Opublikowano 6 godzin temu

PRZESTROGA: zwroty Amazon i nadanie przesyłki zwrotnej przez pośrednika typu Furgonetka.pl = FAIL

tldr; nie wysyłajcie jakichkolwiek przesyłek zwrotnych czy to do Amazon czy innego podmiotu przez jakichkolwiek pośredników - nie otrzymacie faktury potwierdzającej nadanie i opłacenie przesyłki, która jest niezbędna w sytuacjach spornych.

Full story: Jak to Amazon, wszystko ładnie i pięknie póki nie wystąpi sytuacja sporna - w tym przypadku przesyłka zwrotna została dostarczona do magazynu Amazon, natomiast na stronie Amazon status taki, że przesyłka nie dotarła do magazynu - możnaby rzec klasyk, gdzie pracownicy okradają Amazon nie skanując przesyłek zwrotnych. Oczywiście poczekałem 2 tyg od momentu dostarczenia, chociaż jasne było, że jeśli przesyłka nie została zeskanowana w ciągu 2-3 dni od dostarczenia, to już było wiadomo że przepadła.

I teraz przechodzimy do clue sprawy: Amazon żąda przesłania dowodu nadania paczki w postaci faktury zawierającej m.in. cenę i numer przesyłki. No i tu się pojawia problem, bo furgonetka jako pośrednik nie wystawia faktury za usługę transportową!

Stanowisko furgonetka.pl:
"serwis nie wystawia faktur za konkretne przesyłki, tylko na sumę wpłat dokonanych na wirtualne saldo w serwisie, w danym okresie rozliczeniowym. W związku z tym wystawienie faktury na konkretny numer przesyłki nie jest możliwy.
Furgonetka.pl nie realizuje bowiem usługi transportowej, a zatem nie może wystawić takiej faktury."

Przestrzegam zatem, jeśli nadamy przesyłkę zwrotną do Amazona czy jakiegokolwiek innego sklepu i cokolwiek pójdzie nie tak, zostajemy z BEZWARTOŚCIOWYM dokumentem sprzedaży od pośrednika, którym nic Sprzedającemu nie udowodnimy.
Zostaje jeszcze samo potwierdzenie nadania przesyłki, które posiadam i to nawet podpisane przez kuriera, ale amazon.es taki dokument nie interesuje. Ma być faktura zawierająca wspomniane dane.

A nawiasem mówiąc, zastanawia mnie...czy w ogóle wszystkie firmy kurierskie wystawiają faktury zawierające numer przesyłki? Jeśli nie, to jak w bić się z koniem, bo przecież nie jestem w stanie dostarczyć takiej faktury skoro nawet sam przewoźnik takiej nie wystawia.

Ktoś przechodził przez podobną patologiczną sytuację?
Aktualizacje społecznościowe

3 Komentarze

sortowanie:
Awatar użytkownika
  1. Awatar użytkownika sabath21
    Miałem identyczną sytuację z Amazonem hiszpańskim. Najpierw paczka była w doręczeniu 2 tygodnie zanim została doręczona a potem Amazon twierdził, że przesyłki nie otrzymał. Pogroziłem im w mailu zgłoszeniem sprawy na policję i finalnie zwrócili pieniądze. Też wysyłałem przez pośrednika. Nauczkę mam taką, że szkoda zachodu na zamawianie paczek z Hiszpanii czy Włoch biorąc pod uwagę potencjalne problemy ze zwrotem.
    Awatar użytkownika EzioAuditore_da_Firenze
    Jeszcze dolicz Polskę.
    Chyba póki co Amazon niemiecki I amerykański jest najbardziej pro konsumencki..
  2. Awatar użytkownika JanuszBiznesu..
    Odpowiadając na twoje pytanie dot faktur. każdy z przewoźników, takich jak DPD, DHL, UPS, FedEx, GLS, Poczta Polska, Pocztex i TNT, ma obowiązek wystawić fakturę za każdą przesyłkę. Co do pośredników, procedury mogą się różnić: niektórzy wystawiają fakturę za wpłatę na ich saldo, inni za wykonaną usługę. Niemniej jednak, żaden z pośredników nie może wystawić fakturę na konkretny numer przesyłki, ponieważ nie pełnią funkcji przewoźnika. Najbardziej szczegółowe faktury ma FedEx i TNT


    Spróbuj im napisać email że takie faktury są wystawiane w pl i może przejdzie . (Edytowano)