwałością? Jednak jak złożone w fabryce, to złożone w fabryce).
Aktualizacje społecznościowe

2 Komentarze

Awatar użytkownika
  1. Awatar użytkownika asimply
    Po co Ty tak komplikujesz. Najpierw chcesz oddawać, później naprawiać 🤦‍♂️.. Zgłaszasz na podstawie rękojmi, że towar nie jest zgodny z umową, bo matryca ma wady w postaci martwych pikseli i żądasz wymiany na nowy. A jak chcesz mieć prościej to odstępujesz od umowy, bo nie upłynęło 14 dni i powołując się dodatkowo na wady matrycy. I Ciebie nie interesują żadne wyimaginowane normy producenta. To kiedyś tak kombinowali. Matryca ma mieć zero wad.
  2. Awatar użytkownika Xorro
    1. Zwrot w ramach normalnego odstąpienia od umowy.
    2 Zakup tego samego modelu telewizora.