Opublikowano 6 marca 2024

Gwarancja karty graficznej, wróciła niekompletna

Witam, oddałem kartę graficzną na reklamacje. Po 45 dniach wróciła niby wpełni sprawna bo serwis nie stwierdził uszkodzenia. Ale karta wróciła w szarym pudle a nie w oryginalnym jak została wysłana. Sklep wypina się że karta tak wróciła z serwisu i nic nie chcą z tym zrobić. Obecnie na rynku karty bez pudełka kojarzone są z koparkami i cenowo są niżej wyceniane. Czy mogę coś z tym zrobić? Co mogę zadać w tej sytuacji? Sama reklamacja przebiegała dość dziwnie bo wysyłając kartę do sklepu sklep potwierdził usterkę i odpisał że kartę wysyła do serwisu producenta. Producent usterki nie potwierdził.
Aktualizacje społecznościowe

16 Komentarzy

sortowanie:
Awatar użytkownika
  1. Awatar użytkownika yenfnbqee
    Pierwsze pytanie, czy dostałeś swoją kartę. Masz zdjęcia numeru seryjnego tego, co wysyłałeś? podejrzewam, że coś takiego jest na takich komponentach...

    Ty oddałeś do sklepu, to sklep powinien zagwarantować Ci zwrot dokładnie Twojego urządzenia, kompletnego. Niech się użerają z serwisem. Wystosuj żądanie na piśmie. Uzasadnij to obniżoną wartością niekompletnego sprzętu.

    Ja się bujam teraz z badziewnym media-expertem, sytuacja podobna. Sklep potwierdził, że sprzęt jest uszkodzony, odesłał do serwisu producenta, który uznał, że jest nienaprawialny, po czym sprzęt podobno zezłomował. Sklep się wypina, że nie mają sprzętu na wymianę, więc mogą mi tylko zaproponować zwrot kasy (po mocno promocyjnej, wyprzedażowej cenie). Nikt się mnie nawet nie zapytał, co mają ze sprzętem zrobić.

    Zawsze masz infolinię konsumencką prowadzoną pod skrzydłami UOKiKu. Telefonicznie idzie szybciej, ja wolę mailowo, bo wtedy masz wszystko czarno na białym, aczkolwiek znacznie wolniej. No i jakiś czas temu jak pytałem, to dostałem odpowiedź z odwołaniami do konkretnych przepisów, tym razem mam wrażenie, że odpowiedź była raczej z gatunku 'spadaj'... Nawet nie odpowiedzieli mi na pytanie, czy bez porozumienia ze mną mogli zadecydować o utylizacji sprzętu.
    Awatar użytkownika wishtest001
    Autor
    Karta moja bo przed wysyłką ofotografowałem ją dokładnie bo kiedyś sklep mi uszkodził mechanicznie i unieważnił gwarancję. Sklep odpisuje na maila ze to serwis i że tak robią i już. Wypinają się na mnie.
  2. Awatar użytkownika tayjkt
    nie ma obowiązku wysyłania w oryginalnym opakowaniu i zazwyczaj w regulaminie jest informacja, że produkt może być zwrócony w innym opakowaniu.
    Więc jak chce się zachować opakowanie to lepiej wysyłać w innym kartonie.
    Awatar użytkownika yenfnbqee
    To pewnie zależy od sklepu, produktu i producenta.

    Spróbuj zwrócić produkt na tzw. zwrocie konsumenckim bez oryginalnego opakowania, to Ci zmniejszą zwrot, bo produkt niekompletny. To analogiczny przypadek.