1422°
Opublikowano 20 godzin temu

SUV Suzuki Vitara 1.4T Mild Hybrid

89 900zł95 900zł-6%
Darmowa dostawa
Opublikowane przez
Radzio_o
Dołączył w 2019
641
4 254

O tej okazji

Wyprzedaż rocznika 2023.
Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet mild Hybrid 2WD 6MT Comfort Plus w cenie 89900zł (95900zł)

Vitara kontynuuje historię kultowego SUV-a, który na rynku jest od ponad 30 lat. Najnowsza odsłona tego auta została doceniona za sylwetkę, zwrotność, komfort oraz dzielność także poza asfaltowymi drogami. Vitarę zdecydowanie wyróżnia atrakcyjna i opływowa linia nadwozia SUV z dużym prześwitem podwozia. Ergonomiczna i przestronna kabina oraz wysoka pozycja siedzeń oferują wygodę w podróży wszystkim pasażerom. Zaawansowany napęd na 4 koła AllGrip Select, który jest dostępny niemal we wszystkich konfiguracjach wyposażenia, wyróżnia model pośród konkurencji. Pod maską samochód może mieć jeden z dwóch silników benzynowych: 1,4 Boosterjet mild Hybrid (tzw. miękka hybryda) lub 1,5 DualJet Hybrid, a więc z technologią Suzuki Strong Hybrid. Obydwie jednostki napędowe zapewniają niskie zużycie paliwa i mniejszą emisję szkodliwych spalin (w porównaniu z silnikami klasycznymi).

Innowacyjny układ mild Hybrid w Vitarze z turbodoładowanym silnikiem benzynowym 1.4 Boosterjet tworzy zintegrowany 48-woltowy starter/generator ISG 10 kW (wspomaga silnik momentem obrotowym rzędu 50 Nm), akumulator litowo-jonowy oraz przetwornica (z 48 do 12 woltów). Wyższe napięcie pozwala efektywniej wykorzystywać moment silnika elektrycznego podczas ruszania czy przyspieszania. System posiada nową funkcję pracy na biegu jałowym, która eliminuje zużycie paliwa podczas wytracania prędkości. Nowe rozwiązanie pomaga obniżyć spalanie i emisję dwutlenku węgla. Vitara 1,4 Boosterjet jest oferowana z precyzyjnie zestrojoną 6-stopniową, manualną skrzynia biegów. Vitara 1,5 DualJet Hybrid to najnowsza wersja silnikowa. Do napędu tego samochodu posłużył wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1462 cm3, który współdziała z silnikiem elektrycznym generującym dodatkowe 33 konie mechaniczne. Układ magazynuje energię w litowo-jonowym akumulatorze o napięciu 140V i pojemności 840 Wh, pozwalając na jazdę tylko z napędem elektrycznym. W układzie przeniesienia napędu zastosowano zautomatyzowaną sześciostopniową skrzynię biegów 6AGS, która daje poczucie płynnej jazdy dzięki bezpośredniemu połączeniu z silnikiem elektrycznym (ten wspomaga napęd podczas zmiany przełożeń). Całość wspiera zintegrowany z silnikiem spalinowym układ ISG (rozrusznik/alternator) zasilany z akumulatora litowo-jonowego znakomicie ułatwiającego łagodny rozruch w jeździe w mieście. Wszystkie te rozwiązania pozwalają na znaczące obniżenie spalania i zmniejszenie emitowanego CO₂, a więc 1,5 DualJet Hybrid jest jeszcze bardziej „eko” i zdecydowanie przyjazna dla portfela właściciela.
Więcej szczegółów od
Aktualizacje społecznościowe

253 Komentarze

sortowanie:
Awatar użytkownika
  1. Awatar użytkownika Zerunio
    Była już wrzutka z tą Vitarą i jest tam mega dużo komentów odnośnie samego auta.
    Od razu wrzucę, że:
    - promocja już jest nieaktywna i wszystko z 2023 wymiecione
    - na foto jest najwyższa wersja wyposażenia, a wersja ze wstawki wygląda tak:
    18024053-iZg0e.jpg
    Awatar użytkownika Slawomir_N.
    Ładniejszy niż ten z głównej.
  2. Awatar użytkownika Budniu
    Dla porównania, mam od nowości (2018 r.) Vitarę z ostatniego "normalnego" wypustu czyli nie 1,4 czy inne 1,2 z turbiną/nami, które są zwyczajnie wyżyłowane na moc, którą mają, co w moim odczuciu znacząco wpłynie na żywotność tych silników (obstawiam 150 tysi i będzie z nich śmieć). Ja mam zwyczajne 1.6 na wtrysku i na łańcuszku rozrządu, 120KM. Demonem przyspieszenia oczywiście nie jest, ale ja już jestem za stary na ściganie się ze świateł. Jeżdżę w cyklu w zasadzie mieszanym tj. dojeżdżam 100 km do pracy w trasie po czym cały dzień jeżdżę robiąc kolejne 100 czy 200 km już głównie w mieście. Bez żadnych miękkich hybryd u mnie średnie spalanie w skali tych już prawie 6 lat to 6,46L/100 km (statystyki prowadzę od pierwszego dnia i mam obecnie nakręcone 148 tysi). Obniżanie więc spalania w tym przypadku, to tak raczej średnio im wyszło. Nic tylko ten zasrany ekoład i zielony porządek  
     
