Opublikowano dzień temu

Aliexpress - sprzedawca żąda dopłaty, prosi o anulowanie zamówienia

Hej, tl;dr:
Kupiłem na Aliexpress lampę wycenioną na 159,70$ za 117,79$ (kupony, monety, etc).
Sprzedawca prosi o dopłatę 35$ albo anulowanie zamówienia, ponieważ był to błąd i lampa na aukcji jest źle wyceniona. W tym czasie cena lampy na aukcji spada do 157,28$. Na lampie mi zależy, na byciu oszukanym nie. Co robić?
Koniec tl;dr.

Obniżka ceny do 117,79$ wynikała ze Store Discount + Store Coupon + Coins + Promo code (urodziny Aliexpress).

Sprzedawca w wiadomościach prosił o dopłatę 80$, następnie 50$, później 35$.
Napisałem, że nie dopłacę - poprosił o anulowanie zamówienia.

Na lampie mi bardzo zależy, więc nie chcę skończyć jak frajer czekający aż przesyłka trafi do Wrocławia zamiast Warszawy, bo cwaniak dał mi numer trackingowy kogoś innego...

Mieliście podobne doświadczenia?
Mam dwa pomysły: otworzyć spór lub czekać na rozwój wydarzeń.
Jeśli będę czekać, to może dojść do sytuacji, w której zamówienie wygaśnie i nie zostanie wysłane lub zostanie wysłane, ale z flaszymym numerem śledzenia.
Obie sytuacje są średnie do zaakceptowania, bo w ten sposób mrożę pieniądze, a poza tym potrzebuję tej lampy "na już". 🤷
Aktualizacje społecznościowe

4 Komentarze

sortowanie:
Awatar użytkownika
  1. Awatar użytkownika EzioAuditore_da_Firenze
    Otwórz spór i zgłoś sprzedawcę (oczywiście załącz screeny jak naciąga cię na dodatkowe $ i daje fake tracking).
    Na lampę nie licz, że dostaniesz... (Edytowano)
  2. Awatar użytkownika ArekBVB
    Trzy razy tak miałem, za każdym razem odmawiałem dopłaty. Jeden mi wysłał mimo odmowy i normalnie dotarło, drugi mi "niby" wysłał ale w rzeczywistości nigdy nic nie dotarło więc po dwóch miesiącach dostałem zwrot, trzeci anulował transakcję.
  3. Awatar użytkownika Maly_Lou
    Jak spór, jak nawet jeszcze nie wysłana? Spór możesz rozpocząć po minimum 10 dniach od wysłania.

    Możesz go postraszyć że wyślesz screenshoty jego wiadomości i zgłosisz próbę oszustwa do aliexpress. Albo ignorować i liczyć że wyśle.

    Jeśli nie wyśle w określonym czasie, anuluje się samo, a to nie jest dobre dla sklepu. Często coś ściemniają że np nie ma towaru, pomyłka itd i chcą żebyś anulował. Nie anulujesz i w końcu wysyłają.
    Ale czasem nie wysyłają. Czasem wpisują lipny nr przesyłki. A raz miałem cwaniaka, który... wysłał do mnie pustą kopertę- tracking pokazywał dobry adres itd. Byłem na tyle przytomny że nagrałem "rozpakowanie", bo towar powinien być w paczce i wiedziałem że coś jest nie tak. W środku była kartka z przeprosinami i prośbą o podanie paypala, to zwróci pieniądze.
  4. Awatar użytkownika maciek9991
    Autor
    Dziękuję za wszystkie wasze przemyślenia, Pepperki.

    Zrobiłem zakupy u innego sprzedawcy, zostawiając otwarte zamówienie u tego kłótliwego
    Mam nadzieję, że kłótliwy tej lampy nie wyśle, a za brak wysyłki będzie miał jakiś najazd smutnych panów z Aliexpress. Może mu się odechce takich cyrków w przyszłości.

    Miłego dnia!
Awatar użytkownika