Stoję przed dylematem: co zrobić z moim Volvo XC70 2.5T z 2006 roku z USA, z LPG i 250k przebiegu? W ciągu ostatnich dwóch lat włożyłem w niego sporo pracy i kasy - od nowego zawieszenia, przez hamulce (tarcze i klocki), wszystkie poduszki silnika, alternator, pompę wspomagania, po elektrozawory w skrzyni, tuleje, pompę paliwową, cewki, świece, nowy rozrząd, akumulator i oleje. Ale ostatnio zaczął mi siorbać olej - pół litra na tysiąc kilometrów. Myślałem, że to przez LPG, ale mechanik zdiagnozował słabą kompresję w cylindrach - od 7,6 do 11 barów. Mówi, że dół silnika jest ok, ale naprawa będzie kosztować koło 5200 zł. To może być przez złe ustawienie LPG lub wcześniejszą usterkę pompy paliwa. Poza tym, auto jest w całkiem dobrym stanie, bez rdzy, wnętrze też trzyma się dobrze, nie jest wysiedziane. Tylko skrzynia biegów może kiedyś wymagać roboty, bo czasami czuć takie lekkie stukanie przy zmianie z D na R i z powrotem - remont nie jest wymagany ale może w przyszłości będzie potrzebny.
Krótko mówiąc, naprawiać to cacko czy lepiej sprzedać? Co byście zrobili?","comment":[{"@type":"Comment","@id":"https://www.pepper.pl/comments/permalink/17077103","author":{"@type":"Person","name":"Hubertoss"},"datePublished":"2024-01-23T09:31:51.000Z","text":"Dużo rzeczy może wyjść w między czasie przy rozebraniu góry silnika. I kwota z 5200 zrobi się na 10200 jak jeszcze trzeba będzie zobaczyć do pierścieni. Napisałeś że nowy rozrząd założony pry tego typu naprawie pasek trzeba i tak założyć nowy. Do tego jak już będzie zdjęta turbosprężarka też ją warto oddać na sprawdzenie. Czyli ta kwota którą podałem wcale nie jest taka nierealna."},{"@type":"Comment","@id":"https://www.pepper.pl/comments/permalink/17071915","author":{"@type":"Person","name":"el_marinar"},"datePublished":"2024-01-22T20:53:56.000Z","text":"Jak nie kupisz nowego auta to prawie na pewno będziesz miał połowę lub więcej z wymienionych rzeczy i tak do zrobienia.
Im bardziej premium tym więcej włożysz po zakupie."},{"@type":"Comment","@id":"https://www.pepper.pl/comments/permalink/17072520","author":{"@type":"Person","name":"eter"},"datePublished":"2024-01-22T21:30:48.000Z","text":"Kwestia czy \"na gwałt\" czy jeszcze możesz pojeździć, jak rozumiem sprawdzałeś w jakiej cenie podobne na oliksie/otomoto/aledrogo/itp. do kupienia? No i opinii jakiegoś jeszcze co najmniej jednego mechanika zaciągnąłeś [i żeby nie było też nie siedzę w samochodach]."},{"@type":"Comment","@id":"https://www.pepper.pl/comments/permalink/17180562","author":{"@type":"Person","name":"Jan_III_Cebulski"},"datePublished":"2024-01-29T18:30:19.000Z","text":"Ciężka sprawa. Sprzedać teraz - weźmiesz mało kasy, bo silnik do roboty więc każdy założy że trzeba te 10k włożyć. Jak sprzedasz zatajając pobór oleju to nawet wyłączając w umowie rękojmie kupiec z głową na karku zrobi remont na Twój koszt. Może mechanik znajdzie klienta? Może jest szansa kupić sprawny silnik, przełożyć i wtedy opchnąć auto? Młodsze nie będzie, jak sypnie się skrzynia to też wycena zacznie się od 5000 a finalnie skończy się w okolicy 10 tys., może dojść rdza, a jak ktoś Ci skasuje auto to z OC dostaniesz grosze bez względu na to ile kasy wpakujesz. Można zrobić silnik i jeździć dalej, ale jak będą padały kolejne rzeczy to będziesz robił, bo szkoda już tego co władowałeś."},{"@type":"Comment","@id":"https://www.pepper.pl/comments/permalink/17072844","author":{"@type":"Person","name":"Krzychu127"},"datePublished":"2024-01-22T21:51:48.000Z","text":"To odwieczny dylemat niestety czy naprawiać czy kupić nowszy Jak naprawiasz wszystko u mechanika to niestety stary samochód to skarbonaka. Ale nowszy wcale nie będzie lepszy bo w takim też będziesz wymieniał i machanik podobnie skasuje ale za co innego.
Takie pobieranie oleju to wynik pewnie zapieczonych pierścieni i można zrobić płukankę. Trochę pomoże jak pierścienie ruszy lub też nie. Zrobisz to samemu i nie trzeba płacić mechanikowi."},{"@type":"Comment","@id":"https://www.pepper.pl/comments/permalink/17083036","author":{"@type":"Person","name":"MichalPa"},"datePublished":"2024-01-23T15:43:52.000Z","text":"Nie słuchaj tutaj głupot które ludzie gadają tylko patrz w przyszłość. Za parę lat wejdzie podatek od norm euro i pojemności silnika. Już centra miast zamykają się dla starych gratów. Sprzedaj póki możesz i kup coś nowszego z mniejszym silnikiem.
Ja mam auto z silnikiem 1.0 i chętnie bym polatał czyms mocniejszym ale dzięki EU mamy co mamy."},{"@type":"Comment","@id":"https://www.pepper.pl/comments/permalink/17522653","author":{"@type":"Person","name":"Mikolaj_M."},"datePublished":"2024-02-21T06:29:51.000Z","text":"Sprzedaj to auto i kupuj hyundai i20 albo kia Rio.
Benzyna 1,2 litra pali po pomieście 5,5 litra.
Po gwarancji montujesz LPG i jeździsz za grosze.
Te samochody robią setki tysięcy km w cyklu miejskim jako L - nauka jazdy.
Duże auto za parę lat będzie trudno sprzedać i utrzymanie będzie coraz droższe.
Ja kupiłem w ubiegłym roku i20 dwuletnią i jestem super zadowolony.
Cena około 50 tys.
Jedyny minus to przeglądy w ASO za około 1,1 tys raz w roku."}],"commentCount":17,"interactionStatistic":5,"articleSection":"Oszczędzanie pieniędzy: wskazówki i porady"}