    Jeżeli ktoś sobie chce przejrzeć więcej wpisów dot. eksploatacji mojego samochodu, proszę bardzo: spritmonitor.de/en/…tml 
    Awatar użytkownika Irys17
    eeee no co Ty ....

    przecież silniki 1.0T i 1.4T booster jet są na rynku kilka lat i założę się że tysiace z nich spokojnie przejchało 200kkm - 250kkm i dalej jeżdżą...

    0.9tce od Renault potrafi 300kkm przejechać - serio

    nie jest tak źle z obecną motoryzacją - dobry projekt i odpowiednie materiały i można zrobić dobry, mocny "mały" silnik, ale jak się księgowi wpier... albo jest odgórna decyzja że ma się psuć...
  3. Awatar użytkownika DawiD1886
    Jakość wykonania wnętrza-tragedia.
    Wyciszenie tragedia.
    Mamy taką samą w firmie.
    Awatar użytkownika Pajsel
    Jakość adekwatna do ceny
  4. Awatar użytkownika bulbacz
    Suzuki Sra Dogara
    Awatar użytkownika persona_non_grata
    Kiedyś można było poczytać rzeczowe komentarze tutaj. Wprawdzie nadal one są, ale jest ich coraz mniej teraz. Dominują takie „komentarze” jak kolegi powyżej - dziwne, będące przejawem frustracji czy mające wulgarne zabarwienie. Takie teksty nic nie wnoszą do dyskusji, a ja muszę na nie patrzeć, gdy przewijam komentarze szukając tych „nieco” bardziej wartościowych.
  5. Awatar użytkownika Kamil_G1MR
    Może nie za piękne, może głośne, może powolne, ale nie zepsuje się chwilę po wyjeździe z salonu jak niemieckie turboszroty
    Awatar użytkownika Edmund_Dantes
    Otóż to.
  6. Awatar użytkownika Lukasz_KosmalarBJ
    Zdjęcie z tej wstawki do rzeczywistego pojazdu ma się jak zdjęcie burgera w MC D. w ofercie do tego wydawane go przy kasie
  7. Awatar użytkownika el_kamilo
    Miałem Vitare z 2019 roku czyli chyba ostatniego rocznika przed wprowadzeniem Mild Hybrid. Owszem auto jest wewnątrz plastikowe, ale nie ma wielkiego dramatu. Wygodna, wysoka pozycja za kierownicą, wszystko elegancko widać. Spalanie na trasie do Chorwacji i spowrotem 5.4 więc spoko. Samochód został w rodzinie i czasem mam okazję przesiąść się do niego z Tucsona NX4 i uważam, że pozycja za kierownicą, jej wygoda są lepsze jak w Hyundai.

