Opublikowano 3 dni temu

Jeden czy dwa blaty z przodu?

Witam. Aktualnie jeżdżę crossem z trzema blatami z przodu (48T/38T/28T) gdzie na asfalcie najlepiej mi się jeździ na 2x4 - 2x5 (wolnobieg 14-28T) z prędkościami 24-27km/h. Pod koniec sezonu planuję kupić gravela i trochę zastanawiam się czy wybrać opcję z jednym blatem czy dwoma z przodu.
Jeden blat jest banalny do serwisowania i czyszczenia. Dwa nie są trudne do serwisu ale już trudniejsze. Znowu jak jeżdżę aktualnie głównie na jednym blacie (2 - 38T) to może lepiej wybrać gravela z jednym blatem np. 40/42T? Czytałem, że dwa blaty bierze się na asfalt i szutry/leśne ścieżki - mniejszy np. 34T do szutrów a większy na asfalt a z racji, że ja jeżdżę 90% po asfalcie to może lepszą opcją byłoby wziąć jeden blat? Tylko znowu czy na jednym blacie nie będzie mi za ciężko jeździć? Niby wtedy mógłbym wrzucać 3-4 bieg z tyłu i mieć lekko. No chyba, że lepiej by mi było jeździć na dwóch, na mniejszym blacie i np. 4-6 z tyłu? Ale wtedy przekos byłby. I też pytanie, jak to jest z wyborem jednego blatu? Na skrajnych przełożeniach np. 1 i 10 nie ma za dużego przekosu i nie ociera nic wtedy? Bo tak teoretycznie jazda na 1x10 1x1 robiłaby duży przekos.
Co byście doradzili?
Aktualizacje społecznościowe

6 Komentarzy

sortowanie:
Awatar użytkownika
  1. Awatar użytkownika Bullfrog_boss
    Dwublatowy GRX pozwala ci robić strome, praktycznie emtebowe podjazdy oraz zapieprzać 70 km/h na górskich zjazdach asfaltowych. Odpowiedz sobie na pytanie, czy i jak często jeździsz w takich sytuacjach. Jeśli głównie asfalty w płaskopolsce, to brałbym jeden blat. Dwa blaty, jeśli zdarza ci się jeździć po górach.
    Awatar użytkownika Peko
    Autor
    W moich okolicach bardziej jest płasko. Zdarza mi się pojechać gdzieś dalej gdzie są górki ale to rzadkość.
    Tylko jak wybiorę jeden blat i podpasuje mi przełożenie do jazdy na asfalcie gdzie będzie skos łańcucha (będę najczęściej jeździł na tym przełożeniu) to łańcuch jak i kaseta będą dostawały po du.. Jak widzę na filmikach przekosy z jednym blatem to niezbyt tajnie to wygląda na dłuższą metę.
    Ja aktualnie jeżdżę na 2x4 - 2x5 bo jest lekko i prędkość nie jest bardzo mała