Niestety, ta okazja wygasła 4 minuty temu.
1349°
Opublikowano 20 kwietnia 2024

Bezpłatne badanie Amortyzatorów do końca Czerwca (20 miast)

ZA DARMO100zł
Stacjonarnie: Ogólnopolska
Opublikowane przez
BajoJajo123 Lider Okazji
Dołączył w 2022
261
1 800

O tej okazji

Ta okazja już wygasła. Oto kilka opcji, które mogą Cię zainteresować:

Znany producent amortyzatorów i układów zawieszenia marka Bilstein inauguruje kolejny sezon przedwakacyjnych, plenerowych akcji bezpłatnej kontroli amortyzatorów. Pierwsze dwie odbyły się 15. i 16 kwietnia w Leżajsku oraz w Hrubieszowie. Przewidzianych jest jeszcze 18 kolejnych. Będą trwały do 12-go czerwca. Tegoroczny cykl zakończy specjalna impreza zamknięta - Camp Jeep w Świeradowie Zdroju. Bilstein

Tegoroczne akcje organizowane przez Bilstein polegają na bezpłatnym badaniu zawieszenia pojazdu testerem zawieszeń działającym w taki sam sposób, jak te używane na stacjach kontroli pojazdów. Wszystkie akcje organizowane są wspólnie z lokalnymi partnerami. Szacuje się, że przebadanych zostanie ponad 2000 samochodów.
Więcej szczegółów od
Aktualizacje społecznościowe
Awatar użytkownika pepol
Tegoroczne akcje organizowane przez Bilstein polegają na bezpłatnym badaniu zawieszenia pojazdu testerem zawieszeń działającym w taki sam sposób, jak te używane na stacjach kontroli pojazdów.


Można się rozejść, badanie nic nie warte.

169 Komentarzy

sortowanie:
Awatar użytkownika
  1. Awatar użytkownika QQmonzter
    Te badania są guzik warte. Więcej mozna powiedzieć na temat stanu amortyzatorów z samej jazdy.
    Wskazania procentowe praktycznie o niczym nie mówią. Inaczej wyjdzie z załadowanym samochodem, inaczej z pustym, inaczej jak koła nie mają właściwego ciśnienia (a praktycznie nikt tego przed badaniem nie sprawdza). Jedyne na co warto zwrócić uwagę to czy nie ma dużych różnic między jedną stroną a drugą.
    Tak to nowy amortyzator może pokazywać "sprawność" na poziomie 40 czy 50% na tych maszynach.
    Awatar użytkownika BajoJajo123
    Autor
    Test amortyzatorów polega na sprawdzeniu częstotliwości rezonansowej, która występuje w pewnym zakresie przy sprawnych amortyzatorach. Gdy amortyzatory są niesprawne – rezonans koła trwa praktycznie cały czas, co oznacza, że tłumienie jest nieskuteczne, a nacisk koła na podłoże jest w tym czasie minimalny. Badanie zawieszenia prowadzone jest na tak zwanym shocktesterze z wykorzystaniem metody EUSAMA, czyli właśnie metody mierzącej częstotliwość rezonansową. Płyta najazdowa, na której stoi koło pojazdu wprawiana jest w drgania o amplitudzie ok. 6 mm z częstotliwością 24-25 Hz. Po wyłączeniu wymuszenia, badana jest siła nacisku koła na płytę, której drgania stopniowo wygasają. Częstotliwość, przy której notuje się najmniejsze naciski to częstotliwość rezonansowa. Jeśli w trakcie badania koło oderwie się od płyty, wtedy mamy do czynienia z całkowicie niesprawnym amortyzatorem.

    Eksperci Bilstein przypominają, że przed testem amortyzatorów zawsze należy sprawdzić ciśnienie w ogumieniu, ponieważ ma ono istotny wpływ na wynik badania. To niezwykle ważna porada dla wszystkich kierowców, którzy wybierają się na okresowe badanie techniczne na SKP.
  2. Awatar użytkownika lordcebulion87
    Ja za badanie amortyzatorów zapłaciłem 20 zł.
    Awatar użytkownika Śniados
    Dokładnie. Płacę 30zł. i sprawdzają mi na diagnostyce całe zawieszenie, hamulce itd. Robię to dla siebie, ostatnio gość mi wykrył wyciek oleju przy okazji takiego badania, patrzyłem pod maskę tydzień wcześniej i było ok. Dlatego śmiałem się później, że to najlepiej zainwestowane 30zł. Nawet jak by diagnosta nic nie chciał za sprawdzenie auta to i tak bym mu te 20-30zł. zostawił. Jaką dziś ma wartość 20zł. ? Nie bądźcie już takimi sknerami
  3. Awatar użytkownika misio0804
    Taka ciekawostka, przeglądy robione na tej samej stacji przez kilka lat. Podczas jednego diagnosta stwierdza zerową sprawność amortyzatora lewy przód, ja to olałem bo prpwadzenie 100%prawidłowe przez kolejne 3 lata z tym samych amortyzatorem przeglądy na tej samej stacji i za kazdym razem sprawność powyżej 80%. Także sami sobie możecie dopisać puentę 😁
  4. Awatar użytkownika onomatobeka
    Fajnie, ale te badania nie są zbyt miarodajne i tak.
    Awatar użytkownika bartbaszt
    Jeżeli wychodzi jakaś istotna różnica między stronami prawo lewo, to jest to miarodajne jednoznaczne wskazanie, że coś jest nie tak.

