Opublikowano 5 dni temu

Gwarancja rowerów Romet - informacja o niedozwolonych klauzulach abuzywnych

Zakupiłem rower Romet na allegro, zajrzałem do książki gwarancyjnej, a tam takie zapisy:
"Kupujący pod rygorem utraty uprawnień z gwarancji powinien dopilnować niezwłoczne wykonanie przez Sprzedawcę przeglądu zerowego, a w przypadku sprzedaży internetowej, Kupujący winien sam zlecić wykonanie przeglądu zerowego w terminie 7 dni od dnia nabycia roweru, zaś brak wykonania przeglądu zerowego lub brak potwierdzenia jego wykonania powoduje wygaśnięcie gwarancji"

Najpierw chciałem dowiedzieć się jakie są koszty takiego przeglądu, ale przez 30 min nie udało mi się dodzwonić do autoryzowanego serwisu Romet w moim mieście. W międzyczasie stwierdziłem, że nie może być tak, że gwarancja jest warunkowana wykonaniem odpłatnego przeglądu zerowego, więc zacząłem pisać maila do UOKIK z zapytaniem o ich punkt widzenia na to zagadnienie. Nie zdążyłem go jednak nawet wysłać, bo wygooglowałem, że UOKIK już w ubiegłym roku nakazał Rometowi zmianę tych zapisów oraz zwrot pieniędzy osobom, które poniosły koszty przeglądu oraz innych czynności związanych z gwarancją lub przedłużoną gwarancją, za które płacić nie powinny.

Także jeśli kupujecie rower Romet, to nie przejmujcie się tymi zapisami w karcie gwarancyjnej, a jeśli ponieśliście koszty, których nie powinniście byli ponieść, to wnioskujcie o zwrot.

Szczegóły tutaj: romet.pl/fil…f15
Aktualizacje społecznościowe

4 Komentarze

sortowanie:
Awatar użytkownika
  1. Awatar użytkownika delano407
    Romet od jakiegoś czasu obrósł e piórka. Kolega kupił u nich rower, po przejechanych 150 km zerwał się łańcuch. Serwis sobie zażyczył zostawienie całego roweru na okres reklamacji u nich - chyba lekki żart, zakładacie nowy łańcuch i jedziemy dalej.
  2. Awatar użytkownika EzioAuditore_da_Firenze
    W Kands też masz jakieś 14 dni na wykonanie płatnego przeglądu (+-200 zł) od daty zakupu albo stracisz gwarancję.
    Awatar użytkownika WielkiCzarnyKogut
    Autor
    To trzeba ich zgłosić do UOKIK w takim razie
  3. Awatar użytkownika VikLin
    W moim przypadku było tak iż kupując rower nie wiedziałem nic o przeglądzie zerowym. Jakiś czas po zakupie tzn. kilka miesięcy po, miałem problem z rowerem (nie będę opisywał jaki bo to nie jest istotne). Przeglądając książkę gwarancyjną okazało się że miałem 14 dni po zakupie, na zrobienie tzw. przeglądu zerowego. Ale po takim czasie jak się można domyślać, już nic nie byłem w stanie zrobić, więc takim sposobem mam nowy rower bez gwarancji. Pisanie do Rometu w tej sprawie nic nie dało. To był pierwszy raz kiedy kupowałem sobie rower i kompletnie nie byłem świadomy że trzeba coś jeszcze robić. Nie mniej niektóre sklepy informują o tym, bądź same sprzedają rowery z gotowym przeglądem.
Awatar użytkownika