Niestety, ta dyskusja już wygasła
Opublikowano 3 dni temu

Aliexpress niekompletne zamówienie w odebranej paczce

Pytanie do tych co maja procedury reklamacyjne w małym palcu... jak w tytule, zamówiłem zbiorczo około 30 przedmiotów od jednego dostawcy, wartość zamówienia około 800 zł, paczka nie dość że szła 2xdłużej niż gwarantowane 14 dni to jeszcze brakowało kilku przedmiotów (na około 70zł). Założyłem dispute ale mi Ali odrzuciło roszczenie twierdząc że nie udowodniłem (zdjęciami) brakujących przedmiotów. W sumie nie wiem jakim sposobem miałbym udowodnić że część towaru nie przyszła. Wysłałem zdjęcia rozpakowanej zawartości czyli tego co faktycznie było w paczce ale i tak odrzucili odwołanie.
Pisza mi teraz: "Regarding this request, we have carefully revisited all the proof provided, including the newly updated proof and found that the proof is not effective enough to prove your claim. And now this request has exceeded the AliExpress protection period"

No szczyt bezczelności... Drugim sposobem, czyli wysłanie żądania zwrotu pieniędzy wysłane do dostawcy również zostało odrzucone a odwołanie zakończone.

Jak ugryźć temat?
Aktualizacje społecznościowe

10 Komentarzy

sortowanie:
Awatar użytkownika
  1. Awatar użytkownika Articuno
    Dwa rodzaje klientów Ali. 1 Ci co nagrywają openingi paczek z Ali. 2 Ci co dopiero będą nagrywać.
  2. Awatar użytkownika wadam
    Zawsze trzeba nagrywac unboxing. Inaczej jest słowo przeciwko słowu. Niestety lub stety bo naicągaczy- klientów też nie brakuje
  3. Awatar użytkownika azaber
    W sumie nie wiem jakim sposobem miałbym udowodnić że część towaru nie przyszła.

    Wystarczyło nagrywać (filmować) moment otwierania paczki.
    W tym momencie to zostaje Ci już tylko chargeback u wystawcy karty, o ile płaciłeś kartą. Mam nadzieję że zachowałeś choć tyle zdrowego rozsądku, by wybrać tę właśnie metodę płatności, a nie pozbawiłeś się ochrony jaką ona daje, na rzecz blików i innych temu podobnych metod płatności, które i owszem są fajne i wygodne, ale NIE do tego typu transakcji.
  4. Awatar użytkownika m.tinek
    Od jakiegoś czasu nagrywam każdą paczkę powyżej 100 lub z większą ilością rzeczy w środku, bez względu czy z alli, alledrogo itd, nauczyłem się jak po drodze z jednej przesyłki ulotniła się połowa zawartości.
  5. Awatar użytkownika Chucky
    Jakim sposobem dokonałeś płatności?
  6. Awatar użytkownika yenfnbqee
    Wygląda na to, że centra dystrybucyjne, a właściwie ich pracownicy, zorientowali się, że łączenie przesyłek daje duże możliwości... niestety niekorzystne dla kupującego

    Do mnie wczoraj przyszła łączona paczka, w której zamiast jednej pierdoły była inna. Na szczęście realna wartość obu rzeczy jest poniżej dolara.

    Znajomy to samo mówił w niedzielę. Aczkolwiek tam wartość była trochę wyższa.

    Albo po prostu lecą totalnie na akord i w posinglowoblakfrajdejowym i przedświątecznym szale trafiliśmy na błędy, albo zaczyna się cwaniactwo pracowników magazynowych

    Upewnij się jeszcze w szczegółach zamówienia, czy wszystko zostało wysłane tą samą paczką, bo ja z kolei dziś myślałem, że tym razem kolejna łączona paczka dotarła bez jednego przedmiotu, ale okazało się, że wbrew temu, co sprawdziłem wcześniej ten jeden przedmiot idzie inną paczką, z innym. Numerki paczek niewiele się różnią... na moje szczęście

    A tak czy inaczej, ja bym otwierał do skutku.

    Ostatnio sprzedawca jednego z przedmiotów zażądał dopłaty, kazałem mu spadać na bambus i zgłosiłem do supportu. Dwa razy to odrzucili twierdząc, że jak nie chcę dopłacać, to przecież mogę anulować zamówienie, ale za trzecim razem zacząłem konsultantowi od skarżenia się, że co to za praktyki itp itd i przyznał mi rację. I dwa dni potem pojawiła się informacja, że przesyłka została wysłana. Już jest na Węgrzech, czekam, co przyjdzie Tam na 100% będzie filmowany unboxing
    Awatar użytkownika Poziomka1
    Miałam taki przypadek, że przyszło nie to co zamówiłam. Ważne jest dobrze wybrać powód sporu. Tam jest pytanie czy przesyłka przyszła, to wybrać "tak" i następnie wybrać, że niezgodne z opisem (czy jakoś tak) wysłałam zdjęcie co przyszło i zaraz kasę oddali.
  7. Awatar użytkownika color1
    Autor
    No tak, niestety płacone blikiem.
    Tym niemniej sprawa się wyjaśniła bo akurat dzisiaj przyszła NIEoczekiwana paczuszka a tam brakujące elementy tego zamówienia, mimo że w szczegółach zamówienia nie było tego listu przewozowego (a ten co był został dostarczony wcześniej, z brakami) ani adnotacji o dzielonej wysyłce (wcześniej w innych zamówieniach tak miałem i w trackingu były np. dwa różne PX - bo szło pocztexem).

    Tak czy inaczej jednak nie podoba mi się takie arbitralne podejście Ali bo okazuje się że żadnej ochrony nie ma. Paczka z numerem przewozowym (tym z brakującymi elementami) została według trackingu doręczona (co jest zgodne z prawdą przecież) ale nie ma żadnej opcji aby udowodnić, że w środku było wszystko co zostało zamówione, a nie np. cegła. Równie dobrze mogła być cegła którą po odpakowaniu sfotografowałbym i założył spór... Z opisanego przypadku wynika że Ali też nie wiedziało o kolejnym liście przewozowym i paczce z brakującymi elementami i weź tu się wykłócaj... Korespondowałem z konsultantem (choć miałem wrażenie że to bot), coś tam obiecywał ale następnego dnia przyszło powiadomienie o odrzuceniu mojego refund request.

    W każdym razie dzięki za komentarze, mam przestrogę na przyszłość
    -zamykam temat (Edytowano)
  8. Awatar użytkownika kaziebaa
    Nie rozumiem co Wam daje to nagrywanie.
    Przecież co to za problem wcześniej coś wyjąć i zakleić tak, aby nie było widać, że cokolwiek było robione i dopiero wtedy nagrywać?

    Chyba, że otwieracie bezpośrednio po wyjęciu z paczkomatu?
    Awatar użytkownika azaber
    Nie rozumiem co Wam daje to nagrywanie.
    Daje nam to, że pozwala bezproblemowo odzyskać kasę, w razie niezgodności zawartości przesyłki z zamówieniem: To nie jest przewód sądowy, żeby trzeba było ponad wszelką wątpliwość udowodnić czyjąś winę, czy jakiś stan rzeczy. Tu wystarczy, by przedstawić dowód w wysokim stopniu uprawdopodobniający taki a nie inny stan rzeczy. Dowód w postaci takiego nagrania, choć nie jest niepodważalny, to praktycznie zawsze okazuje się wystarczający i jest akceptowany przez sklep/sprzedawcę.
Awatar użytkownika