    Natomiast same wskazania procentowe faktycznie między modelami pojazdów się na tyle różnią, że nie mając doświadczenia (porównania) z konkretnym modelem to ciężko jednoznacznie zdiagnozować.
  5. Awatar użytkownika Sopelkowaty
    Wystarczy upuścić trochę ciśnienia z oponki i już jest elegancka sprawność.
  6. Awatar użytkownika Przystojniak
    Ogólnopolska, czyli wszystkie miasta 500 milionów km ode mnie.
    Awatar użytkownika TWisn
    No ale za darmo, to warto podjechać
  7. Awatar użytkownika rosenrot1987
    Bezpłatne badania amortyzatorów: w skrócie - " panie nie są złe ale niedługo będzie trzeba pomyśleć o nowych, jak pan chce to mamy tu na promocji, możemy założyć za godzinę , 800 zł i ma pan spokój na kilka lat, ale jak pan chce ,ja nie namawiam "
    (Edytowano)
    Awatar użytkownika BajoJajo123
    Autor
    Badanie takim samym sprzętem co na stacjach kontroli, ile to warte to już wszyscy napisali że nic
  8. Awatar użytkownika kom_mar
    na skp wychodzi wynik procentowy calego ukladu zawieszenia, a nie samych amortyzatorow. Dla przykladu kiedys pan diagnosta chwalil ze moje amortyzatory maja sprawnosc 85%, a po ich zdjeciu okazalo sie ze sa w stanie agonalnym
  9. Awatar użytkownika Marcin5611
    Przy tych badaniach bywa zabawnie, kilka lat temu pojechałem na okresowe fiesta mk7, nowe amortyzatory, i w zasadzie 90% zawieszenia, nowe koła i opony 205/45/17 i przy padaniu wyszła sprawność w granicach 20%
    Oczywiście samochód prowadził się idealnie, a diagnosta stwierdził że chyba maszyna nie działa jak powinna bo ostatnio były słabe wyniki(amortyzatorów)w samochodach w czasie badania technicznego.
    Awatar użytkownika Mateo_Promo
    Pewnie tylne. Z przodu silnik dociąża i jest ok. Jak 3 osoby siądą na bagażniku, lub nawet na tylną kanapę jest bardziej miarodajny pomiar - inaczej auto skacze zamiast amortyzować. (Edytowano)
  10. Awatar użytkownika Przemus
    Na badanie techniczne auto trzeba odpowiednio przygotować, tzn. napompwać opony do odpowiedniego ciśnienia zgodnie z wytycznymi producenta oraz zatankować zbiornik paliwa do pełna.
    Awatar użytkownika macqmacq
    Z ciśnieniem w oponach się zgodzę i to nie tylko do padania technicznego
    Ale z tym pełnym zbiornikiem paliwa, to jakoś nie kumam - PO CO??? Są faktycznie takie wymagania? Jakoś NIGDY!!! na żadnym przeglądzie nikt tego nie sprawdzał...
  11. Awatar użytkownika V_M
    Hm, 43 km ode mnie będzie. Na paliwo wydam tyle co kosztuje badanie Ale plus się należy.
    Awatar użytkownika BajoJajo123
    Autor
    Dzięki!
  12. Awatar użytkownika Jumpsmerf
    Dzięki, fajnie, że dowiedziałem się o tym po czasie. Tak zareklamowana akcja, że nigdzie o tym nie słyszałem. Nie chcieli kolejek chyba.
    Awatar użytkownika BajoJajo123
    Autor
    No być może, szacują że do końca czerwca przebadają 2000 aut, ciekawe ile teraz będzie z lekką promocja
  13. Awatar użytkownika To_JaIBL
    Pół biedy amortyzator jak ci sprężyna pęknie to może zabić kawałkiem na poboczu
  14. Awatar użytkownika pawel.antczak
    Za darmo to uczciwa cena.
  15. Awatar użytkownika rad_ek
    To i tak mierzy co chce. Kiedyś miałem wylany i wyszło, że sprawność była ok. Musi być już ewidentnie zajechany
    Awatar użytkownika NLC
    Bo jak masz oponę z wysokim profilem i niskie ciśnienie to nawet dla zużytego amortyzatora pokaże, że jest ok. To badanie jest bez sensu, bo dużo zależy od opony
  16. Awatar użytkownika lordcebulion87
    Jedziesz robisz badania myślisz, że wszystko jest ok a okazuję się, że do wymiany. Do dupy z takim interesem 👎
    Awatar użytkownika BajoJajo123
    Autor
    Bywa
  17. Awatar użytkownika Blacklye
    Posiadacze Citroenów C5 z hydro czują się dyskryminowani.
    Awatar użytkownika Also_TheBest
    Mam takiego i ❤️ Obecnie mam drugiego, teraz z 2014r. 2.2HDI 204KM i od 6 lat i ponad 230.000 km spisuje się super Zresztą pierwszy też był bezawaryjny ale to był 2009r. benzyna+LPG i manual.
    Kochane auta.
  18. Awatar użytkownika Slodycz
    To jakaś cebula na amorki by się przydała
  19. Awatar użytkownika lukasz.bakM6G
    Wdg mnie naciąganie na kasę, byłem trzema autami, nowa Corolla sprawna, dwa pozostałe 20letnie nie.
    Co z tego że te stare miały akurat wymienione amorki, sprężyny i część gum
    Awatar użytkownika mintoj2000fceae
    Wystarczy zobaczyć kto to organizuje i wszystko się wyjaśnia liczą że przyjadą laiki, nawciskają kitu i może od razu umówią się w zaprzyjaźnionym serwisie. Nie ma nic za darmo
  20. Awatar użytkownika cdroman
    Dobrze że moja cytrynka nie ma amortyzatorów, problem z głowy.
Awatar użytkownika