    Miałem okazję jeździć też Dusterem.z 2022 i to auto to taczka... (Edytowano)
    Awatar użytkownika Mateusz_Gnrf
    Słabo Fiat Grande Punto też może osiągnąć spalanie na tym poziomie
  8. Awatar użytkownika jfd
    Za suv zawsze wielki minus
    Awatar użytkownika lulik
    Za suv zawsze plus
  9. Awatar użytkownika NeXuS_Seven
    Stop hybrid go diesel!
    Awatar użytkownika MaxMad79
    Właśnie w moim wymieniam wtryski
  10. Awatar użytkownika fdcx
    Chiński MG chyba trochę namieszał na rynku. Na Duster już obniżyli ceny. To Suzuki też nie ma teraz łatwo, bo adresowany jest do podobnej grupy docelowej.
    Awatar użytkownika Cebularny
    UE już zapowiedziało wyciągnięcie ciężkich dział, żeby czasem Kowalski nie miał za tanio.
  11. Awatar użytkownika czepson
    Jak na SUVa w hybrydzie cena zachęcająca!
    Awatar użytkownika Harry
    Mild hybrid czyli taka pseudo hybryda.
  12. Awatar użytkownika artyleria
    To czy używana Tesla Model S
    Awatar użytkownika kooboo
    Myślę, że Kawasaki Ninja.
  13. Awatar użytkownika NOSACZE
    Nie rozumiem fenomenu tego samochodu, że wygląda jakby przestał być produkowany 15 lat temu, a nadal jest w sprzedaży.
    Awatar użytkownika Tobiasz_R
    Mercedes G klasa, produkowany od 1979r niewiele się zmienił wizualnie a kosztuje kupę kasy i trzeba czekać w długiej kolejce na odbiór.
    Suzuki samurai - archaiczny wygląd a używany kosztował więcej niż nówka z salonu.
    8-mio konny plastkikowy Aixam, diesel o pojemności małego mleka, kosztuje 80 tys.
    Wymieniać dalej? Różne są gusta i potrzeby.
  14. Awatar użytkownika Tomek_Ic5
    Jak ktoś myśli nad nowym suvem to niech poczeka na omode 5. To coś czy duster przy niej wyglądają na zewnątrz a szczególnie we wnatrz jak biedny kuzyn ze wsi, a jeżdżą jeszcze gorzej tam masz 200 koni i dwusprzeglowy automat.
    Awatar użytkownika WojowniczyRobur
    Omoda będzie bliżej 130k, jak baic 5 więc żadna konkurencja dla tego klocka
  15. Awatar użytkownika piotr.wozniakbqr
    Cena standardowa. 89k to golasek niestety. Jedyna sensowna wersja od której powinno się rozpatrywać zakup Suzuki to wersja Premium a to już 95.900zł.
    Ps. A tak w ogóle to jeżdże Vitarą 1.4 mild hybrid i autko jest rewelacyjne (Edytowano)
    Awatar użytkownika fkin_Santa
    Przecież nawet ta wersja premium wygląda gorzej w środku niż mój 11 letni diesel
  16. Awatar użytkownika JaskierWolf_
    Mam Vitarę 2020, premium, mild hybrid prawie 70tys km, więc mogę opisać co i jak. Zacznę od minusów:
    - lakier - nie wiem jak inne kolory (płatne) ale podstawowy czerwony (który podobał się mojej żonie) to dramat. Wiatr zawieje, piasek poleci po masce (xD) i już są uszczerbki na lakierze xD
    - plastik - is fantastik - no ale w tej cenie to czego się więcej spodziewać
    - wygłuszenie - no jest przeciętnie. Przy większych prędkościach i wietrze robi się bardzo głośno.
    - wyposażenie wnętrza - no jest klima, ale jednostrefowa, patyczki (xD) do obsługi deski rozdzielczej.
    No i to są główne minusy

    Plusy:
    - wygoda - auto jest wygodne - fotele, wysokość, itd.
    - zbieranie się - na niskich biegach samochód "wyrywa" do przodu (efekt załączania elektrycznego silniczka), przy wyższych prędkościach i biegach brak turbodziury
    - spalanie - najlepsze na trasie. 4,7l na 100 km przy stałej 90km/h, 5,2-6,3l przy mieszanej, 6,4-7,0 przy ciężkiej nodze, korkach itd.
    - bezawaryjność - oprócz przeglądów zgodnie z harmonogramem i przeczyszczenia tarczy (dostał się piach i kamienie) nie było robione nic. Zero problemów z czymkolwiek (odpukać w niemalowane).

    W cenie sprzed 4 lat premium się bardzo opłacało. Zwłaszcza, że wartość takiej Vitary nieznacznie zjechała. Dziś, 20tys zł więcej za nówkę, to ja bym wolał kupić kilkuletnią używkę xD
    Awatar użytkownika Berzelot
    Trasa stała prędkość 90km/h?! To już wiem kto powoduje korki
  17. Awatar użytkownika Radek_PUA
    Wnętrze jak to Suzuki, ale całkiem to jeździ, testowałem poprzednia nie hybrydowa generację. Chyba lepiej brać vitare od dustera w tej cenie
    Awatar użytkownika PsikutaSławomir
    Miałem ten dylemat i jeszcze ASX w kręgu. W dasterze tak śmierdziało plastikem jak w sklepie u Chińczyka wszystko po 5 zł
  18. Awatar użytkownika 100mph
    W srodku jak 15-letni VW. Nadkola zrobione z gownolitu. Smieszne autko.
    Awatar użytkownika kurtus
    Znajdź śmieszniejsze za ta cenę ,teraz 100k za suva to mało
  19. Awatar użytkownika FujiTanaka
    IMHO najfajniejsze w Vitarze mild hybrid jest to jak fajnie generuje moment obrotowy od dołu, do tego wersja 2wd premium wazy 1165kg, więc nawet jeżdżąc 1500-2000rpm jezdzi się dynamicznie.
  20. Awatar użytkownika NightWing
    Jeździłem scrossem z wypożyczalni i w sumie te auta są dziwne. Wąski, biegi w ogóle dramatycznie chodziły, a był mały przebieg samochodu. Paliwo schodziło ok 9l na 100km w mieście.
    To już wolę moją Dusterke 2FL
    Awatar użytkownika Irys17
    a to ciekawe,
    ja się kilka lat temu (3-4?) przejchałem Suzuki SX4 II 1.0T w miałem bardzo pozytywne odczucia zarówno jak chodzi jakość wykonania wnętrza jak i napęd... pewnie to była jakaś wysoka wersja wyposażenia (i na 100% "product of Japan" bo to było wyraźnie podkreślane).
    auto miało niewielki (40-50kkm) przebieg.
    Nie ma mowy o nieprecyzyjnej skrzyni biegów itp...

    tak że nie zawsze robią tandetę... (Edytowano)
Awatar użytkownika